Mulla on huomenna hammaslääkärille aika. Hampaat on kauheat
en melkein uskalla mennä. Pitää sanoa että mulla on kauheat hampaat etteivät kauhistu.
Kommentit (31)
Voi ei, kuulostaa tosi karmealta, eikä hammaslääkäri ole kyllä mikään mielekäs paikka. Inhottaa se hajukin kun sinne menee, sitten eräällä käynnillä istuin odottamassa niin yhdestä toimenpidehuoneesta kuului koko ajan, au au au auuuu, ajattelin ottaa jalat alleni mutta jäin ja hiki oli persettä myöten ja tuolille jäi märkä läikkä.
Vierailija kirjoitti:
Millon oot käynyt viimeksi?
Muutami vuosia sitten mutta hampaani ovat paikatut ja paikkoja on irronnut. Kolme hammasta ovat ihan nyhdettävissä pois.
Vierailija kirjoitti:
Voi ei, kuulostaa tosi karmealta, eikä hammaslääkäri ole kyllä mikään mielekäs paikka. Inhottaa se hajukin kun sinne menee, sitten eräällä käynnillä istuin odottamassa niin yhdestä toimenpidehuoneesta kuului koko ajan, au au au auuuu, ajattelin ottaa jalat alleni mutta jäin ja hiki oli persettä myöten ja tuolille jäi märkä läikkä.
Kerran kuulin kun joku naispotilas huusi "voi ei, mitä te oikein teette herra hammaslääkäri... ei saa, herra hammaslääkäri..." Kyllä pelotti mennä sen jälkeen omalle lääkärilleni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutami vuosia sitten mutta hampaani ovat paikatut ja paikkoja on irronnut. Kolme hammasta ovat ihan nyhdettävissä pois.
No hyvä kun meet sitten, kyllä se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran kuulin kun joku naispotilas huusi "voi ei, mitä te oikein teette herra hammaslääkäri... ei saa, herra hammaslääkäri..." Kyllä pelotti mennä sen jälkeen omalle lääkärilleni.
Mulla oli hyvännäköinen mieshammaslääkäri, oikein kiva, kohtelias ja kivan näköinen, osaa hommansa, on rauhallinen ja asiaansa syventyvä, joten jospa se nainen oli niin tyytyväinen, kuten minäkin olin. En toki huutanut, en kehdannut!
Hammaslääkärissä on parasta, kun hammaslääkäri vetää vehkeensä pois suustani ja sanoo "nyt saat sylkäistä".
Älä stressaa. Hammaslääkärit ovat nähneet kaiken. Minulta vedettiin 4 alahammasta pois ja nyt odotan ilman alahampaita osaproteeseja. En usko, että hampaasi ovat rumemmat kuin minun olivat. Parodontiitti teki tuhojaan.
Kannattaa tuossa tapauksessa ensin käydä suuhygienistillä, vaikka ilman lähetettä vähän kalliimpaa onkin. Varmasti on hammaskiveä aika runsaasti.
Vierailija kirjoitti:
Eihän sinne pakko ole mennä.
Nyt on pakko koska en voi purra ruokaa kun se sattuu. Muutoin ei pakota. Aika on varattu huhtikuussa, aiemmin ei päässyt, ei ollut aikoja. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän paljon pystyy tekemään vaikka tuntuisi, että on tarve nyhtää pois.
Muovipaikat eivät pysy ja kestä monellakaan. Uusintapaikkaus tarvitsee taas hiontaa ja hammas vähenee. Olen lukenut, että muovilla paikattu hammas on menetetty hammas. Toistuvine paikkauksineen. Keraamiset paikat ovat yleensä kestävämpiä. Julkinen puoli ei näitä ainakaan täälläpäin laita. Yksityisellä on arvokkaampaa. Tässä prosessissa olen itsekin.
Hammaslääkärit ovat nähneet monenlaista. Hienoa, että olet saanut ajan 🤩
Tsemppiä kovasti vaikka jännittää 🥰
Kyllä hammaslääkäri on pahin paikka, mitä voi pelätä. Siltä penkiltä ei pakoon pääse. Itselläni puudutuksen alkamiseen menee aika, joten muutaman kerran, kun on hermoon osunut..paikkauksen/juurihoidon yhteydessä, pora. Jo pelkästään sen äänen kuuleminen, saa totaalisen paniikin päälle. Visureita aikoinaan jouduttiin leikkaamaan pois, joten todellakin pelkään hammaslääkäriä.
Mutta sitten ne on hoidettu, ja voit olla hyvillä mielin!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hammaslääkäri on pahin paikka, mitä voi pelätä. Siltä penkiltä ei pakoon pääse. Itselläni puudutuksen alkamiseen menee aika, joten muutaman kerran, kun on hermoon osunut..paikkauksen/juurihoidon yhteydessä, pora. Jo pelkästään sen äänen kuuleminen, saa totaalisen paniikin päälle. Visureita aikoinaan jouduttiin leikkaamaan pois, joten todellakin pelkään hammaslääkäriä.
Joo, mutta mitä enemmän pelkää, sitä enemmän vetkuttelee ja sitä enemmän sattuu jos hampaat ehtivät lahota.
Inhoan hammaslääkäriä, ja siksi käyn säännöllisesti tarkastuksissa.
Uusi kokemus: Kesällä suustani otettiin koepala. Kiva! Ei ollut suusyöpää, mutta tästä eteenpäin pääsen vuositarkastuksiinkin Suusairauksien poliklinikalle.
Vierailija kirjoitti:
Nämä on menetetty kaikki kyllä. Nuo kolme vasta alkua. Noista kolmesta kaksi sellaista joissa vaan juuri jäljellä ikenessä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ilman hampaita kuin pultsari 😯
Multa on vedetty kaikki hampaat pois.