Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keksi tyylikkäitä syitä, joilla siirtää (tai perua) häät?

Vierailija
07.04.2013 |

Todellisuuden kanssa niillä ei tarvitse olla mitään tekemistä.

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 00:08"]

"No en miehelle!

ap"

Duuuh, tarkoitin että sinulla on sitten valmiiksi tarjota miehellesi se virallinen selitys minkä muut saa kuulla miksei tule häitä.

[/quote]

Niin, mutta hänellä voi olla parempi selitys. Tai sitten hän ei suostu mihinkään siirtämisiin ja sitten keskustellaankin siitä.

ap

Vierailija
62/104 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä, että suunnittelet häiden siirtämistä, siitä sinulle pisteet.

Mutta ymmärrät kai, ettei sellaista yhtä (eikä kahta) syytä ole, jonka voit tarjota sekä läheisillesi että vähemmän tärkeille vieraille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli haluat nyt kuitenkin keskustella häiden siirtämisestä? Olithan niin vakuuttunut siitä että rakkaus riittää ja kaikki on hyvin ja naimisiin pitää mennä... Ja koska et ole puhunut vielä miehelle näistä niin pienessä somassa päässäsi olet nyt taas kehitellyt jotain. Olet tajunnut että teidän suhde ei olekaan niin hyvä kun luulit? Tajusit että teitän täytyisi oikeasti tehdä töitä suhteenne eteen ennen häitä eikä häitten jälkeen? MItä sanot kihlatullesi, miksi haluat siirtää häitä?

Vierailija
64/104 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, sitä mä mietin. En halua purkaa kihlausta - näin on hyvä, ja saisi olla vielä vähän aikaa. Naimisiin tai ero ei ole vaihtoehtoni, mutta pieni pelkoni on. En vain tiedä, onko musta siirtämään häitä. Helpompi olisi vain antaa asioiden mennä omalla painollaan. Mitä sanon kihlatulleni? Että haluaisin nyt vain olla enkä koko ajan tehdä. Mä en jaksa suorittaa parisuhdetta enkä toteuttaa unelmia, edes omiani. Sitä kai alitajuisesti vastustin ja jarrutin, kun sähläsin suhteeni epävarmuuden tilaan. Mutta ei mulla ole ikuisesti aikaa, en ole enää nuori tyttö. Tässä iässä pitäisi olla jo kuviot selvillä.

ap

Vierailija
65/104 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin on suorittamista, että ajattelee "tässä iässä pitäisi olla jo kuviot selvillä". Sulla on liian jäykät mielipiteet siitä, että miten pitäisi elää. Ei ole ihme, jos tulee paineita. Useamman kerran olet täällä kirjoittanut, kuinka naimisiin menon jälkeen "pitäisi rauhoittua aloilleen", vaikkei elämän niin tarvitse mennä. Selvästi et sitä itsekään halua.

Anna itsellesi aikaa. Vaikka olet tehnyt virheitä, on sinulla silti oikeus pyytää, että sinunkin toiveitasi kuunnellaan ja kunnioitetaan. Tsemppiä!

Vierailija
66/104 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku  työperäinen syy. Miehellä joku niin stressaava mut supertärkeä ja kiinnostava juttu töissä, ettei ole hyvä aika juhlia häitä, koska ei voisi kunnolla nauttia eikä voisi lähteä häämatkalle.

Tai itselläs joku vastaava projekti töissä. Pyydä pomoltasi uusi komennus ulkomaille...

kaukaisemmille ei kannattaisi selitellä paljon mitään, tuli muutos suunnitelmiin ja that's it. 

Vierailija
67/104 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 01:23"]

Niin, sitä mä mietin. En halua purkaa kihlausta - näin on hyvä, ja saisi olla vielä vähän aikaa. Naimisiin tai ero ei ole vaihtoehtoni, mutta pieni pelkoni on. En vain tiedä, onko musta siirtämään häitä. Helpompi olisi vain antaa asioiden mennä omalla painollaan. Mitä sanon kihlatulleni? Että haluaisin nyt vain olla enkä koko ajan tehdä. Mä en jaksa suorittaa parisuhdetta enkä toteuttaa unelmia, edes omiani. Sitä kai alitajuisesti vastustin ja jarrutin, kun sähläsin suhteeni epävarmuuden tilaan. Mutta ei mulla ole ikuisesti aikaa, en ole enää nuori tyttö. Tässä iässä pitäisi olla jo kuviot selvillä.

ap

[/quote]

Ei elämä koskaan tule olemaan täydellistä. Jos olet jo kihlautunut, olet sitoutunut. Vain lupaus "Tahdon rakastaa" on vielä sanomatta. Häät eivät muuta tilannetta, vaan häät vain tekevät tilanteesta virallisen. Etkö tahdokaan rakastaa?

Rakastaminen on hyvin arkista. Et voita, etkä häviä mitään sillä, että siirrät häitä. Tahto rakastaa tarkoittaa, että vaikka arjessa tuntuu vaikealta, avioliittovalassa olet ilmoittanut, että tahdot rakastaa. Se tarkoittaa myös sitä, että kerrot puolisollesi mitä haluat ottaa kevyemmin, koska hänkin lupaa siinä tahtoa rakastaa sinua ja rakkaus on sitä, että hän huomioi sinun tarpeesi.

Jos häissä pelottaa se järjestelymäärä, yleisö tai kaikki sen edellyttämät perinteet, kerro puolisollesi ja sano suoraan, mitä haluat jättää siitä pois. Tai ehdota, että karkaatte nyt nopeasti ennen häitä naimisiin ja joko ilmoitatte, että menitte naimisiin, mutta järjestätte häätilaisuuden kuten olette suunnitelleet tai kerrotte, että tilaisuutta ei enää tarvita. Jos karkaatte, vaikka moni saattaa aluksi pahastua, pidetään sitä aika pian suvuissanne jo yhtenä jännänä erilaisena tapahtumana, vaikka sinulle ei ainakaan heti myönnetä. Ei häiden tarvitse olla mitkään raskaat, vaan pari todistajaa papin lisäksi riittää.

Vierailija
68/104 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietteitä: Ei kai elämän ole pakko muuttua, jos menee naimisiin? Tai ihmisen? Siis minun. Jos me nyt kuitenkin menisimme naimisiin ja jatkaisimme elämää kuten tähänkin asti. Vain sivilisääty olisi eri. Katsoisi sitten, mitä elämässä tapahtuu. Kyllä mä kihlattuni kanssa haluan elää elämääni, en haaveile muusta.

Mietin ihanaa hääpukuani ja sitä, millaisin tunnelmin sitä olen sovittanut. En halua luopua siitä. Ei puvusta vaan siitä, mistä olen haaveillut ja mitä olen odottanut. Mietin, olisinko mä itsekäs, vastuuton vai sittenkin tekisin oikein, jos mä nyt vain menisin naimisiin, kuten on suunniteltu. Jos kihlattuni ei ole muuttanut tänä aikana mieltään.

No niin, tulipa kirjoitettua sekin, hämmentävä ajatus julki.

ap

Vierailija
69/104 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko läksiäiset on vietetty?

Vierailija
70/104 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai naimisiin mennään sillä ajatuksella, että tuo toinen on paras ystäväni, läheisin ihmiseni, johon voin luottaa aina ja joka voi luottaa minuun, aina. Jonka eteen minä teen uhrauksia ja kompromisseja ja päinvastoin, jotta elämä yhdessä menee mahdollisimman hyvin. Jonka kanssa haluan olla yhdessä, tuo elämä sitten eteen mitä vain. En oikein näe sinussa ja suhteessanne tällaista asetelmaa, pikemminkin epävarmaa yhdessäoloa, koska joku nyt vaan täytyy olla (joka ei ole huono mutta ei nyt ehkä paraskaan), koska et halua tippua taas tyhjän päälle yksin ja aloittaa uutta etsimistä, koska kuuluu mennä naimisiin, koska haluat olla päivän prinsessana. 

Lykkää ihmeessä häitä eteenpäin ja opettele ensin tuntemaan itsesi ja olemaan itsesi kanssa sinut, ennen kuin sidot itseäsi toiseen ja toista sinuun.

Vierailija
71/104 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan turha kysymysmerkki tuli aloitukseen :(

Vierailija
72/104 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tai lähiomaisen vakava sairaus

Vierailija
73/104 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpähoidot...

Vierailija
74/104 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy pitää kertoa perheelle, sukulaisille ja ystäville, joten se ei voi olla keksitty sairaus tai vastaava.

ap

Vierailija
75/104 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 23:04"]

Todellisuuden kanssa niillä ei tarvitse olla mitään tekemistä.

[/quote]

Kuka tässä on todellisuudessa eroamassa?

Vierailija
76/104 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole eroamassa, mutta minä tarvitsen sen syyn, ehkä.

ap

Vierailija
77/104 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morsiamelle tuli yllättävä HIV, ja lääkitys pitäis aloittaa. 

Vierailija
78/104 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"rahatilanne huonontunut äkillisesti henkilökoht.syyn takia, johon valitettavasti ei ollut vakuutusta . !  " 

Häät peruttu tältä erää.

Palaamme asiaan, kunhan asia jälleen ajankohtainen. 

Vierailija
79/104 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi valehdella? Jompikumpi petti? 

Ei ole tyylikkäitä syitä. Tietenkin voi väittää, että haluttu kirkko tai hääpaikka ei ollut vapaana... 

Vierailija
80/104 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskenmeno? Ja miksei sitä valhetta voisi sukulaisille kertoa? Kun et ilmeisesti ole halukas todellisia syitäsi kuitenkaan paljastamaan..