Löysin jotain epäilyttävää puolisoni puhelimesta ja epäilen pettämistä, miten edetä
Olemme olleet 5 vuotta parisuhteessa, mutta asumme eri paikkakunnilla. Olimme toissapäivänä ulkona yhdessä ja kun palasimme illalla kotiin, hän laittoi puhelimestaan musiikin soimaan ja meni suihkuun.
Kyysin häneltä jotain, mutta en kuullut vastausta, kun musiikki soi, joten vaimensin ääntä ja näin samalla näytöllä keskustelun hänen ja hänen ystävänsä välillä (ilmeisesti pikavastauksena tehty), jossa hänen ystävänsä oli lähettänyt hänelle puhelinnumeron ja kysynyt seuraavassa viestissä, että joko viestit. Puolisoni oli vastannut, että kyllä, vaikka onkin tyhmää.. Ja että he vasta tutustuvat, ei vielä mitään muuta.
En nyt keksi muuta kuin huonona vaihtoehtoja mitä viestit voivat tarkoittaa. Olin sen verran epätoivoinen viestin nähtyäni, että painoin viestissä annetun numeron ylös ja totesin että numero on vastakkaista sukupuolta olevalle ihmiselle, puolisoni paikkakunnalla.
Näemme seuraavan lerena vasta viikon päästä ja olen jo nyt aivan rauniona, ajatellen eri vaihtoehtoja, mutta en haluaisi nostaa kissaa pöydälle, jos kyse onkin "ei mistään" ja toisaalta en halua käydä keskustelua puhelimitse.
Mitä ihmettä pitäisi tehdä? Etsiä todisteita ja ottaa käydä keskustelu kasvotusten ja vain odottaa siihen asti vai..?
Kommentit (189)
Vierailija kirjoitti:
Miksi oletatte, että ap on nainen ja viestitteijä mies?
Mä oletin, että ap on mies ja suihkuun menijä nainen. Oletin Kanden olevan Kain lempinimi.. siksipä jäin ihmettelemään, että niin moni ymmärsi toisin päin.
Kuka hiljentää musiikkia puhelimesta sen sijaan, että menisi sinne kylppäriin kysymään mitä sanoitkaan? Ei ihan uskottava tarina.
Vierailija kirjoitti:
Hookoi kirjoitti:
Vittuako on välia jollai kirjesalaisuudella, jos toinen haluaa pilata sun elämän, parisuhteen, kaiken!!
Se kuka jaksaa kokoajan tästä jankuttaa ei ole ikinä tuntenut sitä tuskaa jonka pettäminen tuo, kun matto vedetään yhtäkkiä jalkojen alta pois!Todellakin olen kokenut. Olen kokenut sen, että lähes 10 vuoden suhde loppuu 20 minuutissa, kun toinen jää kiinni ja paljastaa, ettei halua enää olla yhdessä sekä aloittaa suhteen tämän toisen kanssa. Vielä edellisellä viikolla on puhuttu asunnon ostamisesta.
Ja Todellakaan kenenkään viestejä EI mennä lukemaan. Ikinä. Pettäminen on ikävää, mutta se on myös osa ihmiselämää. Kenenkään kyttääminen, yksityisyyden loukkaaminen ja tuhoaminen ei kuitenkaan sitä estä, jos se on tapahtuakseen. Elämä menee eteenpäin kuitenkin eikä kaikkea voi etukäteen kontrolloida ja hallita eikä käyttäytyä miten sattuu.
Puhelimen lukeminen on ikävää, mutta se on myös osa ihmiselämää. Joskus joku katsoo sun puhelinta, ja joskus ei. Tällä tavalla pettäminen paljastuu kätevästi, ja pääsee nopeammin aloittamaan uuden, petturivapaan elämän eteenpäin! Kaikkea nyt ei vain voi kontrolloida, vaikka kuinka haluaisi pimittää salarakasta puhelimessa. Joskus siitä jää kusisesti kiinni :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairas puhelimen piilottelu ja "et saa koskea mun puhelimeen tai teet rikoksen" on aihe potkia toinen mäkeen. Jos ei ole salattavaa ei nillitä siitä jos toinen vaikka lainaa puhelinta oh gasp
Minulla puhelimen viestit eivät näy lukitusnäytöllä muuten, kuin lähettäjän nimenä tai suurina määrinä whatsapp/tekstiviesti/muu kuvakkeena. Näytönlukituskoodin kumppanini tietää, mutta kaikki viestinsovelukset ovat pinkoodilla lukittuja, joka on aivan eri, kuin näytönlukituskoodi. Viesteihini ei ole kumppanillani asiaa, sillä haluan kunnioittaa myös yhteystietojeni viestisalaisuuksia. Otan myös tietoturvan muutenkin paljon vakavammin, kuin keskiverto suomalainen "ei ole mitään salattavaa" käsienheiluttelija. Tällaiset ihmiset edesauttavat joka kerta uudelleen ja uudelleen venäjän tyyppisten valvontavaltioiden synnyn.
Hei, voiko esim. whatsapin ja messengerin suojata erikseen lukituskoodilla? Miten?
Kyllä voi, Huawei tarjoaa tähän omiin puhelimiinsa integroidun sovelluksen nimellä puhelimen hallinta ja siellä on asetus sovelluksen lukitus. Tämän lukituksen voi kiertää nollaamalla puhelimen suojaussovelluksen, mutta siitä marahtaa lähes välittömästi jos ei tiedä pinkoodia sovelluksiin. Sovelluskaupastakin saa sovelluksia tähän tarkoitukseen, mutta kannattaa miettiä, koska osa asentaa mainoksia puhelimeen. Paras tapa kuitenkin estää nämä on kieltää sovelluksen käyttöoikeus internetyhteyteen ja sijaintiin.
Osa viestinsovelluksista sisältää oman pin järjestelmän. Näitä ovat oman tietoni mukaan ainakin signal ja protonmail. Whatssapp ei tätä tue, joten vaatii ulkopuolisen sovelluksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hookoi kirjoitti:
Vittuako on välia jollai kirjesalaisuudella, jos toinen haluaa pilata sun elämän, parisuhteen, kaiken!!
Se kuka jaksaa kokoajan tästä jankuttaa ei ole ikinä tuntenut sitä tuskaa jonka pettäminen tuo, kun matto vedetään yhtäkkiä jalkojen alta pois!Todellakin olen kokenut. Olen kokenut sen, että lähes 10 vuoden suhde loppuu 20 minuutissa, kun toinen jää kiinni ja paljastaa, ettei halua enää olla yhdessä sekä aloittaa suhteen tämän toisen kanssa. Vielä edellisellä viikolla on puhuttu asunnon ostamisesta.
Ja Todellakaan kenenkään viestejä EI mennä lukemaan. Ikinä. Pettäminen on ikävää, mutta se on myös osa ihmiselämää. Kenenkään kyttääminen, yksityisyyden loukkaaminen ja tuhoaminen ei kuitenkaan sitä estä, jos se on tapahtuakseen. Elämä menee eteenpäin kuitenkin eikä kaikkea voi etukäteen kontrolloida ja hallita eikä käyttäytyä miten sattuu.
Puhelimen lukeminen on ikävää, mutta se on myös osa ihmiselämää. Joskus joku katsoo sun puhelinta, ja joskus ei. Tällä tavalla pettäminen paljastuu kätevästi, ja pääsee nopeammin aloittamaan uuden, petturivapaan elämän eteenpäin! Kaikkea nyt ei vain voi kontrolloida, vaikka kuinka haluaisi pimittää salarakasta puhelimessa. Joskus siitä jää kusisesti kiinni :)
Itse jättäisin kumppanini jo epäilyksestä tai siitä, että minua epäillään. Ei suhde ole mikään suhde, jos luottamus on huono. En lähde tonkimaan kumppanini puhelinta epäillessäni pettämistä, vaan lähden suhteesta. Samoin en kuitenkaan luovuta yksityisyyttäni kumppanilleni, koska minulla on salaisuuksia. Ei salasuhteita, mutta salaisuuksia. Kumppani saa kuitenkin luvan käyttää puhelintani halutessaan, mutta ei hän viestisovelluksiin sisälle pääse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hookoi kirjoitti:
Itse jättäisin kumppanini jo epäilyksestä tai siitä, että minua epäillään. Ei suhde ole mikään suhde, jos luottamus on huono. En lähde tonkimaan kumppanini puhelinta epäillessäni pettämistä, vaan lähden suhteesta. Samoin en kuitenkaan luovuta yksityisyyttäni kumppanilleni, koska minulla on salaisuuksia. Ei salasuhteita, mutta salaisuuksia. Kumppani saa kuitenkin luvan käyttää puhelintani halutessaan, mutta ei hän viestisovelluksiin sisälle pääse.
Musta on aika surullista, jos pelkkä epäilys pettämisestä saa ehdottomasti päättämään suhteen.
En puhu tästä tapauksesta, mutta joskus epäilys voi johtua täysin väärinkäsityksestä. Joskus savua voi olla ilman tulta.
Omalla kohdallani kävi niin, että mies alkoi viestitellä poikkeavan usein ja piilotteli puhelintaan. Epäilys kyllä heräsi. Otin asian reilusti puheeksi. Kävi ilmi, että mieheni oli viestitellyt naispuolisen ystäväni kanssa minun 40-vuotisjuhlien järjestämisestä. Mieheni näytti kaikki viestit. Onneksi en pistänyt suhdetta heti poikki.
Tuttavapiirissäni kävi tapaus, että jotkut idiootit humalapäissään tekivät kaverilleen jäynän, jossa lavastivat tällä miehellä olevan salarakkaan ja vihjailivat siitä miehen vaimolle. Jäynäntekijöistä oli hauskaa, että mies joutui selittelemään vaimolleen.
Temppu oli kyllä tosi törkeä, minkä kaverit sitten kyllä huomasivat. Kovasti piti selitellä, viestejä näyttää yms. että asia selvisi.
TOttakai on oikeata pettämistä. Mutta please, ei liian nopeita lopullisia ratkaisuja.
Eiköhän tuossa tilanteessa järkevintä olisi ottaa puheeksi asia esim. "Hei muistatko kun olit suihkussa ja vaihdoin sun puhelimesta musiikkia ja siinä näytöllä oli jokin viesti joka jäi vähän häiritsemään."'
Jos kunnon parisuhde kyseessä niin ensinnäkin A) tilannetta ei pidä lähteä vääristelemään vaan sanoa suoraan että näki tälläisen viestin pongahdusikkunassa, B) jos kumppani on rehellinen hän tod.näköisesti jopa näyttää viestin ja selittää tilanteen. Jos kietelemään/syyttelemään lähetään niin kyseessä on pettäjä