Huomio työttömät! Siivoojista jopa pulaa, nyt reippaasti hakemaan töitä!
Laitossiivouksessa ei tarvi ihmisten kanssa puhua joten sopii sosiaalisesti rajoittuneille, ei kai nyt herranen aika voi aikuinen ihminen luutua pelätä!
Nyt ujous nurkkaan ja työtä hakemaan, siitä alkaa se sosiaalinen nousu ja saattaapa tulla niinkin paljon itseluottamusta että löytyy vielä se oma kulta ja saa heittää masennuslääkkeet ja ihmispelon aiheuttamat paniikkikohtaukset jäävät kun huomaatte että osaatte ja pärjäätte. Ettehän hukkaa elämäänne työttömyyteen?
Tervetuloa takaisin yhteiskuntaan työttömät (työllistymisen myötä)!
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Mun siskoni on ollut laitosapulaisena 40v. Hyvin on pärjännyt ja elättänyt perheen puolimustalaisen miehensä kanssa.
Mitä puolimustalaisuus tähän kuuluu? Mitä se mies tekee työkseen?
Maksuhäiriömerkintä,en onneksi pääse 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun siskoni on ollut laitosapulaisena 40v. Hyvin on pärjännyt ja elättänyt perheen puolimustalaisen miehensä kanssa.
Mitä puolimustalaisuus tähän kuuluu? Mitä se mies tekee työkseen?
No sitä, että jos on siivoaja, niin on pakko ottaa musta-lai.nen.
Sinccis
Semmoinen on sääntö.
Pulaa on mutta ei näy palkassa...
Lähden siivoojaksi heti kun kk-palkka on 3000 eur. Siivojan työ on aliarvostettua. Maailma hukkuisi paskaan jos siivoojat menisivät lakkoon. Siivojille kunnon palkka heidän tekemästään työstä. Arvostan siivoojia ja minun mielestäni heille kuuluisi kunnon palkka siitä että pitävät paikat puhtaana. Kun näen siivoojia kiitän heitä aina tekemästään työstä.
Siivotkoon ne jotka siitä tykkää. Minulle riittää oman huushollini puhtaana pito. Itseluottamus ja ennenkaikkea itsekunnioitus on kyllä kunnossa ja sen verran osaan arvostaa omaa aikaani että ellei töitä ole kuin matalapalkkaisilla aloilla joilla elämä on 8h/töitä pv ja silti saa kaikessa kituuttaa ja elää kädestä suuhun niin valitsen työttömyyden ja vietän aikani sen oman kultani kanssa jossakin ihan muualla kuin lattioita luutuamassa.
Olen kokeillut, olin liian hidas eikä astmani tykännyt. Sain potkut.
Ei laitossiivoojaksi pääse ilman koulutusta tai kokemusta kyseisestä työstä. Ja siellä vanhusten seassa siivoomien vaatii muutakin kuin fyysistä kuntoa nimittäin psyyke pitää olla suht kunnossa. Ja sen pitää olla kunnossa vaikka olisi pelkkä kotisiivooja, nimittäin asiakkaita on monenlaisia ja siellä voi tulla kaikenlaista sotkua vastaan ja se ei ole nätin näköistä.
Minun koulutuksellani ei mihinkään p**kaduuniin pääse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahdetaanko koulutukseen ottaa suomalaisia työttömiä? Tuntuu, että ainakin tavarataloissa ja kauppakeskuksissa kaikki siivoojat ovat muualta kuin Suomesta. Paljon on miessiivoojia.
Niin tai sitten suomalaiset työttömät ovat olevinaan niin hienoja (lähinnä omasta mielestään) etteivät voi muka alentua siivousalalle.
Suomalaisten työnantajien mielestä minä olen varmaan liian hieno. Eipä ole kuulunut kutsuja haastatteluihin, kun olen siivoustyötä hakenut.
No nyt työttmät sitä ja nyt työttömät tätä..! Hitto soikoon, eivät työttömät ole mitään, jotain yhtä samaa harmaata massaa joka iikka, jota sitten joku täällä (heidän yläpuolelleen asettuva) neropatti voisi neuvoa milloin mihinkin ,työttömyyden takuuvarmasti heiltä kaikilta poistavaan ideaansa....
Olen pitkäaikaistyötön ja hakenut näihin paikkoihin, siis rappusiivoojaksikin, en saanut edes vastausta ja paikka täytetty toisella. Että haista sinä sitä itteensä! Töissä tai kotona.
