Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuomat hajoaa -> pohja murenee! Onko muilla samaa ongelmaa?

Ei enää Kuomia meille kiitos
25.03.2019 |

Meillä on koko perhe käyttänyt Kuoman talvitöppösiä, koska ne on helpot vetäistä jalkaan ja ovat lämpimät. Vanhoja kenkiä kierrätettiin lapsilta toisille, mutta enää se ei taida olla mahdollista.
Ikinä ennen ei meillä ole käynyt vastaavaa, mutta nyt Kuomien ulkopohja hajoaa! Pohja lähtee murenemaan isoissa kokkareissa. Kengät ovat muutoin hyväkuntoiset, koska en ole niitä käyttänyt paljoa, koska ostin vesikelejä varten vuorilliset Crocsit.

Olin yhteydessä Kuomiokosken asiakaspalveluun, mutta heidän mielestään tilanne on normaali jos takuuaika on umpeutunut!

Onko muilla samoja kokemuksia?

Kommentit (148)

Vierailija
21/148 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käytin kuomiani melkein kesät talvet, eivätkä ne murentuneet tai lohkeilleet.

Pohja vain kului pois ja lopulta jäljellä ei ollut kuin pohjan verkot :D Kaksi vuotta kestivät. Mukavat jalassa ja paras kokemani pito jäällä, mutta noiden jälkeen ei ole tullut enää kuomia.

Salaisuus piileee juuri siinä, että kengät olivat sinulla lähes jatkuvasti käytössä.

Harva aikuinen kumminkin käyttää noita muulloin kuin kovien pakkasten aikaan. Tai sitten loskekelillä. Kun kengät ovat suurimman osan vuotta varastossa/käyttämättä, pohja murenee heti, kun alat niillä kävellä.

Vierailija
22/148 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Citymarketissa noita on usein ollut tarjouksessa. Myyvät halvalla vanhoja kenkiä, ehkä ostaneet Kuomalta isoja varastoeriä. Törkeää asiakkaiden huijausta.

No, kohta Kuoma saa laittaa tehtaan kiinni.

Eiköhän vaan kerro siitä, että isot kaupat ”halpuuttaa” suomalaiset kengät, koska asiakas maksaa normisti 50-100€ ihan maksimissaan. Sitten ihmetellään ja surkutellaan, kun tulee p@&k@@ rajan takaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/148 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä käytin kuomiani melkein kesät talvet, eivätkä ne murentuneet tai lohkeilleet.

Pohja vain kului pois ja lopulta jäljellä ei ollut kuin pohjan verkot :D Kaksi vuotta kestivät. Mukavat jalassa ja paras kokemani pito jäällä, mutta noiden jälkeen ei ole tullut enää kuomia.

Salaisuus piileee juuri siinä, että kengät olivat sinulla lähes jatkuvasti käytössä.

Harva aikuinen kumminkin käyttää noita muulloin kuin kovien pakkasten aikaan. Tai sitten loskekelillä. Kun kengät ovat suurimman osan vuotta varastossa/käyttämättä, pohja murenee heti, kun alat niillä kävellä.

Ja taitaa suomalaisten talvien muutoksellakin olla osansa. Nykyään on suolattuja loskakelejä tai sitten pelkkää sadetta jatkuvasti. Kumisaappaat porukka tarvitsisi.

Vierailija
24/148 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muovi murenee vanhetessaan. Mun Kontio saappaiden varret mureni kesällä.

Vierailija
25/148 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Citymarketissa noita on usein ollut tarjouksessa. Myyvät halvalla vanhoja kenkiä, ehkä ostaneet Kuomalta isoja varastoeriä. Törkeää asiakkaiden huijausta.

Eiköhän vaan kerro siitä, että isot kaupat ”halpuuttaa” suomalaiset kengät, koska asiakas maksaa normisti 50-100€ ihan maksimissaan. Sitten ihmetellään ja surkutellaan, kun tulee p@&k@@ rajan takaa.

Rajantakaisuudesta tulee mieleen, että Kuoman Venäjänmyynti on senverran suurta, ettei sittarin putkimallit tunnu missään. Kuoma tekee rajan taa myös feminiinejä malleja.

Vierailija
26/148 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No aika jännä, miten Sievit ei murene, eikä Eccot murene. Lapsilla Superifit-kengät kestävät neljäkin lasta, kunnes on kärki puhki. Ei ne pohjat silloinkaan, vaikka vuodesta toiseen rämmitään ties missä ja kuivataan jatkuvasti päiväkodin 80-luvun kuivauskaapissa, joka ei hellävaraisuudesta kuullutkaan. Mutta Kuomat, muutama kuukausi ja tohjona.

