Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ADHD tytöllä

Vierailija
27.03.2019 |

Hei te vanhemmat keiden tytöllä on todettu ADHD. Miten lapsenne on oireillut? Millä perusteella ADHD on todettu? Millaista hoitoa olette saaneet?

Meillä epäilyksenä että tytöllä 9v olisi ADHD. Voi kuulemma oireilla tytöillä eri tavalla kun pojilla.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumittaminen epämieluisissa tilanteissa. Menee ikään kuin lukkoon. Ylikierrokset jos paljon ärsykkeitä eli ihmisiä, valoja, värejä, ääntä purkautui esim.kaupassa ja tapahtumissa karkailuna ja päättömänä juoksemisena. Usein oli pakko kantaa rimpuileva huutava lapsi tilanteesta pois, koska oli kuin apina. Rakastaa vauhtia, juoksee joka paikkaan. Kiipeilee rohkeasti ja taitavasti. Ruokailussa omat haasteensa. Jos joku asia ei kiinnosta, on vaikea ns.pysäyttää junaa.

Toisaalta selkeästi älykäs. Kun on kiinnostunut jostain esim.piirtäminen tai musiikki, keskittyy siihen niin syvästi ettei näe eikä kuule muuta. Opetteli itse lukemaan ja kirjoittamaan 4-vuotiaana.

Tässä nyt jotakin.

Iän ja toimintaterapian myötä oireet helpottaneet, mutta tiukoissa paikoissa tulee eteen.

Vierailija
2/5 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adhdtä on samalla lailla pojilla ja tytöillä. Mielessä ja tekoina ja sen suhde ratkaisee millainen adhd kenelläkin on. Sen voin sanoa varmasti että päihteet ei yleensä sovi, alkoholin lisäksi tulee varmuudella huumekokeiluja koska adhd ei voi olla kokeilematta uusia asioita. Jatkuvasti matkustavat ovat myös adhd tapauksia, he ei pysty olemaan samassa paikassa kauaa vaan vaativat vaihtelua. Päätösten tekeminen tulee olemaan vaikeaa ja kun ne tehdään niin ne tehdään hetken mielijohteesta ja ne voi olla miten typeriä hyvänsä. Keskittyminen surkeaa. Adhdstä on hyötyäkin, poikkeuksellisen luovia, mukavaa seuraa, hauskoja erittäin sosiaalisia ihmisiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Adhdtä on samalla lailla pojilla ja tytöillä. Mielessä ja tekoina ja sen suhde ratkaisee millainen adhd kenelläkin on. Sen voin sanoa varmasti että päihteet ei yleensä sovi, alkoholin lisäksi tulee varmuudella huumekokeiluja koska adhd ei voi olla kokeilematta uusia asioita. Jatkuvasti matkustavat ovat myös adhd tapauksia, he ei pysty olemaan samassa paikassa kauaa vaan vaativat vaihtelua. Päätösten tekeminen tulee olemaan vaikeaa ja kun ne tehdään niin ne tehdään hetken mielijohteesta ja ne voi olla miten typeriä hyvänsä. Keskittyminen surkeaa. Adhdstä on hyötyäkin, poikkeuksellisen luovia, mukavaa seuraa, hauskoja erittäin sosiaalisia ihmisiä. 

Itselläni ADD ilman H:ta, ja olen hyvin erilainen. Inhoan kaikkea muutosta ja uuden kokeilemista. Matkustelua en harrasta kun en pidä siitä. Olen hyvä tekemään päätöksiä ja ne on aikuisella iällä olleet ihan harkittujakin. Olen ääri-introvertti ja epäsosiaalinen. Keskittyminen toki on vaikeaa, sen takia minulla tämä diagnoosi onkin. Minun keskittymistäni ei häiritse niinkään ulkomaailma vaan jatkuvasti villinä käyvä oma pää jossa pyörii koko ajan miljoona fantasiaa, tunnetta, ajatusta jne.

Vierailija
4/5 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytöillä se ei ole niin vilkasta touhua, tytöt jumittaa enemmän. JA PLIIS JOS TARJOTAAN LÄÄKKEITÄ OTA NE. Koska minulla diagnosoitiin vasta aikuisena, ai että jos ois lapsena diagnoosin saanut ja lääkkeet, ei ois ollut niin raskasta ja epätoivoista se, elämä kun näkee miten erilainen on verrattuna luokkalaisiin. Saisi keskittyä tunnilla ja saada hyvät paperit, että voisi hakea sinne ikinä minne haluaa!! 

Ota ne lääkkeet, älä ole itsekäs, mieti lapseasi, ne lääkkeet tasaa menoa. Niin ku kaikki sanoo 'Ilman lääkkeitä aivoissa on miljoonittain eri tv-kanavaa päällä, lääkkeen kanssa pystyy keskittymään siihen yhteen ja ainoaan tv-kanavaan' 

Vierailija
5/5 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia ADHD on enemmän arvostettu kuin asperger, joista löytyy myös insinööriopiskelijoita ja tutkijoita. Pistää vituttamaan. Samalla ihmisellä voi olla asperger ja ADHD.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän