Huomio työttömät! Siivoojista jopa pulaa, nyt reippaasti hakemaan töitä!
Laitossiivouksessa ei tarvi ihmisten kanssa puhua joten sopii sosiaalisesti rajoittuneille, ei kai nyt herranen aika voi aikuinen ihminen luutua pelätä!
Nyt ujous nurkkaan ja työtä hakemaan, siitä alkaa se sosiaalinen nousu ja saattaapa tulla niinkin paljon itseluottamusta että löytyy vielä se oma kulta ja saa heittää masennuslääkkeet ja ihmispelon aiheuttamat paniikkikohtaukset jäävät kun huomaatte että osaatte ja pärjäätte. Ettehän hukkaa elämäänne työttömyyteen?
Tervetuloa takaisin yhteiskuntaan työttömät (työllistymisen myötä)!
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Mä teen kotisiivouksia. Meillä maksetaan 10-13 euroa/tunti. Riippuen ihan minkälaisen tuntipalkan on saanut itselleen puhuttua. Työt tehdään yleensä pareittain. Joka päivä 5-8h alkaen kello 8.00. ja päättyen viimeistään 16.00. Ajokortti ja oma auto täytyy olla. Kokemusta ei meidän firma vaadi, koska me koulutamme kuitenkin meidän firman toimintamalliin. Pääkaupunkiseudulla. Eipä ole ollut hakijoita vaikka tarvitsemme lisää siivoojia ja työnhaku päällä. Hakisitko sinä tällaiseen jos olisit työtön?
Ps. Ei, ei ole työnhakuilmoitus tai mainos, koska en tule meidän firman nimeä tällä sivustolla mainitsemaan. Mutta kummastuttaa hakijoiden puute, kun niin moni kuitenkin valittaa olevansa työtön ja haluavansa töihin. Onko se ajokortti ja oma auto liikaa vaadittu?
Voithan sinä laskea montako tuntia tuolla palkalla joutuu tekemään töitä ennen kuin saa maksettua ajokortin ja auton... Sytyttääkö?
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti uusi hallitus saa aikaan sen että joka tarvii sossun apua niin jos ei muuta työtä löydy niin sitten siivoojaksi (ei kuitenkaan sairaaloihin ja sun muihin paikkoihin joka vaatii ammattitaitoa) Ei pidä lepäämisestä maksaa.
Voisit ajatella omaa nokkaasi pidemmälle. Ei niitä, joilla on luusto haurastunut, nivelet pois paikoiltaan, selät pirstaleina jne. voi laittaa siivoamaan.
Olen aika moneen siivoushakemukseen laittanut jo vuosia, kukaan ei ole palkannut, se siitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä teen kotisiivouksia. Meillä maksetaan 10-13 euroa/tunti. Riippuen ihan minkälaisen tuntipalkan on saanut itselleen puhuttua. Työt tehdään yleensä pareittain. Joka päivä 5-8h alkaen kello 8.00. ja päättyen viimeistään 16.00. Ajokortti ja oma auto täytyy olla. Kokemusta ei meidän firma vaadi, koska me koulutamme kuitenkin meidän firman toimintamalliin. Pääkaupunkiseudulla. Eipä ole ollut hakijoita vaikka tarvitsemme lisää siivoojia ja työnhaku päällä. Hakisitko sinä tällaiseen jos olisit työtön?
Ps. Ei, ei ole työnhakuilmoitus tai mainos, koska en tule meidän firman nimeä tällä sivustolla mainitsemaan. Mutta kummastuttaa hakijoiden puute, kun niin moni kuitenkin valittaa olevansa työtön ja haluavansa töihin. Onko se ajokortti ja oma auto liikaa vaadittu?Voithan sinä laskea montako tuntia tuolla palkalla joutuu tekemään töitä ennen kuin saa maksettua ajokortin ja auton... Sytyttääkö?
Aika monelta se kortti kyllä löytyy taskusta, mutta autoa ei välttämättä. Ja jos löytyykin, haluaako käyttää sitä töissä, missä työkaveri voi kolhia autoa siivousvälineillä.
Hei, aloittaja!
