Keksi tyylikkäitä syitä, joilla siirtää (tai perua) häät?
Todellisuuden kanssa niillä ei tarvitse olla mitään tekemistä.
Kommentit (104)
Mistä tämä epävarmuus? Haluat paneskella enemmän ympäriinsä ennen kuin olet valmis sitoutumaan yhteen mieheen? Työkaveri joka tuntuijo ärsyttävältä onkin osoittautunut varteenotettvakasi sulhaskandidaatiksi, tai voisi olla elämäsi uusi Micke? KAipaat edlleen sitä jännitystä elämääsi?
[quote author="Vierailija" time="10.04.2013 klo 01:43"]
Mistä tämä epävarmuus? Haluat paneskella enemmän ympäriinsä ennen kuin olet valmis sitoutumaan yhteen mieheen? Työkaveri joka tuntuijo ärsyttävältä onkin osoittautunut varteenotettvakasi sulhaskandidaatiksi, tai voisi olla elämäsi uusi Micke? KAipaat edlleen sitä jännitystä elämääsi?
[/quote]
En osaa selittää sitä itsellenikään. Mä haluaisin nyt vain rauhassa olla enkä tehdä mitään lisää ennen kuin ne luontevasti toteutuvat itsestään. Tarkat suunnitelmat ja aikataulut tuntuvat ahdistavilta, vaikka asiat sinänsä ovatkin ihania. Sitä työkaveria en todellakaan mieti. Ei hän ole mulle kukaan eikä mikään.
ap
[quote author="Vierailija" time="10.04.2013 klo 01:47"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2013 klo 01:43"]
[/quote]
En osaa selittää sitä itsellenikään. Mä haluaisin nyt vain rauhassa olla enkä tehdä mitään lisää ennen kuin ne luontevasti toteutuvat itsestään. Tarkat suunnitelmat ja aikataulut tuntuvat ahdistavilta, vaikka asiat sinänsä ovatkin ihania. Sitä työkaveria en todellakaan mieti. Ei hän ole mulle kukaan eikä mikään.
ap
[/quote]
Kertoo aika paljon siitä millä pohjalla teidän suhde on, kun olit valmis heittämään kaiken pois miehen takia joka ei ole sinulle kukaan eikä mikään, ja nyt et ole varma haluatko edes häitä.. Ole nyt kerrankin rehellinen itsellesi, ja läheisillesi, ja kerro kihlatullesi että ajatus häistä ahdistaa sinua, ja tee se mahdollisimman heti.
Äitisikin ansaitsee tietää että häitä ei välttämättä tulekaan, varsinkin jos on niin häähullu kun yhdessä ketjussa aikaisemmin valitit.
Häät on sinun ja puolisosi asia. Ei teidän suvun järjestelyt tai muiden toiveet ratkaise mitään asiassa. Jos suku haluaa aikataulut ja kaikki säädöt, sano, että saavat hoitaa sen ilman sinua ja häitäsi. Peru vaikka häät ja sovi puolisosi kanssa aikaisemmaksi tai myöhemmäksi ajankohdaksi häät, joista et kerro mitään muille. Ei häät ole sitä varten, että suku saa tehdä kivaa ja juhlia, vaan juuri teitä kahta varten. Kerro jollekin luotetuimmalle tutulle, niin itseltäsi ainakin osa taakasta putoaa.
Se ei käynyt edes mielessäni silloin.
En mä tiedä, ovatko miehet suunnitelmallisempia mitä seksiin tulee, vaiko samalla tavalla hetken lapsia kuten minä. En ole koskaan ollut mies. Joka tapauksessa olisi epäkohteliasta kieltäytyä juhlista enkä edes haluaisi. Onhan se nyt ihan tavallista järjestää kaikenlaisia läksiäisiä, pienemmästäkin syystä.
ap
[quote author="Vierailija" time="11.04.2013 klo 17:47"]
Se ei käynyt edes mielessäni silloin.
En mä tiedä, ovatko miehet suunnitelmallisempia mitä seksiin tulee, vaiko samalla tavalla hetken lapsia kuten minä. En ole koskaan ollut mies. Joka tapauksessa olisi epäkohteliasta kieltäytyä juhlista enkä edes haluaisi. Onhan se nyt ihan tavallista järjestää kaikenlaisia läksiäisiä, pienemmästäkin syystä.
ap
[/quote]
Ainakin sua ne on halunneet panna.....
