Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro miten miehesi toimii näissä tilanteissa

Vierailija
24.03.2019 |

1. Olet sairas.
2. Lapsi on sairas.
3.Haluat lähteä viikonlopuksi kavereiden kanssa reissuun.
4.Sinulle tulee iso yllättävä lasku, jota et pysty hoitamaan.
5.Miehelle tulee iso yllättävä lasku, jota ei pysty hoitamaan
6. Jääkaapissa on vanhaa ruokaa.
7.Kotona on likaista
8.Seuraavan puolen vuoden aikana on paljon hankintoja lapsille (housuja, kirjoja, kenkiä, hammasraudat)
9. Teille tulee vieraita

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuraan

Vierailija
2/46 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1, Käy kaupassa ja tuo mulle sänkyyn kaikkea, mitä pyydän. Hoitaa lapset.

2. Käy kaupassa ja tuo, mitä mä ja lapsi pyytää.

3. Sanoo, pidä hauskaa. Me pärjätään täällä kyllä :)

4. Maksaa sen

5. Ei tule sellaista tilannetta

6. Heittää pois

7. Siivoaa

8. Maksaa kaiken, mä hoidan hankkimiset tai hoitaa, jos mä annan selkeät ohjeet

9. Käy kaupassa ja siivoaa. Mä teen ruoat. Molemmat viihdyttää vieraita. Mies hoitaa astioiden pesut ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti

Vierailija
4/46 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Olet sairas.

- Mies antaa minun levätä ja hoitaa kodin ja lapset.

2. Lapsi on sairas.

- Kysyy, kumpi jää lapsen kanssa kotiin.

- Jos kyseiselle viikonlopulle ei ole muuta, toivottaa hyvää matkaa.

- Käskee maksaa taloustililtä ja siirtää sinne tarvittaessa lisää rahaa.

5.Miehelle tulee iso yllättävä lasku, jota ei pysty hoitamaan.

- Käsken maksaa taloustililtä ja siirrän sinne tarvittaessa lisää rahaa.

- Heittää pois.

7.Kotona on likaista

- Siivoaa.

8.Seuraavan puolen vuoden aikana on paljon hankintoja lapsille (housuja, kirjoja, kenkiä, hammasraudat)

- Sovitaan kun hankinta on ajankohtainen, kumpi käy hankkimassa ne lasten kanssa.

9. Teille tulee vieraita

- Se kumpi ehtii, katsoo että on siistiä ja keittää kahvia.

Vierailija
5/46 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Olet sairas. Kehiiytaa lepäämään ja tuo peiton päälle.

2. Lapsi on sairas. Jää hoitamaan tai minä jään.

3.Haluat lähteä viikonlopuksi kavereiden kanssa reissuun. Sanoo, että kiva, että menet.

4.Sinulle tulee iso yllättävä lasku, jota et pysty hoitamaan. Mieheni hoitaa sen, jos en itse hoida luotsilta ja maksa myöhemmin. Riippuu, kummalla meistä on rahaa...se hoitaa.

5.Miehelle tulee iso yllättävä lasku, jota ei pysty hoitamaan. Sama kuin edellä. Minä hoidan tai mieheni hoitaa luotsilta. Riippuu kummalla on rahaa.

6. Jääkaapissa on vanhaa ruokaa. Heittää pois, jos muistaa.

7.Kotona on likaista. Siivoaa, Jos jaksaa

8.Seuraavan puolen vuoden aikana on paljon hankintoja lapsille (housuja, kirjoja, kenkiä, hammasraudat). No, ihan kuin minäkin...yhdessä hoidetaan..se kellä on tuolloin rahaa. Jaetaan.

9. Teille tulee vieraita. Riippuu vieraista...jos on kutsuttu, niin ...Siivoaa, tekee ruokaa, kattaa. Iloitsee vieraista.

Meillä nää juttu ei oo niin sukupuolisidonnaisia. Me teemme kumpikin asioita erikseen ja yhdessä..... Meillä on yhteinen yritys ja kokonaisuus tämä meille kummallekin arvokas yksikkö, perhe.

Vierailija
6/46 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4. Maksaa sen

6. Heittää pois

7. Siivoaa

9. Käy kaupassa ja siivoaa. Mä teen ruoat. Molemmat viihdyttää vieraita. Mies hoitaa astioiden pesut ym.

Jättääkö siis lapsen yksin kotiin kun ootte töissä ja hän sairas? Ethän säkään voi aina olla töistä pois, tai toivottavasti et ainakaan ole (terv työnantaja)

Vierailija
7/46 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Olet sairas.