Vierailija kirjoitti:
Jos viittaat viimeisimpiin tilastoihin, laitos- ja toimistosiivoojista on pulaa.
Joo, mutta ei se sitä tarkoita, että työnantajat kenet tahansa hakijan kelpuuttaisivat.
Koten joku tuossa jo totesinkin, töihin otetaan a) ammattitaitoinen siivooja; b) ulkkari, joka ei tiedä oikeuksistaan ja josta tietää että se ei hevillä muualle työllisty eli ei ole heti lähtemässä pois. Ja sitten joissakin tapauksissa kelpaa myös kotosuomalainen opiskelija.
Jos olet ihan muulla alalla pitkään töitä tehnyt supisuomalainen ilman mitään siivoojankoulutusta tai -kokemusta, et kovin helposti siivoojaksi pääse.
Tuo ala on nykyään ihan järjetön. Tein jonkin aikaa opintojen ohessa ja sotkin pyörällä siivousrätit repussa kohteelta toiselle, tyyliin klo 05-09 yhdessä paikassa ilman taukoja ja sitten 11-12:30 toisessa ja kummassakaan aika ei riittänyt alkuunkaan työmäärään nähden ja väliin jäävältä kahdelta tunnilta ei tietenkään saanut palkkaa. Ja aina joku mankui ja haukkui kun en tehnyt kaikkea presiis niin kuin vakisiivooja ja ehtinyt puunata joka nurkkaa minmiajassa.
Välillä sain luututa oksennusta ja paskaa seiniltä ja se vähäinen aika menikin sitten siihen. Ja haukut tuli perään.
Ei enää ikinä.
Tein pari vuotta sitten siivoushommia. Ei sopinut minulle, koska olen tosi herkkä hajuille ja eritteille :D kerran miesten vessaa siivotessani oksensin kun oli niin jäätävä haju. Naisten vessassa verinen vessanpytty sai palan nousemaan kurkkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vähän hankalaa, kun selkänikama murtui syöpähoitojen aikana ja liikkuminen on vaikeaa.
Pidän peukkuja, että pääset kokemaan jotain vastaavaa.
Äläs nyt, kaikilla on rajoitteita. Sun täytyy löytää se oma vahvuus siinä siivoustyössä, ja myyt sen työhaastattelussa tulevalle esimiehelle. Ei voi piiloutua tekosyiden taakse. Terveisin Susanna Koski, kokoomus. Muistathan äänestää minua!
Vierailija kirjoitti:
Tuo ala on nykyään ihan järjetön. Tein jonkin aikaa opintojen ohessa ja sotkin pyörällä siivousrätit repussa kohteelta toiselle, tyyliin klo 05-09 yhdessä paikassa ilman taukoja ja sitten 11-12:30 toisessa ja kummassakaan aika ei riittänyt alkuunkaan työmäärään nähden ja väliin jäävältä kahdelta tunnilta ei tietenkään saanut palkkaa. Ja aina joku mankui ja haukkui kun en tehnyt kaikkea presiis niin kuin vakisiivooja ja ehtinyt puunata joka nurkkaa minmiajassa.
Välillä sain luututa oksennusta ja paskaa seiniltä ja se vähäinen aika menikin sitten siihen. Ja haukut tuli perään.
Ei enää ikinä.
Heh, itse siivonnut kohteita jotka olivat steriilin puhtaita mutta haukut tuli siitä kun pinnalle oli tippunut liikaa pölyhiukkasia. Vaikka pinnat kuinka pyyhkisi niin pakostakin niihin tulee jostain pölyä esim. ilmanvaihtokanavat. Aivan sama, siivotkoot itse jos ei kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Ylityöllistetty pienipalkkainen pask@ duuni. Ketään ei kiinnosta.
Alipalkattu, mutta silti parempi palkka kuin esim.aloittelevalla vartijalla tai puutarhatyöntekijällä.
Itse viihdyn, eikä haittaa, että akateeminen koulutus löytyy taustalta. Työ kuin työ.
Osa-aikasiivoukseen en kyllä suostuisi.
Alan ennnemmin pankkiryöstäjäksi kuin siiivoojaksi. Paljon fiksuumpaa.
Jos viittaat viimeisimpiin tilastoihin, laitos- ja toimistosiivoojista on pulaa.