[quote author="Vierailija" time="10.04.2013 klo 02:20"]
Häät on sinun ja puolisosi asia. Ei teidän suvun järjestelyt tai muiden toiveet ratkaise mitään asiassa. Jos suku haluaa aikataulut ja kaikki säädöt, sano, että saavat hoitaa sen ilman sinua ja häitäsi. Peru vaikka häät ja sovi puolisosi kanssa aikaisemmaksi tai myöhemmäksi ajankohdaksi häät, joista et kerro mitään muille. Ei häät ole sitä varten, että suku saa tehdä kivaa ja juhlia, vaan juuri teitä kahta varten. Kerro jollekin luotetuimmalle tutulle, niin itseltäsi ainakin osa taakasta putoaa.
[/quote]
Meidän ei olisi ehkä kannattanut antaa häät muiden järjesteltäväksi, vaan pitää homma omissa käsissä, niin olisi helpompi tehdä muutoksia. Mua vain ei ihan kauheasti kiinnostanut alkaa kierrellä ja tutkia ja vertailla. Parempi, että sen tekee kokenut juhlien järjestelijä, ja mä saan vain vaihtoehtoja päätettäväkseni. Niistä on tulossa ihanat häät, joten haikealta tuntuu edes miettiä perumista. Enkä mä edes tiedä, miksi oikeastaan haluan ne perua. Siltä vain tuntuu. Ja sitäkin voin myöhemmin katua. Olen jutellut kahden ystäväni kanssa, ja he myötäilevät tietysti minua, halusin mitä tahansa.
ap
[/quote]
Kertoo aika paljon siitä millä pohjalla teidän suhde on, kun olit valmis heittämään kaiken pois miehen takia joka ei ole sinulle kukaan eikä mikään, ja nyt et ole varma haluatko edes häitä.. Ole nyt kerrankin rehellinen itsellesi, ja läheisillesi, ja kerro kihlatullesi että ajatus häistä ahdistaa sinua, ja tee se mahdollisimman heti.
Äitisikin ansaitsee tietää että häitä ei välttämättä tulekaan, varsinkin jos on niin häähullu kun yhdessä ketjussa aikaisemmin valitit.
[/quote]
Aika erikoista ajattelua. Millä pohjalla meidän suhde olisi, jos mä olisin miettinyt, harkinnut ja suunnitellut, että tarvitsen välittömästi nyt vähän miestä ja valitsen kohteeni työkavereistani?
Äidissä mä pelkään sitä MiksiMitäontapahtunutVoiluojasentäänKylläsaataashävetä -reaktiota.
(Se ärsyttävä työkaveri parkkeerasi itsensä näköjään kahden metrin päähän.)
ap
Jaha, ja lainaus meni sitten noin.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2013 klo 16:04"]
[/quote]
[/quote]
Aika erikoista ajattelua. Millä pohjalla meidän suhde olisi, jos mä olisin miettinyt, harkinnut ja suunnitellut, että tarvitsen välittömästi nyt vähän miestä ja valitsen kohteeni työkavereistani?
Äidissä mä pelkään sitä MiksiMitäontapahtunutVoiluojasentäänKylläsaataashävetä -reaktiota.
(Se ärsyttävä työkaveri parkkeerasi itsensä näköjään kahden metrin päähän.)
ap
[/quote]
Miten se nyt on niin ärsyttävä vaikka on sun lakanoihin päässyt?
No eivät halua kaikki, tietenkään. Ehkä mä en osaa tulkita, milloin miehet haluavat olla ystäviä ja milloin haluavat muuta. Ennemmin kuitenkin uskon, että ensin voidaan olla ystäviä ja joillekin seksi sitten vain tulee mieleen, siinä hetkessä, ilman laskelmointia. Mutta ei kaikille kaikkien kanssa ikinä.
Mä olen alkanut valmistella kihlattuani asioiden muutokseen. Äidillekin olen soittanut ja pyytänyt, että ei vain lähetä kutsuja ennen kuin minä annan luvan. Siitä lähtien mun puhelimeni on soinut varmaan kymmenen kertaa, eikä soittaja ole äiti. Mä en nyt halua vastata siihen ja selittää yhtään mitään.
ap
[quote author="Vierailija" time="11.04.2013 klo 10:20"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2013 klo 23:46"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2013 klo 22:35"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2013 klo 22:06"]
En kyllä ymmärrä, miten mun aikaisemmat suhteeni tähän liittyvät. En aio viettää aikaa sen miehen kanssa, mutta en voi käskeä häntä jäämään poiskaan.
