Tulevat vaalit ajaneet parisuhdekriisiin?
Mies on persu ja minä umpivihreä. Tietyt teemat tässä viime aikoina ovat jakaneet meitä eri leireihin vaikka voimme asioista keskustellakin. Mies yrittää kaikkensa etten äänestäisi henkilöä jota aion äänestää. Hän raivoaa ja puhkuu vihaa kohtaani välillä näistä tietyistä teemoista. Olen selittänyt miksi äänestän Vihreitä eli luonnon, ilmastonmuutoksen, eläinten ja lintujen vuoksi. Mies tavallaan ymmärtää asian mutta saa välillä hirveitä hepuleita asian tiimoilta. Onko muilla tällaistä?
Kommentit (18)
Olipa köyhä aloitus taas. Erotkaa jos ei arvot kohtaa.
No ei ole. En edes tiedä, ketä mies äänestää.
Niin mutta mitä miehelleni kuuluu se ketä äänestän ja miksi? En minäkään puutu siihen miten hän äänestää, ketä äänestää ja miksi äänestää jne. Aivan sama, teen omat ratkaisuni. -ap
Helppoa: Päättäkää ettette puhu politiikkaa kotona. Ihan turha vääntää kun ette saa vaikutettu toisiinne. Vaalisalaisuus ja suut suppuun. Toimii jopa niin, että sinä päätät yksin ja kerrot sen puolisollesi. Jos puoliso alkaa puhua politiikasta, kerrot ettet halua puhua siitä, koska siitä seuraa vain riitelyä. Puoliso voi keskustella politiikasta vaikka internetissä.
Ei meidän tarvitse riidellä arvoista molemmat kunnioittaa toisen valintoja ja arvoja. Joistakin asioista väitellään mutta väittely tilanteissakaan toisen mielipidettä ei jyrätä vaikka niissä ajoittain kriittisesti toisen mielipiteeseen suhtaudutaankin. Tärkein arvo molemmille on molemminpuolinen arvostus ja kunnioitus.
Vierailija kirjoitti:
Niin mutta mitä miehelleni kuuluu se ketä äänestän ja miksi? En minäkään puutu siihen miten hän äänestää, ketä äänestää ja miksi äänestää jne. Aivan sama, teen omat ratkaisuni. -ap
Niin? Ja sitä et saa miehelle sanottua ja siihen perään, että et halua enää keskustella asiasta.
Onhägelma ap:n suhteessa ei ole vaalit vaan kontrolloiva mies, joks ei kunnioita puolisoa itsenäisenä henkilönä ja vertaisenasn. Eikö se muka näy muussakin kuten kotitöissä jne?
Miksi pitää kertoa puolisolle, ketä äänestää? Mä en ole koskaan kertonut kenellekään. Vaalisalaisuus on mun mielestä just se juttu, minkä vuoksi jokainen voi äänestää ihan ketä haluaa ilman perusteluja kenellekään. Voit hyvin vedota vaalisalaisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten kerrot miehelle ketä aijot äänestää? Ei politikkasta kannata keskustella ihmisen kanssa joka ei mielipidettäsi edes kuuntele saati arvosta sitä.
Meillä mies on jostain syystä kallistumassa persuihin ja minä hepuloin sen takia. Ehkä vaan vitsailee asialla, minua härnätäkseen.
Vierailija kirjoitti:
Helppoa: Päättäkää ettette puhu politiikkaa kotona. Ihan turha vääntää kun ette saa vaikutettu toisiinne. Vaalisalaisuus ja suut suppuun. Toimii jopa niin, että sinä päätät yksin ja kerrot sen puolisollesi. Jos puoliso alkaa puhua politiikasta, kerrot ettet halua puhua siitä, koska siitä seuraa vain riitelyä. Puoliso voi keskustella politiikasta vaikka internetissä.
Kotona? Mitä se auttaa jos kotona ei puhu politiikkaa, jos sitten puhuu autossa, kaupassa, kylässä yms... Olipa tyhjänpäiväinen neuvo.
Meillä ei tule riitaa politiikasta. Tosin tuskin olisin mennyt vaimoni kanssa naimisiin, jos hän olisi persuihin kallellaan.
Kulunut neuvo, mutta tuollaisesta miehestä kannattaa hankkiutua eroon asap. Mies kuulostaa väkivaltaan taipuvaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Ja olet tehtyt oman ratkaisusi kertomalla vaalisalaisuuden ja kertonut ketä aiot äänestää, joten opi elämään myös niiden seurausten kanssa.
Äänestä eläinoikeuspuoluetta tänä vuonna :)
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet kertonut ketä äänestät? Kyllä parisuhteessa saa olla jotain omaakin.
Pitäisikö teidän vaihtaa puheenaihetta?
Huono palsta. Sensuuri iskee aina faktojen kohdalla.
Viestissäni ei ollut mitään väärää. Faktaa vain.
Ymmärrän miestäsi täysin.