Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Saxenda laihdutuslääkkeestä?

Vierailija
25.03.2019 |

Ja juu, toiset onnistuu laihduttamaan ihan tahdonvoimalla itse, mutta toiset ei vaan pysty joten tässä ketjussa ei puhuta siitä, vaan siihen voi halutessa avata ihan oman ketjun.

Mutta asiaan. Lääkäri määräsi minulle Saxenda nimistä lääkettä ja tilasin sen nyt apteekkiin. Lääkehoito ei tietenkään ole se ykkösvalinta laihdutuksessakaan ja kaikkiin liittyy riskejä. Kiinnostaisi onko täällä kenelläkään kokemusta tästä lääkkeestä, tuliko sivuoireita, tai tippuiko edes paino (toki ymmärsin, että lääke on painon puduttamisen tueksi, kevyemmän ruokavalion ohella).

Kommentit (826)

Vierailija
801/826 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kaikki nosta jos lääke toimii pienemmällä annoksella. Ennemmin ongelma taitaa olla haittavaikutukset.

Vierailija
802/826 |
28.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko kaikki Saxendan käyttäjät nostaneet annoksen 3 mg:hen, vaikka ruokahalu on vähentynyt ellei peräti poistunut jo pienemmällä annoksella?

Olen kolmatta viikkoa aloitusannoksella ollut.  Kun on toiminut niin en ole alkanut vaihtamaan. Nälkä hieman palannut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
803/826 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen nosto 1,8. Ei haittavaikututuksia. Paino pudonnut -8,1 kg. Alotin laihdutuskuurin pari viikkoa aikaisemmin ennen saxendaa, sinä aikana lähti nesteet. 

Vierailija
804/826 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en enää uskalla jatkaa tällä lääkkeellä. Liikaa ongelmia.

Vierailija
805/826 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia ongelmia?

Vierailija
806/826 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia ongelmia?

Vierailija
807/826 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia ongelmia?

Suoraan sanottuna vaikutti liikaa mieleen. Olin todella ärtynyt, ja huonovointinen. Pinna kireällä ja syöminen unohtui kokonaan. Rajua oksentelua ja mahakipua. 

Paino kyllä jatkaa laskua edelleen, vaikka lääkkeen lopetin. Makeaa ei tee mieli edelleenkään.

Vierailija
808/826 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituista tuo kun toisille tulee koviakin sivuvaikutuksia, toisille taas ei mitään. Kohdallani on ollut vain hienoista pahoinvointia joka menee päivän mittaan ohi. 

Vierailija
809/826 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuuko pahoinvointi kokonaan missään vaiheessa lääkkeen käyttöä? Kuinka pian?

Vierailija
810/826 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teille muille tullut pistoskohdan reaktioita? Mulle tulee punaiset paukamat, vaikka pistän aina eri kohtaan. Ihan samanlaiset kuin hyttysen pistosta. Olenkohan lievästi allerginen Saxendalle?

Vierailija
811/826 |
06.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ole jäänyt pistoskohtaan mitään jälkiä tms. Kerran jäi mustelma kun pistin vahingossa suoneen

Vierailija
812/826 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teille muille tullut Saxendasta vatsan alueen turvotusta? Mun vatsa on kuin ilmapallo, kun nostin annoksen 2.4 mg:aan. Täytyy varmaan laskea takaisin 1.8:aan, jos oire ei mene ohi muutamassa viikossa.

Vierailija
813/826 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut turvotuksia, hienoista pahoinvointia kyllä mutta menee ohi päivän mittaan.

olen käyttänyt saxendaa viisi viikkoa ja paino pudonnut -9 kg

Vierailija
814/826 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tullut turvotuksia, hienoista pahoinvointia kyllä mutta menee ohi päivän mittaan.

olen käyttänyt saxendaa viisi viikkoa ja paino pudonnut -9 kg

Hieno pudotus! Paljon oli lähtöpaino? 

Vierailija
815/826 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuuko pahoinvointi edelleen viiden viikon kohdalla?

Vierailija
816/826 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen 12.8. Nosto 3,0:n, ei sivuvaikutuksia. Paino lääkkeen ansiosta pudonnut vajassa kuukaudessa -5,2 kg. Tyytyväinen lääkkeeseen olen. Nälkä ei ole vaivannut vaikka syön paljon vähemmän kuin ennen ja lasken kalorit. Mielitekoja kyllä on ja olen muutaman karkin pistänyt suuhun ja syönyt jäätelöäkin. 

erään kerran join muutaman siiderin, paino nousi heti 900gr, eli alkoholia mun ainakin pitää välttää

Vierailija
817/826 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin eri paikkoihin te pistätte? Ite laitan aina mahaan mutta mietin laittaisko reiteen välillä?

Vierailija
818/826 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin eri paikkoihin te pistätte? Ite laitan aina mahaan mutta mietin laittaisko reiteen välillä?

Vatsaan pistän minäkin

Vierailija
819/826 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain Saxendan viime keväänä lääkärin kanssa sovittuna, ja päätin kokeilla, kun pelkällä ruokavaliolla ja liikunnalla ei ollut tullut pysyvää tulosta. Ensimmäiset 12 viikkoa toivat lievää pahoinvointia ja röyhtäilyä, ja opin, että annosta kannattaa nostaa hitaammin kuin pakkausseloste ehdottaa, jos olo oireilee. Kun pääsin sopivalle annokselle, ruokahalu tasaantui selvästi, napostelu loppui ja annoskoot pienenivät, mutta ilman ruokavalion säätöä paino ei lähtenyt kunnolla. Käytännön niksit, kuten pistos aina samaan aikaan, riittävä juominen, proteiinin ja kuidun lisääminen sekä rasvaisten aterioiden välttäminen, auttoivat paljon https://medilux.fi/saxenda-kokemuksia/ ja erityisesti titrausvauhdin maltillistaminen vähensi haittoja. Sivuoireista minulla oli alkupään pahoinvointia ja ajoittaista ummetusta, jotka helpottivat parissa viikossa; yhtenä iltana tuli närästystä, johon auttoi annoksen siirtäminen aiemmaksi. Paino putosi lopulta noin 0,51,0 kg viikossa, ja silloin kun tuli tasanne, keskityin uneen ja askelmäärään enkä lisännyt annosta automaattisesti. Muistutus: jos tulee poikkeavaa ylävatsakipua tai voimakasta pahoinvointia, ota yhteys lääkäriin; Saxenda oli minulle työkalu, ei oikotie, ja parhaat tulokset tulivat, kun pidin kiinni arjen rutiineista ja seurantakäynneistä.

Vierailija
820/826 |
19.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain Saxendan viime keväänä lääkärin kanssa sovittuna, ja päätin kokeilla, kun pelkällä ruokavaliolla ja liikunnalla ei ollut tullut pysyvää tulosta. Ensimmäiset 12 viikkoa toivat lievää pahoinvointia ja röyhtäilyä, ja opin, että annosta kannattaa nostaa hitaammin kuin pakkausseloste ehdottaa, jos olo oireilee. Kun pääsin sopivalle annokselle, ruokahalu tasaantui selvästi, napostelu loppui ja annoskoot pienenivät, mutta ilman ruokavalion säätöä paino ei lähtenyt kunnolla. Käytännön niksit, kuten pistos aina samaan aikaan, riittävä juominen, proteiinin ja kuidun lisääminen sekä rasvaisten aterioiden välttäminen, auttoivat paljon https://medilux.fi/saxenda-kokemuksia/ ja erityisesti titrausvauhdin maltillistaminen vähensi haittoja. Sivuoireista minulla oli alkupään pahoinvointia ja ajoittaista ummetusta, jotka helpottivat parissa viikossa; yhtenä iltana tuli närästystä, johon auttoi annoksen siirtäminen aiemmaksi. Paino putosi lopulta noin

Vaikuttaa joltain huijaus sivulta tuo medilux sivusto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan