Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomio työttömät! Siivoojista jopa pulaa, nyt reippaasti hakemaan töitä!

Vierailija
28.03.2019 |

Laitossiivouksessa ei tarvi ihmisten kanssa puhua joten sopii sosiaalisesti rajoittuneille, ei kai nyt herranen aika voi aikuinen ihminen luutua pelätä!
Nyt ujous nurkkaan ja työtä hakemaan, siitä alkaa se sosiaalinen nousu ja saattaapa tulla niinkin paljon itseluottamusta että löytyy vielä se oma kulta ja saa heittää masennuslääkkeet ja ihmispelon aiheuttamat paniikkikohtaukset jäävät kun huomaatte että osaatte ja pärjäätte. Ettehän hukkaa elämäänne työttömyyteen?
Tervetuloa takaisin yhteiskuntaan työttömät (työllistymisen myötä)!

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylityöllistetty pienipalkkainen pask@ duuni. Ketään ei kiinnosta.

Alipalkattu, mutta silti parempi palkka kuin esim.aloittelevalla vartijalla tai puutarhatyöntekijällä.

Itse viihdyn, eikä haittaa, että akateeminen koulutus löytyy taustalta. Työ kuin työ.

Osa-aikasiivoukseen en kyllä suostuisi.

Anteeksi, mutta miten olet akateemisesti koulutettuna onnistunut pääsemään siivoojaksi? Onko niin, että sinulla ei paljon ehtinyt koulutusta vastaavaa työkokemusta olla? Vai oletko ehkä joku taidehistorioitsija, jonka ei oletetakaan voivan työllistyä?

Siivoojan paikkoja on monenlaisia, osassa saa tehdä ihan hyvää jälkeä jolloin pääsee kokemaan työn iloa. Toisissa on pakko hutiloida. Valitettavasti jälkimmäiset ovat yleistymässä.

Vierailija
42/95 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alan ennnemmin pankkiryöstäjäksi kuin siiivoojaksi. Paljon fiksuumpaa.

Heh, mitä ryöstettävää kuvittelet pankista löytäväsi? Eihän siellä ole muuta kuin asiakkaiden tuomaa hiekkaa lattialla. Jota ylityöllistetty alipalkattu siivooja ei ole ehtinyt imuroida pois. Rahat on nykyään bitteinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt kehoita ketään hakemaan siivoustyötä, mutta jos sopivan siivouskohteen löytää niin työ on palkitsevaa.

Itse en jaksaisi enää istua toimistossa ja kassalla. Kassatyössä työvuorot kuormittavat - olet kokoajan töissä.

Vierailija
44/95 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mitähän siitä maksetaan?

Vierailija
45/95 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaiset kohteet on hyviä ja mitkä pahimpia?

Vierailija
46/95 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siivojaksi noin vain päästä, siihen vaaditaan koulutus! Eikä jokaista voi pistää mihin tahansa ammattiin, koska esim terveys voi vaarantua.

Mä en voi mennä siivoojaksi, lähihoitajaksi, kosmetologiksi, kampaajaksi enkä oikein tehdastyöhön ym missä ollaan tekemisissä kemikaalien ja pölyn kanssa, koska olen yksinkertaisesti niin allerginen ja selkävaivaakin on joskus ollut. Onneksi olen opiskellut sosiaalisen alan, jossa on hyvä työtilanne. Olen työtön, mutta se ei tee minusta työhalutonta ja itseasiassa arvostan siivojan työtä enemmän kuin omaa alaani (koska se on mielestäni tehokkaampaa/sillä on selvä tarkoitus ja tulos näkyy).

Aloitus vaikuttaa provo-kirjoitukselta. Yllättävän moni ei silti oikeastikaan tiedä, että

A. "Yksinkertaisiin" ammatteihin ei mennä väärällä tutkinnolla, kun niihinkin vaaditaan ammattitaito eikä hakijoita valita oman alan työpaikkoihin, mikäli ne ovat alemman koulutustason työpaikkoja, koska pelätään että pitää maksaa kunnon palkkaa tai että kohta se lähtee pois kun saa paremman pestin.

B. Vain koska olen työtön, ei tarkoita ettei minulle kelpaa jokin työ tai että olen työhaluton. Se ei myöskään automaattisesti tarkoita että minussa olisi vikaa.

C. Työttömänä oleminen on oikeasti ihan hirveää, se ei ole lomaa. Sulla ei ole varaa tehdä mitään kivaa koskaan, syödä terveellisesti, käydä lääkärissä niinkuin olisi tarpeen etkä pysty suunnittelemaan tulevaisuutta. Mä täytän 30v tänä vuonna, olen nainen eikä mulla ole miestä. Edes treffeille en uskalla, kun hävettää olla työtön. Se treffikumppani kysyy sitä kuitenkin. Sukujuhlissa- ja kokoontumisissa ekana kysytään olenko löytänyt töitä. Kun menen kylään, kysytään olenko löytänyt töitä. Se tuntuu olevan pakkomielle kysyä asiaa enkä halua joka sukujuhlissa miettiä kuinka mä olen se työtön.. Miettikää ihmiset vähän sanojanne, pliis.

Vierailija
47/95 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaiset kohteet on hyviä ja mitkä pahimpia?

Toimistosiivoustyyppiset kohteet Ok. Varsinkin jos ne voi tehdä silloin kun työntekijät eivät ole paikalla. Saa rauhassa tehdä ilman keskeytyksiä. Jos saat alle 30 h sopimuksen niin saat Kelasta pienen korvauksen (joku suhteutettu päiväraha tai vastaava).

Hirvittäviä mm ravintolat, porrassiivous yms.

Vierailija
48/95 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko jossain siivoustyötä johon ei kuulu vessatilojen siivous? en pysty siihen, minulla on yliherkkä hajuaisti ja tulee oksennus jos täytyy pakolla siivota toisten ripuleita +saan helposti norot sun muut.

Vierailija
49/95 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
50/95 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putkasiivous oli helpoin kohde, jossa olen työskennellyt. Yksinkertaistettuna se meni: pesuaine sumuttumella seinille, harjaus, huuhtelu letkulla ja kuivaus. Yllättävän harvoin oli oksennuksia. Hotellihuoneissa oli varmaan 50-100 kertaa useammin oksennuksia. Opiskelija-asuntolat olivat kaikkein sotkuisimpia.

Vierailija
51/95 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko jossain siivoustyötä johon ei kuulu vessatilojen siivous? en pysty siihen, minulla on yliherkkä hajuaisti ja tulee oksennus jos täytyy pakolla siivota toisten ripuleita +saan helposti norot sun muut.

Porrassiivous ellei ole yhteistä saunatilaa jossa vessa, muuta en nyt keksi koska kaikissa siivouskohteissa kyllä löytyy vessa joka pitää siivota.

Vierailija
52/95 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut varmaan jokaiseen siivousfirmaan töihin mutta vain kerran olen päässyt haastatteluun. Mutta en saanut töitä, koska ei ole autoa.  Työaika olisi ollut aamulla 4-8 ja sitten iltapäivällä 14-17.

Olen tradenomi.

Vierailija
53/95 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoustyö on monessa kohteessa yllättävän siistiä, eikä suinkaan kaikissa kohteissa joudu jatkuvasti "kamalien" eritteiden kanssa tekemisiin. Se on myös usein yllättävän kevyttä, ei se vaadi mitään muuta kuin sellaisen kohtalaisen fyysisen peruskunnon. Se on myös aika helppoa, ja esimerkiksi verrattuna moniin sihteerin duuneihin,  joihin moniin vaaditaan usein jopa alempi korkeakoulututkinto, niin sellainen 2000 palkka on oikeastaan aika helposti tienattu. Tuttuni on ollut laikkarina sairaalassa ja hänen palkkansa on 2200 lisineen, eli melko saman verran kuin monilla toimistosihteereillä valtiolla.  Lisäksi siivoustyön saa heti, jos osoittaa vaikka motivaatiota alaa kohtaan kouluttautumalla oppisopimuksella laikkariksi. Minä myös ihmettelen, miksi siivoustyö ei kiinnosta ihmisiä.  Siitä voi saada ihan siedettävän elannon ja eläkkeen etenkin verrattuna siihen, että maleksii koko elämänsä työkkärin tuilla. Ja aina voi ryhtyä yrittäjäksi, tienaa 1,5-2 x sen mitä perustduunari, jos osaa hommansa. 

Vierailija
54/95 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivousfirmat ei ota töihin sellaisia, joiden papereista jo näkee, että oikeesti kärkkyvät koko ajan parempaa työpaikkaa. Ylikoulutetut akateemiset tai puoliakateemiset kuuluvat tähän kastiin.

Vierailija
55/95 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoustyö on monessa kohteessa yllättävän siistiä, eikä suinkaan kaikissa kohteissa joudu jatkuvasti "kamalien" eritteiden kanssa tekemisiin. Se on myös usein yllättävän kevyttä, ei se vaadi mitään muuta kuin sellaisen kohtalaisen fyysisen peruskunnon. Se on myös aika helppoa, ja esimerkiksi verrattuna moniin sihteerin duuneihin,  joihin moniin vaaditaan usein jopa alempi korkeakoulututkinto, niin sellainen 2000 palkka on oikeastaan aika helposti tienattu. Tuttuni on ollut laikkarina sairaalassa ja hänen palkkansa on 2200 lisineen, eli melko saman verran kuin monilla toimistosihteereillä valtiolla.  Lisäksi siivoustyön saa heti, jos osoittaa vaikka motivaatiota alaa kohtaan kouluttautumalla oppisopimuksella laikkariksi. Minä myös ihmettelen, miksi siivoustyö ei kiinnosta ihmisiä.  Siitä voi saada ihan siedettävän elannon ja eläkkeen etenkin verrattuna siihen, että maleksii koko elämänsä työkkärin tuilla. Ja aina voi ryhtyä yrittäjäksi, tienaa 1,5-2 x sen mitä perustduunari, jos osaa hommansa. 

Hieno myyntipuhe mutta totuus on toisenlainen.

Vierailija
56/95 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä myös olen ollut laikkari sairaalassa, kuukausipalkka ikälisillä oli 2100  euroa leppoisasta päivätyöstä. Luulen, että kiinnostuksen puutteeseen vaikuttaa mielikuva (monilla omasta kesätyö- tms. kokemuksesta), että kaikki alan työt ovat järjetöntä raadantaa surkeilla työehdoilla, ja siitä, että siivous on niille, joista ei ole muuhun. Ammatti muiden joukossa.

Vierailija
57/95 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivousfirmat ei ota töihin sellaisia, joiden papereista jo näkee, että oikeesti kärkkyvät koko ajan parempaa työpaikkaa. Ylikoulutetut akateemiset tai puoliakateemiset kuuluvat tähän kastiin.

Mistäs paperista ne sen näkee?

Vierailija
58/95 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi, että jos ihan pulaa niin se näkyisi myös palkassa, mutta eipä taida kummallisesti näkyä.

Vierailija
59/95 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä opiskeluaikoina olen siivonnut, että työkkärissä sanoin voivani niitäkin duuneja ottaa vastaan.

Te-nainen tuumas mulle, sä oot jo osuutes siivonnut, nyt sun aika tehdä jotain muuta.

Okei, olihan se kaunis tyrmäys innokkuudelleni. ;)

Kai ne paikat säästetään tulij oille. Kun yhtään liikkuu, ei meikäläistä siivoojaa näy.

Vierailija
60/95 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa nyt huomioon että pulaa on nimenomaan KOULUTETUISTA laitoshuoltajista. Kaikkiin siivoustöihin ei voida ottaa ketä tahansa kouluttamatonta töihin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä