Nolottaako teitä hellekohkaajia nyt, kun uutiset kertovat satojen suomalaisten kuolleen viime kesän helteeseen?
Itsekästä riemuita 30 asteen helteestä ajattelematta, että monille kyse on kuoleman vaarasta.
Kommentit (90)
Kuolee niitä pakkaseenkin, rasis mia ettei tästä puhuta
Vierailija kirjoitti:
Saisinko linkin tuollaiseen uutiseen. Kiitos. En ole nähnyt yhtäkään.
https://yle.fi/uutiset/3-10708716
Ei kannata kuplautua. Tämä on aamun pääuutisissa. Eihän sitä näe, mikä ei sovi omaan ahtaaseen kuuppaan.
Itse en erityisemmin pidä helteistä, eikä kyse ole ylipainosta, vaan auringolle herkästä ihosta ja silmistä. Mutta siitä huolimatta, miksi helteestä nauttivat eivät saisi siitä nauttia, jos kerran helle on? Minkä he sille lämpötilalle voivat. Aivan kuten meitä talvi-ihmisiä on turha moittia siitä, että tykätään talvesta. Talvi tulee joka tapauksessa, eikä siihen kenenkään toivomiset vaikuta. En ymmärrä tappelua lämpötiloista ja säistä, kun ei niihin ihminen voi juurikaan vaikuttaa.
Hellehurmos kerää jo kierroksia. Vituttaa jo etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata kuplautua. Tämä on aamun pääuutisissa. Eihän sitä näe, mikä ei sovi omaan ahtaaseen kuuppaan.
Kiitos! Täälläkin valitetaan koko ajan eläkkeistä ja kun niitä pitää maksaa vanhuksille. Uutisen mukaan kuolemat koski vanhuksia, joten eikös asia ole sitten kaiken logiikan mukaan vain hyvä asia?
Niin tässä siis uutinen, johon ap viittaa.
Todella typerä kommentti tuo "luonnon keino karsia heikot tai tyhmät yksilöt". Todella monella meistä ei ole varaa ilmastointiin, ja vaikka olisi kuinka älliä päässä, ei voi tehdä sille mitään, että sisälämpötila nousee yli 30:n.
Puhumattakaan siitä, että Suomen luontoakaan ei ole tehty kestämään tuollaisia hellejaksoja kuin viime kesänä. Ilmeisesti tämä on myös luonnon keino karsia siilit ja linnut pois Suomesta. Jonkun mielestä tämäkin voi tietysti olla syy juhlaan; minusta ei.
Oikeasti helteistä kärsijöitä ei auta yhtään se, että jotkut nauttivat helteistä. En todellakaan toivo ensi kesästä samanlaista sotkuista helvettiä kuin viime kesä oli, mutta ei se helvetti niiden vika ollut, jotka siitä tykkäsivät. Ihan kuten paukkupakkaset eivät ole minun syytäni siksi, että itse satun niistä nauttimaan ja aika moni taas ei nauti niistä ollenkaan. Sää ei kysele meidän mieltymyksiämme, siksi meidän ei tarvitse niitä hävetäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helleporukat klikkailevat vain iltiksiä.
Kaikki kuolee kuitenkin jossain vaiheessa, joten ei nolostuta.
Ei nolota. Jotenkin mä ajattelen että jos ihminen ei kestä viime kesän kaltaisia olosuhteita hengissä niin kunto on niin huono että kuolema olisi ollut muutenkin lähellä.
Kaikki säät ja vuodenajat ovat riskejä heikkokuntoisille potilaille.
Sairastuin syöpään ja paranin allogeenisella kantasolusiirrolla, joten olen pahoillani vanhusten jne. kokemista kärsimyksistä. Minulla on ongelmana jatkuva palelu, joten olin hyvin tyytyväinen viime kesänä, kun pystyin kävelemään kotona paljain jaloin. Normaalisti minulla on villasukat jalassa.
Koskaan ei ole ideaalilämpötila kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Hellehurmos kerää jo kierroksia. Vituttaa jo etukäteen.
Jumala, suo minulle
tyyneyttä
hyväksyä asiat, joita en voi muuttaa,
rohkeutta
muuttaa mitä voin, ja
viisautta
erottaa nämä toisistaan.
Muista, että vtutus kohottaa verenpainetta ja korkea verenpaine johtaa pitkäänjatkuvana aivo- ja sydänhalvauksiin.
"Kuolee niitä pakkaseenkin" -inisijä:
Katsopa Tilastokeskuksen sivuilta paleltumiskuolleisuus. Aivan, ei näy. Juopot kerätään putkaan talteen, mutta helteeltä ei vanha tai sairas karkuun pääse. Erikoinen näkemys syrjinnästä sinulla! Juoppoapinat ovat valtiovallan erityisessä suojeluksessa. Minusta niille riittäisi joku aitaus, säistä viis.
Sellaiset sääolot saisi olla ympäri vuoden.
Miksi asutte Suomessa jos ette pidä kylmästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helleporukat klikkailevat vain iltiksiä.
Olen tietoinen siitä, että heillä on niukat henkiset eväät, eikä työnteko haittaa auringonottoa. Sepä se, helteestä kärsivät ne, jotka ovat hyödyksi yhteiskunnalle. 24/7 kaljaa rantsussa kittaava ei joudu hikoilemaan duunissa eikä maksa paljon veroja toimeentulotuestaan.
Itsekästä riemuita helteestä ajattelematta että monille kyse on hengenvaarasta.
Kuitenkin suurin osa kuolleista oli näissä esperi care tyyppisissä laitoksissa jossa valmiiksi puoliksi vainajia makuutettiin ilman ilmastointia.
Ei se hellehullujen vika ole, että vanhukset ja/tai sairaat eivät kuumuutta kestä. Hellehullut eivät (onneksi) hallitse säätä.