Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Stockholm by me blogi

Vierailija
06.04.2013 |

en ole aiemmin täällä kommentoinut enkä arvostellut mutta kyllä pikkasen rupesi harmittamaan kun luin stockholm by me blogia. Kotiäiti joka asuu miljoonakämpässä, on kaunis, käyttää pelkästään merkkivaatteita, ostelee , miehensä rahoilla, jatkuvasti uusia kalliita vaatteita ja kenkiä ja laukkuja, on kolme tervettä ja kaunista lasta, kaikki mahdolliset puitteet kunnossa, ja hän valittaa jostain neljänkympin kriisistä ja vanhenemisesta. Voi hyvänen aika sentään. Jotkut joutuvat senttejään venyttämään ja vain haaveilemaan edes uusista vaatteista , tai sitä , mistä saada esim seuraavan kuun vuokrarahat kasaan. Kyllä täytyy jostain sitten repiä ongelman aiheita elämään , joku 40v kriisi. :-(

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 10:03"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 09:56"]

Isä puhui minulle yhtä kieltä, äiti toista, mummo kolmatta ja ympäristö sekä koulu neljättä. Eivät he koskaan sitä vaikeaksi sanoneet ja lapsena opin helposti kaiken, toki nyt vanhempana vähän ruosteessa kun en ole puhunut yhtä noista kielistä kahdeksaan vuoteen, eli isäni kuoleman jälkeen.

[/quote]

No jee. Tottahan maailma on monikielisiä lapsia täynnä. Sulla kävi hyvin, itse tunnen paljon tapauksia, joissa kävi huonommin, hyvistä aikomuksista huolimatta. Aika yleistä on sekin, että lapset teini-iässä kokevat esim. sen äidin puhuman suomen tosi noloksi, jos eivät muita vierasta kieltä (saati suomea) kotonaan puhuvia tunne. Siinä on äidin turha puhua paapattaa yksin suomea, kun teini kieltäytyy siihen reagoimasta eikä edes mies sitä ymmärrä.

[/quote]

Totta kai äidin tekemiset on noloja kaikkien teinien mielestä! On todella tyhmää ja turhamaista olla opettamatta lapsille omaa äidinkieltään sen takia että lapsi saattaa teini-ikäisenä kokea sen noloksi! Ja vaikka se on noloa teini-ikäisenä, osaa sitä varmasti aikuisena arvostaa

Vierailija
42/53 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en lue nykyään muita muoti-blogeja. Veera kirjoittaa niin positiivisesti ja hauskasti, että hänen bloginsa on mun mielestä yksi parhaimmista.

Onhan hänellä hieman erilainen elämä kuin mulla kotiäitinä täällä Suomessa, mutta hän ei korosta omaa parempiosaisuuttaan mitenkään. Ostaahan hän laukkuja ja matkustelee, mutta ei kirjoita niistä niin, että korostaisi nimenomaan rahan käyttöä enkä ainakaan mä ole mitenkään negatiivisesti kateellinen Veeralle, vaan oikein odotan aina uusia juttuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä bloggaaja ei ainakaan vaikuta miltään miehensä sponsoroimalta tapaukselta joka istuu vain käsi ojossa odottamassa lisää rahaa, tai vaadi matkoja luksuskohteisiin josta saa tiettyjä luksusmerkkejä joista vastaan tuleva sokeakin näkee että ovat kalliita. Hän vaikuttaa sellaiselta että on aikaan saava, jalat maan päällä oleva ihminen, ilman miehen jatkuvaa tukea. Pärjäisi ihan varmasti ja helposti omillaankin, olen 100% asiasta :-)

Vierailija
44/53 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki blogiin kiitos

Vierailija
45/53 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

montakohan kertaa veera on esitellyt ranskan apteekin kosmetiikkaostoksensa. blogi junnaa paikallaan. tylsä.

Vierailija
46/53 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 09:56"]

Isä puhui minulle yhtä kieltä, äiti toista, mummo kolmatta ja ympäristö sekä koulu neljättä. Eivät he koskaan sitä vaikeaksi sanoneet ja lapsena opin helposti kaiken, toki nyt vanhempana vähän ruosteessa kun en ole puhunut yhtä noista kielistä kahdeksaan vuoteen, eli isäni kuoleman jälkeen.

[/quote]

No jee. Tottahan maailma on monikielisiä lapsia täynnä. Sulla kävi hyvin, itse tunnen paljon tapauksia, joissa kävi huonommin, hyvistä aikomuksista huolimatta. Aika yleistä on sekin, että lapset teini-iässä kokevat esim. sen äidin puhuman suomen tosi noloksi, jos eivät muita vierasta kieltä (saati suomea) kotonaan puhuvia tunne. Siinä on äidin turha puhua paapattaa yksin suomea, kun teini kieltäytyy siihen reagoimasta eikä edes mies sitä ymmärrä.

[/quote]

tuttavapiirissä paljon kaksikielisiä perheitä ja noin se valitettavasti usein menee. Lisäksi sisarukset puhuvat useimmiten keskenään juuri asuinmaan kieltä (jopa yksikielisissä, ulkomailla asuvissa suomalaisperheissä).

Vierailija
47/53 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 20:57"]

montakohan kertaa veera on esitellyt ranskan apteekin kosmetiikkaostoksensa. blogi junnaa paikallaan. tylsä.

[/quote]

minusta taas paras postaus vähään aikaan - sain hyviä vinkkejä tulevaa reissua varten, olemme suuntaamassa alkusyksystä Ranskan rivieralle.

Vierailija
48/53 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siinä mielessä kyl... [quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 21:38"]

[quote author="Vierailija" time="17.07.2014 klo 20:57"]

[/quote]

minusta taas paras postaus vähään aikaan - sain hyviä vinkkejä tulevaa reissua varten, olemme suuntaamassa alkusyksystä Ranskan rivieralle.

[/quote]

Vierailija
49/53 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 10:19"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 10:17"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 10:14"]

Aika yleistä on sekin, että lapset teini-iässä kokevat esim. sen äidin puhuman suomen tosi noloksi, jos eivät muita vierasta kieltä (saati suomea) kotonaan puhuvia tunne.[/quote]

Tuo on potaskaa ja asenteesta kiinni, eli jos lapsen annetaan tavalla tai toisella ymmärtää että joku suomen kieli olisi noloa tai muita kieliä huonompaa niin varmasti lapset alkavat myös uskoa näin.

Meikäläisellä eteläruotsalainen isä ja pohjoisssuomalainen äiti ja olen kasvanut Ruotsissa myös suomea puhuen, mutta meillä ollut talot molemmissa maissa joten olemme olleet kesät Suomessa ja minusta olisi nytkin noloa olla täällä Suomessa jos en ymmärtäisi kieltä enkä voisi kirjoittaa tätäkään pätkää mitä kirjoitan tässä juuri nyt. Isäkin on opetellut suomea ja pärjää täällä ollessaan hyvin! Suomihan on myös valinnaisena aineena Ruotsissa, ja kävi sääliksi niitä suomalaisten lapsia joiden suomalainen toinen vanhempi (yleensä äiti) ei päästäneet heitä meidän suomentunneille siksi koska suomen kieli on niin rumaa ja epäkuninkaallista :-(

[/quote]

Miten niin potaskaa? Tottahan se on, että moni teini kokee suomen noloksi, ja silloin häntä on aika vaikeaa suomeksi puhutella. Itse tunnen tällaisia tapauksia useita. Tyhmäähän se on, tietysti. 

[/quote]

Niin, eikä teinille tarvitse kenenkään erityisesti kertoa, että suomi olisi nolo. Monelle teinille riittävä syy suomen nolouteen on se, ettei sitä kukaan muu lähiympäristössä puhu tai kukaan muu ei puhu edes muuta kuin valtakieltä. Joillekin teineille kaikenlainen erottuminen massasta on kauhistus.

[/quote]

Jättääkö joku opettamatta omaa äidinkieltään omalle lapselleen, koska se voi olla lapsen mielestä teini-iässä noloa? Salli minun nauraa. Lapsihan puhuu sujuvasti suomea teininä, jos hänelle on sitä syntymästä saakka puhuttu. Teetkö useinkin päätöksiä vedoten teini-iän mielenmuutoksiin? Voihan lapsesi kokea sinut noloksi ollessaan teini-ikäinen, kannattaisiko sinun harkita poismuuttoa jo hyvissä ajoin?

Vierailija
50/53 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin ko. bloggaajana kuvia ja on kyllä todella hoikassa kunnossa, en tiiä sitten onko aina ollut. 

Vierailija
51/53 |
17.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on ollu yhtä laiha. 

Vierailija
52/53 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se Fendin laukku kolmea tonnia maksa. Vai puhuitko dollareista? 

Vierailija
53/53 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulin jostain nähneeni eurohinnan sille fendille mut ei se varmaa paljon allekaan jää ? . Mut taitaa toi chanel olla ylikin kolmetuhatta ?