Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä ihmiset ostavat vaatteensa kun kaikilla vaatekaupoilla menee huonosti?

Vierailija
23.03.2019 |

Hm, Kappahl, Lindex jne. Ei kai noilla kellään mene kovin hyvin, mutta tarvitseehan jokainen vielä vaatteita joten mistä ne hankitaan kun kaikilla vaatekaupoilla menee tasaisen yhtä huonosti?

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riittää kun muutaman kerran vuodessa löytää kirppikseltä jotain. Treenivaatteet tilasin verkkokaupasta kun liikkeiden valikoimat oli niin surkeat.

Ajat on muuttuneet. 15-20 vuotta sitten kaikki puhuivat viikonloppuna lähtevänsä shoppailemaan ja säästävänsä rahaa, että pääsee shoppailemaan. Ei ihmiset nykyään tunnu harrastavan tuota ja vaatekauppoja on perustettu juuri sillä periaatteella, että ihmiset hakevat sieltä uuden vaatekerran useasti vuodessa.

Vierailija
22/70 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparilta, cittari-/prismasta, netistä ja erityisesti ulkomailta. Joskus jossain maailman kolkassa on vielä pieniä putiikkeja, jotka myy laatua. Kävin joskus 20v. sitten tyyli- ja värianalyysissä ja sen jälkeen ei hukkaostoja juurikaan ole ollut. En kulje muodin mukaan vaan sen mukaan mitä minulle sopii. Ompelen perusvaatteita myös itse paljon, jolloin saan istuvat ja mielekkäät vaatteet. Vaatekaupoista ostan enintään alusvaatteita ja sukkia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan Amazonista ja Amazonillahan menee hyvin. Ylivertainen valikoima ja aina lähes poskettoman edullisia tarjouksia. Esim. 60 euron lenkkarit 12,50 euroa ja normaalisti satasen maksava takki alle pari kymppiä.

En tosin asu Suomessa ja Suomessa ostan vain kirpparilta.

Vierailija
24/70 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirpparilta, cittari-/prismasta, netistä ja erityisesti ulkomailta. Joskus jossain maailman kolkassa on vielä pieniä putiikkeja, jotka myy laatua. Kävin joskus 20v. sitten tyyli- ja värianalyysissä ja sen jälkeen ei hukkaostoja juurikaan ole ollut. En kulje muodin mukaan vaan sen mukaan mitä minulle sopii. Ompelen perusvaatteita myös itse paljon, jolloin saan istuvat ja mielekkäät vaatteet. Vaatekaupoista ostan enintään alusvaatteita ja sukkia. 

Ooh, voi kun osaisin ommella!

Vierailija
25/70 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn sovittamassa vaatteen kivijalkaliikkeessä minkä jälkeen etsin tuotteen netistä ja tilaan sieltä mistä sen halvimmalla löydän. Yleensä ulkomailta :D

Vierailija
26/70 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viime aikoina ostanut vaatteita ainoastaan kirppareilta ja Lidlistä. Kirpparien hinnat ovat enimmäkseen miellyttäviä, ja jos vaate on kestänyt edellisellä omistajalla niin kyllä se minullakin kestää. Loppuun kuluneen vaatteen voi trasselina käyttämisen jälkeen surutta heittää pois. Lidlissäkin on oikein kohtuulliset hinnat, harmikseni tosin käyttävät paljon keinokuituja. Mutta pitää vain vähän valikoida, mitä ostaa.