Ei toimi mitenkään, ellei aiheuta matkaa lääkäriin eli tarjoutuu kuskiksi. Enkä todellakaan edes odota mitää paapomista!

2. Lapsi on sairas.

Riippuu sairaudesta. Vie päivystykseen, jos on tarvis, muussa tapauksessa antaa lapsen sairastaa rauhassa.

Ei toimi mitenkään. Minähän sinne reissuun olen lähdössä, ei edellytä mieheltä mitään toimia.

Herättää unesta. Isoja laskuja ei tule yllättäen. Kyllä ne kaikki on tiedostettu jo siinä vaiheessa, kun jotain on tapahtunut eli jos auto hajoaa, niin ei korjauslasku yllätä.

Herätän hänet unesta. Sama kuin äsken. Toistaiseksi ei ole koskaan tullut laskua, josta emme selviäisi ilman apua.

Kenen jääkaapista on kyse? Meillä ei ole jääkaapissa ruokaa, jota ei voisi syödä.

7.Kotona on likaista

Mies soittaa siivoojalle ja reklamoi.

Niin? Miten tähän pitäisi reagoida? Hammasraudat on ainakin kuopuksella ilmaiset samoin kuin niihin liittyvät lääkärissäkäynnit. Lapsiperheessä on aina seuraavan puolen vuoden aikana tulossa paljon hankintoja, lapsilla on taipumus kasvaa.

9. Teille tulee vieraita

Kutsuttuina vai kutsumatta? Ihan ystävällinen mies on vieraillekin.

Vierailija
8/46 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Olet sairas.

- Mies paapoo minua kuin pientä lasta ja saa minut raivon partaalle tällä toiminnalla.

2. Lapsi on sairas.

- Mies hoitaa lasta, jää myös aina lapsen kanssa kotiin.

- Mies lähtee kavereiden kanssa reissuun jos sille ei ole mitään estettä.

- Tällaista tilannetta ei ole koskaan tullut, hoidan talouteni hyvin.

- Tällaista tilannetta ei ole koskaan tullut, mies hoitaa taloutensa hyvin.

- Heittää surutta pois, myös käyttökelpoista ruokaa. Tästä saamme usein kinan aikaan.

7.Kotona on likaista

- Mies siivoa. Mies on siivousfriikki, joten koton on harvoin likaista.

- Hankintoja tehdään yhdessä. Mies on myös tarjoushaukka, ostaa keväällä alesta lapselle uudet ulkovaatteet seuraavaksi talveksi jne.

9. Teille tulee vieraita

- Mies laittaa tarjottavaa aina. Mies tarjoutuu myös aina lämmittämään vieraille saunan, tilanteessa kuin tilanteessa. En ymmärrä miksi.

Vierailija
9/46 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Ei oikein mitenkään erityisesti.

2. Hoitaa parhaansa mukaan.

3. Ei ole ongelma ja toivottaa hyvää matkaa. On kuitenkin hieman mustis. Keksii itselleenkin jotain tekemistä.

4. Toteaa että voihan per kele.

5. Toteaa että voihan per kele ja maksaa laskun.

6. Tekee ruokaa kuivakaapin ja pakastimen antimista

7. Siivoaa.

8. Hommaa mitä tarvitaan.

8. Tervehtii ja juttelee, on tosi rento ja sujuva vieraittenkin kanssa.

Vierailija
10/46 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Olet sairas. Kehiiytaa lepäämään ja tuo peiton päälle.

2. Lapsi on sairas. Jää hoitamaan tai minä jään.

3.Haluat lähteä viikonlopuksi kavereiden kanssa reissuun. Sanoo, että kiva, että menet.

4.Sinulle tulee iso yllättävä lasku, jota et pysty hoitamaan. Mieheni hoitaa sen, jos en itse hoida luotsilta ja maksa myöhemmin. Riippuu, kummalla meistä on rahaa...se hoitaa.

5.Miehelle tulee iso yllättävä lasku, jota ei pysty hoitamaan. Sama kuin edellä. Minä hoidan tai mieheni hoitaa luotsilta. Riippuu kummalla on rahaa.

6. Jääkaapissa on vanhaa ruokaa. Heittää pois, jos muistaa.

7.Kotona on likaista. Siivoaa, Jos jaksaa

8.Seuraavan puolen vuoden aikana on paljon hankintoja lapsille (housuja, kirjoja, kenkiä, hammasraudat). No, ihan kuin minäkin...yhdessä hoidetaan..se kellä on tuolloin rahaa. Jaetaan.

9. Teille tulee vieraita. Riippuu vieraista...jos on kutsuttu, niin ...Siivoaa, tekee ruokaa, kattaa. Iloitsee vieraista.

Meillä nää juttu ei oo niin sukupuolisidonnaisia. Me teemme kumpikin asioita erikseen ja yhdessä..... Meillä on yhteinen yritys ja kokonaisuus tämä meille kummallekin arvokas yksikkö, perhe.

Ai, että oli minun onneni, että olen yhteisessä taloudessa juuri tämän miehen kanssa.

Kuulin, että eksänsä ei halunnut lapsia tämön kanssa, koska ei mies olisi varmaan hoitanut lapsia kunnolla.

Ja miten hän meidän lapsia on hoitanut ja hoitaa. Arvostan suuresti.

Ehkä se on niin, että toisten kanssa tulee toiset piirteet esiin ja toisten kanssa toiset. Näin ajattelen itsestänikin.

Miellä jokaisella on niin paljon ominaisuuksia ja miten sitten löytyisi sopiva paikka, että ne ominaisuudet alkaisivat kukkimaan...

Vierailija
11/46 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Olet sairas.

Ei toimi mitenkään, ellei aiheuta matkaa lääkäriin eli tarjoutuu kuskiksi. Enkä todellakaan edes odota mitää paapomista!

2. Lapsi on sairas.

Riippuu sairaudesta. Vie päivystykseen, jos on tarvis, muussa tapauksessa antaa lapsen sairastaa rauhassa.

Ei toimi mitenkään. Minähän sinne reissuun olen lähdössä, ei edellytä mieheltä mitään toimia.

Herättää unesta. Isoja laskuja ei tule yllättäen. Kyllä ne kaikki on tiedostettu jo siinä vaiheessa, kun jotain on tapahtunut eli jos auto hajoaa, niin ei korjauslasku yllätä.

Herätän hänet unesta. Sama kuin äsken. Toistaiseksi ei ole koskaan tullut laskua, josta emme selviäisi ilman apua.

Kenen jääkaapista on kyse? Meillä ei ole jääkaapissa ruokaa, jota ei voisi syödä.

7.Kotona on likaista

Niin? Miten tähän pitäisi reagoida? Hammasraudat on ainakin kuopuksella ilmaiset samoin kuin niihin liittyvät lääkärissäkäynnit. Lapsiperheessä on aina seuraavan puolen vuoden aikana tulossa paljon hankintoja, lapsilla on taipumus kasvaa.

9. Teille tulee vieraita

Hammaslääkäri pitää varata, sinne pitää viedä. Jommankumman pitää muistaa ostaa asiat ja tehdä se. Jotkut miehet ei tee mitään muistuttamatta, jotkut taas eivät edes muistuttamalla. Jotkut sitten hoitaa kaiken.

Oletko tynnyrissä elänyt kun et ymmärrä että näihin kysymyksiin voi vastata aika monella tavalla? Ei kaikki elä sinun elämääsi.

Vierailija
12/46 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

4. Maksaa sen

6. Heittää pois

7. Siivoaa

Jättääkö siis lapsen yksin kotiin kun ootte töissä ja hän sairas? Ethän säkään voi aina olla töistä pois, tai toivottavasti et ainakaan ole (terv työnantaja)

Meillä mies oli aina pois töistä lapsen sairauden vuoksi, en minä.

Vierailija
13/46 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Olet sairas. Auttaa tarvittaessa, viimeksi kuskasi lääkäriin kun kunto oli niin heikko influenssassa, että en olisi jaksanut ajaa autolla puolta tuntia yhteen suuntaan.

2. Lapsi on sairas. Hoitaa lasta ja jää tarvittaessa töistä pois. Yhdessä jutellaan, kumman on tänään helpompi jäädä kotiin.

3.Haluat lähteä viikonlopuksi kavereiden kanssa reissuun. Sanoo, että ok.

4.Sinulle tulee iso yllättävä lasku, jota et pysty hoitamaan. Meillä on yhteinen talous, joten yhdessä mietitään, miten maksetaan.

5.Miehelle tulee iso yllättävä lasku, jota ei pysty hoitamaan. Sama kuin yllä

6. Jääkaapissa on vanhaa ruokaa. Heittää roskiin ja hakee tarvittaessa kaupasta uutta.

7.Kotona on likaista

8.Seuraavan puolen vuoden aikana on paljon hankintoja lapsille (housuja, kirjoja, kenkiä, hammasraudat) hankkii tarvittavat asiat

9. Teille tulee vieraita. Seurustelee ja auttelee mua keittiössä

Vierailija
14/46 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Olet sairas.

Peittelee mut sänkyyn, kysyy tarviiko tuoda jotain kaupasta tai apteekista ja hätistää lapset muualle että saan nukkua rauhassa.

2. Lapsi on sairas.

Antaa tarvittaessa lääkettä ja juotavaa, tuo oksentelijalle ämpärin, peittelee sohvalle videoiden ääreen. Jos mä oon töissä saattaa soittaa ja neuvotella pitääkö mennä lääkäriin. Yleensä jää kipeiden lasten kanssa kotiin, koska pystyy tekemään etätöitä toisin kuin minä.

Katsoo kalenterista ettei ole päällekkäisiä menoja. Täsmentää aikataulun (mitkä päivät olen poissa). Toivottaa hauskaa reissua ja käskee olla kiltisti.

Maksaa laskun tai siirtää mulle rahaa niin että pystyn hoitamaan.

Kertoo asiasta mulle, kysyy pystynkö mä hoitamaan. Jos en pysty, soittaa laskuttajalle ja siirtää eräpäivää. Näin on tapahtunut viimeksi 18v sitten.

Jos se on syömäkelpoista, syö sen. Jos ei ole enää, tyhjentää ruuat kompostiin ja laittaa astian tiskikoneeseen.

7.Kotona on likaista

Ryhtyy siivoamaan ja nakittaa osan tehtävistä lapsille

Antaa mulle rahaa niin että voin suorittaa hankintoja, tarvittaessa lähtee lapsen kanssa vaate-tai kenkäostoksille jos iskee akuutti tarve ja mä en pääse.

9. Teille tulee vieraita

Mietitään yhdessä tarjoilut ja tarviiko jotain muita valmisteluja tehdä (siivota enemmän kuin viikkosiivous). Hoitaa osan siivouksesta, käy kaupassa tai mitä nyt onkin sovittu että hänen tulee hoitaa

Vierailija
15/46 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

4. Maksaa sen

6. Heittää pois

7. Siivoaa

Meillä mies oli aina pois töistä lapsen sairauden vuoksi, en minä.

Lain mukaan tuon ei pitäisi olla mahdollista.

Vierailija
16/46 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Ei lapsia, joten jätän lapsikysymykset välistä)

1. Olet sairas.

Hoitaa.

Sanoo "laita välillä viestiä"

Ei tapahdu, mutta jos teoriassa näin kävisi niin lainaisi siihen rahaa.

Sama kuin edellä, lainaisin tarvittaessa.

Ei tee mitään, minä siivoan

7.Kotona on likaista

Siivoaa jos itse sotkenut, jos molemmat, ehdottaa yhdessä siivoamista.

9. Teille tulee vieraita

Ei mitään jos on mun vieraita, jos on omia niin tehkööt mitä lystää, varmaan kävisi kaupasta jotain tarjottavaa. Mitä vieraita varten pitäisi ylipäänsä tehdä?

Vierailija
17/46 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Olet sairas.

2. Lapsi on sairas.

7.Kotona on likaista

9. Teille tulee vieraita

Hammaslääkäri pitää varata, sinne pitää viedä. Jommankumman pitää muistaa ostaa asiat ja tehdä se. Jotkut miehet ei tee mitään muistuttamatta, jotkut taas eivät edes muistuttamalla. Jotkut sitten hoitaa kaiken.

Oletko tynnyrissä elänyt kun et ymmärrä että näihin kysymyksiin voi vastata aika monella tavalla? Ei kaikki elä sinun elämääsi.

Missä kritisoin muita vastaajia? Eli miksi sinä saat sanoa minulle, että olen tynnyrissä kasvanut, jos vastaan tavalla, joka ei sinua miellytä.

Hammaslääkäriin ei tarvitse varata aikaa, oikomishoidossa seuraava aika annetaan käynnin yhteydessä. Lapsi menee hammaslääkäriin koulusta itsenäisesti, ei tarvitse viedä erikseen. Muistutuksen hoitaa perheen yhteinen kalenteri (on meidän kaikkien puhelimissa).

Ap ei kysynyt, pitääkö miestä muistuttaa jostain, ap kysyi, miten mies toimii tietyissä tilanteissa.

Miksi miestä pitää muistuttaa lapsen hammaslääkäristä, jos mies ei tätä tietoa erikseen tarvitse?

Vierailija
18/46 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Olet sairas.

Olen erittäin harvoin sairas. En muista, että tuntemisemme aikana olisin ollut pientä flunssaa kummemmassa sairaudessa, ei ole vaatinut toimenpiteitä. En ole nähnyt miten toimisi, jos olisin kuumeessa tai vuoteen omana. Kun olen ollut hyvin väsynyt, on esim. tuonut kahvin sänkyyn tai tehnyt vähän minunkin hommiani.

2. Lapsi on sairas.

Meillä ei ole lapsia

En tiedä, en näe mitä hän tekee sillä aikaa kun olen reissussa?

Ei ole tullut tälläistä tilannetta. Olen opiskelija, jatkuvasti köyhä. En hanki itselleni isoja laskuja, joita en pystyisi hoitamaan. En oikein keksi, mistä sellainen tulisi.

Mieheni on erittäin järkevä ja taloudellinen ihminen. Säästeliäs, ennakoiva ja säästää rahastoihin. En usko että moista tilannetta tulisi kovin helposti. Luultavasti pyytäisimme minun vanhemmiltani apua, ovat melko varakkaita.

Heittää pois.

7.Kotona on likaista

Mies imuroi, tiskaa, järjestelee ym. jos huomaa tarvetta. On perussiisteydessä minua siistimpi ja järjestelmällisempi. Likaiset ikkunat, pesemättömät matot ja muut tälläiset eivät häntä tunnu häiritsevän lainkaan. Minäkin olen melko laiska siivoaja, mutta joskus sentään häiriinnyn näistä ja ehdotan urakkaan ryhtymistä yhdessä, tai palkkaamme jonkun hinkkaamaan ikkunat puhtaaksi. Olen liian laiska tekemään tälläisiä yksin. Jäävät, jos miestä ei kiinnosta.

Meillä ei ole lapsia.

9. Teille tulee vieraita

Joskus teemme vieraille yhdessä jotain ruokaa tai herkkuja, joita olisi kiva kokeilla valmistaa. Joskus emme. Jos vieraat ovat miehen kavereita, hän tekee mitä tekee. Jos minun kavereita, minä teen mitä teen. Toiselta voi pyytää apua jos haluaa, mutta eipä tämä mikään kovin suuria vaativa tapahtuma ole. Katsoo että on perussiistiä ja tarjoaa jotain. Pullaa saa kaupasta.

Vierailija
19/46 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Olet sairas. - osoittaa sympatiaa

2. Lapsi on sairas. - on huolissaan

3.Haluat lähteä viikonlopuksi kavereiden kanssa reissuun. - toivottaa hyvää reissua

4.Sinulle tulee iso yllättävä lasku, jota et pysty hoitamaan. - kysyy, miksi en ole säästänyt pahan päivän varalle, sitten lainaa minulle rahaa

5.Miehelle tulee iso yllättävä lasku, jota ei pysty hoitamaan - harmittelee ettei ole säästänyt, kysyy voinko lainata

6. Jääkaapissa on vanhaa ruokaa. - jos huomaa niin heittää pois

7.Kotona on likaista - siivoaa

8.Seuraavan puolen vuoden aikana on paljon hankintoja lapsille (housuja, kirjoja, kenkiä, hammasraudat) - tekee säästösuunnitelman

9. Teille tulee vieraita - kestitsee

Vierailija
20/46 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

(Ei lapsia, joten jätän lapsikysymykset välistä)

1. Olet sairas.

Hoitaa.

Sanoo "laita välillä viestiä"

Ei tapahdu, mutta jos teoriassa näin kävisi niin lainaisi siihen rahaa.

Sama kuin edellä, lainaisin tarvittaessa.

Ei tee mitään, minä siivoan

7.Kotona on likaista

Siivoaa jos itse sotkenut, jos molemmat, ehdottaa yhdessä siivoamista.

9. Teille tulee vieraita

Ei mitään jos on mun vieraita, jos on omia niin tehkööt mitä lystää, varmaan kävisi kaupasta jotain tarjottavaa. Mitä vieraita varten pitäisi ylipäänsä tehdä?

Kun on ollut pidempään yhdessä, niin vieraatkin on usein yhteisiä. Ja aikuisilla ihmisillä on yleensä aika vähän vapaa-aikaa, niin ei pyydetä ketään sohvan nurkkaan nyhjimään sipsupussin kanssa, vaan esim. tehdään illallinen. Meillä mies käy ostamassa lihat/kalat & viinit, ja mä sitten loput. Yhdessä tehdään ja katetaan pöytä jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän