Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kestääkö terveys työntekoa 70-vuotiaaksi? Osa pystyy juoksemaan, toiset eivät edes kävele

Vierailija
08.10.2026 |

Jaahas.

Yli 60v, juoksetko?

Vaihtoehdot

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä ikäluokka jo nukkumassa?

Vierailija
2/10 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä tehdä vaikka puhelinmyyntiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juokse. Olen vanha, väsynyt, ylipainoinen, huonokuntoinen, astmaattinen ja lonkkavikainen. Lättäjalatkin vaivaa.

N64 👵🏻

Vierailija
4/10 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työt ole kuormitukseltaan samanarvoisia, on täysin absurdia laittaa eläkeiän nosto pelkän syntymäajan perusteella. Kertoo vain, että kyseiset ihmiset eivät ymmärrä työnteosta yhtään mitään.

Minulle on aivan yksi ja sama mitä joku haluaa, koska en yksinkertaisesti voi tehdä töitäni loputtomiin, se ei ole fyysisesti eikä henkisesti mahdollista. 

Eihän jotain kevyitä toimistotöitä tekevä tätä tajua, monet heistä hädintuskin pystyy omin avuin kävelemään taksiin viiskymppisenä. Olisikin hauska nähdä näitä ihmisiä tekemässä jotain oikeasti kuormittavaa työtä, se kroppa ei kaikkea kestä, ihminen ei ole mikään robotti.

Vierailija
5/10 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin juostakin, mutta mieluiten kävelen tai fillaroin. Viikonloppuna taas patikkareissulle kumpanakin päivänä noin 10-12 km. Tällä viikolla fillarin mittariin 110 km.

M60

Vierailija
6/10 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tämä ikäluokka jo nukkumassa?

Ei kun, keep on turnin, rollin on the river!

Vierailija
7/10 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa ei sitten tiedetä ouhelinmyynnin surkeaa palkkausta

Vierailija
8/10 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks ouhelimet oo jo vanhanaikasia? 

Vierailija
9/10 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei työt ole kuormitukseltaan samanarvoisia, on täysin absurdia laittaa eläkeiän nosto pelkän syntymäajan perusteella. Kertoo vain, että kyseiset ihmiset eivät ymmärrä työnteosta yhtään mitään.

Minulle on aivan yksi ja sama mitä joku haluaa, koska en yksinkertaisesti voi tehdä töitäni loputtomiin, se ei ole fyysisesti eikä henkisesti mahdollista. 

Eihän jotain kevyitä toimistotöitä tekevä tätä tajua, monet heistä hädintuskin pystyy omin avuin kävelemään taksiin viiskymppisenä. Olisikin hauska nähdä näitä ihmisiä tekemässä jotain oikeasti kuormittavaa työtä, se kroppa ei kaikkea kestä, ihminen ei ole mikään robotti.

Luuletko että ihmiset  eivät tiedä, että työt kuormittavat hyvin eri tavalla ja fyysiset työt tai vuorotyö  eri tavalla kun toimistotyöt? Tai eivät tajua samoin kun sinä, että ihminen ei ole robotti? Eri ihmiset kestävät eri tavalla erilaisia juttuja. Mistä tuon olet saanut päähäsi? 

Jos joku onkin valmis tekemään enemmän töitä, tai haluaa lisää rahaa, niin ei hän ajattele,  että kaikkien  muidenkin pitäisi olla samoin, eikä ole tuon takia sen tyyppinen ihminen, jota voisi kutsua tunteettomaksi robotiksi. Eihän hön ole pakottamassa omaa työtä tai asennetta kenellekään muulle kuitenkaan 

Sanon tuon siksi. koska olen törmönnyt jopa sellaiseen, että jos joku sanoi tekevänsä mielellään viikonloppua tai jonkin pyhän, joku ottaa sen väärin. 
Ottaa sen niin, että henkilö ei arvostaisi muuta  kun rahaa ja ajattelee, että ihmisen on oltava lähinnä vain tuottava ja vahva työntekijä. Ei tajua loman, vapaa-ajan merkitystä ? Ei ota edes sairista kun on tarve. 

Eihön sitä tuollaisesta voi olettaa mitään? 
Eri asia ehkä jos oikeasti on valmis tekemään ylitöitä tai enemmön kun 160h kk tai kahmii itse kaikki pyhät ja menee usein sairaana töihin. 

Jotkut tykkää enemmän fyysisistä hommista ja jotkut  toimisto tyyppisistä Otetaan melkein loukkauksena tuollainen asenne. 

Olen ollut jopa huomaavinani että juuri ns. fyysisen työn suorittavat pitävät muita töitä tekeviä äärimmäisen laiskoina js mukavuudenhaluisina, jotka eivöt edes töitä tee. 

Se että työ ei ole fyysistä, ei tarkoita tietenkään,  että olisi laiska tekemään töitä. 

Työn henkinen kuormittavuus  riippuu täysin taas itse työstä ja miten työntekijä se kokee 

Vierailija
10/10 |
08.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksemisen jouduin jättämään yli kymmenen vuotta sitten, kävelynkin muutamaan kertaan.

Kolotukset vaivaa istuessa, toimistotyökään ei onnistu jos pitää tehdä vaativaa tai erittäin vaativaa työtä joka oli ammattini. Eläkkeelle ei pääse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi