Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko Anna, jolla on suhde varatuun?

ymmyrkäinen
27.03.2019 |

Hesarista:
"Nelikymppisellä Annalla on ihana poikaystävä. Hän on lempeä, romanttinen ja huumorintajuinen. Seurustelu on kestänyt kaksi vuotta. ”Meillä on hyvä suhde. Olemme edelleen tosi rakastuneita. Ja hän saa minut aina nauramaan”, Anna kuvailee. Ainoa ongelma on se, että mies on varattu."

Onko tässä mitään järkeä? Pelkäävätkö nämä osapuolet, että ainoana suhteena se ajautuisi karille? Mitä te naiset oikein ajattelette?

Kommentit (107)

Vierailija
41/107 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh. Itse en ole koskaan ymmärtänyt pettureita tai toisia naisia/miehiä. Vaikka itsekin saatoin nuorena ihastua varattuun, en koskenut heihin. Heti kun sain tietää jonkun olevan varattu, jätin heidät omaan arvoonsa. Toki minuakin ovat varatut miehet yrittäneet iskeä, mutta en ole antanut heille huomiota. En koe menettäneeni mitään enkä todellakaan usko, että joku olisi minulle tarkoitettu. Jos joku olisi minulle tarkoitettu, ei mies olisi parisuhteessa tai jäisi siihen. Ketään en jää odottamaan.

Onneksi sentään suurin osa suomalaisista omaa edellään nämä arvot. Näillä palstoilla nousevat esille erilaiset vähemmistöt. Niistä on kiva lukea, mutta samalla toivoo, ettei kohdalle osuisi.

Vierailija
42/107 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh. Itse en ole koskaan ymmärtänyt pettureita tai toisia naisia/miehiä. Vaikka itsekin saatoin nuorena ihastua varattuun, en koskenut heihin. Heti kun sain tietää jonkun olevan varattu, jätin heidät omaan arvoonsa. Toki minuakin ovat varatut miehet yrittäneet iskeä, mutta en ole antanut heille huomiota. En koe menettäneeni mitään enkä todellakaan usko, että joku olisi minulle tarkoitettu. Jos joku olisi minulle tarkoitettu, ei mies olisi parisuhteessa tai jäisi siihen. Ketään en jää odottamaan.

Onneksi sentään suurin osa suomalaisista omaa edellään nämä arvot. Näillä palstoilla nousevat esille erilaiset vähemmistöt. Niistä on kiva lukea, mutta samalla toivoo, ettei kohdalle osuisi.

Rakkaus on väkevä voima, joten eiköhän näistä suhteista saada jatkossakin lukea. Voi kysyä, kuinka "normaalia" on muut poissulkeva parisuhdekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/107 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut Anna jo kolmisen vuotta. Minulle tämä toimii. Olen yh ja koen, että tämä on hyvä lapsillekin. Aikaa jää heille. Se, millaisen suhteen mies on puolisonsa kanssa sopinut, ei minulle kuulu enkä ole siitä vastuussa. Lapset heillä ovat jo aikuisia.

Miten niin sinulla jää enemmän aikaa lapsille? Eikö mies juuri vie sitä?

Meillä on mahdollisuus tavata viikolla, kun lapset ovat koulussa. Aika ei siis ole heiltä pois. Kuten kertomuksen Annakin, minä olen vapaa viikonloppuisin ja juhlapyhinä. Tapaamme kolmesti viikossa seksin, lounaan, urheilun yms. merkeissä. Kahdesti vuodessa olemme tehneet yhteisen ulkomaanmatkan (purjehtien), jonka aikana lapset reissaavat isovanhempiensa kanssa.

Jaaha, eikö kumpikaan ole työssä!  Elättääkö tämä mies sinua? Eiköhän normaalimpi tilanne näissä suhteissa ole se, että aikaa nipistetään juurikin perheen yhteisestä ajasta tähän omaan suhdeaikaan. 

Minä olen työelämässä ja maksan omat kuluni kaikki itse. Mies elää muilla tuloillaan. Toki hän ostaa lahjoja silloin, kun niitä on tapana antaa. Myös lapsilleni - heille hän on läheinen ystäväni ja osa sosiaalista tukiverkostoani.

Perheen yhteisestä ajasta moni nipistää itselleen vaikkapa harrastusaikaa. Puoliso saattaa olla passiivinen yhteiseen tekemiseen. Näin meidän suhteemme alkoi.

Vierailija
44/107 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yksinhuoltajamiehen, jolla suhde naimisissa olevaan naiseen, jolla puolestaan ei ole omia lapsia. Tästä naisesta on tullut vähän kuin toinen äiti näille lapsille. Itseäni mietityttää, miten käy, jos tämä suhde paljastuu petetylle aviomiehelle ja miten tämä yh-mies sitten selittää asian lapsille.  "Iskä tässä nyt vähän petti A-tädin kanssa P-setää".

Vai odotetaanko, että lapsille on normaalia, että uusäidit ja -isät vaihtuu tiuhaa tahtia. Lapset elää vähän kuin lastenkodissa, jossa hoitajat vaihtuu jatkuvasti.

Vierailija
45/107 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna on venäläinen nimi. No en kyllä ihmettele!

Vierailija
46/107 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakkaus on väkevä voima, joten eiköhän näistä suhteista saada jatkossakin lukea. Voi kysyä, kuinka "normaalia" on muut poissulkeva parisuhdekaan.

Tiettääkö siis miehen puoliso tästä vai eikö miehen rakkaus olekaan niin väkevää että uskaltaisi sen esiin tuoda?

Vierailija
47/107 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen yksinhuoltajamiehen, jolla suhde naimisissa olevaan naiseen, jolla puolestaan ei ole omia lapsia. Tästä naisesta on tullut vähän kuin toinen äiti näille lapsille. Itseäni mietityttää, miten käy, jos tämä suhde paljastuu petetylle aviomiehelle ja miten tämä yh-mies sitten selittää asian lapsille.  "Iskä tässä nyt vähän petti A-tädin kanssa P-setää".

Vai odotetaanko, että lapsille on normaalia, että uusäidit ja -isät vaihtuu tiuhaa tahtia. Lapset elää vähän kuin lastenkodissa, jossa hoitajat vaihtuu jatkuvasti.

Joku roti, älä näitä lastenkotiin vertaa, siellä ei ole isiä eikä äitejä ja hyviä ihmisiä sieltäkin kasvaa!

Vierailija
48/107 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin naisena miehen tilapäisen seksisuhteen vielä joten kuten voisi ymmärtää ja jopa antaa anteeksi, mutta sitten jos suhde menisi noin läheisen romanttiseksi usean vuoden ajaksi, ei olisi enää muuta tietä kuin ero. Olisi se kova paikka jos omalle kohdalle osuisi. Onneksi nyt elän onnea ja rakkautta täynnä olevassa suhteessa.

Varmasti moni sokeasti kokee elävänsä onnea ja rakkautta eikä kuplastaan huomaa puolisonsa todellisia tarpeita. Luulenpa, että moni suhde alkaa todellisuudessa pienestä huomionosoituksesta, joka kasvaa lumipallon tavoin intohimoksi ja kaipaukseksi.

Vierailija
49/107 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden Annan jolla oli suhde varattuun mieheen. Suhde loppui ja mies esitti että nyt hän on vain Annan kanssa. Kävi Annan selän takana panemassa exänsä kanssa. Anna sai tietää, yhtäkkiä ei enää kelvannut se mies joka panee muita. En pidä tätä Annaa kovin fiksuna.

Hauska että sattui olemaan sama nimi kuin aloituksessa, tämä tietämäni Anna vain paljon nuorempi.

Vierailija
50/107 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän yhden Annan jolla oli suhde varattuun mieheen. Suhde loppui ja mies esitti että nyt hän on vain Annan kanssa. Kävi Annan selän takana panemassa exänsä kanssa. Anna sai tietää, yhtäkkiä ei enää kelvannut se mies joka panee muita. En pidä tätä Annaa kovin fiksuna.

Hauska että sattui olemaan sama nimi kuin aloituksessa, tämä tietämäni Anna vain paljon nuorempi.

Tuo "Anna" lienee keksitty nimi. Onkohan Hesarin miestoimittajan keksimä!

Vierailija
51/107 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Annoille" aina sattuu ja tapahtuu.

Vierailija
52/107 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Annoille" aina sattuu ja tapahtuu.

Täällä yksi oikea Anna, parisuhteessa ja kaksi lasta ja kyllä, joskus on tapahtunut kaikenlaista. Pistettäkään se nuoruuden ja hölmöyden piikkiin.

Vierailija
53/107 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos antaa, kaikkea voi sattua ja tapahtua.

Vierailija
54/107 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toisella on suhde varattuun. Minäkin olin varatun miehen tyttöystävä yli vuoden ajan. Vaimo ei halunnut luopua elättäjästä ja kulissista ja halusi pitää miehen maksajana siinä avioliitossa.

Suhde oli platoninen. Meillä sen sijaan oli rakkaus suhde, seksiä ja yhteisiä matkoja. Vaimo tiesi meistä muttei välittänyt. Ei antanut eroa kuitenkaan ja keksi kiristys juttuja ja uhkaili. Se kävi liian raskaaksi. Lopetin suhteen. En kyllä kadu päätöstäni.

Vierailija
55/107 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma, että näitä asioita edes ihmetellään. Eikö se ole aika luonnollista, että sivusuhteessa rakastuneisuuden ja romantiikan ylläpitäminen on helpompaa, kun puuttuu kaikki arjen puristus. Parisuhteessa puurtavalle toiselle se näyttää siltä kuin joku tulisi poimimaan rusinat pullasta. Ei ihme, jos tähän tilanteeseen joutuu niin katkeruus pulpahtaa esiin. Hyvä suoritus parisuhteessa ei riittänytkään!.

Vierailija
56/107 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta silti Suomi mahtuu petturirimaiden kärkikymppiin, sillä joka kolmas suomalainen pettää. Mutta siitä ei vaan puhuta avoimesti kuin ajanvietteenä käytävällä keskustelupalstalla. Suomalaisilla ei ole kuin kaksinaamaiset seksitavat, jossa vaaditaan sitä uskollisuutta, mutta silti petetään. Eikä siinä paljon omat toiveet auta sillä yksikään suhde ei ole turvassa.

Vierailija
57/107 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos antaa, kaikkea voi sattua ja tapahtua.

Niinhän se menee ihan Jokaisen ihmisen kohdalla :D

Vierailija
58/107 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta silti Suomi mahtuu petturirimaiden kärkikymppiin, sillä joka kolmas suomalainen pettää. Mutta siitä ei vaan puhuta avoimesti kuin ajanvietteenä käytävällä keskustelupalstalla. Suomalaisilla ei ole kuin kaksinaamaiset seksitavat, jossa vaaditaan sitä uskollisuutta, mutta silti petetään. Eikä siinä paljon omat toiveet auta sillä yksikään suhde ei ole turvassa.

Mihin tuo väite petturimaasta perustuu?  Ei taida juuri löytyä latinomiestä, joka ei olisi pettänyt, mutta pettämiseksihän ei lasketa vaikkapa bordellissa käyntiä.

Vierailija
59/107 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka toisella on suhde varattuun. Minäkin olin varatun miehen tyttöystävä yli vuoden ajan. Vaimo ei halunnut luopua elättäjästä ja kulissista ja halusi pitää miehen maksajana siinä avioliitossa.

Suhde oli platoninen. Meillä sen sijaan oli rakkaus suhde, seksiä ja yhteisiä matkoja. Vaimo tiesi meistä muttei välittänyt. Ei antanut eroa kuitenkaan ja keksi kiristys juttuja ja uhkaili. Se kävi liian raskaaksi. Lopetin suhteen. En kyllä kadu päätöstäni.

Niin niin. Miksei mies ottanut vaimostaan eroa? Et ilmeisesti tiedä Suomen lainsäädännöstä mitään.

Vierailija
60/107 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt "Annan" ottamista. Nythän on tosi paljon naisia, jotka eivät ole löytäneet tyydyttävää suhdetta, eikä itsellänikään sellaista nyt ole. Siksi täälläkin palstalla pyörin. Arki pyörii, mutta kaikki miehen ja naisen välinen kipinä on sammunut. Puoliso ei kuitenkaan ole asiasta valittanut.

Miksen siis voisi ottaa "Annaa"? Ymmärrän moralisoinnin, mutta se on kuin toisesta maailmassa, mitä se minua koskettaa! Jos pystyn luomaan uuden hyvän suhteen, eihän vanhan suhteen lopullinen kariutuminenkaan olisi mikään katastrofi. Voisi siirtyä suoraan uuteen. Nyt ei tarvitse kuin löytää nainen, joka tämän ymmärtää.

Mitä väärää tässä loppujen lopuksi on?