Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Stockholm by me blogi

Vierailija
06.04.2013 |

en ole aiemmin täällä kommentoinut enkä arvostellut mutta kyllä pikkasen rupesi harmittamaan kun luin stockholm by me blogia. Kotiäiti joka asuu miljoonakämpässä, on kaunis, käyttää pelkästään merkkivaatteita, ostelee , miehensä rahoilla, jatkuvasti uusia kalliita vaatteita ja kenkiä ja laukkuja, on kolme tervettä ja kaunista lasta, kaikki mahdolliset puitteet kunnossa, ja hän valittaa jostain neljänkympin kriisistä ja vanhenemisesta. Voi hyvänen aika sentään. Jotkut joutuvat senttejään venyttämään ja vain haaveilemaan edes uusista vaatteista , tai sitä , mistä saada esim seuraavan kuun vuokrarahat kasaan. Kyllä täytyy jostain sitten repiä ongelman aiheita elämään , joku 40v kriisi. :-(

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2013 klo 13:35"]

en ole aiemmin täällä kommentoinut enkä arvostellut mutta kyllä pikkasen rupesi harmittamaan kun luin stockholm by me blogia. Kotiäiti joka asuu miljoonakämpässä, on kaunis, käyttää pelkästään merkkivaatteita, ostelee , miehensä rahoilla, jatkuvasti uusia kalliita vaatteita ja kenkiä ja laukkuja, on kolme tervettä ja kaunista lasta, kaikki mahdolliset puitteet kunnossa, ja hän valittaa jostain neljänkympin kriisistä ja vanhenemisesta. Voi hyvänen aika sentään. Jotkut joutuvat senttejään venyttämään ja vain haaveilemaan edes uusista vaatteista , tai sitä , mistä saada esim seuraavan kuun vuokrarahat kasaan. Kyllä täytyy jostain sitten repiä ongelman aiheita elämään , joku 40v kriisi. :-(

[/quote]

Eihän hän mistään muusta valitakaan kuin siitä ikäkriisistään. Jollain on asiat huonommin kuin sinulla, joten ei sinullakaan ole oikeus mistään valittaa. Tai sitten kaikilla on. Mulla ainakin :)

Vierailija
2/53 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

uus väsky taas .  kolmen tonnin fendin jälkee yhtä kallis chanel. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ennen tätä blogia päivittäin. Tänään pitkästä aikaa kävin kurkkaamassa. Mielenkiinto lopahti totaalisesti. En osaa sanoa syytä tähän.

Vierailija
4/53 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2013 klo 11:54"]

pidin ennen hänen blogistaan paljon mutta kyllästynyt olen, pelkkiä shoppailuvinkkejä ja ravintolajuttuja joihin harvoilla on edes varaa. Ei mitään kulttuuritarjontaa esittele. Abba-museokin on perustettu. 

[/quote]

Tajuatko että tuo on blogi eikä mikään Visit Stockholm -sivusto?

Vierailija
5/53 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä tykkään tuosta blogista ja luen sitä ihan säännöllisesti. Abba-museoon osaan ihan ominkin avuin.

Vierailija
6/53 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mikä oli, mutta tylsä on.

Vierailija
7/53 |
05.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tsiisus mikä turhuuden rovio

Vierailija
8/53 |
15.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo itsekin seuraan hänen blogiaan ja välillä tuli sellainen olo, että jaksaako enää, kun blogissa ei muuta puhutakaan kun siitä ihanasta kermakakkuelämästä mutta toisaalta sitten, jotkut ovat onnekkaampia rahallisesti kuin toiset ja toisaalta hän ei kuulosta mitenkään pinnalliselta, joten seuraan hänen blogiaan edelleen. Sehän on totta ja mikä pitää muistaakin, että nuo blogit ovat vain aina pintaraapaisu jokaisen kirjoittajan elämästä. Mitä oikeasti pinnan alla kuohuu on eri asia ja sitä ei edes tiedetä.  

Ymmärrän, että hänen bloginsa voi ärsyttää (ärsyttää se välillä minuakin) koska Suomen ja maailman taloustilanne on menossa huonompaan ja poliitikot puhuvat jopa siitä, että nyt pitäisi olla maltillinen, eikä odottaa palkkojen nousua, mikä taas johtaa itselläkin siihen, että ennen harkitsemani 1000 euron laukku jää ostamatta. Ennen oli ehkä varaa ostaa se ja laittaa vielä johonkin muuhunkin rahaa ja nyt pitää valita, joten laukku jää ostamatta ja rahat laitetaan johonkin muuhun tärkeämpään kuten ihan vaan elämiseen. Parempia aikoja odotellessa...

Vierailija
9/53 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi mun suosikkiblogeista. Kiva bloggaaja joka kertoo kivoista kuvioistaan. Tuo minun arkeen paljon piristystä, joten arvostan hänen bloggaus-työtään :)

Vierailija
10/53 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään tuosta blogista. Mun mielestä kirjoittaa postiivisesti asioista. Ei myöskään leuhki rahoillaan, vaan ainakin mä olen saanut hänestä sellaisen jalat maassa kuvan.

Vierailija
11/53 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten kiva blogi mutta yksi asia ihmetyttää; miksi ei opeta lapsilleen suomea? Onko miehen perhe kieltänyt sen?

Vierailija
12/53 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 09:31"]

Muuten kiva blogi mutta yksi asia ihmetyttää; miksi ei opeta lapsilleen suomea? Onko miehen perhe kieltänyt sen?

[/quote]

Oletko itse kasvattanut lapsiasi ulkomailla kaksikielisiksi? Se ei todellakaan ole helppoa. Kaikki varmasti tietävät, että kunkin pitäisi puhua lapselleen äidinkieltään, mutta käytännön arki ei vaan aina tue sitä. Periaatteesta tulee helposti lipsuttua, varsinkin jos isä ei kieltä ymmärrä, ja ennen kuin huomaatkaan, puhut lapsille sitä samaa kieltä kuin koko muukin ympäristö.

Toki Tukholma on ulkomailla yksi helpoimmista paikoista opettaa lapsille myös suomea, siis niin että kaikki suomi mitä lapset kuulevat, ei olisi äidin ja Muumi-dvd:n varassa. Mutta en lähde tuomitsemaan, kun en yksityiskohtia tunne.

Vierailija
13/53 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä puhui minulle yhtä kieltä, äiti toista, mummo kolmatta ja ympäristö sekä koulu neljättä. Eivät he koskaan sitä vaikeaksi sanoneet ja lapsena opin helposti kaiken, toki nyt vanhempana vähän ruosteessa kun en ole puhunut yhtä noista kielistä kahdeksaan vuoteen, eli isäni kuoleman jälkeen.

Vierailija
14/53 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 09:56"]

Isä puhui minulle yhtä kieltä, äiti toista, mummo kolmatta ja ympäristö sekä koulu neljättä. Eivät he koskaan sitä vaikeaksi sanoneet ja lapsena opin helposti kaiken, toki nyt vanhempana vähän ruosteessa kun en ole puhunut yhtä noista kielistä kahdeksaan vuoteen, eli isäni kuoleman jälkeen.

[/quote]

No jee. Tottahan maailma on monikielisiä lapsia täynnä. Sulla kävi hyvin, itse tunnen paljon tapauksia, joissa kävi huonommin, hyvistä aikomuksista huolimatta. Aika yleistä on sekin, että lapset teini-iässä kokevat esim. sen äidin puhuman suomen tosi noloksi, jos eivät muita vierasta kieltä (saati suomea) kotonaan puhuvia tunne. Siinä on äidin turha puhua paapattaa yksin suomea, kun teini kieltäytyy siihen reagoimasta eikä edes mies sitä ymmärrä.

Vierailija
15/53 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 09:56"]

[/quote]

No jee. Tottahan maailma on monikielisiä lapsia täynnä. Sulla kävi hyvin, itse tunnen paljon tapauksia, joissa kävi huonommin, hyvistä aikomuksista huolimatta. Aika yleistä on sekin, että lapset teini-iässä kokevat esim. sen äidin puhuman suomen tosi noloksi, jos eivät muita vierasta kieltä (saati suomea) kotonaan puhuvia tunne. Siinä on äidin turha puhua paapattaa yksin suomea, kun teini kieltäytyy siihen reagoimasta eikä edes mies sitä ymmärrä.