Kun katsoo netistä avoimia laitoshuoltajan työpaikkoja, niin niissä lukee, että kelpoisuusehto on laitoshuoltajan koulutus, tai jokin muu vastaava koulutus. Ainakaan mihinkään sairaalaan, tai johonkin laitokseen ei pääse siivoamaan ihan "tuosta vaan", vaan se alan koulutus todella vaaditaan. Tämä on mielestäni toki vain hyvä asia, pitäähän sairaalassa siivoavan henkilön tietää, mitä tekee, muuten alkaa jotkut hirveät taudit leviämään. Työtön, jolla ei ole alan koulutusta, voi unohtaa kyseiset työpaikat saman tien.
Sitten...Mitä muihin avoimiin siivoojan työpaikkoihin tulee, niin aika monessa lukee, että vaaditaan aikaisempaa kokemusta alalta. Tämä on sinänsä turhaa, sillä mielestäni niihin hommiin voisi helpostikin perehdyttää, ja moni varmasti osaisi siivota ilman perehdytystäkin. Ei se siivoaminen vaikeaa ole. Mutta pitkäaikaistyötön, joka on jo kyllästynyt lähettelemään turhia työhakemuksia vuodesta toiseen, ei varmasti hae sellaista paikkaa, missä alan aikaisempaa kokemusta vaaditaan, jos hänellä ei sitä ole.
Jäljelle jäävät enää vain ne avoimet siivoojan työpaikat, joissa ei aikasempaa kokemusta tarvita. Hyvin usein ne paikat ovat keikkaluontoisia, osa-aikaisia, viikottaiset työtuntimäärät hyvin pieniä.Työttömälle tulee sellaisesta osa-aikaisesta työstä vain ongelmia. Hirveä selvitys työkkärin, liiton tai Kelan kanssa, että minä päivänä on ollut töissä, ja minä ei. Kun puhutaan joka kuukausittaisesta taloudellisesta selviytymisestä, niin on taloudellisesti järkevämpää olla kokonaan työtön, mitä vastaanottaa keikka, tai osa-aikatyötä.
Sitten...Tietyissä siivouskohteissa vaaditaan ajokorttia. Ja sitä ei monella työttömällä ole. Etenkin kotisiivouksessa, missä mennään autolla kohteesta toiseen. Siksi toisekseen, siivoustyö on loppupeleissä hyvin raskasta ja alipalkattua. Vaikka saisikin vakituisen, kokoaikaisen työn, missä täydet tunnit, niin siltikin palkka on todella pieni. Ei mikään ihme, ettei työ kelpaa kenellekkään.
Ettäkö pilaisin tämän mukavan olotilan lähtemällä suomalaisiin, ilmapiiriltään tunkkaisiin työpaikkoihin, no thanks. Etuudet rullaa, pankkitilillä on perintöjä, puoliso hyväpalkkainen, on mukava asunto ja autot, minkä takia sitä ihminen vapaudestaan luopuisi, antaa vaan muiden raataa niska limassa ja yrittää päteä ja kilpailla jostain näennäisistä pikkupomojen paikoista otsasuoni pullistellen.
Itse olen yo-merkonomina saanut vakituisen työpaikan metallifirmasta kokopäiväisenä siivoojana. Työaika ma-pe 6.30-14.30 ja päivään kuuluu toimistojen,pukkareiden, hallin ja ruokalan siivous.
Työaikahan on mulle aivan ihanteellinen,en voisi parempaa toivoakkaan. Mutta palkka on järkyttävän huono, koko päivän saa juosta ja kukaan ei arvosta kun olen vaan "toi siivoojatyttönen." Siksi haen aktiivisesti töitä koko ajan, mutta koskaan en muuta saa. Teen työni hyvin ja arvostuksen puutteesta huolimatta olen saanut vain kehuja työssäni.
Jos minua pidettäisiin edes ihmisenä työpaikallani ja palkka olisi jollain tavalla kohtuullinen työtehtäviin ja jatkuvaan kiireeseen nähden, en varmaan edes harkitsisi työpaikan vaihtoa tai opiskelua. Nyt käteen jää n. 1300€/kk, kyllä sillä toimeen tulee,mutta koskaan ei oikein ole rahaa ihmeellisyyksiin. Joskus olisi kiva ostaa uudet kengät tai käydä ulkona syömässä mutta ei voi jos ei säästä ja tingi.
Ihmisten arvostuksen takiako sitä kouluja käydäänkin tai etsitään työpaikkaa, silloin voi kyllä sanoa, että ”kyllä on huono itsetunto”. Minä en sen enempää arvosta siivoojaa kuin tohtoria ammatin mukaan, ainut mikä merkitsee on se, miten ihminen suhtautuu toisiin ihmisiin ja se kyllä näkyy ja kuuluu monilla, vaikka yrittävätkin kaksinaamaisuuttaan todellista arvomaailmaansa peitellä.
Pidän Herkko Heikkolahjojen kirjoittamia aloituksia tavattoman typerinä. Ihmisillä on lahjoja ja kykyjä eri asioihin, joten siivousvaihtoehtojen jne. tyrkyttäjät antavat itsestään äärettömän surkuhupaisan kuvan.
Siitä vaan tekniikan tohtorit, ikänsä toimistotöitä tehneet keski-ikäiset, sairauden vuoksi heikentyneet jne. moppia kuljettamaan. Olipa osaamista tai jaksamista alalle tai ei.
Eikö teidän karulla julmuudellannne ole oikeasti mitään rajaa?
Just olin siivoamassa 8 vkoa. Ranteet meinas mennä siitä mopinpyörittelystä. Kohta onneksi alkaa kesätyöt muualla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahdetaanko koulutukseen ottaa suomalaisia työttömiä? Tuntuu, että ainakin tavarataloissa ja kauppakeskuksissa kaikki siivoojat ovat muualta kuin Suomesta. Paljon on miessiivoojia.
Niin tai sitten suomalaiset työttömät ovat olevinaan niin hienoja (lähinnä omasta mielestään) etteivät voi muka alentua siivousalalle.
Suunnilleen noin. Jokainen työnantaja ottaisi mieluummin sen suomalaisen työntekijän, koska asiakkaat "arvostavat" (eli käytännössä vaativat) siivoojien suomen kielen taitoa. Paskoista palkoista saatte kiittää alan isoja toimijoita, jotka vetävät kilpailutuksissa tarjoukset niin tiukalle, että kiire on kova ja korvaus työstä harmittavan pieni. Omasta mielestäni se siltä voittaa kotona makoilun ja tukien varassa elämisen, mutta kukin tyylillään.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten arvostuksen takiako sitä kouluja käydäänkin tai etsitään työpaikkaa, silloin voi kyllä sanoa, että ”kyllä on huono itsetunto”. Minä en sen enempää arvosta siivoojaa kuin tohtoria ammatin mukaan, ainut mikä merkitsee on se, miten ihminen suhtautuu toisiin ihmisiin ja se kyllä näkyy ja kuuluu monilla, vaikka yrittävätkin kaksinaamaisuuttaan todellista arvomaailmaansa peitellä.
Olen tuo edellinen "siivoojatyttönen" ja saan työpaikalla paskaa niskaan ihan huolella, vaikka olen asiallinen ja ystävällinen aina. Moikkaan kaikille, hymyilen ja vastaan reippaasti jos joku kysyy jotakin. Silti mua kyykytetään ihan miten vaan halutaan, ei moikata takasin vaan käännetään pää pois niin kuin ei huomattaisikaan eikä pidetä siis oikeasti minään. Olen vain ilmaa muille ja ihan selvästi osa halveksuu mua, koska mähän oon vaan siivooja. Vaikka mun työni vuoksi heillä on puhtaat työtilat joka ikinen päivä.
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän siellä on pulaa? Tosiaan, hyvälle on tarjolla raskastyö minimaaallisella palkalla. Nyt sentään pikkuisen tuntuu, että palkat on nousu suunnassa. Ja osa haluaa suomenkielisiä, mutta ei varmasti ammattiliiton jäseniä tai sellaisia jotka osaavat penätä oikeuksiaan.
Tunteeko ne penääjät myös velvollisuutensa yhtä hyvin kuin oikeutensa?
Vierailija kirjoitti:
Vähän hankalaa, kun selkänikama murtui syöpähoitojen aikana ja liikkuminen on vaikeaa.
Pidän peukkuja, että pääset kokemaan jotain vastaavaa.
Miksi olet työttömän statuksella? Vaikuttaa siltä että sulla olisi oikeus sairaseläkkeeseen.
Toivottavasti uusi hallitus saa aikaan sen että joka tarvii sossun apua niin jos ei muuta työtä löydy niin sitten siivoojaksi (ei kuitenkaan sairaaloihin ja sun muihin paikkoihin joka vaatii ammattitaitoa) Ei pidä lepäämisestä maksaa.