Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ozempic toimii, sokeriarvot korjaantuneet ja paino putoaa

Vierailija
08.01.2023 |

Olen todella tyytyväinen että sain lääkityksen kuntoon. Ei ole väsymystä ja ikävää oloa sokeriarvojen vuoksi. Positiivinen puoli että paino laskee. Ruokamäärät ovat pienenneet kuin itsestään, ei pysty syömään kuten aiemmin. Mielitekoja ei ole. Herkkuja on tarjolla mutten syö niitä entiseen tapaan.
Uskon että kesään mennessä tippuu 5-10 kg painoa.

Painoennätykseni on 137 kg, nyt painan 97 kg.

Kommentit (120)

Vierailija
1/120 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavaliolla voi tehdä ihan saman. Valitettavasti terveydenhoitohenkilökunta ei voi Ketogeenistä ruokavaliota suositella, kun virallisterveellinen ruokavalio on ainut "oikea".

Vierailija
2/120 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten onnistut saamaan lääkettä? Resepti on kyllä minullakin mutta en sitä koskaan apteekista ole vielä saanut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/120 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös nälkä ja liikunta auttavat.

Vierailija
4/120 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun lopetat lääkkeen, lihot takaisin korkojen kera.

Vierailija
5/120 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai nälkä ja liikunta auttavat diabetekseen? 

Vierailija
6/120 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

vierailijac99999 kirjoitti:

Miten onnistut saamaan lääkettä? Resepti on kyllä minullakin mutta en sitä koskaan apteekista ole vielä saanut. 

Nyt on taas apteekissa, ainakin joissakin. Hain juuri 1 mg apteekista.

Vierailija
7/120 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, painoa lähti 16kg (103 kg - 87 kg) ja sokeriarvot erinomaiset.

Vanhanaikainen ruokavalio-laihdutus ei toimisi näin koskaan, koska kyse on hormonilääkkeestä. Mutta peelot ei sitä tajua.

Vierailija
8/120 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On toiminut mullakin loistavasti, vaikka aloitin lääkkeen käytön vasta viime syksynä. Vaikka olen aina liikkunut paljon (terveellistä ruokavaliota unohtamatta, mutta mulla liikunta on ehdottomasti eniten auttanut painonhallintaan ja laihtumiseen) olen viimeisen parin vuoden aikana alkanut lihoa ihan kaikesta. Asiaa ei auttanut se, että jalat hajosi ja liikunta piti jättää ihan minimiin. Mulle tuli syömisestä ihan kauhea peikko, koska lihoin ihan pienistäkin määristä, ihan sama mitä söi (ei ollut kyse mistään säästöliekki-jutusta). Oikeastaan mulle tuli syömishäiriö, koska en enää loppuvaiheessa uskaltanut syödä mitään. Verikokeet olivat normaalit. Tällaistahan ei tietenkään ikinä tapahdu, vaan vika on vaan aina itsessä ja siinä että on lihava ja ei liiku ja syö liikaa yms. paskaa. Oli ihanaa, kun Ozempicin avulla vihdoin tuli edistystä painonpudotuksessa. Mitä taas tulee lääkkeen saatavuuteen - sitä pitää tarkkailla ja mennä hakemaan heti, kun sitä on saatavilla. Saattaa loppua päivässäkin. 

Vierailija
9/120 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama ja kelastakin on lääkkeen korvauspäätös, mutta missään apteekissa ei ole Ozempicia.

Tai on, meiltä 450 km yhteensuuntaan olevalla paikkakunnalla. Ja se ei edes toimita verkossa tms lääkettä 🙄

Vierailija
10/120 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimisi varmasti, jos sitä jostakin saisi. Itselläni on resepti, mutta pari päivää sitten myyntiin tullut erä myytiin loppuun muutamassa tunnissa koko Suomessa. Näin ainakin 0,25 -kohdalla.

Ketuttaa suunnattomasti. Ei voi olla niin, että joka puolella koohkataan ylipainon kustannuksista yhteiskunnalle, mutta sitten kun siihen on kehitetty selkeästi uusi, toimiva lääke, niin sitä ei saa mistään, vaikka sinulla on lääkärin määräys siihen.

Itselläni ei ole mahdollisuutta päivystää apteekin lääkehakulistaa netissä ja rynnätä tunnin sisällä apteekkiin sitten, kun lääkettä kerran kuukaudessa tulee joku erä myyntiin. 

Vierailija
11/120 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä miksi uusia reseptejä kirjotetaan kun saatavuusongelmat eivät tule tästä paranemaan. Nyt ne jotka ovat pidempään käyttäneet jäävät ilman, jotta uudet käyttäjät ehtivät kokeilla yhden kynän, todeta toimivan ja jäävän sitten ilman. Lääkkeen saaminen on ihan arpapeliä. En tiedä miten menee patentit, mutta luulen että puhutaan vuosista ennenkuin tilanne paranee.

Vierailija
12/120 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teille, jotka jo pidempään käyttäneet, tullut mitään sivuoireita? Ei kai mikään lääke ikinä ihan pelkkää autuutta ole?

Vierailija
13/120 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin massiivinen ylipaino kertoo jostain muusta kuin fysiologisesta ongelmasta. Kannattaa hakeutua terapiaan ruoka-addiktion takia. Syöt yksinkertaisesti liikaa. Ruuan määrä reippaasti pienemmäksi ja jonkun verran liikuntaa ja saa painon hallintaan. Dietit on huijausta kyse on koko ruokailutavan muutoksesta.

Vierailija
14/120 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, jos ei aio vetää nappeja lopun iän ne kilot tulee koston kanssa ellei muuta ruokatottumuksia. Päivittäin kalorit tarkkailuun. Tavalliselle istumatyöläiselle riittää 2000 kcal oikeen hyvin.

Vierailija
15/120 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkettä voi käyttää painon ylläpidossa vaikka loppuelämän. No jokatapauksessa kannattaa käyttää vuosia, että painonpudotus on pysyvä

Vierailija
16/120 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En noudata ketogeenistä itse, mutta se nimenomaan pitää nälän loitolla. Tutkimusten mukaan maltillinen ketogeeninen ruokavalio on optimaalinen kakkostyypin diabeteksessa. 

Jos minulla olisi paino-ongelma, aloittaisin heti. Mitä tulee tuohon ozmpiciin tulee, aloittaisin senkin heti. En jaksaisi päivääkään kokea massiivista ylipainoa. Ihanaa, että on olemassa vaihtoehtoja. 

Joku julkkis tilitti, että käytön jälkeen kilot palasivat. Sitten vaan jatkamaan lääkkeen ottoa.

Vierailija
17/120 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ozempic lääkkeen voi laittaa apteekissa varaukseen/tilaukseen jos ei sillä hetkellä ole saatavilla. Apteekista pistävät sitten tekstarilla ilmoituksen kun tilaus on noudettavissa. Ei tarvitse itse yrittää päivystää nettisivuja tai rampata apteekissa kyselemässä.

Vierailija
18/120 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai nälkä ja liikunta auttavat diabetekseen? 

Itse asiassa auttaa. Kun veren insuliinitasot saadaan ruokavalion ansioista alas ja samaan aikaan kehossa olevia rasvavarastoja kulutetaan pois, niin diabetes menee todella monilla remissoon.

Vierailija
19/120 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jatketaan samalla elämäntyylillä mikä toi kilot alunperinkin niin kyllä, paino tulee takaisin. Mutta, miksi tehdä toistaa aikaisemmat virheet ja odottaa tällä kertaa toisenlaista lopputulosta? 

Vierailija
20/120 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, jos ei aio vetää nappeja lopun iän ne kilot tulee koston kanssa ellei muuta ruokatottumuksia. Päivittäin kalorit tarkkailuun. Tavalliselle istumatyöläiselle riittää 2000 kcal oikeen hyvin.

2000 kcal on ihan hirveä määrä. Istumatyöläiselle riittää 1400, itse en voi syödä ainakaan yhtään enempää kun en liiku juurikaan.