Vierailija
16/53 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 10:03"]

Aika yleistä on sekin, että lapset teini-iässä kokevat esim. sen äidin puhuman suomen tosi noloksi, jos eivät muita vierasta kieltä (saati suomea) kotonaan puhuvia tunne.[/quote]

Tuo on potaskaa ja asenteesta kiinni, eli jos lapsen annetaan tavalla tai toisella ymmärtää että joku suomen kieli olisi noloa tai muita kieliä huonompaa niin varmasti lapset alkavat myös uskoa näin.

Meikäläisellä eteläruotsalainen isä ja pohjoisssuomalainen äiti ja olen kasvanut Ruotsissa myös suomea puhuen, mutta meillä ollut talot molemmissa maissa joten olemme olleet kesät Suomessa ja minusta olisi nytkin noloa olla täällä Suomessa jos en ymmärtäisi kieltä enkä voisi kirjoittaa tätäkään pätkää mitä kirjoitan tässä juuri nyt. Isäkin on opetellut suomea ja pärjää täällä ollessaan hyvin! Suomihan on myös valinnaisena aineena Ruotsissa, ja kävi sääliksi niitä suomalaisten lapsia joiden suomalainen toinen vanhempi (yleensä äiti) ei päästäneet heitä meidän suomentunneille siksi koska suomen kieli on niin rumaa ja epäkuninkaallista :-(

Vierailija
17/53 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 10:14"]

Aika yleistä on sekin, että lapset teini-iässä kokevat esim. sen äidin puhuman suomen tosi noloksi, jos eivät muita vierasta kieltä (saati suomea) kotonaan puhuvia tunne.[/quote]

Tuo on potaskaa ja asenteesta kiinni, eli jos lapsen annetaan tavalla tai toisella ymmärtää että joku suomen kieli olisi noloa tai muita kieliä huonompaa niin varmasti lapset alkavat myös uskoa näin.

Meikäläisellä eteläruotsalainen isä ja pohjoisssuomalainen äiti ja olen kasvanut Ruotsissa myös suomea puhuen, mutta meillä ollut talot molemmissa maissa joten olemme olleet kesät Suomessa ja minusta olisi nytkin noloa olla täällä Suomessa jos en ymmärtäisi kieltä enkä voisi kirjoittaa tätäkään pätkää mitä kirjoitan tässä juuri nyt. Isäkin on opetellut suomea ja pärjää täällä ollessaan hyvin! Suomihan on myös valinnaisena aineena Ruotsissa, ja kävi sääliksi niitä suomalaisten lapsia joiden suomalainen toinen vanhempi (yleensä äiti) ei päästäneet heitä meidän suomentunneille siksi koska suomen kieli on niin rumaa ja epäkuninkaallista :-(

[/quote]

Miten niin potaskaa? Tottahan se on, että moni teini kokee suomen noloksi, ja silloin häntä on aika vaikeaa suomeksi puhutella. Itse tunnen tällaisia tapauksia useita. Tyhmäähän se on, tietysti. 

Vierailija
18/53 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 10:17"]

[/quote]

Miten niin potaskaa? Tottahan se on, että moni teini kokee suomen noloksi, ja silloin häntä on aika vaikeaa suomeksi puhutella. Itse tunnen tällaisia tapauksia useita. Tyhmäähän se on, tietysti. 

[/quote]

Niin, eikä teinille tarvitse kenenkään erityisesti kertoa, että suomi olisi nolo. Monelle teinille riittävä syy suomen nolouteen on se, ettei sitä kukaan muu lähiympäristössä puhu tai kukaan muu ei puhu edes muuta kuin valtakieltä. Joillekin teineille kaikenlainen erottuminen massasta on kauhistus.

Vierailija
19/53 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lue sitä enää. Minäkin olen lopettanut muutamien blogien lukemisen ihan oman hyvinvointini takia. En tiedä olenko varsinaisesti kateellinen mutta elämän epäoikeudenmukaisuus tekee välillä niin pahaa, että ihan suosiolla jätän lukematta sellaisia juttua jotka alkavat mua närästää.

Esim. yksi sisustusblogi on sellainen, että sitä ei kestä lukea, sillä sillä muijalla on just sellainen talo kuin mäkin olisin halunnut. Mietinkin välillä, että miten noi ihmiset uskaltaa niin avoimesti esitellä sitä elämäänsä. Eikö ne ikinä pelkää, että tuollainen esittely kylvää pahaa verta joissakin ihmisissä.

Vierailija
20/53 |
27.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ihan kuin et olisi ymmärtänyt ihan täysin viestiä jota kommentoit...?