Olen ostanut tänä vuonna kahdet farkut ja yhden kauluspaidan (Lidlistä). Rahaa mennyt 34 euroa. Ja kaikki on ostettu tarpeeseen. Vielä muutama vuosi sitten ostin usein ja paljon vaatteita, mutta muuttaessani omakotitalosta kerrostalokaksioon oli pakko karsia vaatteidenkin määrää. Säilytystilaa on niin rajallisesti. Karsin vaatekaapistani kahden ison muovikassillisen verran vaatteita. Vaikka karsimishetkellä olin vähän epäileväinen, yhtään pois laittamaani vaatetta en ole kaivannut! Päin vastoin, nyt minulla on kaapissani vain lempivaatteitani. Ja kun vaatteita on vähemmän, niitä tulee myös huollettua enemmän. Joskus huvikseni silitän kauluspaitoja telkkaria katsoessani :D

Vierailija
27/70 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta vaatteita, kenkiä kun kaapit jo täynnä ja mukavuus menee muodin edelle. Kroppa pysynyt 10 vuotta saman kokoisena 👍

M32

Vierailija
28/70 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle riittää kun muutaman kerran vuodessa löytää kirppikseltä jotain. Treenivaatteet tilasin verkkokaupasta kun liikkeiden valikoimat oli niin surkeat.

Ajat on muuttuneet. 15-20 vuotta sitten kaikki puhuivat viikonloppuna lähtevänsä shoppailemaan ja säästävänsä rahaa, että pääsee shoppailemaan. Ei ihmiset nykyään tunnu harrastavan tuota ja vaatekauppoja on perustettu juuri sillä periaatteella, että ihmiset hakevat sieltä uuden vaatekerran useasti vuodessa.

Tämä asennemuutos shoppailuun on varmaankin totta. Itsekkin ennen ostelin paljon enemmän vaatteita ja kaupoissa kiertely oli vähän kuin harrastus. Nykyisin en tee sitä kuin pakon edessä eli on pakko uusia joku vaate tai kengät.

Vierailija
29/70 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen viime aikoina ostanut vaatteita ainoastaan kirppareilta ja Lidlistä. Kirpparien hinnat ovat enimmäkseen miellyttäviä, ja jos vaate on kestänyt edellisellä omistajalla niin kyllä se minullakin kestää. Loppuun kuluneen vaatteen voi trasselina käyttämisen jälkeen surutta heittää pois. Lidlissäkin on oikein kohtuulliset hinnat, harmikseni tosin käyttävät paljon keinokuituja. Mutta pitää vain vähän valikoida, mitä ostaa.

Olen ostanut tänä vuonna kahdet farkut ja yhden kauluspaidan (Lidlistä). Rahaa mennyt 34 euroa. Ja kaikki on ostettu tarpeeseen. Vielä muutama vuosi sitten ostin usein ja paljon vaatteita, mutta muuttaessani omakotitalosta kerrostalokaksioon oli pakko karsia vaatteidenkin määrää. Säilytystilaa on niin rajallisesti. Karsin vaatekaapistani kahden ison muovikassillisen verran vaatteita. Vaikka karsimishetkellä olin vähän epäileväinen, yhtään pois laittamaani vaatetta en ole kaivannut! Päin vastoin, nyt minulla on kaapissani vain lempivaatteitani. Ja kun vaatteita on vähemmän, niitä tulee myös huollettua enemmän. Joskus huvikseni silitän kauluspaitoja telkkaria katsoessani :D

Lidlissä on muuten yllättävän hyvän laatuista vaatetta.

Vierailija
30/70 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan vaatteita kirppareilta sekä jonkin verran kivijalkakaupoista, suosien laadukkaina pitämiäni kotimaisia vaatteita sekä brändejä. Ostan tosin vaatteita aika harvakseltaan.

31/70 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ylipainoinen. En välitä ostaa vaatteita ennenkuin olen onnistunut painonpudotuksessa. Tai ei sittenkään tartte. Olen säästänyt vanhat. Vaikka ite sanonkin, mulla on aika hyvä maku ja voin käyttää sitten niitä samoja, kun mahtuvat taas.

Muutenkaan en hoikkanakaan ostanut kuin enimmäkseen sukkia. Sitten muita alusvaatteita. Farkut joskus, samoin kenkäparin. Hyvin harvoin takin. Muita vaatteita tein itse.

Vierailija
32/70 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaisin jos löytäisin jostain ostettavaa. Ihan yksinkertaista laadukasta t-paitaa olen vailla, koko 46-48...ostan 10 heti kun löytyy. Pitäis yrittää googlailla varmaan usasta.

Next.co.uk, peterhahn, raiskin verkkokauppa, creamie (pari kokonumeroa sitten)....

Lapsi on tullut siihen ikään, että siirtynee henkkamaukkariepuihin.

petrhanhin tuotteet ovat sitä samaa laadutonta paskaa kuin muuallakin, poskettomilla hinnoilla 

nimimerkillä Pettynyt

Vierailija
33/70 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostaisin jos löytäisin jostain ostettavaa. Ihan yksinkertaista laadukasta t-paitaa olen vailla, koko 46-48...ostan 10 heti kun löytyy. Pitäis yrittää googlailla varmaan usasta.

Next.co.uk, peterhahn, raiskin verkkokauppa, creamie (pari kokonumeroa sitten)....

Lapsi on tullut siihen ikään, että siirtynee henkkamaukkariepuihin.

petrhanhin tuotteet ovat sitä samaa laadutonta paskaa kuin muuallakin, poskettomilla hinnoilla 

nimimerkillä Pettynyt

Sekä että... On mulla sieltä joitakin löytöjä, käytössä viidettä vuotta. Mutta trikoovaatteita ei sieltäkään ole löytynyt kestävää.

Vierailija
34/70 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokentiltä ostan useasti kun on paljon ylimääräistä aikaa.

Pyrin ostamaan hyvälaatuista ja käytän vaatteet loppuun. Kotioloissa olen jopa pitänyt villapaitaa, jossa on pieni punaviinitahra. Kelpaa ihan hyvin ja ihmisten ilmoilla jää piiloon takin alle.

Vierailija
35/70 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetän ompelijalla tai teen itse. Suosin kierrätystä, ympäristö kiittää. Ei pikamuotia. Luultavasti moni muukin on tehnyt sen valinnan. Ostan harvemmin mutta laatua.

Vierailija
36/70 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan hyvälaatuisia vaatteita kirpparilta, viimeksi Burberryn villakangastakin 40 eurolla, uusi on 1000 euroa. Ei ole varaa kauppojen laadukkaisiin, mutta kirpparilta löydän hyvin

Vierailija
37/70 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zalando. Oikeesti oon jääny riippuvaiseksi nettiosteluun. Velkaa kertynyt :’( jouduin hankkimaan apua tähän ongelmaan.

N25

Vierailija
38/70 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusin vaate on housut, jotka ostin kaupasta vuonna 2017. Tuskin tänä vuonna ostan mitään, jos vain ehjiä vaatteita riittää.

Vierailija
39/70 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän samanlaista on munkin vaateshoppailu. Olen vähentänyt shoppailua paljon, yritän satsata laatuun, pidän käytössä ja korjaan vanhoja (vielä paremmanlaatuisia vaatteita kuin nykyiset). Ostan ulkomailta verkkokaupasta luomupuuvillayläosia, alusvaatteet, huivit, sukat, yms.

Suomesta ostan kivijalkakaupasta vain kun on pakko eli talvitakit ja kengät. Joskus farkut. Näitä ei löydy ulkomailta ja mun on pakko sovittaa, että löydän hyvät.

Viimeksi ostin kivijalkakaupasta leggingsit eli Lidlistä, maksoivat 3,99 e.

Vierailija
40/70 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä ostan lähes kaiken sekä itselleni että lapselle. Samoin oikeastaan suurimman osan muistakin ostoksista ruokia lukuunottamatta.

Olen pienijalkainen ja tottunut siihen, että jos mieluista haluan, pitää mennä nettiin. Vaatekaupoilla ärsyttää, kun joku typykkä on heti kiekumassa "moikka moi". Ei puhettakaan että saisi rauhassa miettiä ja tutkailla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi