Nolottaako teitä hellekohkaajia nyt, kun uutiset kertovat satojen suomalaisten kuolleen viime kesän helteeseen?
Itsekästä riemuita 30 asteen helteestä ajattelematta, että monille kyse on kuoleman vaarasta.
Kommentit (90)
Kuinka moni kuoli talven pakkaseen? Oishan se hyvä, kun aina olisi sopiva keli.
Kohta taas klikkailijat naksuttelevat ensimmäisiä liioittelu-uutisia.
"Katso missä nautitaan"
Saisinko linkin tuollaiseen uutiseen. Kiitos. En ole nähnyt yhtäkään.
Ei. Se, miten suhtaudun helteeseen ei vaikuta millään tavalla säätilaan tai sen vaikutuksiin.
Ei nolota. Ei ne ihmiset lakkaa kuolemasta, vaikka mä en helteistä nauttiskaan.
Kaupunkisuunnittelussa pitäisi ottaa huomioon varjojen tarve. Tällä hetkeellä ihmiset paahdetaan helteessä.
Ei nolota, tykkään lämpimästä ja kuumasta.
Vai että oikein satoja. Toisaalta, sehän on ympäristölle erittäin hyvä asia, että ihmisten määrä vähenee.
Tuohtuneista kommenteista päätellen olemme hellekohkaajien palstalla.
"Ohhoh, viikonloppuna jo +15!" -klik-
Niin no, inhoan hellettä, mulla paha astma. Ei kaikki ole hellehulluja.
Olen sote-alalla suunnitteluhommissa ja toedän että todellakin vanhuksia kupsahtaa paljon helteellä. Monissa laitoksissa ei ole viilennystä ka sisällä lämpö yli 30c, vanhukset kuivuu kuoliaaksi.
Mieluummin kuolen helteeseen kuin EsperiCareen.
Vierailija kirjoitti:
Minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä
Vierailija kirjoitti:
Tuohtuneista kommenteista päätellen olemme hellekohkaajien palstalla.
"Ohhoh, viikonloppuna jo +15!" -klik-
Jep, meni monella ihon alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä minä minä minä minä minä minä minä minä minä
No kerro toki, miten minä voisin vaikuttaa säähän? Nousenko kukkulalle ja lausun majesteettisesti "luontoäiti, tee säästä kylmempi ettei ihmisiä kuole" ja sitten säät viilenevät ja ihmisiä ei enää kuole helteeseen?
Luonnon keino karsia heikot tai tyhmät yksilöt. Eikä helle ketään tapa, vaan se on joillekin huonokuntoisille ja sairaille vain se viimeinen naula arkkuun. Toki eri asia on jättää lapsi tai lemmikki kuumaan autoon, mutta silloinkaan ei voi syyttää hellettä vaan niitä sairaita aikuisia, jotka näin toimivat. Kyllähän talven pakkasillakin kuolee paljon ihmisiä, mm. hukkuu heikkoihin jäihin, sammuu hankeen, dementikkovanhukset eksyvät yöpaidoissaan ulos... Ei se tarkoita sitä, että olisi talven vika.
Sää nyt on sellainen asia että siihen on kenenkään paha vaikuttaa, helle, pakkanen ja vesisade on kaikille sama. Toiset nauttii ja toiset kärsii. Suotta siitä mieltään pahottaa jos joku on eri mieltä kun toinen, ei se keli siitä muutu vaikka kuinka joku toinen ilakoi tai närkästyy.
Miksi nolottaisi? En voi mitenkään hallita säätä tai ulkolämpötilaa. Jos heikot kuolee kuumuuden takia, niin en minä sille mitään voi.
Suomessa ei edes helle käsitettä tunneta.