Kuomat hajoaa -> pohja murenee! Onko muilla samaa ongelmaa?
Meillä on koko perhe käyttänyt Kuoman talvitöppösiä, koska ne on helpot vetäistä jalkaan ja ovat lämpimät. Vanhoja kenkiä kierrätettiin lapsilta toisille, mutta enää se ei taida olla mahdollista.
Ikinä ennen ei meillä ole käynyt vastaavaa, mutta nyt Kuomien ulkopohja hajoaa! Pohja lähtee murenemaan isoissa kokkareissa. Kengät ovat muutoin hyväkuntoiset, koska en ole niitä käyttänyt paljoa, koska ostin vesikelejä varten vuorilliset Crocsit.
Olin yhteydessä Kuomiokosken asiakaspalveluun, mutta heidän mielestään tilanne on normaali jos takuuaika on umpeutunut!
Onko muilla samoja kokemuksia?
Kommentit (148)
Tammikuussa 2024 ostetut Kuoma Tuisku, vajaa 4 kuukautta yhteensä käytössä. Parisen viikkoa sitten ihmettelin, miten sivuista lähtee palasia irti, huomasin, että pohjasta lähtenyt päkiän kohdalta kokonaan iso alue pois kummastakin jalkineesta.
Jos syy on kerran eu direktiivissä, niin pitänee ostaa eu:n ulkopuolelta. Vittujee...
Itse käytän kuoman lenkkareita töissä, varastohommissa, eikä ne kestä enää yhtä vuottakaan, kun pohja alkaa hajoamaan. en tiedä sitten johtuuko siitä, että lattia on betonista, mutta on halvemmatkin kengät kestäneet sen pidemmän aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän kuoman lenkkareita töissä, varastohommissa, eikä ne kestä enää yhtä vuottakaan, kun pohja alkaa hajoamaan. en tiedä sitten johtuuko siitä, että lattia on betonista, mutta on halvemmatkin kengät kestäneet sen pidemmän aikaa.
Voihan se johtua siitäkin, että lenkkareitasi ei ole tarkoitettu jokapäiväiseen kovaan työkäyttöön varastossa. Sitä vartenhan on olemassa turvakenkiä, joita ainakin omassa työssäni edellytetään trukilla ja myös käsin tehtävissä tavaransiirroissa. Tuollaisia lenkkareita ei ole myöskään tehty kestämään esim. sitä, jos astut öljyläikkään. Ne ovat ulkoiluun ja lenkkeilyyn tarkoitettuja kenkiä.
Kengissä ja vaatteissa virheolettama on puoli vuotta. Jos sinä aikana käy ilmi materiaalista tai valmistusprosessista johtuva virhe, asiakas saa hyvityksen. Minkä suuruinen se on, riippuu mm. siitä, kuinka suuren käyttöhyödyn asiakas on saanut. Eli ei voi aina puolen vuoden välein käydä automaattisesti hakemassa uusia tilalle. Jos tuote on ollut väärässä käytössä, sitä on huollettu väärin, se on kokonaan laiminlyöty, tai on menty itse korjailemaan, niin hyvitystä ei yleensä tule.
Eli lyhyesti: Jos ostamissanne kengissä on vika, menkää niiden ja kuitin kanssa siihen kauppaan, josta ostitte ne. Reklamointi ei ole mitään salatiedettä, vaan sitä varten on olemassa lainsäädäntö.
Meillä on yhdet kuomat menny pohjasta poikittain halki, muuten on kestäneet useamman talven, kunnes ovat muuten kuluneet huonoiksi. Nytkin minulla on työmatka- ja koirankusetuskenkinä kuoman se "lasten kenkä" malli ja muuten sellaiset kuoman nauhakengät, onkohan joku trekkingkenkänä markkinoitu kenkä. Tykkään niistä kun ovat suht edulliset ja on leveä lesti ja leveä varsi, ja ovat myös lämpimät.
Sama kokemus.
Toisena talvena Kuomien pohjat murtuivat ja suorastaan irtosivat.
Ennen Kuomat kestivät useankin talven yli.
Kuomankoski-yritys ei ottanut mitään vastuuta asiassa vaan päinvastoin: poistivat kirjoitukseni hallitsemaltaan foorumilta.
Nimimerkillä Entinen asiakas
Minulla on monet kengät tuhoutuneet siten, että terävä kivi pilannut pohjan ja kosteus tehnyt selvää. Myös naulaan astuminen paha kosteus päässyt pohjasta.
Jos ne on olleet pitkään käyttämättä, niin murenevat. Pitää käyttää joka talvi, niin kestävät. Ja ei saa säilyttää lämpöpatterin vieressä tai lattialämmityksen päällä.
Sama täällä mustaa purua jokapaikassa !
kiertäkää pu pohjat kaukaa, etupäässä talvikengis kun rnempk pitoon tarvii?
tra lie parempi
Jo muutaman vuoden vanhat Kuomat edelleen talvisin käytössä. Ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia.
Kiertäkää Kuomat kaukaa, koska pohjat hajoaa jo vuoden sisällä. Eikä niitä edes valmisteta enää Suomessa jos luulee ostavansa kotimaista.
Pari vuotta vanhat on. Toivottavasti eivät murene kesän aikana.
Meillä on ollut vuosien saatossa kymmeniä komia, lapsilla sekä aikuisilla, mutta koskaan ei ole pohjat hajonneet eivät menneet rikki.
Kuomat ovat mitä parhaimmat kengät, joiden sisässä saa lastenkin varpaat liikkua vapaasti. Urheilukengät ovat kuitenkin erikseen.
Minulla lähti tänään pohjat murenemaan . Olivat vuoden vanhat kengät ja ensimmäistä kertaa jalassa.
Säilytetty vaatekaapissa
Isoja lohkareita irtosi joudun vielä siivoamaan laminaatti lattian kun palasia oli joka puolella.
Ei tule enään meidän perheeseen kuomia.
En ole vielä tehnyt reklamaatiota mutta kuittia ei tietystikään ole joten olen aika skeptinen reklamaatio suhteen.
Minulla lähti tänään pohjat murenemaan . Olivat vuoden vanhat kengät ja ensimmäistä kertaa jalassa.
Säilytetty vaatekaapissa
Isoja lohkareita irtosi joudun vielä siivoamaan laminaatti lattian kun palasia oli joka puolella.
Ei tule enään meidän perheeseen kuomia.
En ole vielä tehnyt reklamaatiota mutta kuittia ei tietystikään ole joten olen aika skeptinen reklamaatio suhteen.
Tytöllä noin 3 v vanhat Kuomat, ja eivät murene. Minulla noin 6 v vanhat, eivät murene.
Hetken luulin, että puhuit ystävistäsi, ja että elämäsi pohja murenee.
N58
Lattialämmitys tuhoaa nykypohjat ja liimat. Kannattaa hankkia kenkäteline.