En aio päästää kutsuja lähtemään, jos en ole ihan varma häistä. Nyt en ole.
ap
[/quote]
No muistelisin että Mickenkin päästit vielä kahden kesken luoksesi vaikka suhde oli ohi. Pitikö sen päästä puhumaan vai mitä mutta kyllähän siinä tapahtui muutakin.
Yleensäkin suhtaudut niin naivisti miehiin ja heidän tarkoitusperiinsä ja elämään yleensä että kannattaisi oppia varovaisemmaksi tekemisissään. Tarkoitan just sitä että jos mies hankkii itsensä sinun kanssa kahdenkesken niin useinmiten sillä on tarkoituksena päästä panemaan. Näinhän se oli Mickenkin kanssa. Ja nyt tämän työkaverin jonka kanssa joitte viiniä. Aina sinä kerrot kuinka vain vietetään aikaa yhdessä jne. kun muut varoittelee ja sitten valitat miten siinä kävikään.
Hauskaa loppuaikaa työreissuun. Toivottavasti kaikesta huolimatta reissu oli antoisa.
[/quote]
Kamojaan M haki ja halusi puhua mun kanssani vielä. Mun mielestäni se oli eri asia, ihan eri kuin mikään muu mun elämässäni.
Ei kaikki miehet halua seksiä. Mulla on miehiä kavereinakin, sellaisia, joille seksi ei varmasti edes kelpaisi, vaikka tarjoaisin. En kuitenkaan pidä tätä työkaveria sellaisena. Hänen tarkoitusperänsä mä tiedän. Eikä minusta olisi sopivaa, että me olisimme missään enää kahden.
Reissu on ollut antoisa. On ollut mukavaa tehdä jotain alusta loppuun asti (ihan kohta) ja nähdä työnsä tulos. Muut näkevät sen sitten myöhemmin. Kotiinpaluu mua jännittää.
ap
[/quote]
Eri asia? Jos olisit suostunut olisi se Mickenkin kanssa ollut tavallista panemista.
[/quote]
Mutta eihän Muru suostunut ja sitten siitä tuli jotain ihan muuta.
Ei voi syyttää naista.
Pelkkä olemus muistuttamassa mua virheistäni ärsyttää. Lisäksi tuo sävy, jolla hän mua kohtelee, muuttui alkupäivistä. Se ei ole neutraali. Onneksi emme näe ihan koko ajan.Epäilen, että hän ei ole pysynyt ihan hiljaa, vaikka piti.
ap
Jaa mitä tuli? Miten niin ei voi syyttää naista?
[quote author="Vierailija" time="11.04.2013 klo 19:39"]
No eivät halua kaikki, tietenkään. Ehkä mä en osaa tulkita, milloin miehet haluavat olla ystäviä ja milloin haluavat muuta. Ennemmin kuitenkin uskon, että ensin voidaan olla ystäviä ja joillekin seksi sitten vain tulee mieleen, siinä hetkessä, ilman laskelmointia. Mutta ei kaikille kaikkien kanssa ikinä.
Mä olen alkanut valmistella kihlattuani asioiden muutokseen. Äidillekin olen soittanut ja pyytänyt, että ei vain lähetä kutsuja ennen kuin minä annan luvan. Siitä lähtien mun puhelimeni on soinut varmaan kymmenen kertaa, eikä soittaja ole äiti. Mä en nyt halua vastata siihen ja selittää yhtään mitään.
ap
[/quote]
Eli sun faija painostaa? Joko se on avannut rahahanansa?
[quote author="Vierailija" time="11.04.2013 klo 19:55"]
Jaa mitä tuli? Miten niin ei voi syyttää naista?
[/quote]
Mites se meni? Mies oli "vähän liian innokas".
[quote author="Vierailija" time="11.04.2013 klo 17:47"
ap
[/quote]
No muisteleppa vaikka selityksiäsi Mickestä. Siis kun paljastui että oli naimissa. Eikös hän sanonut että oli ensin tarkoitus koukuttaa sut (ennenkuin paljastaa että onkin jo naimissa) ja siksi oli tosi huomaavainen ja toi lahjoja, kehui sinua jne. Tarkoitus oli siis saada sinulta seksiä ja siksi toi lahjoja jne.
Entäpä tämä työkaveri joka tuli luoksesi käymään. Olen 99% varma että hänellä oli mielessä seksi ja koetti päästä kaveriksesi että sai mitä halusi.
Samalla logiikalla tuo työkaveri yrittää juottaa sinut läksiäisissä kunnon humalaan ja sitten vietellä sinut. Saattaa jopa pyytää kavereita että lähdette isommalla porukalla jonnekkin ja muut katoavat sopivasti että jäisittekin sitten kahden.
