Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nolottaako teitä hellekohkaajia nyt, kun uutiset kertovat satojen suomalaisten kuolleen viime kesän helteeseen?

Vierailija
27.03.2019 |

Itsekästä riemuita 30 asteen helteestä ajattelematta, että monille kyse on kuoleman vaarasta.

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONneksi suomessa saa hyvää ja puhdasta vettä ihan hanasta.  Jos tajuaa sitä juoda , jos ei,niin kyllä se on luonnon valinta.

Ja tuo pikku pömpeli,joka on suuren maailman ihme edelleen vuonna 2019 ,eli ilmastointilaite, pitää viileänä makkarin .

Vierailija
42/90 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla kun Suomessa valitat kovista pakkasista tai räntäsateesta, niin aina on joku himoulkoilija moralisoimassa, että "se on kuule vaan asennekysymys!" Sit jos olet kovilla helteillä sillä samalla positiivisella asenteella, niin sut lynkataan, koska se sun positiivinen asenne vissiin aiheutti ne helteet. Tai jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mitä minä ajattelen helteestä ei vaikuta mitenkään siihen tuleeko sitä hellettä vai ei. Joten ei, ei nolota yhtään.

Vierailija
44/90 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nolota. Tämä on ihan verranollinen että olisi noloa kehua hyvää ruokaa kun samaan aikaan tuhannet ihmiset kuolee nälkään.

Vierailija
45/90 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin no, inhoan hellettä, mulla paha astma. Ei kaikki ole hellehulluja.

Olen sote-alalla suunnitteluhommissa ja toedän että todellakin vanhuksia kupsahtaa paljon helteellä. Monissa laitoksissa ei ole viilennystä ka sisällä lämpö yli 30c, vanhukset kuivuu kuoliaaksi.

En mäkään helteestä piittaa, mutta ei helteestä hehkuttaminen helpota noiden vanhusten tilaa pätkääkään, vaan sen viilennyksen hankkiminen. Jos ei ilppiin tai edes aurinkoa heijastavaan ikkunaan teipattavaan folioon ole laitoksella varaa, niin se kaatuu kyllä muutenkin. Eikä tarvi olla läpinäkymätöntä foliotakaan, vaan Lidlistäkin saa joka kevät aurinkosuojakalvoa alle 10€ per ikkuna, sekin vähentää rakenteiden lämpenemistä sisätiloissa. 

Vierailija
46/90 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sote-alalla suunnitteluhommissa ja toedän että todellakin vanhuksia kupsahtaa paljon helteellä. Monissa laitoksissa ei ole viilennystä ka sisällä lämpö yli 30c, vanhukset kuivuu kuoliaaksi.

En mäkään helteestä piittaa, mutta ei helteestä hehkuttaminen helpota noiden vanhusten tilaa pätkääkään, vaan sen viilennyksen hankkiminen. Jos ei ilppiin tai edes aurinkoa heijastavaan ikkunaan teipattavaan folioon ole laitoksella varaa, niin se kaatuu kyllä muutenkin. Eikä tarvi olla läpinäkymätöntä foliotakaan, vaan Lidlistäkin saa joka kevät aurinkosuojakalvoa alle 10€ per ikkuna, sekin vähentää rakenteiden lämpenemistä sisätiloissa. 

... helteestä hehkuttamisen lopettaminen...

Vierailija
47/90 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuma ilma tappaa, pakkanen tappaa, kosteus tappaa, kuiva ilma ja sen mikrohiukkaset tappaa.... kai sitä voisi vakioida itsekkyyden välttämiseksi ainoaksi hyväksyttäväksi sääksi huonon sään.

Vierailija
48/90 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuolee helteeseen niin kuolema oli vain viimeinen silaus. Olis kuollun pian muutenkin. Sää ei estä kuolemaa eikä elä ikuisesti vaikkea hellettä oliskaan.

Mutta joo. Ilmastointi on jo keksitty mitä ei Suomessa tunnuta ymmärtävän kun katselee asuntoja.

Vierailija
49/90 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei edes helle käsitettä tunneta.

Ymmärrätkö mikä ero on 32C helteellä maassa jossa keskilämpötila on +3C  kuin 40C:ssa siellä missä se 40C on normi?

Vierailija
50/90 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin kuolen helteeseen kuin EsperiCareen.

😀😀😀😀😀😀

Vierailija
51/90 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun tunnekokemukseni säästä tapa ketään, aivan naurettavaa syyllistystä. Nautin helteistä ja olen ilahtunut jos ensi kesänä on samaa.

Vierailija
52/90 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa naiivi. Yksikäön vanhusten hoitolaitos tässä sotepiirissä e hommaa mitään kelmua tai kalvoa ikkunasn ja jäähdytyksen hankkiminenkasn ei onnistu, teknisesti vaikeaa ja liian kallista (ja turha inistä mistään ilpistä, isossa laitoksessa jäähdytetään vähän eri lailla kuin omakotitalossa). Joten edelleen on ensi kesänäkin sisälämpö yli 30c ja vanhukset kuolee. Ja hoitajat kärsii.

Vierailija
53/90 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nolota.

Toivottavasti ensi kesä on vielä kuumempi ja pidempi.

Vierailija
54/90 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap tyhmä? Sama kun kysyisi, että nolottaako sinua nauttia karkeista koska naapurin Pertsa tukehtui karkkiin.

Vierailija
55/90 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kuolee helteeseen niin kuolema oli vain viimeinen silaus. Olis kuollun pian muutenkin. Sää ei estä kuolemaa eikä elä ikuisesti vaikkea hellettä oliskaan.

Mutta joo. Ilmastointi on jo keksitty mitä ei Suomessa tunnuta ymmärtävän kun katselee asuntoja.

Ei se nyt ihan noin mene. Ääriolosuhteet voivat provosoida tappavan kohtauksen kroonisesti sairaalle, joka muuten saattaisi elää vaikka 20 vuotta.

Ilmastointi on keksitty joo, mutta Suomi on perinteisesti ollut aika viileä maa, joten täällä ei ilmastointi ole asunnoissa mitenkään perusvarustuksena. Todella harvalla on oikeasti varaa ilmastointiin nykyisillä hinnoilla. Itsekin tässä tuskailen, että pitäisi ensi kesään varautua jotenkin, ettei koiravanhukselle tulisi taas tukalat oltavat. Mutta mistäpä tonneja noin vain repii pienestä palkasta.

Vierailija
56/90 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käristyskupoli = WT.

Vierailija
57/90 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko yksinkertainen? Ihan sama miten paljon kohkataan säästä, siihen emme pysty vaikuttamaan.

Vierailija
58/90 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi asutte Suomessa jos ette pidä kylmästä.

En tiedä keneen viittasit kysymyksellä, mutta minä olen ilmeisesti sellainen hellehullu (viime kesä oli mielestäni loistavat), mutta samoin tykkään kunnon talvesta. Tämä vaihe, kun lumet alkaa sulaa tai syksyn märkä ja pimeä keli ovat pahimpia. 

Vierailija
59/90 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeminen satuttaa toxisia feministejä koska he ovat sadistisisia sokeuksia itsensä rikastuttamiseen. :D

Marijuana on toxista feministeille. Miksi poliisit ei ota kiinni toxisia todellisia feministejä? Ainiin! Símpánšší valtiossa pitää kehittää CERN propagandaa syvimmissäkin tahoilla jossa se on korruptoitunut ja mórááľíťťomuuden sývýyķšíssä!

...KOSKA NE EIVÄT SYÖNEET CHILIÄ.

Vierailija
60/90 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella harvalla on oikeasti varaa ilmastointiin nykyisillä hinnoilla. ... Mutta mistäpä tonneja noin vain repii pienestä palkasta.

Halvimmillaa ilmanjäähdyttimen saa satasella. Ilmastointilaitteen parilla sadalla. Että eipä nyt mitään tonneja tarvitse mistään repiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi