Löysin jotain epäilyttävää puolisoni puhelimesta ja epäilen pettämistä, miten edetä
Olemme olleet 5 vuotta parisuhteessa, mutta asumme eri paikkakunnilla. Olimme toissapäivänä ulkona yhdessä ja kun palasimme illalla kotiin, hän laittoi puhelimestaan musiikin soimaan ja meni suihkuun.
Kyysin häneltä jotain, mutta en kuullut vastausta, kun musiikki soi, joten vaimensin ääntä ja näin samalla näytöllä keskustelun hänen ja hänen ystävänsä välillä (ilmeisesti pikavastauksena tehty), jossa hänen ystävänsä oli lähettänyt hänelle puhelinnumeron ja kysynyt seuraavassa viestissä, että joko viestit. Puolisoni oli vastannut, että kyllä, vaikka onkin tyhmää.. Ja että he vasta tutustuvat, ei vielä mitään muuta.
En nyt keksi muuta kuin huonona vaihtoehtoja mitä viestit voivat tarkoittaa. Olin sen verran epätoivoinen viestin nähtyäni, että painoin viestissä annetun numeron ylös ja totesin että numero on vastakkaista sukupuolta olevalle ihmiselle, puolisoni paikkakunnalla.
Näemme seuraavan lerena vasta viikon päästä ja olen jo nyt aivan rauniona, ajatellen eri vaihtoehtoja, mutta en haluaisi nostaa kissaa pöydälle, jos kyse onkin "ei mistään" ja toisaalta en halua käydä keskustelua puhelimitse.
Mitä ihmettä pitäisi tehdä? Etsiä todisteita ja ottaa käydä keskustelu kasvotusten ja vain odottaa siihen asti vai..?
Kommentit (189)
Vierailija kirjoitti:
Siis mä en ymmärrä tätä nun puhelinta ei saa katsoa kauhea yksityisyyden loukkaus ym.mitä ihmettä te ihmiset siellä puhelimissanne sailytätte että se on niin salaista.itselläni ei ainakaan ole mitään syytä peitellä.senkus mies tutkii jos haluaa.ei ole multa pois.
Minä en taas ymmärrä sitä, että minulla ei olisi parisuhteessa mitään omaa. Esim. puhelin on sellainen. Lapsena opetettiin jo kirjesalaisuus, ei edes luettu toisten kortteja. Muistan kyllä, että oli sellaisia äitejä, jotka availivat sujuvasti toisten perheenjäsenten kirjeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä "näin viestit vahingossa"-tarinat ovat aina mielenkiintoisia. Pitää aina lukea nämä aloitukset niin näkee millaisia uusia "vahinkoja" on keksitty.
Missä sovelluksessa näkyvät omatkin lähetetyt viestit ruudulla jos siinä on samanaikaisesti jokin musiikkisovellus päällä? Saapuneet kyllä saattavat näkyä, mutta koko
Niinpä. Ihan vahingossa ruudulle vilahti koko keskustelu ja aikamoinen valokuvamuisti on ap:lla, kun yhdestä vilkaisusta painoi muistiin vieraan puhelinnumeron. Suurin osa meistä ei muista kuin oman numeronsa.. Ja olen nainen, enkä hyväksy pettämistä, mutta en hyväksy myöskään toisten puhelinten urkkimista. Itse eroaisin ap:n kaltaisesta urkkijasta.
Mitäs salattavaa sieltä sinun puhelimesta sitten löytyy?
No ei yhtään mitään, mutta se ei tarkoita, että viestejäni saa lukea ilman lupaani. Onhan siellä vaikka ystävieni henkilökohtaisia juttuja ja työasioita eikä ne kuulu puolisolle. Jos ei ole luottamusta parisuhteessa, niin ei se kyttäämällä muutu miksikään.
Minulla on käytössä työpuhelin, joka ei ole käytettävissä muuhun. Oma puhelin on täysin avoin ja kerron sitäpaitsi muutenkin kaikki asiat miehelleni . Niin ystävieni kuin omanikin. Kylläpä teillä on salailtavaa. Täytyy ihmetellä millaisessa suhteessa olette kun luottamusta ei ole välillämme..
Siis ystäviesikin asiat???? Mahdat olla luotettava ystävä. Kyllä meillä on molemmilla asioita, joita emme omasta tuttavapiiristämme lavertele.
Saan näppylöitä jo pelkästä ajatuksesta. Naiset puhuvat usein vaikkapa seksistä ja intiimiongelmistaan keskenään ja sinä kerrot nämä sitten miehellesi. Ja häntä asiat kiinnostavat?
Viestintäsalaisuutta ei rikota, eikä ketään voi pakottaa parisuhteeseen. Tanokkien touhua.
Kindy58 kirjoitti:
Ap taas. Tosiaan, mitään epäilyjä minulla ei ole ollut koko tämä aikana puolisostani. En ole siis kokenut mitään tarvetta koskaan myös urkkia hänen puhelintaan.
Nytkin takana oli ihana päivä yhdessä ja keskustelimme hänen kanssaan ja säädin vain äänenvoimakkuutta ja näin nuo viestit.
Tosiaan, se "kunhan vasta tutustutaan" oli se kohta, joka repäisi epäluulon auki.
Nyt kärvistelen ja tekisi mieli ainakin vihjata jotain siihen suuntaan jo puhelimitse, mutta en halua, vaan haluan tehdä sen kasvotusten ja pyytää nähdä puhelimen sen jälkeen samantien.
Yritäs nyt päättää, millä nimellä provoilet. Kande vai Kinde ja 37 vai 58?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mä en ymmärrä tätä nun puhelinta ei saa katsoa kauhea yksityisyyden loukkaus ym.mitä ihmettä te ihmiset siellä puhelimissanne sailytätte että se on niin salaista.itselläni ei ainakaan ole mitään syytä peitellä.senkus mies tutkii jos haluaa.ei ole multa pois.
Samaa ihmettelen minä. Meillä käytetään toistemme puhelimia ja läppäreitä täysin avoimesti. Kummallakaan ei ole mitään salattavaa.
Sama ihmetys itsellänikin. Kun on elänyt aikaa jolloin oli se yksi puhelin eteisessä, eikä tietokoneista tietoakaan, niin ihmetyttää että jollain on niin salainen luuri ettei sitä päinkään saa vilkaista, ja se pitää vessaankin ottaa mukaan, sekä piilotella.
Vierailija kirjoitti:
Miksi oletatte, että ap on nainen ja viestitteijä mies?
Miksi oletatte että AP on homo sapiens ja viestittelijä myös?
Vierailija kirjoitti:
Sen verrran maantapan tuntuu tämä toisten puhelimien sorkkiminen olla, että tästä pitäisi joku mustasukkainen muikkeli pistää ihan linnaan esimerkin vuoksi. 10 vuotta olisi sopiva kakku. Oppiipahan, että minun puhelin ei ole sinun puhelin.
Niin joutaisi eräskin rasvasaapas ja sairaan mustasukkainen mieskin. Yleensähän he niitä puhelimia kyttäävät - tiedoksesi. Tosin ehkä tuo on mielestäsi ihan reiluakin (oletan, ettet ole kovin henkisesti sivistynyt), onhan kyseessä miehen omaisuus (en tark. sitä puhelinta naisen taskussa).
Kannatan linnaa myös miehille! Pistäkää naiset eteenpäin tämä viestintärikos!
Osaatteko sanoa mikä tai kuka on imma? Se joka sai sen cis-pojan niin hänellä on kaverina joku imma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmettelen minä. Meillä käytetään toistemme puhelimia ja läppäreitä täysin avoimesti. Kummallakaan ei ole mitään salattavaa.
Sama ihmetys itsellänikin. Kun on elänyt aikaa jolloin oli se yksi puhelin eteisessä, eikä tietokoneista tietoakaan, niin ihmetyttää että jollain on niin salainen luuri ettei sitä päinkään saa vilkaista, ja se pitää vessaankin ottaa mukaan, sekä piilotella.
Meillä siihen yhteen puhelimeen ei ystävät voineet lähetellä tekstiviestejä eikä whatsappeja, joten ei olisi haitannut vaikka joku täysin vieraskin ihminen olisi välillä sen luurin nostanut ja sitä katsellut. Mutta ystävieni minulle jakamat asiat on tarkoitettu vain minun silmilleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä "näin viestit vahingossa"-tarinat ovat aina mielenkiintoisia. Pitää aina lukea nämä aloitukset niin näkee millaisia uusia "vahinkoja" on keksitty.
Missä sovelluksessa näkyvät omatkin lähetetyt viestit ruudulla jos siinä on samanaikaisesti jokin musiikkisovellus päällä? Saapuneet kyllä saattavat näkyä, mutta koko keskustelu???
Niinpä. Ihan vahingossa ruudulle vilahti koko keskustelu ja aikamoinen valokuvamuisti on ap:lla, kun yhdestä vilkaisusta painoi muistiin vieraan puhelinnumeron. Suurin osa meistä ei muista kuin oman numeronsa.. Ja olen nainen, enkä hyväksy pettämistä, mutta en hyväksy myöskään toisten puhelinten urkkimista. Itse eroaisin ap:n kaltaisesta urkkijasta.
Mitäs salattavaa sieltä sinun puhelimesta sitten löytyy?
No ei yhtään mitään, mutta se ei tarkoita, että viestejäni saa lukea ilman lupaani. Onhan siellä vaikka ystävieni henkilökohtaisia juttuja ja työasioita eikä ne kuulu puolisolle. Jos ei ole luottamusta parisuhteessa, niin ei se kyttäämällä muutu miksikään.
Minulla on käytössä työpuhelin, joka ei ole käytettävissä muuhun. Oma puhelin on täysin avoin ja kerron sitäpaitsi muutenkin kaikki asiat miehelleni . Niin ystävieni kuin omanikin. Kylläpä teillä on salailtavaa. Täytyy ihmetellä millaisessa suhteessa olette kun luottamusta ei ole välillämme..
Vaikka en salaile mieheltäni mitään omia asioitani, haluan olla lojaali ystävilleni. Ei tulisi mieleenikään kertoa miehelleni ystävieni minulle kertomia arkaluontoisia asioita. Armahdan tässä myös miestäni, jota nämä asiat eivät kiinnosta pätkääkään. Puhelimessani saattaa olla ystävältäni viesti, jonka hän on tarkoittanut vain minun silmilleni.
Luottamuksellinen suhde ei tarkoita sitä, että kaikki kerrotaan. Luottamuksellisuus tarkoittaa sitä, että luotetaan toiseen ilman, että toisen tarvitsee olla täysin läpinäkyvä. Itse en parisuhteekseni halua pikkulapsi-äiti-suhdetta.
Mielestäni on todella sairasta laverrella puolisolle kaikki ystävienkin asiat! Eipä tulisi ikinä mieleenkään. Luottamuksellinen suhde ei todellakaan tarkoita sitä, ettei voi olla mitään omaa ja yksityistä myöskään. Suhde, jossa kaikki yksityisyyden rajat on menetetty, koska muuten syytetään/epäillään pettämisestä, on todella sairas. En ikinä suostuisi sellaiseen enkä sellaista ihmistä myöskään koskaan ottaisi ystäväksi.
Pidän sairaana sitäkin, että pitää lukea puolison viestit, koska ”eihän hänellä ole mitään salattavaa”. Kyse on yksityisyydestä, ei salaisuuksista. Ällöttää mielikuva sellaisesta ihmisestä, joka lukee silmät pullollaan muiden yksityisissä viestejä.
Vierailija kirjoitti:
Ota nyt sisusta kiinni, ja kysy ihan suoraan. Kun rakentelet omassa päässäsi skenaarioita, voit päätyä mihin vain niiden kanssa.
Ketä muka oikeasti jaksaa pelottaa joku "uuu, viestintäsalsiuus rikottu, nyt putkaalinnaavankilaa?!? "
No ei ketään. Olisi hauska nähdä se oikea keissi, kun petturi on mennyt poliisille itkemään että puoliso luki pettämisviestit! Jep, sitähän minäkin.
Joo, haha, ukko käryää kaksoiselämästä ja "vaimo" soittelee toiselle. Sieltä paljastuu pari tenavaa, kun taas itsellä on jo yksi ja toinen tulossa. Mies jää lopulta yksin, kun naiset nostavat kytkintä ja jättävät tuhansien eurojen elatusmaksuvaateet.
On tämä puhelimen tonkiminen niin rikollista puuhaa. Sen takia voi perheet hajota ja vaikka mitä tapahtua. Kyllä pitää näille uteliaille vakoojarikollisille laittaa kunnon rangaistukset todellakin.
Voi ukko parka, ei muuta halua kuin naisille hyvää tuottaa koko sielullaan ja ruumiillaan, ja toiset vaan stalkkaavat hyväuskoisen miespolon puhelinta. Empatiakyvyttömiä sosiopaatteja, ehdottomaan vankeuteen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskustelet onko teidän suhteella tulevaisuutta kun ette viiteen vuoteen ole edenneet saman katon alle.
Miksi ihmeessä suhteessa tai edes avioliitossa, pitäisi muuttaa saman katon alle??
Ei välttämättä pidäkään. Mutta jos asutaan kaukana toisista, ei nähdä kovin usein, ja tulee pitkiä taukoja seksiin = kiusauksia voi olla hankalampi vastustaa. Pettämistä en todellakaan puolusta, mutta tilaisuus tekee joistain helpommin pettäjiä :(
Ei tartte selittää mitään. Pistät vaan suhteen poikki viestillä.
Entä jos se on vaikka joku psykoterapeutti, vaikka työuupumukseen, masennukseen tms. Tai erektio-ongelmalääkäri tai jokin vaihtoehtohoidon tarjoaja unettomuuteen... Aihe, jota mies voi hävetä eikä halua kertoa, mutta kaverin kanssa on puhunut ja saanut suosituksen...
Voi olla romanttisesti kiinnostunut nainenkin, mutta onhan noita vaihtoehtoja. Keskustele ja kysy, ihan oikeasti.
Jo tarvii huudella että on itse vastaan toisen puhelimen selailua, ni selittelee vaa itselleen ku toimii ihan samalla lailla.
Kyllä nykyään puhelin on se kaikille kaikkein rakas.
Itse lähinnä uskoisin, että jos se puoliso viestittelee toiselle tai on salasuhde, niin eihän sellainen henkilö edes jätä sitä kännykkäänsä mihinkään lojumaan, ellei tarkoituksella halua, että toinen näkee viestit. Kyllä oma eksäni ainakin varjeli kännykkäänsä kuin särkyvää munaa. Puhelin oli koko ajan tiiviisti hänen räpylöissään, hyvä ettei tyynyn alle laittanut nukkuessaan . Vaikka siinä vaiheessa jo pohdin, että onko toisella salasuhde, niin ei olisi tullut mieleenkään alkaa toisen kännykkää kaivelemaan. Toki jäi kiinni ja ihan omaa tyhmyyttään, niin ne aina paljastuu ilman puhelimen sorkkimistakin.
Ja eikö sitä äänen voimakkuutta saanut siitä sivunapista pienemmäksi tai voinut viedä sen kauemmaksi tai mennä itse lähemmäksi sitä suihkua? On tainnut olla stalkkausvietti aiemminkin päällä.
Ei puhelimessa jää koko ketju näkyviin ja yleensä vieläkin jo ruutu pimeänä, jos on soinut biisi pitempään. Ei monikaan varmaan pidä yli 3min pidempää aikaa päällä akun säästämiseksi.