Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro miten miehesi toimii näissä tilanteissa

Vierailija
24.03.2019 |

1. Olet sairas.
2. Lapsi on sairas.
3.Haluat lähteä viikonlopuksi kavereiden kanssa reissuun.
4.Sinulle tulee iso yllättävä lasku, jota et pysty hoitamaan.
5.Miehelle tulee iso yllättävä lasku, jota ei pysty hoitamaan
6. Jääkaapissa on vanhaa ruokaa.
7.Kotona on likaista
8.Seuraavan puolen vuoden aikana on paljon hankintoja lapsille (housuja, kirjoja, kenkiä, hammasraudat)
9. Teille tulee vieraita

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Olet sairas.

Olen erittäin harvoin sairas. En muista, että tuntemisemme aikana olisin ollut pientä flunssaa kummemmassa sairaudessa, ei ole vaatinut toimenpiteitä. En ole nähnyt miten toimisi, jos olisin kuumeessa tai vuoteen omana. Kun olen ollut hyvin väsynyt, on esim. tuonut kahvin sänkyyn tai tehnyt vähän minunkin hommiani.

2. Lapsi on sairas.

Meillä ei ole lapsia

En tiedä, en näe mitä hän tekee sillä aikaa kun olen reissussa?

Ei ole tullut tälläistä tilannetta. Olen opiskelija, jatkuvasti köyhä. En hanki itselleni isoja laskuja, joita en pystyisi hoitamaan. En oikein keksi, mistä sellainen tulisi.

Mieheni on erittäin järkevä ja taloudellinen ihminen. Säästeliäs, ennakoiva ja säästää rahastoihin. En usko että moista tilannetta tulisi kovin helposti. Luultavasti pyytäisimme minun vanhemmiltani apua, ovat melko varakkaita.

Heittää pois.

7.Kotona on likaista

Mies imuroi, tiskaa, järjestelee ym. jos huomaa tarvetta. On perussiisteydessä minua siistimpi ja järjestelmällisempi. Likaiset ikkunat, pesemättömät matot ja muut tälläiset eivät häntä tunnu häiritsevän lainkaan. Minäkin olen melko laiska siivoaja, mutta joskus sentään häiriinnyn näistä ja ehdotan urakkaan ryhtymistä yhdessä, tai palkkaamme jonkun hinkkaamaan ikkunat puhtaaksi. Olen liian laiska tekemään tälläisiä yksin. Jäävät, jos miestä ei kiinnosta.

8.Seuraavan puolen vuoden aikana on paljon hankintoja lapsille (housuja, kirjoja, kenkiä, hammasraudat)

Meillä ei ole lapsia.

9. Teille tulee vieraita

Joskus teemme vieraille yhdessä jotain ruokaa tai herkkuja, joita olisi kiva kokeilla valmistaa. Joskus emme. Jos vieraat ovat miehen kavereita, hän tekee mitä tekee. Jos minun kavereita, minä teen mitä teen. Toiselta voi pyytää apua jos haluaa, mutta eipä tämä mikään kovin suuria vaativa tapahtuma ole. Katsoo että on perussiistiä ja tarjoaa jotain. Pullaa saa kaupasta.

Matkusteluun voisi vaikka sanoa, että et varmasti lähde. Tai että kiva juttu, pidä hauskaa. Tai että kuka hoitaa lapset? Jos lapsia. Viedä lentokentälle. Tunkea mukaan.

Opiskelijalle voi tulla vaikka kelalta ystävänpäivänkirje. Hajota jotain, vaikka tietokone.

Miten ihmisillä on näin huono mielikuvitus?

Vierailija
22/46 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Riippii sairaudesta. jos flunssaa niin sanoo että aina sä olet sairas ja muistuttaa että ei ole itse lähes koskaan sairas. Antaa neuvoja kuten syö salaattia ja hedelmiä useammin. Jos joku sellainen juttu, josta ei voi niin hirveästi syytellä niin enemmän empatiaa tippuu, kuten esim. jalka poikki.

2. Lapsi sairas. On kyllä empatiaa, mutta käytännön osallistuminen niukkaa. Kuskaa kyllä päivystyksiin, jos on ajokunnossa.

3. Reissu. Ei ongelmaa paitsi apujoukkoihin pitää kutsua lasten hoitoon vähän muitakin. Mieluiten viikolla, eikä viikonloppuna ettei tule 24 h lastenhoitoa.

4. ja 5. Isoista yllättävistä laskuista ei kannata kertoa, ellei ole todella hyvä hetki.

6. Jääkaapissa vanhaa ruokaa: No sanoo ehkä miksei olla syöty sitä, mutta kun kysyn miksei itte niin ei enää jatka. Meillä ei onneksi ole jääkaapissa usein vanhaa ruokaa. En itsekään tykkää hävikistä.

7. Kotona on likaista: käymme läpi eroavaisuudet siisteystoivomuksista ja käsityksistä (taas kerran) ja joko aloittaa siivoamisen tai itse lupaan siivota huomenna.

8. Tarve lasten ostoksille: Hieman kinkkinen kysymys sillä ei halua tietenkään, että lapsella ei olisi asianmukaisia varusteita, mutta samalla ei saisi ostaa mitään etukäteen ja kaikki pitäisi ostaa alesta. Tykkään itsekin ostaa alesta, mutta ei sovi hyvin sen kanssa että ei saisi ostaa etukäteen, koska parhaat alennukset löytyy juuri niin, että ostaa väärän vuodenajan vaatteita. Ostan siis, etukäteen välillä jotain. 

9. Vieraat. Ei pahemin käy vieraita, mutta yllätysvieraista emme kumpikaan pidä, eli aina pitää olla aikaa pieneen puunaukseen, jotta asunto ei ole kauheimmillaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Olet sairas.

Ei toimi mitenkään, ellei aiheuta matkaa lääkäriin eli tarjoutuu kuskiksi. Enkä todellakaan edes odota mitää paapomista!

2. Lapsi on sairas.

Riippuu sairaudesta. Vie päivystykseen, jos on tarvis, muussa tapauksessa antaa lapsen sairastaa rauhassa.

Ei toimi mitenkään. Minähän sinne reissuun olen lähdössä, ei edellytä mieheltä mitään toimia.

Herättää unesta. Isoja laskuja ei tule yllättäen. Kyllä ne kaikki on tiedostettu jo siinä vaiheessa, kun jotain on tapahtunut eli jos auto hajoaa, niin ei korjauslasku yllätä.

Herätän hänet unesta. Sama kuin äsken. Toistaiseksi ei ole koskaan tullut laskua, josta emme selviäisi ilman apua.

Kenen jääkaapista on kyse? Meillä ei ole jääkaapissa ruokaa, jota ei voisi syödä.

7.Kotona on likaista

Mies soittaa siivoojalle ja reklamoi.

Niin? Miten tähän pitäisi reagoida? Hammasraudat on ainakin kuopuksella ilmaiset samoin kuin niihin liittyvät lääkärissäkäynnit. Lapsiperheessä on aina seuraavan puolen vuoden aikana tulossa paljon hankintoja, lapsilla on taipumus kasvaa.

9. Teille tulee vieraita

Kutsuttuina vai kutsumatta? Ihan ystävällinen mies on vieraillekin.

Hammaslääkäri pitää varata, sinne pitää viedä. Jommankumman pitää muistaa ostaa asiat ja tehdä se. Jotkut miehet ei tee mitään muistuttamatta, jotkut taas eivät edes muistuttamalla. Jotkut sitten hoitaa kaiken.

Oletko tynnyrissä elänyt kun et ymmärrä että näihin kysymyksiin voi vastata aika monella tavalla? Ei kaikki elä sinun elämääsi.

Missä kritisoin muita vastaajia? Eli miksi sinä saat sanoa minulle, että olen tynnyrissä kasvanut, jos vastaan tavalla, joka ei sinua miellytä.

Hammaslääkäriin ei tarvitse varata aikaa, oikomishoidossa seuraava aika annetaan käynnin yhteydessä. Lapsi menee hammaslääkäriin koulusta itsenäisesti, ei tarvitse viedä erikseen. Muistutuksen hoitaa perheen yhteinen kalenteri (on meidän kaikkien puhelimissa).

Ap ei kysynyt, pitääkö miestä muistuttaa jostain, ap kysyi, miten mies toimii tietyissä tilanteissa.

Miksi miestä pitää muistuttaa lapsen hammaslääkäristä, jos mies ei tätä tietoa erikseen tarvitse?

Kysyit ihan itse että "Niin? Miten tähän pitäisi reagoida?" Vastasin vain kysymyksiisi.

Vierailija
24/46 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Olet sairas.

Olen erittäin harvoin sairas. En muista, että tuntemisemme aikana olisin ollut pientä flunssaa kummemmassa sairaudessa, ei ole vaatinut toimenpiteitä. En ole nähnyt miten toimisi, jos olisin kuumeessa tai vuoteen omana. Kun olen ollut hyvin väsynyt, on esim. tuonut kahvin sänkyyn tai tehnyt vähän minunkin hommiani.

2. Lapsi on sairas.

Meillä ei ole lapsia

Ei ole tullut tälläistä tilannetta. Olen opiskelija, jatkuvasti köyhä. En hanki itselleni isoja laskuja, joita en pystyisi hoitamaan. En oikein keksi, mistä sellainen tulisi.

Mieheni on erittäin järkevä ja taloudellinen ihminen. Säästeliäs, ennakoiva ja säästää rahastoihin. En usko että moista tilannetta tulisi kovin helposti. Luultavasti pyytäisimme minun vanhemmiltani apua, ovat melko varakkaita.

Heittää pois.

7.Kotona on likaista

Mies imuroi, tiskaa, järjestelee ym. jos huomaa tarvetta. On perussiisteydessä minua siistimpi ja järjestelmällisempi. Likaiset ikkunat, pesemättömät matot ja muut tälläiset eivät häntä tunnu häiritsevän lainkaan. Minäkin olen melko laiska siivoaja, mutta joskus sentään häiriinnyn näistä ja ehdotan urakkaan ryhtymistä yhdessä, tai palkkaamme jonkun hinkkaamaan ikkunat puhtaaksi. Olen liian laiska tekemään tälläisiä yksin. Jäävät, jos miestä ei kiinnosta.

Meillä ei ole lapsia.

9. Teille tulee vieraita

Joskus teemme vieraille yhdessä jotain ruokaa tai herkkuja, joita olisi kiva kokeilla valmistaa. Joskus emme. Jos vieraat ovat miehen kavereita, hän tekee mitä tekee. Jos minun kavereita, minä teen mitä teen. Toiselta voi pyytää apua jos haluaa, mutta eipä tämä mikään kovin suuria vaativa tapahtuma ole. Katsoo että on perussiistiä ja tarjoaa jotain. Pullaa saa kaupasta.

Matkusteluun voisi vaikka sanoa, että et varmasti lähde. Tai että kiva juttu, pidä hauskaa. Tai että kuka hoitaa lapset? Jos lapsia. Viedä lentokentälle. Tunkea mukaan.

Opiskelijalle voi tulla vaikka kelalta ystävänpäivänkirje. Hajota jotain, vaikka tietokone.

-Olen opiskelija, mutta on mulla silti säästössä rahaa tuhansia euroja. Teen kesätöitä ja laitan säästöön ja rahastoihin. Ei mulla olisi realistista saada mistään yllättävää laskua, johon ei olisi varaa. Läppäriin ei talouteni kaatuisi. Voisin palattaa vaikkapa koko vuoden opintotuet säästöistäni. Jos saisin jostain syystä kymppitonnin laskun, niin pyytäisin vanhemmiltani apua.

-Mua ei tarvi viedä lentokentälle, kun asun hyvillä yhteyksillä pk-seudulla.

-Mun miehellä ole tapana rajoittaa menemisiäni tai tunkea niihin mukaan - miksi olisin siis niin kirjoittanut?

-Mun viikonloppureissu ei ole meillä mitenkään ihmeellinen tapahtuma, ilmoitusluontoinen asia. Hyvää reissua toki luultavasti toivottaa, tylsästi ajattelin olevan itsestäänselvää.

Vierailija
25/46 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Olet sairas. -Kysyy miten voi auttaa

2. Lapsi on sairas. -Sopii kanssani kumman on helpompi jäädä kotiin hoitamaan

3.Haluat lähteä viikonlopuksi kavereiden kanssa reissuun. -Katsoo kalenterista oliko sopinut muuta

4.Sinulle tulee iso yllättävä lasku, jota et pysty hoitamaan. -Meillä on vain yhteisiä laskuja, hoidamme yhdessä

5.Miehelle tulee iso yllättävä lasku, jota ei pysty hoitamaan -Sama kuin edellä

6. Jääkaapissa on vanhaa ruokaa. -Heittää roskiin

7.Kotona on likaista -Siivoaa

8.Seuraavan puolen vuoden aikana on paljon hankintoja lapsille (housuja, kirjoja, kenkiä, hammasraudat) -Minusta nuo luetellut ei ole mitenkään erikoisia hankintoja tai paljon, joka kuukausi ostamme vaatteita ja kirjoja sekä itsellemme että lapsille. Mutta mies menee ja ostaa.

9. Teille tulee vieraita -Avaa oven?

Vierailija
26/46 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Olet sairas.

2. Lapsi on sairas.

Meillä ei ole lapsia

Heittää pois.

7.Kotona on likaista

Meillä ei ole lapsia.

9. Teille tulee vieraita

-Olen opiskelija, mutta on mulla silti säästössä rahaa tuhansia euroja. Teen kesätöitä ja laitan säästöön ja rahastoihin. Ei mulla olisi realistista saada mistään yllättävää laskua, johon ei olisi varaa. Läppäriin ei talouteni kaatuisi. Voisin palattaa vaikkapa koko vuoden opintotuet säästöistäni. Jos saisin jostain syystä kymppitonnin laskun, niin pyytäisin vanhemmiltani apua.

-Mun miehellä ole tapana rajoittaa menemisiäni tai tunkea niihin mukaan - miksi olisin siis niin kirjoittanut?

-Mun viikonloppureissu ei ole meillä mitenkään ihmeellinen tapahtuma, ilmoitusluontoinen asia. Hyvää reissua toki luultavasti toivottaa, tylsästi ajattelin olevan itsestäänselvää.

No jos sanot olevasi opiskelija ja jatkuvasti köyhä, ja samalla väittäväsi ettei isoa laskua voisi tulla, niin kerroin miten sellainen voisi tulla. Mutta oikeastaanhan et ole köyhä. Ja ihmettelit miten voisit tietää mitä mies tekee kun olet matkalla kysymysmerkin kanssa.

Hassua vastata tällaiseen yleiseen kyselyyn kuten se olisi Sinulle tehty.

Vierailija
27/46 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Olet sairas.

2. Lapsi on sairas.

Meillä ei ole lapsia

Heittää pois.

7.Kotona on likaista

Meillä ei ole lapsia.

9. Teille tulee vieraita

No jos sanot olevasi opiskelija ja jatkuvasti köyhä, ja samalla väittäväsi ettei isoa laskua voisi tulla, niin kerroin miten sellainen voisi tulla. Mutta oikeastaanhan et ole köyhä. Ja ihmettelit miten voisit tietää mitä mies tekee kun olet matkalla kysymysmerkin kanssa.

Hassua vastata tällaiseen yleiseen kyselyyn kuten se olisi Sinulle tehty.

Meneppä vähän ulos nauttimaan aurinkoisesta ilmasta. :D Hassua vihastua tälläisestä hupikyselystä.

Ja: Kyllä minä olen köyhä, jos tuloni ovat pienet. Mitoitan menoni niiden mukaan, joten silti on säästössä rahaa. Tiedoksi että sinunkin kannattaa toimia näin, jos olet pienituloinen ja pystyt säästämään.

Vierailija
28/46 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Olet sairas.

- Mies välttelee minua ja lapsia, ovat hekin varmasti saaneet tartunnan. Saattaa tehdä ruokaa ja käydä kaupassa, jos mistään kaapista ei löydä mitään syötävää itselleen. Muista viis. Hoitovastuu kodista ja lapsista on minulla.

2. Lapsi on sairas.

- Välttelee lapsia ja minua, ettei vaan saisi tartuntaa. Hoitovastuu lapsista ja kodista on minulla.

- Tulee kipeäksi, ei pysty hoitamaan lapsia. Tai juo edeltävänä yönä itselleen mojovan krapulan, ei pysty hoitamaan lapsia. Jos kerron suunnitelmistani etukäteen, mies ei niitä muista ja jos kerron vasta edeltävänä päivänä, tulee se liian lyhyellä varotusajalla ja miehellä on olevinaan jotain muuta.

- Mies maksaa, kunhan vain pyydän.

5.Miehelle tulee iso yllättävä lasku, jota ei pysty hoitamaan.

- Antaa erääntyä, ei huolta. Maksan laskun pyytämättä jos asiasta tulee puhe huomautuslaskun tullessa.

- Valittaa. Syö ja valittaa tai jättää sinne jääkaappiin (jos päiväys jo mennyt, ruoka homeessa tms syömäkelvotonta).

7.Kotona on likaista.

- Valittaa. Joskus saattaa imuroida keskilattialta tai pestä omat sotkunsa vessasta/hellalta. Ei vahingossakaan siivoa muiden jälkiä, hyvin harvoin omiansakaan.

8.Seuraavan puolen vuoden aikana on paljon hankintoja lapsille (housuja, kirjoja, kenkiä, hammasraudat).

- Ööh? On täysin epätietoinen lasten hankinnoista. Ei tiedä hintatasostakaan tuon taivaallista, luuli että 20e saisi lapselle kaupasta uuden säänkestävän toppahaalarin eikä meinannut uskoa, että se ykkönen siinä edessä ei ole mikään painovirhe.

9. Teille tulee vieraita.

- Saattaa käydä suihkussa ja siistiä partansa. Pukee ainakin housut jalkaansa. Ilmoittaa, että vessa on likainen ja se kannattaisi varmaan pestä.

Joo, en enää itsekään ymmärrä miksi asutaan yhdessä 🙄.

Vierailija
29/46 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Olet sairas.

Ei toimi mitenkään, ellei aiheuta matkaa lääkäriin eli tarjoutuu kuskiksi. Enkä todellakaan edes odota mitää paapomista!

2. Lapsi on sairas.

Riippuu sairaudesta. Vie päivystykseen, jos on tarvis, muussa tapauksessa antaa lapsen sairastaa rauhassa.

Ei toimi mitenkään. Minähän sinne reissuun olen lähdössä, ei edellytä mieheltä mitään toimia.

Herättää unesta. Isoja laskuja ei tule yllättäen. Kyllä ne kaikki on tiedostettu jo siinä vaiheessa, kun jotain on tapahtunut eli jos auto hajoaa, niin ei korjauslasku yllätä.

Herätän hänet unesta. Sama kuin äsken. Toistaiseksi ei ole koskaan tullut laskua, josta emme selviäisi ilman apua.

Kenen jääkaapista on kyse? Meillä ei ole jääkaapissa ruokaa, jota ei voisi syödä.

7.Kotona on likaista

Mies soittaa siivoojalle ja reklamoi.

Niin? Miten tähän pitäisi reagoida? Hammasraudat on ainakin kuopuksella ilmaiset samoin kuin niihin liittyvät lääkärissäkäynnit. Lapsiperheessä on aina seuraavan puolen vuoden aikana tulossa paljon hankintoja, lapsilla on taipumus kasvaa.

9. Teille tulee vieraita

Kutsuttuina vai kutsumatta? Ihan ystävällinen mies on vieraillekin.

Hammaslääkäri pitää varata, sinne pitää viedä. Jommankumman pitää muistaa ostaa asiat ja tehdä se. Jotkut miehet ei tee mitään muistuttamatta, jotkut taas eivät edes muistuttamalla. Jotkut sitten hoitaa kaiken.

Oletko tynnyrissä elänyt kun et ymmärrä että näihin kysymyksiin voi vastata aika monella tavalla? Ei kaikki elä sinun elämääsi.

Missä kritisoin muita vastaajia? Eli miksi sinä saat sanoa minulle, että olen tynnyrissä kasvanut, jos vastaan tavalla, joka ei sinua miellytä.

Hammaslääkäriin ei tarvitse varata aikaa, oikomishoidossa seuraava aika annetaan käynnin yhteydessä. Lapsi menee hammaslääkäriin koulusta itsenäisesti, ei tarvitse viedä erikseen. Muistutuksen hoitaa perheen yhteinen kalenteri (on meidän kaikkien puhelimissa).

Ap ei kysynyt, pitääkö miestä muistuttaa jostain, ap kysyi, miten mies toimii tietyissä tilanteissa.

Miksi miestä pitää muistuttaa lapsen hammaslääkäristä, jos mies ei tätä tietoa erikseen tarvitse?

Kysyit ihan itse että "Niin? Miten tähän pitäisi reagoida?" Vastasin vain kysymyksiisi.

Missä kritisoin muita vastaajia?

Kysyin, miten pitää reagoida kysymykseen, joka sellaisenaan ei vastaan kokemaani todellisuutta. En osaa tarkastella edes itseäni tilanteessa, jossa seuraavan 6 kk aikana pitää hankkia lapsille erilaisia asioita. Jokainen päivähän on sellainen, joten miksi ihmeessä kysyä, miten miehesi toimii tässä tilanteessa.

Sinä todennäköisesti muistutat miestä, että ostaa lapselle uudet kengät syyskuussa ja sitten tarkkailet, että muistaako se enää 6 kk kuluttua, mitä sanoit.

Vierailija
30/46 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1, 2: hoitaa apuna

3: kun sovitaan niin hoitaa lapset, pääsee kyl itsekin vuorollaan

4,5: ei tapahdu, ollaan molemmat säästäväisiä

6,7: se siivoo ken ehtii/ kummin sovitaan

8: kuin kohdat 4 ja 5

9: kuin kohdat 6 ja 7, muuten viihdytetään vieraita porukalla tai jos on toisen ns. "oma" kaveri niin toinen ottaa vetovastuun lapsista, jotta jää aikaa seurusteluun.

Vierailija
31/46 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. En vaadi mitään erityiskohtelua ollessani sairas. Olen aikuinen. Jos olen kovassa kuumeessa tmv. ja kotona on siivoustarvetta, niin tietysti mies siivoaa. Tämä on meidän molempien mielestä itsestään selvyys ja toimii kumminkin päin.

2. Jos lapsi on sairas, annamme hänen levätä rauhassa. Jos täytyy käyttää lääkärissä, se vie, kumman aikatauluihin asia paremmin käy. Yleensä mies, koska hänellä on joustavammat työajat.

