Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisitko tuon erotetun opettajan lailla toimivan opettajan lapsellesi?

Vierailija
08.04.2013 |

Minä en.

Kommentit (114)

Vierailija
101/114 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 18:31"]

Minä en.

[/quote]

Ehdottomasti, en halua!

Vierailija
102/114 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 11:58"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 11:44"]

Oppilaan poistaminen luokasta on tietyssa mielessa vastuun pakoilua. Oppilas pitaisi pystya kohtaamaan ilman eristamista. Siina on lisaksi ongelmana vastuu- ja valvontakysymykset, jos oppilas on yksinaan luokan ulkopuolella.

[/quote]

Häiritsevän oppilaan poistaminen on paitsi oikein, mielestäni myös opettajan velvollisuus niitä muita yli 20 luokassa opiskelevaa oppilasta kohtaan. Jos poistettava oppilas on niin idari, ettei selviä yksikseen käytävässä, niin hänet pitäisi voida lähettää erilliseen häiriköitä varten varattuun valvottuun tilaan. 80-luvulla omalla yläasteellani oli ns. klinikka, jonne häiriköt poistettiin tunnilta. Klinikalla tekivät tehtäviä erityisopettajan valvonnassa.

AP:n kysymykseen, kyllä ottaisin tämän opettajan omien koululaisteni opettajaksi.

[/quote]

KLINIKKA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ihanko totta?

Nykyään siellä vissiin pitäisi olla Helvetin enkeli ``terapeuttina``

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/114 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 12:16"]

Onhan opettajalla joku vastuu ja velvollisuus muita koululaisiakin kohtaa. Miksi heidät unohdetaan tässä tyystin? On heillä oikeus saada häiriytymätöntä opetusta. Joten voivat myös nostaa syyteen tätä oppilasta kohtaan jos aletaan oikein pilkkua viilata.

[/quote]

Tätä olen itsekin ihmetellyt. Jos yksi oppilas häiriköi ruokalassa, pitääkö muiden oppilaiden vain kestää?

En ota kantaa siihen, käyttikö tuo Alppilan tapauksen opettaja sopivasti vaiko liikaa voimaa häirikköoppilasta ruokalasta poistaessaan (pelkän videon perusteella mielestäni vaikea sanoa), mutta noin yleissääntönä olen sitä mieltä, että häiriköivä oppilas pitäisi aina voida poistaa tilasta ja näin antaa muille oppilaille opiskelu/ruokailu/tms. rauha.

Vierailija
104/114 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up!

Vierailija
105/114 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 18:31"]

Minä en.

[/quote]

Ihan sama. Mun lapset on kasvatettu kotona, ei niiden tarvii koulussa öykkäröidä.

Vierailija
106/114 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kasvatan lapseni kotona, joten kenenkään toisen aikuisen - lyhytpinnaisen tai pitkäpinnaisen - ei tarvitse kuunnella suunsoittoa minun kersoiltani. Jos näin kuitenkin tapahtuisi, niin täysin riippumatta siitä, pidänkö opettajan toimia liioiteltuina, lapseni joutuisi pyytämään anteeksi käytöstään opettajalta sekä netissä kommenttejaan. 

Jos lapseni olisi saanut opettajan poistamisen takia mustelmia tai muita selkeitä jälkiä, voisin asiasta vielä keskustella kyseisen opettajan ja rehtorin kanssa. Lapseni ei tässä keskustelussa olisi enää mukana, hänen tehtävänään on tajuta, että hän toimi väärin ja sai siitä asianmukaisen rangaistuksen. Aikuisten kesken pohdimme, oliko opettajan teko liioiteltu vai ei. Tämä siis vain, jos lapseni on saanut vammoja tilanteesta. 

Lapseni ei kuitenkaan koskaan käyttäytyisi noin yhtäkään aikuista kohtaan, koska hän on oppinut jo pienestä pitäen, miten käyttäydytään. Väkivaltaa en hyväksy missään nimessä, mutta jos lapseni riehuisi, häntä saisi pitää paikoillaan ja hänet saisi poistaa tilanteesta väkisin. Niin kauan kun lastani ei lyödä, luotan aikuisen kykyyn hoitaa tilanteet. Lapseni on syytä oppia tuon ikäisenä, että meitä aikuisia on monenlaisia ja että suuta soittamalla voi 15-vuotiaskin saada nopeasti turpaansa ihan vaikka ohikulkijalta. On erilaisia reagointitapoja, ja lapsen on kyettävä täysi-ikäisyyden lähestyessä mitoittamaan toimensa sen mukaan. Häni ei ole maailmannapa eikä kaikkivoipainen, ja monissa tilanteissa saa juuri sitä, mitä on tilannutkin. Ongelmana teinien oppimiselle on se, että vanhemmat rynnivät väliin ja vesittävät opetuksen hedelmät.

Jos on oikeuksia, on myös velvollisuuksia. Lähtökohta on tämä.

Vierailija
107/114 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kyllä ! Jos olisin sellaisessa asemassa, että valitsisin opettajaa joko oman lapseni tai johonkin muuhun kouluun, palkkaisin varmasti tuon poispotkitun tai jonkun muun kaltaisensa.

Mitä muita vaihtoehtoja on kuin fyysinen kosketus, jos kakara ei puhetta tottele? Minun lapseni olisi hyvin saanut heittää pihalla niska-perseotteella, jos ei olisi totellut. Ja sen lisäksi tietenkin ilmoitus kotiväelle. Olisi ihan mielenkiintoista tietää, mitä tuon oppilaan oma kotiväki tästä ajattelee.

Tähän kysymykseen kun joku viisas antaisi vastauksen. Olisko pitänyt poistaa siitä ruokasalista ne 300 muuta, joihin puhe vielä tehoaa?

Vierailija
108/114 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä haluasin. Jos minun lapseni käyttytyisi noin niin hänet saisi poistaa paikalta.

Vierailija
109/114 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin eräässä yläkoulussa opettajana ja muutama oppilas vihasi minua, kun kehotin aina ottamaan pipot pois luokassa ja ruokalassa. Sitten kerran minulla oli asiaa erään toisen opettajan tunnin aikana hänelle, koputin luokan oveen, aukaisin oven ja näin oppilaat oppitunnilla pipot päässä. "Vähän" turhauttavaa.

Vierailija
110/114 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ei opettaja saa tuolla tavalla hermostua. Komentaa saa ja pitääkin mutta ei saa itse hermostua silti vaikka oppilas aukoisi päätään kuinka.

Vierailija
111/114 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapseni ei uskoisi puhetta ja haistattelisi opettajalle, hänet saisi mielihyvin työntää selästä ulos ovesta!

Vierailija
112/114 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imiset ei tunnu tajuavan , että nyt niitetään kasvatuksen tuloksia.

Vanhemmat antavat kotona omalla esimerkillää mallin kunnioitetaanko virkamiehiä yms. tai edes toisia.

Kunnioitus, joka tältä oppilaalta puuttui olisi tyrehdyttänyt tapahtuman alkuun.
Jos hän ei olisi häirinnyt opiskelua, olisi kunnoittanut opiskelutovereitaan, opettajaa olisi tapahtuman kulku erilainen. Jos nuoret olisi kasvatettu esimerkkein kunnioittamaan valtaa, viranomaisia, opettajia yms. olisi suomikin tällä hetkellä perempi paikka.

Mutta nyt, nuorten epäoikeudenmukainen kohtelu on saanut tukijoita näistä ihmisistä jotka huutavat tasa-arvoa katsomatta lantin toista puolta. Kun oppilaalle nyt annetaan tasa-arvoa on hänen kanssa opiskelijat ilman tasa-arvoa jäädessään häirikön häiritsemäksi luokkaan . Kuka tuo tasa-arvoa näille oppilaille?

Minusta tarvittaisiin vain esimerkki siitä miten perhe toimii

isä on perheenpää

äiti on isän tukena

lapset kunnioittaa vanhempiaan olemanlla tottelevaisia.

Mutta isällä onkin vastuu kun on perheen päänä . Hänen pitää opettaa perheen muut jäsenet kunnioittamaan toisia ja arvostamaan muita ihmisiä toimimalla itse mallina. Tämä on vain ihmisillä mahdoton ajatus, joku olisi minua ylempi perheessä ja kunnioittaisin häntä, miestäni. Tai antaisin arvoa vaimolleni ja kuuntelisin hänen lempeitä sanoja ja kauniisit lausuttaja neuvoja .

Haluaisin tämän opettajan lapsilleni jos vanhemmat opettavat lapsilleen käytöstapoja ja kunnioitusta muita kohtaan.

Onko tämän pojan vanhemmat nyt tyytyväisiä tilanteeseen? Ovatko tukemassa poikaansa jota on kohdeltu vääryydellä? Ruokkimassa epäkunnioittavaa asennetta, että räksyttää saa ja häiritä toisia mutta kukaan ei sitä saa estää. Vai tuntuuko heistä epäonnistuneelta? Tätä me ei tiedetä.

Maailma on sairas ja järkyttää nähdä mihin tämä tasa-arvo ja vapauden oikeus johtaa. Onko tasa-arvoa että vaimo jyrää miehen mielipiteen koska vaimo on samanarvoinen kuin mies? Silloinahn mies on alempi arvoinen kuin nainen?

Vierailija
113/114 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin.

Vierailija
114/114 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki "kyllä" vastanneet siis ovat sitä mieltä että aikuisen on OK vauhdin kanssa tuupata itseään pienikokoisempi lapsi portaikkoa päin.  Sen verran harva on lisännyt viestiinsä että kyllä mutta rauhallisemmilla otteilla kiitos.