T: se jolta kastui sukat Kuomissa

Vierailija
27/148 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo toiset kuomat alkaneet murentua. Edelliset meni tosiaan ihan verkolle asti. Luulin olevan erä vika. Uusia ei tule enään vaikka kätevät olivatkin niin töissä kuin koirien kanssa, pitäkööt tunkinsa.

Vierailija
28/148 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rajantakaisuudesta tulee mieleen, että Kuoman Venäjänmyynti on senverran suurta, ettei sittarin putkimallit tunnu missään. Kuoma tekee rajan taa myös feminiinejä malleja.

Jostain syystä venäläiset arvostaa sellaista, mille täällä nakellaan niskoja ja valitetaan. Joutsenen untuvatakit ovat siellä kysyttyjä, samoin olin kassalla todistamassa tilannetta, jossa edessäoleva osti rutkasti Oltermannia ja Valion voita... Miksiköhän venäläisille kelpaa niin hyvin, että ovat valmiita piilottamaan suomalaista ruokaa auton rakenteisiin?

Vierailija
29/148 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salomonin kengät ei oletettavasti murene, mutta ovat älyttömän liukkaat, vaikka tehty pakkaskeliä varten. Järjen riemuvoitto.

Vierailija
30/148 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No aika jännä, miten Sievit ei murene, eikä Eccot murene. Lapsilla Superifit-kengät kestävät neljäkin lasta, kunnes on kärki puhki. Ei ne pohjat silloinkaan, vaikka vuodesta toiseen rämmitään ties missä ja kuivataan jatkuvasti päiväkodin 80-luvun kuivauskaapissa, joka ei hellävaraisuudesta kuullutkaan. Mutta Kuomat, muutama kuukausi ja tohjona.

Sievit eivät murene ja ovat muutenkin erittäin hyvälaatuiset ja -lestiset. Silti ei suomalaisia Sievin liikkeissä näy joulun alla kuin kourallinen.

Superfitin kengistä mulla ei oo hyvää sanaa. Kärjet usein jotain nupukin tyylistä. Menee nopeasti rumannäköiseksi. Yksissä kengissä vetoketju huono ja ei niistä oo mielestäni oikein talvikengiksi.

Vierailija
31/148 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihanaa, jos Kuoma lanseeraisi Wanhan Ajan Kuoman edes yhdeksi talveksi ja valmistajalle järkevään hintaan. Ymmärrän, että hekin ovat taipuneet hintakilpailuun, ja että se näkyy raaka-aineissa. Mutta haluaisin ostaa vaikka kalliimmalla yhdet laadukkaat 10 vuoden kuomat, enkä huonolaatuisia 2 vuoden välein :( Milloin saataisiin tällainen erikoiserä?

Vierailija
32/148 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaiset kumisaappaat kestävät nykyään huonommin kuin ennen, näin voin 50 vuoden vaelluskokemuksella sanoa. Nykyiset eivät kestä välttämättä yhtä kauttakaan ennen kuin alkavat jostain vuotaa, toki omille tulee kilsoja aika paljon enemmän kuin keskivertosaappaankuluttajalla. Olen joskus saapasfirman edustajalta asiaa kysynyt ja selitti että vuosien varrella on kiristyneet normit mistä ja miten kumia saa valmistaa, joten nykyään ei pystytä enää yhtä kestäviä tekemään kuin ennen. Ilmeisesti kuitenkin ympäristö kiittää, ehkä, vaikka nyt meneekin 1-2 paria vuodessa ja aiemmin saattoi pärjätä 3 vuotta samalla parilla.

Vierailija
33/148 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan nuo kengät on ajan kanssa murentuneet joissa on samasta materiaalista tehty pohja. Materiaalilla on kuitenkin tosi hyviä puolia kuten keveys ja pito ja hyvä lämmön eristävyys joten olen vaan hyväksynyt sen että ovat parin-kolmen talven kengät. Eipä mulla mitkään muutkaan kengät kauempaa kestä kun koiria ulkoilutan pari tuntia päivässä. Talvella lähes aina Kuomissa, koska eivät hätkähdä vesikelistä, ja pakkasella ovat lämpimät ja pitävät jäällä.

Vierailija
34/148 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sievit eivät murene ja ovat muutenkin erittäin hyvälaatuiset ja -lestiset. Silti ei suomalaisia Sievin liikkeissä näy joulun alla kuin kourallinen.

Superfitin kengistä mulla ei oo hyvää sanaa. Kärjet usein jotain nupukin tyylistä. Menee nopeasti rumannäköiseksi. Yksissä kengissä vetoketju huono ja ei niistä oo mielestäni oikein talvikengiksi.

Ei ole pahaa sanaa Sievin kengistä täälläkään! Ehkä markettihinnoittelu vääristää ostotottumuksia, eikä enää osata etsiä niitä vuosikymmenkenkiä? Toki sehän selittää, miksi liikkeessä näkyy harvoin asiakkaita - jokainen käy kaupoilla 10 v välein, siinä ei synny ruuhkaa :D

Vierailija
35/148 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlaiset kumisaappaat kestävät nykyään huonommin kuin ennen, näin voin 50 vuoden vaelluskokemuksella sanoa. Nykyiset eivät kestä välttämättä yhtä kauttakaan ennen kuin alkavat jostain vuotaa, toki omille tulee kilsoja aika paljon enemmän kuin keskivertosaappaankuluttajalla. Olen joskus saapasfirman edustajalta asiaa kysynyt ja selitti että vuosien varrella on kiristyneet normit mistä ja miten kumia saa valmistaa, joten nykyään ei pystytä enää yhtä kestäviä tekemään kuin ennen. Ilmeisesti kuitenkin ympäristö kiittää, ehkä, vaikka nyt meneekin 1-2 paria vuodessa ja aiemmin saattoi pärjätä 3 vuotta samalla parilla.

Minulla on 10 vuotta vanhat Kurun saappaat, ja varjelen niitä kuin silmäterääni. En jaksa uskoa, että parin vuoden kumisaapas olisi *ympäristöystävällisempi* kuin 10-15 vuotta kestävä saapaspari, vaikka jälkimmäisien valmistuksessa olisi jotain myrkkyä käytettykin!

Vierailija
36/148 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi ihanaa, jos Kuoma lanseeraisi Wanhan Ajan Kuoman edes yhdeksi talveksi ja valmistajalle järkevään hintaan. Ymmärrän, että hekin ovat taipuneet hintakilpailuun, ja että se näkyy raaka-aineissa. Mutta haluaisin ostaa vaikka kalliimmalla yhdet laadukkaat 10 vuoden kuomat, enkä huonolaatuisia 2 vuoden välein :( Milloin saataisiin tällainen erikoiserä?

Ok ja mistä asiakaskunta? Porukka sanoo ostavansa kalliimmalla kengät, mutta kun pitäisi maksaa jotain niin sitten löytyykin jotkut CM:n tai Prisman halpariistokengät lapsen tai omiin jalkoihin ”kun oli niin halvat” . Siksi kenkäteollisuus kuolee Suomessa.

Vierailija
37/148 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ostamassa kaverilta vähälle käytölle jääneet nahkaiset Meindl-vaelluskengät. Koekävelyllä pohjat jäivät tielle. 😄😂

Netistä löytyi muitakin vastaavia kokemuksia. Eli PU pohja petti jälleen!

Vierailija
38/148 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä kumisaappaita käytät? Mulla on sekä Ilse Jacobsenin että Hunterin saappaat, enkä oo saanu millään rikki. Vaelluksilla ollut kyllä Haltin nauhalliset nahkasaappaat, jotka eivät ole säikkyneet mutaa eivätkä vettä. Nahanhoito ja huolto toki pitää muistaa aina-muuten olisivat roskiskamaa.

Vierailija
39/148 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli Kuomat ja niistäkin mureni/halkesi pohja. Kysyin asiaa kaupasta sekä suutarilta niin sain vastauksen, että käytetty kumilaatu on sellaista mikä ajan kanssa hapertuu. Ihmettelin kun kengät olivat vajaat puolitoista vuotta vanhat? No kengät voivat olla puolitoista vuotta vanhat mutta sen pohjan ikää ei tiedä muutkun valmistaja Kuoma. Hieman liritystä kun ostat kengäkaupasta uudet kengät ja niiden pohja voi olla esim. 4 vuotta vanha.

Vierailija
40/148 |
10.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salomonin kengät ei oletettavasti murene, mutta ovat älyttömän liukkaat, vaikka tehty pakkaskeliä varten. Järjen riemuvoitto.

Sama juttu miehen nilkkurimallin Soreleissa. Ja olivat melkein 200€ kengät..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä