Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro miten miehesi toimii näissä tilanteissa

Vierailija
24.03.2019 |

1. Olet sairas.
2. Lapsi on sairas.
3.Haluat lähteä viikonlopuksi kavereiden kanssa reissuun.
4.Sinulle tulee iso yllättävä lasku, jota et pysty hoitamaan.
5.Miehelle tulee iso yllättävä lasku, jota ei pysty hoitamaan
6. Jääkaapissa on vanhaa ruokaa.
7.Kotona on likaista
8.Seuraavan puolen vuoden aikana on paljon hankintoja lapsille (housuja, kirjoja, kenkiä, hammasraudat)
9. Teille tulee vieraita

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Olet sairas.

- riippuu mikä sairaus ja kuinka pahana olen. Viimeksi kun sain ruokamyrkytyksen, mies kävi kaupasta hakemassa jaffaa yms ennen töihin menoa.

2. Lapsi on sairas.

- Lapsemme on vasta 7kk ikäinen eikä ole ollut kertaakaan kipeänä joten en osaa sanoa.

- sovitaan mikä viikonloppu on kyseessä jotta mies osaa varata sen ollakseen lapsen kanssa. Yhteisymmärryksessä toimitaan, emmekä estä kumpikaan toisiamme viettämästä aikaa myös kavereiden kanssa.

- mies maksaa sen, ei asiassa ole sen ihmeempää.

5.Miehelle tulee iso yllättävä lasku, jota ei pysty hoitamaan.

- joskus jos tällainen tilanne on ollut, esim. Liittyen miehen sijoitusasunnon ylimääräisiin remppakuluihin, sitten minä maksan sen tai mies kysyy voiko maksaa jonkun yhteisistä laskuistamme myöhemmin tms.

- heittää sen pois.

7.Kotona on likaista

- olisi kiva jos reagoisi asiaan mutta siisteyskäsityksemme eroavat aikalailla. Olen fanaattisen siisti ja mies taas ei ole niin justiinsa. Eli tuskin tekisi asialle omatoimisesti ja ilman pyytämistä mitään.

8.Seuraavan puolen vuoden aikana on paljon hankintoja lapsille (housuja, kirjoja, kenkiä, hammasraudat)

- maksamme nämä yhdessä, sitä mukaan kun tarvetta tulee.

9. Teille tulee vieraita

- mies on kaikille aina ystävällinen ja mukava.

Vierailija
42/46 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Olet sairas.

-Ei nyt erityisesti seiso vieressä voivottelemassa, mutta auttaa jos en jaksa tehdä jotain, laittaa ruokaa, tuo herkkuja, ottaa kopin lasten-, kodin- ja koiran hoidosta. Päästää päikkäreille, jos olen väsynyt. Siis päästää niin, että viihdyttää lapsia.

2. Lapsi on sairas.

- Hoivaa ja hemmottelee. Yleensä minä saan järjestettyä työni paremmin ja jään kotiin lasten kanssa. Mies viettää sitten töistä tullessa illan enemmän näiden kanssa.

-Ei ole vielä tapahtunut, mutta kuulemma olen vapaa lähtemään milloin huvittaa.

-Ei ole tapahtunut. Maksaisi varmasti ja seuraavassa kuussa maksaisin jonkun vastaavan hänen puolestaan tai rahat takaisin.

-Ei ole tapahtunut. Maksaisin, jos tarvisi.

-Heittää pois muistaessaan. Ensin tutkii, uskaltaako syödä itse / antaa koiralle.

7.Kotona on likaista

-Ilman kunnon syytä ei tee asialle mitään. Osallistuu kyllä, jos pyydän tulitukea. Tekee pikasiivot, jos tietää jonkun olevan tulossa kylään.

-Niinhän niillä aina tapaa olla. Jos tässä haetaan sitä, että flippaako kun pitää käyttää rahaa enemmän, niin ei. Joskus on tullut kerralla useampia tonnin laskuja mm. talon korjauskuluista, auton varaosista, sairaalamaksuista, jne, mutta silloin kiristetään nyörejä turhemmista hankinnoista, kunnes ollaan taas balanssissa.

9. Teille tulee vieraita

-Jos vieraat tulevat molemmille, niin osallistuu ja seurustelee. Jos jomman kumman kaveri tulee juuri toista osapuolta katsomaan, niin silloin se toinen moikkaa, vaihtaa kuulumiset ja harhauttaa lapset mukaansa, että toinen saa seurustella rauhassa. Toimii kumpaankin suuntaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Olet sairas.

Hakee lääkettä, varaa lääkäriajan jossen itse pysty, hoitaa lapsen, tuo mehua ja ruokaa sänkyyn. Joutuu kyllä jättämään lapsen kotiin, jos lapsi ei tarhakunnossa. 

2. Lapsi on sairas.

Sopii hoitovuoroista ja on lapsen lähellä. Vie lääkäriin, hakee lääkkeet ja herää vaikka keskellä yötä lääkitsemään. 

Varmistaa että mulla on akku ja laturi ja rahaa. Käyttää kaupassa jos tarvitsee ja vie tarvittaessa pysäkille, kentälle tai perille ja vastaavasti käy hakemassa. Soittaa jos asiaa ja soittaa moimoi puheluita. 

Auttaa laskussa, mutta odottaa ansaitusti saavansa hintojaan takaisin tai että maksan hänen vastaavan laskun kun itselläni on rahaa.  

Kertoo asiasta ja pyytää rahaa, jota annan. 

Siivoaa sen pois. 

7.Kotona on likaista

Haha, saattaa muutaman päivän katsella, siivoaa sitten pois. Kiireinen mies joka keskittyy lapseen ja lepäämiseen, koska työ, sali ja firma vie paljon aikaa. Olen itsekin yhtä kiireinen joten en ehdi motkottaa akikesta. 

Ostaa ne/niitä, mutta kysyy mielipidettäni. Ei mukise vastaan, koska ei halua että lapsi joutuu kulkemaan alasti tai olemaan ilman. Tästä mies ei tingi. 

9. Teille tulee vieraita

Laittaa housut jalkaan, siivoaa pahimmat roinat pois ja keittää kahvia ja toivottaa tervetulleeksi. Ei häädä ketään ulos ja yleensä antaa jotain viemisiä. Viimeksi antoi vanhalle enolleni konjakkipullon viemisiksi. Sanomattakin selvää, että miehelläni venäläisiä sukujuuria ja näissä vierasjutuissa se näkyy. 

Vierailija
44/46 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Olet sairas.

Hakee lääkettä, varaa lääkäriajan jossen itse pysty, hoitaa lapsen, tuo mehua ja ruokaa sänkyyn. Joutuu kyllä jättämään lapsen kotiin, jos lapsi ei tarhakunnossa. 

2. Lapsi on sairas.

Sopii hoitovuoroista ja on lapsen lähellä. Vie lääkäriin, hakee lääkkeet ja herää vaikka keskellä yötä lääkitsemään. 

Varmistaa että mulla on akku ja laturi ja rahaa. Käyttää kaupassa jos tarvitsee ja vie tarvittaessa pysäkille, kentälle tai perille ja vastaavasti käy hakemassa. Soittaa jos asiaa ja soittaa moimoi puheluita. 

Auttaa laskussa, mutta odottaa ansaitusti saavansa hintojaan takaisin tai että maksan hänen vastaavan laskun kun itselläni on rahaa.  

Kertoo asiasta ja pyytää rahaa, jota annan. 

Siivoaa sen pois. 

7.Kotona on likaista

Haha, saattaa muutaman päivän katsella, siivoaa sitten pois. Kiireinen mies joka keskittyy lapseen ja lepäämiseen, koska työ, sali ja firma vie paljon aikaa. Olen itsekin yhtä kiireinen joten en ehdi motkottaa akikesta. 

Ostaa ne/niitä, mutta kysyy mielipidettäni. Ei mukise vastaan, koska ei halua että lapsi joutuu kulkemaan alasti tai olemaan ilman. Tästä mies ei tingi. 

9. Teille tulee vieraita

Laittaa housut jalkaan, siivoaa pahimmat roinat pois ja keittää kahvia ja toivottaa tervetulleeksi. Ei häädä ketään ulos ja yleensä antaa jotain viemisiä. Viimeksi antoi vanhalle enolleni konjakkipullon viemisiksi. Sanomattakin selvää, että miehelläni venäläisiä sukujuuria ja näissä vierasjutuissa se näkyy. 

"Sanomattakin selvää.." siis äh, en oikein tiedä mitä ajattelin kun kirjoitin tuota mutta tarkoitin että miehessäni näkyy venäläiset seurustelupiirteet suht selkeästi. :D 

Vierailija
45/46 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Olet sairas.

Ei toimi mitenkään, ellei aiheuta matkaa lääkäriin eli tarjoutuu kuskiksi. Enkä todellakaan edes odota mitää paapomista!

2. Lapsi on sairas.

Riippuu sairaudesta. Vie päivystykseen, jos on tarvis, muussa tapauksessa antaa lapsen sairastaa rauhassa.

Ei toimi mitenkään. Minähän sinne reissuun olen lähdössä, ei edellytä mieheltä mitään toimia.

Herättää unesta. Isoja laskuja ei tule yllättäen. Kyllä ne kaikki on tiedostettu jo siinä vaiheessa, kun jotain on tapahtunut eli jos auto hajoaa, niin ei korjauslasku yllätä.

Herätän hänet unesta. Sama kuin äsken. Toistaiseksi ei ole koskaan tullut laskua, josta emme selviäisi ilman apua.

Kenen jääkaapista on kyse? Meillä ei ole jääkaapissa ruokaa, jota ei voisi syödä.

7.Kotona on likaista

Mies soittaa siivoojalle ja reklamoi.

Niin? Miten tähän pitäisi reagoida? Hammasraudat on ainakin kuopuksella ilmaiset samoin kuin niihin liittyvät lääkärissäkäynnit. Lapsiperheessä on aina seuraavan puolen vuoden aikana tulossa paljon hankintoja, lapsilla on taipumus kasvaa.

9. Teille tulee vieraita

Kutsuttuina vai kutsumatta? Ihan ystävällinen mies on vieraillekin.

Vitsit mikä kermaperse..

Vierailija
46/46 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Olet sairas.

- Hoitaa kodin pyörityksen parhaimpansa mukaan ja antaa tilaa levätä, tuo kaupasta mitä haluan

2. Lapsi on sairas.

- En osaa sanoa, ei ole 6kk vauva vielä sairastanut. 

- Hypoteettisesti, niin etten enää imetä ja raaskisin lähteä vauvan luota: Tuskailisi varmaan miten saa lapsen ja koiran hoidettua itsekseen ja päädyttäisiin siihen että vauva menisi mun porukoille hoitoon. Sit kun hän on isompi niin varmaan eri asia, ehkä.. tai ehkä ei.

- Yhdessä sumplittaisiin asiaa ja luultavasti lainaisimme varakkaalta isältään.

- ^ ks. yllä

- Sinne se myös jää, kunnes minä heitän sen pois. 

7.Kotona on likaista

- Valittaa kun on niin paskasta, ehkä saattaisi jopa siivota jos on omia jälkiä.

- No ne hommataan, kunhan minä kerron mitä, mistä ja paljon maksaa. Ei ota itse selvää.

9. Teille tulee vieraita

- Vieraat ottaa avosylin vastaan, keskustelee ja on mukava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi