Nolottaako teitä hellekohkaajia nyt, kun uutiset kertovat satojen suomalaisten kuolleen viime kesän helteeseen?
Itsekästä riemuita 30 asteen helteestä ajattelematta, että monille kyse on kuoleman vaarasta.
Kommentit (90)
Mua alko ihan kauheesti nolottamaan se, että viime kesänä oli hellettä.
Pitäisikö minun inhota pähkinöitä, koska joku on niille allerginen ja jopa kuollut siitä syystä? Pitäisikö inhota hellettä, koska siihenkin kuollaan? Ihan sairas ajatusmaailma ap:lla.
Yhtä paljon kuin keväästä iloitsevia, jotka ilmeisesti ovat vastuussa siitä, että kymmenet kuolevat vuosittain katupölyyn.
Minunkin mummoni kuoli hellekelillä 82-vuotiaana sydänkohtaukseen. Ei sitä mietitty, että olisiko hän sadesäällä elänyt muutaman kuukauden pitempään.
Vierailija kirjoitti:
Minunkin mummoni kuoli hellekelillä 82-vuotiaana sydänkohtaukseen. Ei sitä mietitty, että olisiko hän sadesäällä elänyt muutaman kuukauden pitempään.
Perinnöt kiertoon nopeammin!!! 🌞
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö minun inhota pähkinöitä, koska joku on niille allerginen ja jopa kuollut siitä syystä? Pitäisikö inhota hellettä, koska siihenkin kuollaan? Ihan sairas ajatusmaailma ap:lla.
Pähkinät ovat ihan normaaleja. Helle kesällä on ihan normaalia. Viime kesän helteet eivät olleet mitään normaalia. Toivon vain, ettei siitä tule uusi normaali.
Heikot sortuu elon tiellä, jätkä senkun porskuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei edes helle käsitettä tunneta.
Suomalainen on tottunut geeneiltään kylmään. Tutkitusti suomalaiselle sopiva lämpötila on monta astetta kylmempi kuin etelä-eurooppalaiselle. Eli hellelukemat tulee nopeammin vastaan.
Ei nolota. Toivottavasti ensi kesänäkin tulee samanlaisia helteitä.
Hellehurmos aiheuttaa myötähäpeää.
Ei nolota.
Viime kesä oli kaikkien aikojen paras ja toivon että vastaavia tulee vielä monia!
Jos ja kun on kuuma niin ilmastointi auttaa. Jos rahat ovat vähissä niin ratkaisu on käytetty laite.
Mielestäni heikkojen menehtyminen on positiivista.
Vierailija kirjoitti:
Niin no, inhoan hellettä, mulla paha astma. Ei kaikki ole hellehulluja.
Olen sote-alalla suunnitteluhommissa ja toedän että todellakin vanhuksia kupsahtaa paljon helteellä. Monissa laitoksissa ei ole viilennystä ka sisällä lämpö yli 30c, vanhukset kuivuu kuoliaaksi.
Mulla paha astma ja vihaan talvea. Kesällä, lämmön ja paremman ilmankosteuden ansiosta keuhkot ovat paremmassa kunnossa. Eikä kiertä jatkuvasti jotain hiton räkätautia ja yskää, jonka seurauksena minä vetelen kortisonia tablettina, kaasuna ja nenäsuihkeena allergialääkkeen, antibiootin, montelucastin, duactin ja refluksilääkkeen kanssa. Vihaan talvea ja niitä loputtomia flunssakierteitä.
Miksi pitäisi nolostua siitä, että vanhukset joilla on jo toinen jalka haudassa kuolevat vähän aikaisemmin? Sehän on kansantaloudellisesti vain hyvä asia.
Ei mun tartte hävetä sitä trä toivon lämmintä kesää. Olen siistänyt että ei se mun toiveista ole kiinni millainen Sää on
Ai jos voivottelisin kuumuutta niin vähemmän kuolisi helteeseen?
En pysty sanoin kuvailemaan, miten tukalaksi oloni kävi viime kesänä. En ihmettele, että moni vanhus ja pitkäaikaissairas menehtyi. Silloinhan uutisoitiin, että joillain osastoilla sairaaloissakin oli hälyttävän kuuma.
Se oli kauheaa eikä mihinkään päässyt pakoon, paitsi isoihin marketteihin aina välillä, ja kuitenkin piti viimeistään yöksi tulla kotiin. Minulla ei ollut ilmastointilaitetta eikä edes tuulettimia.
Toivottavasti sairaalat ovat tehneet lisähankintoja varmuuden vuoksi ensi kesää varten.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Faith kirjoitti:
En pysty sanoin kuvailemaan, miten tukalaksi oloni kävi viime kesänä. En ihmettele, että moni vanhus ja pitkäaikaissairas menehtyi. Silloinhan uutisoitiin, että joillain osastoilla sairaaloissakin oli hälyttävän kuuma.
Se oli kauheaa eikä mihinkään päässyt pakoon, paitsi isoihin marketteihin aina välillä, ja kuitenkin piti viimeistään yöksi tulla kotiin. Minulla ei ollut ilmastointilaitetta eikä edes tuulettimia.
Toivottavasti sairaalat ovat tehneet lisähankintoja varmuuden vuoksi ensi kesää varten.
Miksi te ette osta jäähdyttimiä? Me ostettiin ilmastointilaite työpaikalle kimpassa, maksoi jotain 300 euroa. 10e / per naama. Ja oli viileää. Välillä piti sammuttaa se töissä kun tuli jo kylmä.
Sinccis
Vihaan kuumuutta. Toivottavasti lämpötila pysyy enskesänä max +21 c.
Suomessa ilmasto semmoinen ettei helteestä voi puhua. Aina tuulee tai sataa jotain räpäskää naamaan.