Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huomio työttömät! Siivoojista jopa pulaa, nyt reippaasti hakemaan töitä!

Vierailija
28.03.2019 |

Laitossiivouksessa ei tarvi ihmisten kanssa puhua joten sopii sosiaalisesti rajoittuneille, ei kai nyt herranen aika voi aikuinen ihminen luutua pelätä!
Nyt ujous nurkkaan ja työtä hakemaan, siitä alkaa se sosiaalinen nousu ja saattaapa tulla niinkin paljon itseluottamusta että löytyy vielä se oma kulta ja saa heittää masennuslääkkeet ja ihmispelon aiheuttamat paniikkikohtaukset jäävät kun huomaatte että osaatte ja pärjäätte. Ettehän hukkaa elämäänne työttömyyteen?
Tervetuloa takaisin yhteiskuntaan työttömät (työllistymisen myötä)!

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kiva vakituinen paikka laitoshuoltajana kunnalla, olen pienessä päiväkodissa koko päivän ja siivoan, teen keittiötöitä, jaan ruoan, vaihdan lakanoita jne. Palkka on reilu 2000€/kk. Kiirettä ei ole ja päivä menee mukavasti. Tiedän että siivousalalla on kamalia työpaikkoja (yksityiset), mutta on myös kivoja (kunnalla/kaupungilla) 

Vierailija
62/95 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään moniin paikkoihin vaaditaan laitoshuoltajakoulutus, työturvallisuuskortti, hygieniapassi jne. Ei noihin töihin mennä tuosta noin vaan....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko aloittajalla jotain ngelmia kun yrittää nöyryyttää eri kansanryhmiä?

nykyään ns. valkokaulusväkeä (siis koulutettuja, ei halpamaan bulkkituotannon kanssa kilpailemaan tuleeko miesasiakas vielä katsomaan epätoivoista sutturaa) halutaan minikustannuksilla tekemään sitä mitä steategia linjauksessa onkin sitten kämmätty ja yritysbrändin governance mielikuvissa tungettu pohjamutiin.

yritätkö oikein kovasti esitellä jotain feodaali/ kastilaitosta jotta voisit esitellä status sivuillasi mitä janojuomaa mahdollisesti yrität lipittää?

Vierailija
64/95 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoustyö on monessa kohteessa yllättävän siistiä, eikä suinkaan kaikissa kohteissa joudu jatkuvasti "kamalien" eritteiden kanssa tekemisiin. Se on myös usein yllättävän kevyttä, ei se vaadi mitään muuta kuin sellaisen kohtalaisen fyysisen peruskunnon. Se on myös aika helppoa, ja esimerkiksi verrattuna moniin sihteerin duuneihin,  joihin moniin vaaditaan usein jopa alempi korkeakoulututkinto, niin sellainen 2000 palkka on oikeastaan aika helposti tienattu. Tuttuni on ollut laikkarina sairaalassa ja hänen palkkansa on 2200 lisineen, eli melko saman verran kuin monilla toimistosihteereillä valtiolla.  Lisäksi siivoustyön saa heti, jos osoittaa vaikka motivaatiota alaa kohtaan kouluttautumalla oppisopimuksella laikkariksi. Minä myös ihmettelen, miksi siivoustyö ei kiinnosta ihmisiä.  Siitä voi saada ihan siedettävän elannon ja eläkkeen etenkin verrattuna siihen, että maleksii koko elämänsä työkkärin tuilla. Ja aina voi ryhtyä yrittäjäksi, tienaa 1,5-2 x sen mitä perustduunari, jos osaa hommansa. 

En tiedä mitä mieltä olisin tästä kirjoituksesta, aika kukkainen kuva tuntuu olevan ja hyvä jos useimmilla pitää paikkansa. Monella tilanne on kuitenkin se, että jollain tyyliin 7e tuntipalkalla siivoat 10h viikossa paikoissa joissa mitoitettu aika ei millään meinaa riittää, varsinkaan jos on jotain poikkeavaa (mt-henkilö sotkenut eritteillä seinän tms). Lopun rahan haet liitosta/kelalta hirveällä paperisodalla ja tuntien selvittelyllä.

Vierailija
65/95 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylityöllistetty pienipalkkainen pask@ duuni. Ketään ei kiinnosta.

Aloittajaa itseään kiinnostanee, joten heti huomenaamulla sitten kipin kapin irtisanoutumaan jotta voi hakeutua siivoojaksi ja joku työtön pääsee täyttämään ap:n paikan.

Vierailija
66/95 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos, näin on hyvä.

Vierailija
67/95 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhtaanapitoalalla on suhteellisen helppo päästä myös esimiesasemaan jos on vähänkään viitseliäämpi.

Vierailija
68/95 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän hankalaa, kun selkänikama murtui syöpähoitojen aikana ja liikkuminen on vaikeaa.

Pidän peukkuja, että pääset kokemaan jotain vastaavaa.

Sinä oletkin väärässä paikassa. Et työtön!

Kroppasi on työkyvytön ja ilkeydestä päätellen päänkään tila ei ole sen parempi.

Vierailija
69/95 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla rohkeutta muuttaa työn perässä. Tiedän, tulee alapeukkuja ja selityksiä. Kannattaa miettiä kuitenkin, jos on tyytymätön omaan elämäänsä.

No ei kai se raskas siivoojantyö mikään onnellisen elämän tae ole?!

Vierailija
70/95 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siistijä ilman koulutusta, ja ihan suomalainen sellainen. Ja tykkään työstäni, useimmiten.

Kerroshoitajana on parasta, myös toimistosiivous on ok. Toki varsinkin hotellissa lähes aina kauhea kiire ja pitää tehdä vähän sinnepäin, mikä vituttaa mua koska haluaisin tehdä työni mahdollisimman hyvin ja tarkasti, mutta ei voi mitään. Tätä se on.

Palkka on kyllä liian huono työn raskauteen nähden mutta kyllä sillä elää. Hotellisiivouksesta saa parempaa palkkaa kuin muusta, koska se on raskaampaa.

Vierailija
71/95 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siivoojien palkkojahan on nostettu ja nostetaan varmasti vielä jatkossakin, sillä arvostus alaa ja siivoojia kohtaan on noussut. Toki vieläkin löytyy niitä "paska duuni-elämässä epäonnistunut luuseri-elämäm_koululainen" -haukkujia.

Vierailija
72/95 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivojakoulutukset kumisevat tyhjyyttään, vaikka alalla on huutava pula.

mistähän se voisi johtua?

Vierailija
73/95 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siivosin nuorena kesätöinä. Ensin olin pari kesää tehtaalla töissä. Monesti kun olin saanut lattian tai käytävän pestyä, joku työmies käveli sisään ja jätti kuraiset kengänjäljet lattiaan (siihen aikaan lattiat pestiin kostealla sillä lailla, että ne olivat hetken kunnolla märkiä). Koskaan ei oikeasti ollut puhtaan näköistä, kuin ihan hetken verran. Sitten menin pariksi kesäksi siivoamaan terveyskeskusta, jossa tehtiin tietty siivouskierros joka päivä, vaikka pääosin siellä ei ollut näkyvää likaa varsinkaan niissä tutkimushuoneissa. Muistan, kun turhautuneena pyyhin niitä täysin tahrattomia ja pölyttömiä tutkimuslamppuja päivä toisensa jälkeen. Joo, hygieniasta täytyy pitää huolta, mutta minua turhautti. Kouluttauduin sitten muihin hommiin.

Vierailija
74/95 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en voi mennä siivoojaksi, lähihoitajaksi, kosmetologiksi, kampaajaksi enkä oikein tehdastyöhön ym missä ollaan tekemisissä kemikaalien ja pölyn kanssa, koska olen yksinkertaisesti niin allerginen ja selkävaivaakin on joskus ollut. Onneksi olen opiskellut sosiaalisen alan, jossa on hyvä työtilanne. Olen työtön, mutta se ei tee minusta työhalutonta ja itseasiassa arvostan siivojan työtä enemmän kuin omaa alaani (koska se on mielestäni tehokkaampaa/sillä on selvä tarkoitus ja tulos näkyy).

Aloitus vaikuttaa provo-kirjoitukselta. Yllättävän moni ei silti oikeastikaan tiedä, että

A. "Yksinkertaisiin" ammatteihin ei mennä väärällä tutkinnolla, kun niihinkin vaaditaan ammattitaito eikä hakijoita valita oman alan työpaikkoihin, mikäli ne ovat alemman koulutustason työpaikkoja, koska pelätään että pitää maksaa kunnon palkkaa tai että kohta se lähtee pois kun saa paremman pestin.

B. Vain koska olen työtön, ei tarkoita ettei minulle kelpaa jokin työ tai että olen työhaluton. Se ei myöskään automaattisesti tarkoita että minussa olisi vikaa.

C. Työttömänä oleminen on oikeasti ihan hirveää, se ei ole lomaa. Sulla ei ole varaa tehdä mitään kivaa koskaan, syödä terveellisesti, käydä lääkärissä niinkuin olisi tarpeen etkä pysty suunnittelemaan tulevaisuutta. Mä täytän 30v tänä vuonna, olen nainen eikä mulla ole miestä. Edes treffeille en uskalla, kun hävettää olla työtön. Se treffikumppani kysyy sitä kuitenkin. Sukujuhlissa- ja kokoontumisissa ekana kysytään olenko löytänyt töitä. Kun menen kylään, kysytään olenko löytänyt töitä. Se tuntuu olevan pakkomielle kysyä asiaa enkä halua joka sukujuhlissa miettiä kuinka mä olen se työtön.. Miettikää ihmiset vähän sanojanne, pliis.

Miksi onnittelet itseäsi koulutusvalinnastasi, joka ei tuonut sinulle töitä? Miksi sinä olet työtön?

Vierailija
75/95 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun siskoni on ollut laitosapulaisena 40v. Hyvin on pärjännyt ja elättänyt perheen puolimustalaisen miehensä kanssa.

Mun tyttäreni (18) pääsi kesäksi kaupungille laitoshuoltajaksi. Peruspalkka 1866 €/kk+ lisät, ei huono ensimmäisestä kesäduunista.

Mulla sama netto elämiseen näinkin, mutta siivoan kerran viikossa 9h päivän.

Eli työkkärin ja asumistyen jälkeen mulle jää 700e, koska 300 saa tienata ilman että vaikuttaa tukiin.

Sama jäisi käteen, jos tekisin täyden kuun tolla kk brutolla...mun vuokra kun on stadissa 855.

Vierailija
76/95 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen kotisiivouksia. Meillä maksetaan 10-13 euroa/tunti. Riippuen ihan minkälaisen tuntipalkan on saanut itselleen puhuttua. Työt tehdään yleensä pareittain. Joka päivä 5-8h alkaen kello 8.00. ja päättyen viimeistään 16.00. Ajokortti ja oma auto täytyy olla. Kokemusta ei meidän firma vaadi, koska me koulutamme kuitenkin meidän firman toimintamalliin. Pääkaupunkiseudulla. Eipä ole ollut hakijoita vaikka tarvitsemme lisää siivoojia ja työnhaku päällä. Hakisitko sinä tällaiseen jos olisit työtön?

Ps. Ei, ei ole työnhakuilmoitus tai mainos, koska en tule meidän firman nimeä tällä sivustolla mainitsemaan. Mutta kummastuttaa hakijoiden puute, kun niin moni kuitenkin valittaa olevansa työtön ja haluavansa töihin. Onko se ajokortti ja oma auto liikaa vaadittu?

Vierailija
77/95 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sosiaalisesti millään tavalla rajoittunut. Oikea käteni murskaantui onnettomuudessa 3v sitten ja on edelleen käyttökelvoton (mm. vaikea nivelrikko). Voitko kuvitella, kukaan ei palkkaisi siivoamaan kun en sitä pysty tekemään edes kotona kunnolla. Kun olet tällaisen läpi käynyt niin tervetuloa sitten neuvomaan uudelleen!

Vierailija
78/95 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä teen kotisiivouksia. Meillä maksetaan 10-13 euroa/tunti. Riippuen ihan minkälaisen tuntipalkan on saanut itselleen puhuttua. Työt tehdään yleensä pareittain. Joka päivä 5-8h alkaen kello 8.00. ja päättyen viimeistään 16.00. Ajokortti ja oma auto täytyy olla. Kokemusta ei meidän firma vaadi, koska me koulutamme kuitenkin meidän firman toimintamalliin. Pääkaupunkiseudulla. Eipä ole ollut hakijoita vaikka tarvitsemme lisää siivoojia ja työnhaku päällä. Hakisitko sinä tällaiseen jos olisit työtön?

Ps. Ei, ei ole työnhakuilmoitus tai mainos, koska en tule meidän firman nimeä tällä sivustolla mainitsemaan. Mutta kummastuttaa hakijoiden puute, kun niin moni kuitenkin valittaa olevansa työtön ja haluavansa töihin. Onko se ajokortti ja oma auto liikaa vaadittu?

Esim. minulle on juuri tuo ajokortti ja oma auto "liikaa vaadittu". En omista kumpaakaan, eikä ole varaa niitä hankkia. En kyllä edes asu pääkaupunkiseudulla, mutta ajokorttia ja autoa tosiaan moni vaatii.

Vierailija
79/95 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä topless siivouksesta tienaa hyvin. Työn laatukin saa olla keskinkertaista.

Vierailija
80/95 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee sä ite siivomaan!! Ei ole mulla tavotteena.