Mistä ihmiset ostavat vaatteensa kun kaikilla vaatekaupoilla menee huonosti?
Hm, Kappahl, Lindex jne. Ei kai noilla kellään mene kovin hyvin, mutta tarvitseehan jokainen vielä vaatteita joten mistä ne hankitaan kun kaikilla vaatekaupoilla menee tasaisen yhtä huonosti?
Kommentit (70)
Tilaan netistä. Saa oikeaa kokoa ja halvemmalla. Esim kävin liikkeessä katsomassa talvitakkia. Tiesin että merkki valmistaa minulle sopivaa ja kun kysyin löytyykö vastaus oli ettei heille sitä kokoa takeissa tilata. Tilasin sitten briteistä saman takin ja sain halvemmalla mitä liikkeessä olisi ollut. Saman kenkien kanssa. Pieniä kokoja tilataan tosi vähän liikkeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Huomaatteko muuten että tässäkin monet kertovat, etteivät tykkää kierellä kivijalkakaupoissa.
Silti pykätään näitä ostoskeskuksia tänne kuin liukuhihnalta. Helsinkiin valmistui juuri Kalasataman Redi, Itiksen viereen on tullut muutama vuosi sitten Easton ja Pasilaan rakennetaan Triplaa.
On jäänyt antishoppailutrendi täysin huomaamatta markkinamiehiltä.
Siihen lisänä Suomen suppeat markkinat. Joka ostoskeskuksessa on tasan samat liikkeet. Yhdessä käyt niin se oli siinä.
Ostan vain ajattomia ja kestäviä vaatteita, eli shoppailla tarvitsee harvoin. Silloin kun ostan, tilaan nettikaupasta, viimeksi esim. R-Collection, Zalando.
Kirpparilta
Ulkomaisista nettikaupoista
Markettien vaateosastoilta
Ite tilaan Klingelistä, mukava kun saa sovittaa rauhassa kotona eikä tarvii mennä kauppoihin häärimään sovituskoppeihin ja riisua omia vaatteita ja laittaa takaisin päälle monta kertaa.
En mistään, käytän vanhoja rytkyjä. Ihan sama muutenkin miltä täällä landella näyttää, kunhan nyt jotain on päällä kun ulos lähtee. Kengät ostan kookengästä kun vanhat kuluu loppuun. Alkkareita ja sukkia saa marketista. Muuta ei tarvi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomaatteko muuten että tässäkin monet kertovat, etteivät tykkää kierellä kivijalkakaupoissa.
Silti pykätään näitä ostoskeskuksia tänne kuin liukuhihnalta. Helsinkiin valmistui juuri Kalasataman Redi, Itiksen viereen on tullut muutama vuosi sitten Easton ja Pasilaan rakennetaan Triplaa.
On jäänyt antishoppailutrendi täysin huomaamatta markkinamiehiltä.
Ja pitkälti ne samat puljut noissa kaikissa keskuksissa
Niinpä! Jos edes jossain ostoskeskuksessa olisi jotain muunlaista vaatetta tarjolla. Mutta ei, kuten sanoit, samat ketjukaupat pönöttää joka ostosparatiisissa. Sitten asiakkaita ei kiinnosta, ja kaupat itkevät asiakaskatoa.
Nettiinhän kaikki on menossa pikkuhiljaa, niin vaatteet kuin viihde, pelit, monet käyttötavarat ja jopa ruokaostokset. Ulkomailla jo nettikaupan kauko-ohjattava kopteri toimittaa tilauksen ovelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan joku moraalisäteilijä kirjoittanut nää kaikki viestit?
Miten niin moraalisäteilijä? Itse olen rehellisesti vain laiska. Shoppailu vie aikaa ja siitä on kadonnut ilo, kun kerta toisensa jälkeen vaate tai tavara menee huonokuntoiseksi parin käyttökerran jälkeen ja lopputuloksena on harmitus.
Mieluummin vaikka makaan sohvalla äitini vanhassa yöpaidassa. (Kuten juuri nyt.)
Apua, tukehdun nauruun. Ihan kuin omaa tekstiäni. Ja makaan sängyssä äitini vanha paita päällä. Siinä on perunan kuvia, aivan h.lvetin hieno. :D
Äidin yöpaidasta tuli vaan mieleen mun äidiltä nuorena perimäni vaatteet.
Etenkin muistan äidin maalle tuoman vanhan 1950-luvun pitkän aamutakin, joka oli satiinia, ja siinä oli vaalean liilalla pohjalla värikkäitä orkideoja. Taisi olla Amerikasta tai Englannista tuotu. Mulla oli teinivuosina sellainen vaihe yhtenä kesänä maalla, etten pukeutunut ollenkaan, kuljeskelin vaan tuossa glamour-aamutakissa helmat maata laahaten pitkin metsiä ja rantoja. Perheessä takkia kutsuttiin vitsikkäästi bordellin emännän asuksi.
Haloselta löytyy. Ainakin Vaasassa. En jaksa shoppailla, haluan käydä kaupassa ja ostaa sen, mitä tarvitsen. Hyvät myyjät, kohtuuhintaisia vaatteita, kenkiä ja laukkuja. Eri merkkejä löytyy. Itse en niistä mitään ymmärrä, kun ei kiinnosta. Työn takia pitää yrittää. Onneksi on ammattitaitoisia myyjiä. Saa helposti ja nopeasti tarvittavat rytkyt.