Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaista on EA1-kurssilla? Onko paljon käytäntöä?

Vierailija
10.04.2013 |

Täytyykö mennä yksin luokan eteen? :/

Kyselee paniikkihäiriöinen joka menossa kahden päivän EA1-kurssille...

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin yksin ja yllätyksekseni huomasin, että siellä oli puolet mun miehen firmasta, eli siis sen työkavereita. Voi helvetti, kun mulle oli tullut jalkaan just sellaset farkut, joissa ei vetskari pysynyt millään kiinni!! Makaa siinä sitten käänneltävänä, kun miehen työkaveri vääntää sua kylkiasentoon ja koetat toisella kädellä saada vetskaria kiinni... Ukot vaan nauro, että onpa levoton tajuton. Moro. Muu ei hävettänyt.

Vierailija
22/26 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin yksin ja yllätyksekseni huomasin, että siellä oli puolet mun miehen firmasta, eli siis sen työkavereita. Voi helvetti, kun mulle oli tullut jalkaan just sellaset farkut, joissa ei vetskari pysynyt millään kiinni!! Makaa siinä sitten käänneltävänä, kun miehen työkaveri vääntää sua kylkiasentoon ja koetat toisella kädellä saada vetskaria kiinni... Ukot vaan nauro, että onpa levoton tajuton. Moro. Muu ei hävettänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
24/26 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä tuo yksi tarkoittaa tuolla lähihoitaja-tasolla? EA1 on ihan maallikolle tarkoitettu kurssi. Ei tarvitse olla mikään terveysalan ammattilainen sen käydäkseen. Ihan vaikka siivooja tai autonkorjaaja voi käydä ko. kurssin. Mikäli kurssi olisi suunniteltu terveysalan ammattilaisille, kuten lähihoitajille, niin siinä olisi varmaankin hieman erilailla esitetty nuo asiat ja todennäköisesti sisältäisi myös sellaisia toimintatapoja jotka eivät kuulu ns. maallikkoelvytykseen. Hyvä kurssi käydä kenen tahansa jos on mahdollisuus. Sieltä saa tietoa ja varmuutta omaan toimimiseen jos vaikka sattuu joskus onnettomuustilanne eteen.

Vierailija
25/26 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2013 klo 19:45"]

Tsemppiä ap! Paniikkihäiriö tms. ei ole mikään häpeä, joten kannattaa kyllä rohkeasti mainita asiasta. Mun kurssilla oli yksi, joka pelkäsi suunnattomasti verta, ja toinen muuten vain todella herkkä, mutta mainitsivat asiasta, joten opettaja osasi varottaa heitä etukäteen kun tuli heille liian rankkaa materiaalia tms.

[/quote]

Heh heh mitä pelleilyä. Jos pelkää verta tai on muuten niin herkkä ettei pysty edes opettelemaan asioita kunnolla, ei pitäisi saada EA1-todistusta. Todistuksen pitäisi kertoa ensiaputaidoista eikä siitä, että on istunut koulutuksessa ja maksanut SPR:lle! Monessa työpaikassa edellytetään tiettyä määrää EA1-todistuksellisia, mutta mitä jos ne kaikki on verta kammoavia herkkiksiä jotka lamaantuu tositilanteessa?

Vierailija
26/26 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkäsin Heinrich Himmlerin otteen harjoittelusta. Sen vuoksi voisin kerrata vaikka joka viikko!