3. Olisi kovin yllättynyt, kun ei ole ollut tapana viikonloppureissuja kavereiden kanssa tehdä. Mutta olisi kyllä erittäin innoissaan puolestani ja nauttisi varmasti omasta ajasta kotona. Lapsista nuorinkin on jo teini, joten mitään lastenhoitohommia ei ole.

4. MINULLE ei tule isoja laskuja. Meille voisi tullakin. Rahat ovat olleet alusta asti yhteiset ja minä hoidan pääasiassa laskujen maksun. Mies hoitaa sijoitukset. Eli iso lasku maksettaisiin ja se siitä.

5. Sama kuin edellisessä. En usko, että niin isoa yllättävää laskua voisi tulla, ettei säästöt riittäisi sen maksamiseen.

6. Ei meillä oikeastaan ole koskaan vanhaa ruokaa. Teemme sen verran, mitä syömme. Olemme yrittäneet minimoida hävikin. Jos nyt jostain syystä joku vanha ruoka löytyisi, mies varmasti tutkisi, onko se vielä syötävää vai heittääkö pois.

7. Siivoaa. Meillä on tullut tietyt rutiinit siivoukseen, joten niillä mennään.

8. Lapset ovat jo niin vanhoja, että ostavat itse, mitä tarvitsevat. Siirrän rahaa heidän tileilleen. Nuorimman kanssa saatan käydä esim. urheilukamppeita ostamassa yhdessä. Se maksaa, joka jaksaa :)

9. Yhdessä käydään kaupassa ostamassa tarjottavat. Minä yleensä teen ruuan tai leivon, koska tykkään siitä. Mies vaikkapa siivoaa sillä aikaa. Vieraiden kanssa ollaan tietysti molemmat.

Vierailija
32/46 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Olet sairas.

Hoivaa, huolehtii, tuo kaupasta jotain lohtuherkkua, vie tarvittaessa lääkäriin.

2. Lapsi on sairas.

Meillä ei ole lapsia.

Toivottaa mukavaa viikonloppua.

Lainaa minulle rahaa.

Ei ole koskaan tapahtunut.

Heittää sen pois, jos huomaa ensimmäisenä.

7.Kotona on likaista

Siivoaa. Siivoaa enemmän kuin minä, koska on enemmän kotona.

Ei ole lapsia.

9. Teille tulee vieraita

On hyvillään, tykkää seurustella heidän kanssaan

Vierailija
33/46 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Olet sairas.

2. Lapsi on sairas.

Meillä ei ole lapsia

Heittää pois.

7.Kotona on likaista

Meillä ei ole lapsia.

9. Teille tulee vieraita

Kai se opiskelija nyt itse tietää jo kuukausia sitten jos on ylittänyt tulorajat. Ei se takaisinperintä siis yllätyksenä pitäisi tulla. Hyviä entisiä leasingläppäreitä takuun kanssa saa ostettua muutamalla satasella.

Kyllä se on tietty ihmistyyppi jolle ne yllätyslaskut toistuvasti tulee...

Vierailija
34/46 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Auttaa tarvittaessa ja antaa mun levätä. Tekee pakolliset kotihommat.

2) Lapsia ei ole, mutta olettaisin että hän huolehtisi heistä jos olisi.

3) Toivottaa mukavaa reissua.

4) Auttaa laskun hoitamisessa, tosin jos se iso lasku on omaa tyhmyyttäni, varmaan kyllä motkottaisi mulle.

5) Pyytää minua auttamaan ja kuuntelee mahdolliset motkotukset.

6) Heittää pois jos huomaa.

7) Ehdottaa että siivotaan kimpassa.

8) Ei ole lapsia mutta tulevista hankinnoista jutellaan ja säästetään tarvittaessa.

9) Mies hakee yleensä tarjottavat ja kokkaa jos tarjotaan ruokaa. Mä siivoan sitten vastaavasti enemmän. Yritetään hoitaa asiat niin ettei kummankaan tarvitse olla kokoajan keittiössä, eli tehdään mahdollisimman paljon valmiiksi jne.

Vierailija
35/46 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

(Ei lapsia, joten jätän lapsikysymykset välistä)

1. Olet sairas.

Hoitaa.

Sanoo "laita välillä viestiä"

Ei tapahdu, mutta jos teoriassa näin kävisi niin lainaisi siihen rahaa.

Sama kuin edellä, lainaisin tarvittaessa.

Ei tee mitään, minä siivoan

7.Kotona on likaista

Siivoaa jos itse sotkenut, jos molemmat, ehdottaa yhdessä siivoamista.

9. Teille tulee vieraita

Ei mitään jos on mun vieraita, jos on omia niin tehkööt mitä lystää, varmaan kävisi kaupasta jotain tarjottavaa. Mitä vieraita varten pitäisi ylipäänsä tehdä?

Kun on ollut pidempään yhdessä, niin vieraatkin on usein yhteisiä. Ja aikuisilla ihmisillä on yleensä aika vähän vapaa-aikaa, niin ei pyydetä ketään sohvan nurkkaan nyhjimään sipsupussin kanssa, vaan esim. tehdään illallinen. Meillä mies käy ostamassa lihat/kalat & viinit, ja mä sitten loput. Yhdessä tehdään ja katetaan pöytä jne.

Ollaan Nelikymppisiä ja yhdessä oltu kohta vuosikymmen. Mutta aikuisia ei sitten varmaan olla kun ei ole yhteisiä vieraita, eikä koskaan ole pidetty tai osallistuttu millekään illalliskutsuille 😅.

Vierailija
36/46 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkoskohdassa tarkoitin siis että hän huolehtisi lapsista yhdessä minun kanssani. Sovittaisiin kuka jää kotiin hoitamaan.

Vierailija
37/46 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Olet sairas. M tuo sen kaupasta mitä kuvittelee että haluaisin ja huolehtii ruokailut saikun ajan

2. Lapsi on sairas. Lapsi sairastaa kotona hänen kanssaan

Sopii koska hänelläkin on välillä omia reissuja

Lähtökohtaisesti sovin laskuttajan kanssa maksuajasta tai käännyn vanhempien puoleen

Kuten yllä

Siivotaan säännöllisesti

7.Kotona on likaista

Minä siivoan ja mies maksaa asunnon

Maksetaan yhdessä

9. Teille tulee vieraita

Sovitaan mitä tehdään ja tehdään yhdessä

Vierailija
38/46 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehet on mahtavia!

Vierailija
39/46 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Olet sairas.

Riippuu siitä kuinka sairas olen. On soittanut ambulanssin ja lähtenyt kanssani sairaalaan. On myös tullut kotiin kesken päivän, kun olen ollut todella kipeä. Joka tapauksessa yrittää helpottaa oloani.

2. Lapsi on sairas.

Menee töihin, koska minä hoidan lapsen.

Tuo minut lentoasemalle ja toivottaa hauskaa matkaa

Maksaa sen.

Sellaista tilannetta ei ole tullut vastaan eikä varmasti tulekaan.

Vie sen roskikseen.

7.Kotona on likaista

Siivoaa, mikä tarvitaan tai soittaa siivoojalle.

No maksaa ne tietysti!

9. Teille tulee vieraita

Kattaa pöydän ja korkkaa tarvittavat viinipullot ja siivoaa keittiön sitä mukaa kuin minä sotken ruokaa laittaessani.

Vierailija
40/46 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. komentaa sänkyyn ja tuo jäätelöä

2. jää kotiin ihan mielellään jos mulle ei sovi

3. Kysyi viimeksi miksi menin vain 2 viikoksi ja tarkisti että käyttörahaa on tarpeeksi

4-7 ei tapahdu. Menot tiedetään aina ja osataan varautua. Ruokaa tehdään ja siivotaan

8 käydään ostoksilla

9 suunniyellaan menu, siivotaan ja yehdään hyvää ruokaa tarjolle. Yhdessä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi