Haluaisitko tuon erotetun opettajan lailla toimivan opettajan lapsellesi?
Minä en.
Kommentit (114)
Itse asiassa toisen lapsen ope on sellainen koulun epävirallinen sheriffi, oikee kuumakalle. Ei ois noin kauaa kuunnelut vaan viskannut pellolle jo ekasta urputuksesta, veikkaan.
Ja olen tyytyväinen. Luokassa rauhallinen tunnelma, 'kunnolliset' kiitollisia työrauhasta ja 'häiriköt' peloteltu hiljaseksi, noin kärjistetysti.
Pidän fyysistä koskemattomuutta rikkomattomana, vihaan väkivaltaa, ja SILTI minusta se opettajaa on tässä kohdeltu rikollisen väärin.
En.
Halusaisin kouluun rehtorin, joka puuttuu tuon lapsen tekemisiin ja puheisiin ja uskaltaa erottaa koulusta kantaen siten vastuunsa myös opettajien turvallisesta työympäristöstä. Kun rehtori näyttää, että hän ylimpänä päättäjänä koulussa puuttuu oppilaiden toimiin, koulu rauhoittuu. Tuossa laitoksessa rehtori ei kaikesta päätellen toimi siten, kuin rehtorin tulisi toimia.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 18:40"]
[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 18:36"]
Ehdottomasti haluaisin. Jos ei voi edes työntämällä poistaa häiriköitä niin mikä sitten auttaa? Ei mikään ja tilanteet vaan pahenee, kun lapset huomaa saavansa järjestettyä tuollaisella potkut opettajalle.
Jos omat lapseni häiriköisi niin saisi ihan luvalla työntää pois ja kotona kuulisi lapsi kunniansa, ei opettaja.
[/quote]
Komppi tälle!
[/quote]
Komppaa myös!
Ehdottomasti. Käykää allekirjoittamassa adressi opettajan puolesta.
Kuri ja järjestys kuuluu kouluun. Jos ei sana tehoa niin sitten oppilas poistetaan luokasta vaikka voimakeinoin. Oma kuopukseni on 4. luokalla ja jo nyt muutamat oppilaat terrorisoi toisten oppirauhaa. Eikä mitään saa tehdä!
Kaikki sympatiani ja tukeni opettajalle!
t eräs joka kaipaa entisajan tiukkoja ja persoonallisia opettajia.
Olen jo sen verran iäkäs, että lapset ovat jo peruskoulun käyneet. Mutta toinen lapsestani on lievästi erityislapsi ja sanoisin, että ehdottomasti! Oma lapseni on pääsääntöisesti ollut rauhallinen ja opettajien lempilapsikin ehkä, mutta joskus hän sai ennalta arvaattomista asioista kiukkukohtauksia ja silloin olisi ollut hyvä, että joku pitää kiinni kun tavarat lähtee lentoon. Kuulemma ei heittänyt mitään vaarallista koskaan onneksi, mutta samassa koulussa oli niitä, jotka heittelilvät mitä vain.
kyllä! mutta harva ope jaksaa välittää lapsista tuon vertaa. Paljon helpompi tie on kääntää selkänsä, olla "näkemättä ja kuulematta mitään" ja nostaa kk-palkka...
itselle harjiottelun ohjaaja neuvoi, että kärhämiin ei missään nimessä kannata puuttua ja vakavemmissa tilanteissa voi vaikka soittaa poliisin paikalle, mutta itse ei kannata vaivautua, koska oikeusturva on niin heikko....
Niin surullista, ettei kannata vaivautua oppilaiden tulevaisuuden puolesta.
Omat lapseni pyrin kasvattamaan riittävässä kurissa ja komennossa, se jos mikä on rakkautta. Oppilailta kunnon käyttäytymisen vaatiminen on pedagogista rakkautta, mutta me elämme rakkaudettomia aikoja
Ehdottomasti! Lisää juuri tällaisia opettajia tarvitaan, että koulussa saisi oppilaat opiskella. Nykyään koulut ovat käytöshäiriöisten "oppilaitten" säilömöitä ja näiden muutamia yksilöiden hyysäämiseen ja heidän vanhempiensa passaamiseen menee opettajalta kaikki aika. Loput saavat käytännössä opiskella yksin ja keskenään.
Minun lasteni turvallisuutta ei todellakaan uhkaa yksikään opettaja, vaan häiriökäyttäytyvät pikkuterroristit.
Haluaisin.
Aivan naurettava syy potkuille. Toivottavasti opettaja saa kunnon korvaukset.
Tuollaiset k*sipää teinit, jotka uhoavat vain uhoamisen ilosta eivät tosiaankaan kunnioita tuollaista opettajaa, päin vastoin. Kyllä varmasti sellaista opettajaa on kiva ärsyttää tappiin asti... Muistan yläasteelta näitä koviksia, jotka rehasivat ja aukoivat päätään jatkuvasti ja pahimmat haukut ja kerran jopa päällekäymisen sai opettaja, jolla oli auktoriteettia normaaleja oppilaita kohtaan. Tuollaiset häirikköoppilaat eivät mielestäni kuulu normaaliin kouluun. He yltyvät opettajista, jotka ovat vahvaluonteisia ja jämäköitä, tällaiset opettajat ovat heistä hitlereitä.
Kyllä, jos lapseni käyttäytyisi noin huonosti.
Vanhempien pitäisi katsoa peiliin ja erittäin tarkasti.
Kirjoitin jo toiseen ketjuun että oma lapseni on erityislapsi, joka on pistetty kuriin mm. pitämällä väkisin kiinni. Tiedän, että käytäntö ei ole suositeltava (paikoin jopa rangaistava) ja virallisen totuuden mukaan sitä ei tapahdu...mutta se on usein ollut ainoa keino saada lapset rauhoittumaan, jos jokin tilanne on mennyt yli heidän sietokykynsä. Ei siinä puheet enää auta, kun lapsella on hullunkiilto silmissään ja raivon vuoksi isomman lapsen voimat...
Joku tuossa jo kirjoittikin, että jutun lapselle annettiin monta mahdollisuutta perääntyä ja totella, mutta hän valitsi toisin. Samaa yritämme takoa oman lapsemme päähän: jos käyttäydyt riitaa haastavasti ja heristät nyrkkejä, on turha tulla itkemään kun joku oikeasti vetää turpaan (kyse nyt lapsista, tietenkin). Jos käyttäydyt kuin apina, sinua kohdellaan kuin eläintä. Jne. Kunnioitus pitää ansaita, ja omalla käytöksellä on valtava merkitys sen suhteen, miten muut sinut kokevat ihmisenä!
Ottaisin tapauksen opettajan ilomielin esim. lapseni tulevaan kouluun tai avustajaksi hänelle. Tämä opettaja on siitä harvinainen tapaus, että hän ei vielä ole lakannut välittämästä: ei kääntänyt selkäänsä tai siirtynyt takavasemmalle ihmettelemään, kuten raukkamainen kollegansa tilanteessa. Hän otti aikuisen -joskus ikävänkin- roolin ja osoitti pojalle tämän paikan. Siitä nyt sitten rangaistaan. Voi nyyh kun se tönäisi meidän Jani-Petteriä (joka oli ensin tosin pidempään häiriköinyt muita eikä pää toiminut sen vertaa, että lopettaisi ajoissa kun näkee open suuttuvan), nyt äkkiä poliisi ja palokunta paikalle!
Ps. Nykyään sanotaan että lasten pelottelu kiltiksi ei tehoa, mutta minä väitän että se on olennainen osa yhteiskuntaan sopeutumista näille häiriköille: pitää oppia toisten rajat ja se, että ihan mitä vaan ei voi tehdä tai sanoa ääneen.
Minun lapseni koulussa on paljon rivakampia opettajia ja avustajia ja olen siitä todella kiitollinen.
Tuo saattoi olla ensimmäinen tilanne kys pojan elämässä, kun joku aikuinen todella välitti. Eli asetti lapselle rajat, omalla kustannuksellaan ja itseään säästämättä.
En haluaisi. Opettajalla pitää olla muita keinoja luoda ja säilyttää arvovaltansa.