Olin pari päivää sitten kuntosalilla ja sinne tuli samaan aikaan joku 15-16 vuotiaista tytöistä koostuva koululiikuntaryhmä
Kaikki tytöt painelivat muuten saman tien kyykkytelineille, joiden luona vuorotellen tekivät takakyykkyä jollain 30 kg:n painolla.
Onko kyykky teinitytöille vähän samanlainen ns suosikkiliike kuin penkkipunnerrus on vastaavasti pojille? Entä liittyykö tuo kyykyn suosio tässä nyt siihen, että sillä uskotaan saavan isompi takapuoli aikaiseksi?
Kommentit (37)
Mulla kans oli herkullinen takamus yläasteelta lähtien, sieltä 90-luvulta :D Ikinä en hävennyt takapuoltani, ja tuntui että takapuoltaan häpeilevät olivat enemmänkin niitä leveälanteisia, joiden kävelykin näytti lyllertämiseltä :D Itselläni oli (ja on siis edelleen) kapeahko lantio, mutta kunnon pyöreä hyppyri takalistona. Ikinä en ole elettäkään tehnyt takapuoleni vuoksi, vaan se on vain kulkenut mukana. Pojat ihasteli ja tytöt olivat kateellisia. Muilla tiukat housut olivat normaali asu, mutta kun itselläni oli tiukat housut, oli se "itseni esittelyä" :D :D Nyt olen jo 40v, eikä edelleekään kiinnosta takapuoliasiat, omani saa edelleen katseita, ja oma mieheni tykkää siitä hullun lailla.
On ollut hyvin selvää minulle ihan seiskaluokalta lähtien, että takapuoleni on viehättävä, ja sitä pidetään yleisesti kauniina. Itse en kuitenkaan ole sitä valinnut, enkä edes mitään sen eteen tehnyt, joten minulle se on vain vartaloni piirre, siinä missä muutkin piirteet, kuten kapeat ranteet, ja pienet kädet, tai ovaalinmuotoiset kasvot. Olen huomioni ulkonäöstäni saanut silloin aikoinaan, eikä enää muuta kuin naurata tämä nykyajan muotivillitys!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tytöt kyykkää peppuun kokoa ja muotoa 👍 Monella hoikalla teinitytöllä sivuprofiilissa hassu ulottuva peppu 😁 Vielä 2000 luvun alussa tytöt ja nuoret naiset häpeilivät isoa peppua.
Naapurin nuorella naisella on juuri sellainen hyppyripeppu. Onneksi en kysynyt että mitä on tapahtunut. On vaan ilmeisesti treenannut p.rseensä naurettavan näköiseksi. Muuten ihan nätti.
Ei tällainen mummo sitä ole tajunnut.
Vierailija kirjoitti:
Peppuun kannattaa panostaa jos rintavarustuksessa on puutetta 😁
No ei. Tasapaino ratkaisee.
Vierailija kirjoitti:
Menetkö sä itse sinne salille treenaamaan vai pelkästään kyyläämään muiden tekemisiä?
Miksi tyytyä vain yhteen?
Hyppyripeppu ja tekonahkalegginssit niin meinaa taju lähteä on se niin seksikäs näky 😘
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tytöt kyykkää peppuun kokoa ja muotoa 👍 Monella hoikalla teinitytöllä sivuprofiilissa hassu ulottuva peppu 😁 Vielä 2000 luvun alussa tytöt ja nuoret naiset häpeilivät isoa peppua.
Musta se on aika koomisen näköistä kun iso peppu ja pienet ohuet kädet ja muu kroppa, itse naisena treenaan sekä ylä-että ala kroppaa, on hauista ja olkapäitä samoin kun jalkoja ja peppu. En muuten edes tee erikoisemmin tee pepulle eri liikkeitä. Kyykky, mave ja sumo sekä suorinjaloin mave että hackki ja prässi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla kans oli herkullinen takamus yläasteelta lähtien, sieltä 90-luvulta :D Ikinä en hävennyt takapuoltani, ja tuntui että takapuoltaan häpeilevät olivat enemmänkin niitä leveälanteisia, joiden kävelykin näytti lyllertämiseltä :D Itselläni oli (ja on siis edelleen) kapeahko lantio, mutta kunnon pyöreä hyppyri takalistona. Ikinä en ole elettäkään tehnyt takapuoleni vuoksi, vaan se on vain kulkenut mukana. Pojat ihasteli ja tytöt olivat kateellisia. Muilla tiukat housut olivat normaali asu, mutta kun itselläni oli tiukat housut, oli se "itseni esittelyä" :D :D Nyt olen jo 40v, eikä edelleekään kiinnosta takapuoliasiat, omani saa edelleen katseita, ja oma mieheni tykkää siitä hullun lailla.
On ollut hyvin selvää minulle ihan seiskaluokalta lähtien, että takapuoleni on viehättävä, ja sitä pidetään yleisesti kauniina. Itse en kuitenkaan ole sitä valinnut, enkä edes mitään sen eteen tehnyt, joten minulle se on vain vartaloni piirre, siinä missä muutkin piirteet, kuten kapeat ranteet, ja pienet kädet, tai ovaalinmuotoiset kasvot. Olen huomioni ulkonäöstäni saanut silloin aikoinaan, eikä enää muuta kuin naurata tämä nykyajan muotivillitys!
Samat jo yläkoulussa kateelliset mammat alapeukuttelee ;)
Oma vaimoni on myös herkkupeppujen aatelia, vaikka ei ole koskaan elämässään pyörinyt oman persiin ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
Menetkö sä itse sinne salille treenaamaan vai pelkästään kyyläämään muiden tekemisiä?
Taitaa olla ns salikyylä.
-ohis-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja selkä on aivan kierossa.
Se on nimeltään lordoosi. Itse olen kärsinyt siitä aina, enkä ole teinityttö ollut enää kohta 30 vuoteen.
Joo, varmaan jotkut vääntää selkää notkolle, mutta osalle se on ihan todellinen ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Nelikymppinen kirjoittelee pitkät värssyn omasta takapuolestaan aloittaen 90-luvulta ja kertoo loppukappaleessa kuinka on jo seiskaluokalta lähtien tajunnut oman persiin ainutlaatuisuuden 🤣
Puhelin nousee aika isoon rooliin, kun nuori nainen treenaa kuntosalilla. Koko ajan katse ja sormet näytöllä...
Vierailija kirjoitti:
Puhelin nousee aika isoon rooliin, kun nuori nainen treenaa kuntosalilla. Koko ajan katse ja sormet näytöllä...
Some 24/7.
Puhelimen räplääminen salilla taitaa kuitenkin liittyä enemmän ikään eikä sukupuoleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nelikymppinen kirjoittelee pitkät värssyn omasta takapuolestaan aloittaen 90-luvulta ja kertoo loppukappaleessa kuinka on jo seiskaluokalta lähtien tajunnut oman persiin ainutlaatuisuuden 🤣
Juna meni jo!
Vierailija kirjoitti:
Eivät ymmärrä, että lantionosto kasvattaa persettä enemmän kuin kyykky.
Kyykky on kokonaisvaltaisesti paras liike jaloille ja pakaroille. Siksi paras liike.
Passiivi. "...että sillä uskotaan saavan isompi takapuoli aikaiseksi?"
Oltava: "...että sillä uskotaan saatavan...". Ei muuta, ohis, jatkakaa.
Peppuun kannattaa panostaa jos rintavarustuksessa on puutetta 😁