Joo miehet ei ole samanlaisia kuin sinä. Kannattaa pikkuhiljaa oppia se. Ja opetella ymmärtämään että ihmisiä on todella monenlaisia...
[quote author="Vierailija" time="11.04.2013 klo 21:27"]
[quote author="Vierailija" time="11.04.2013 klo 17:47"
ap
[/quote]
No muisteleppa vaikka selityksiäsi Mickestä. Siis kun paljastui että oli naimissa. Eikös hän sanonut että oli ensin tarkoitus koukuttaa sut (ennenkuin paljastaa että onkin jo naimissa) ja siksi oli tosi huomaavainen ja toi lahjoja, kehui sinua jne. Tarkoitus oli siis saada sinulta seksiä ja siksi toi lahjoja jne.
Entäpä tämä työkaveri joka tuli luoksesi käymään. Olen 99% varma että hänellä oli mielessä seksi ja koetti päästä kaveriksesi että sai mitä halusi.
Samalla logiikalla tuo työkaveri yrittää juottaa sinut läksiäisissä kunnon humalaan ja sitten vietellä sinut. Saattaa jopa pyytää kavereita että lähdette isommalla porukalla jonnekkin ja muut katoavat sopivasti että jäisittekin sitten kahden.
Joo miehet ei ole samanlaisia kuin sinä. Kannattaa pikkuhiljaa oppia se. Ja opetella ymmärtämään että ihmisiä on todella monenlaisia...
[/quote]
No jaa... mun ja M.n suhde alkoi oikeastaan seksistä eikä mua tarvinnut ikinä seksiin lahjoa. Mutta se oli totta, että hän halusi vakiinnuttaa meidät ennen kuin saan tietää totuuden. Ja niinhän siinä kävi. Jos mä olisin hakenut syvällisempää suhdetta ja tulevaisuutta, olisin varmaan ollut tarkempi ja varautuneempi enkä niin huoleton. Ehkä se oli osa viehätystä: nainen, joka ei painosta?
En oikeastaan ymmärrä, mikä järki työkaverilla olisi kaikin keinoin yrittää vietellä. Eikö se olisi hienompaa ja palkitsevampaa, jos mä olisin itse aktiivinen ja aloitteellinen? En tiedä, mikä oli hänen alkuperäinen tavoitteensa. En mä antanut syytä olettaa, että musta saisi seksiseuraa. Hänhän myös kertoili paljon tyttöystävästään ja elämästään kotona. Ei kai sillä vietellä naista? Ja mitä hän siitä edes sai? Ei varmaan enempää kuin minä, eli ei mitään, mikä kantaisi sitä hetkeä kauemmaksi.
Mä ehdotin juhlimisviikonlopuksi seuraavaa, mutta se ei käy yhdelle ryhmälle, joten voi olla, että se onkin jo ensi viikonloppu. Musta tuntuu siltä, että kihlattuanikin jännittää jollain tavalla mun kotiinpaluuni. Hän kuulostaa siltä. Mitähän miettiikään.
Isä on mulle tosi vihainen. Mä muistutin, että olen ollut jo kauan aikuinen, enkä voi elää hänen toiveidensa mukaisesti ja lopetin sitten puhelun. Jäi vähän huono omatunto.
ap
Oli sillä työkaverilla asiaakin tänään. Ne haluavat järjestää mulle juhlat, kun mä olen lähdössä pois, ja mun pitäisi valita päivä. Se oli mukava uutinen :)
ap
[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 21:01"]
Missä uskossa miehesi on tällä hetkellä asian kanssa? Kuvitteleeko kaiken olevan hyvin ja häiden tulevan, vai tietääkö empimisestäsi? Oletteko puhuneet kunnolla lähimenneisyyden tapahtumista?
[/quote]
Mulla on näitä empimisiä ollut enemmänkin, esim. lasten hankintaa olen halunnut lykätä jonnekin tulevaisuuteen. Mies ei tiedä sitä, miten pitkällä mä olen tässä epävarmuudessani. Asioista on puhuttu, mutta ei läpikotaisin. Mies työstää anteeksiantoa ja on ihan uskomattoman ymmärtäväinen, nyt kun pääsi ensijärkytyksestä yli. Siksi onkin kamalaa tuottaa taas pettymys. Pitäisi päästä kunnolla kasvotusten juttelemaan. No, kohta päästään, mutta kun ongelma on se, että kutsut lähtevät kohta liikenteeseen.
ap