Kokemuksia Saxenda laihdutuslääkkeestä?
Ja juu, toiset onnistuu laihduttamaan ihan tahdonvoimalla itse, mutta toiset ei vaan pysty joten tässä ketjussa ei puhuta siitä, vaan siihen voi halutessa avata ihan oman ketjun.
Mutta asiaan. Lääkäri määräsi minulle Saxenda nimistä lääkettä ja tilasin sen nyt apteekkiin. Lääkehoito ei tietenkään ole se ykkösvalinta laihdutuksessakaan ja kaikkiin liittyy riskejä. Kiinnostaisi onko täällä kenelläkään kokemusta tästä lääkkeestä, tuliko sivuoireita, tai tippuiko edes paino (toki ymmärsin, että lääke on painon puduttamisen tueksi, kevyemmän ruokavalion ohella).
Kommentit (826)
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli tosi outoa kipua ylävatsalla, lopetin lääkkeen. Pelottaa menikö jotain pysyvästi.
Ehditkö kauan käyttää? Millä annoksella? Joillain on tullut haimatulehdus lääkkeestä. Oliko oikealla puolella?
Käytin aika lyhyen aikaa totutellen, pari naksausta kerrallaan ja kaikkiaan alle kaksi viikkoa. Kipu oli vaakasuora alue ylävatsalla, kipua oli myös selän puolella. Lisäksi kipua suoliston alueella. Hienoa jos kestätte nämä alkuoireet ja pystytte jatkamaan ja laihtumaan. Itselle kivut on pelottavia just siksi että jos onkin käynyt jotain vakavampaa. Mulla jäi nyt sitten neljä aloittamatonta kynää, kaikki olleet jääkaapissa koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa joltain huijaus sivulta tuo medilux sivusto
Vierailija kirjoitti:
Sain Saxendan viime keväänä lääkärin kanssa sovittuna, ja päätin kokeilla, kun pelkällä ruokavaliolla ja liikunnalla ei ollut tullut pysyvää tulosta. Ensimmäiset 12 viikkoa toivat lievää pahoinvointia ja röyhtäilyä, ja opin, että annosta kannattaa nostaa hitaammin kuin pakkausseloste ehdottaa, jos olo oireilee. Kun pääsin sopivalle annokselle, ruokahalu tasaantui selvästi, napostelu loppui ja annoskoot pienenivät, mutta ilman ruokavalion säätöä paino ei lähtenyt kunnolla. Käytännön niksit, kuten pistos aina samaan aikaan, riittävä juominen, proteiinin ja kuidun lisääminen sekä rasvaisten aterioiden välttäminen, auttoivat paljon https://medilux.fi/saxenda-kokemuksia/ ja erityisesti titrausvauhdin maltillistaminen vähensi haittoja. Sivuoireista minulla oli alkupään pahoinvointia ja ajoittaista ummetusta, jotka helpottivat parissa viikossa; yhtenä iltana tuli närästystä, johon auttoi annoks
Ei pidä paikkaansa 😊 Itse sain ihan hiljattain Mediluxin kautta etäkonsultaation ja aloitin hoidon heidän lääkärin ohjauksessa. Sivusto ei ole mikään huijaus, vaan ihan suomalainen palvelu, ja siellä näkyvä Suomalaisen työn liiton "Avainlippu" -merkki kertoo, että palvelu on rekisteröity ja kehitetty Suomessa. Jos vähänkään epäilyttää, kannattaa katsoa heidän sivuiltaan tarkemmin kaikki tiedot ovat julkisesti nähtävissä ja läpinäkyvästi esillä.
Onko kenelläkään jäänyt punainen patti pistoksen kohtaan ja sitten siihen ilmestyy mustelma?
Vierailija kirjoitti:
Onko kenelläkään jäänyt punainen patti pistoksen kohtaan ja sitten siihen ilmestyy mustelma?
Tuttu ilmiö mullakin. Punainen patti tulee aina ja mustelma silloin, jos on osunut verisuoneen.
Mulla oli tosi outoa kipua ylävatsalla, lopetin lääkkeen. Pelottaa menikö jotain pysyvästi.