Voi luoja näitä joustamattomia työntekijöitä
Meillä voi tulla töihin koska tahansa 7-9 välillä. Totta kai jengillä on vakiintunut aikataulu, jolloin yleensä tullaan töihin. Jos päivät pitenevät tunnilla, parilla, vastaavasti sen voi tasoittaa seuraavana päivänä. Lähteäkin voi vaikka kolmelta, kun tämä ei yleensä ole niin sekuntipeliä tämä asiantuntijajunttaaminen.
Nyt sitten on yhden poikkeustilanteen takia tarvis laittaa kokous jo kahdeksalta. Eiköhän tämä kermapersekööri ala sellaisen vinkumisen, että tuo on työehtosopimuksen vastaista (!!!!) ja että he valittaa luottamusmiehelle (joka on onneksi tolkun nainen ja nauroi heidät pihalle diplomaattisesti) tästä kamalasta kaltoinkohtelusta.
Meillä on oikeasti tosi, tosi joustavaa ja ihmiset saavat aika vapaasti mennä ja tulla, kunhan hommat hoituvat. En tiedä, mitä näiden palleroiden kanssa pitäisi tehdä, tiukentaa jännettä vai iskeä dataa pöytään siitä, minkälaista oikeasti voi työelämässä olla? Kuinka vieraantunutta väki onkaan todellisesta elämästä? Siis kokoukseen kaupungin keskustaan KAHDEKSAKSI? Kun minä siivosin opiskeluaikoina kauppoja, olin töissä siihen aikaan kun yleensä baarista kotiuduttiin.
Ei helvetti tän snobijengin kanssa menee hermot.
Kommentit (127)
[quote author="Vierailija" time="05.04.2013 klo 12:48"]
Tiukasti istuu taas herne monen nokassa. Mulla on kokemusta muutamastakin organisaatiosta, joissa käytetään liukuvaa työaikaa. En nyt pysty tarkistamaan aikaisempien paikkojen ohjeita, mutta nykyisin meillä sanotaan ihan selkeästi, että esimies voi työnjohdollisena määräyksenä määrätä työntekijät olemaan työpaikalla tiettynä aikana liukuman sisällä. Käytännössä tätä käytetään juuri tuollaisissa tapauksissa, jolloin palaveri on pakko pitää esim. aamulla klo 8 tai iltapäivällä klo 15. Minusta tuossa ei ole mitään ongelmaa, sillä liukuva työaika ei tarkoita sitä, että työntekijä voi määrätä, että hän on joka päivä töissä vasta klo 9.30 alkaen. Liukuma tarkoittaa sitä, että silloin kun on mahdollista, töihin voi tulla myöhemmin tai lähteä aikaisemmin ja kertyneitä tunteja voi tasoittaa työtilanteen mukaan.
[/quote]
Meillä vastaava ohjeistus liukumista kuuluu näin (ensimmäinen kohta): Työntekijä voi päättää sovituissa rajoissa päivittäisen työaikansa alkamis- ja päättymishetken ottaen huomioon omat tarpeensa ja vallitsevan työtilanteen.
Eli ei todellakaan voi liukuman perusteella valikoida palavereihin osallistumista, jos palaveri on sellainen, johon oma osallistuminen vaaditaan. Voi yrittää neuvotella paremmasta ajankohdasta tai toimenpiteistä jos ei pääse osallistumaan (toimittaako palaverin vetäjälle vaikkapa oman osuutensa sähköpostilla palaverin alkuun mennessä tms) tai sitten joutuu joustamaan.
Mulla on erityislapsi ja kyse ei ollut palavereista, vaan muuten tuli yllättäviä tilanteita että olisi pitänyt joutua töihin jo seitsemäksi kun hän oli ekaluokalla. Ei siinä mitään, vaihdoin työpaikkaa. En minä niin korvaamton ollutkaan mielestäni, että siinä kukaan kärsi. Muutama oli pahoillaan, ml lähin esimies, mutta sanoi ymmärtävänsä. Etsin itse itselleni seuraajan ja ihan hyvän saivat. Ehdin opettaa aika hyvin, vaikka aikaa jäi aika vähän.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2013 klo 13:06"]
Mulla on erityislapsi ja kyse ei ollut palavereista, vaan muuten tuli yllättäviä tilanteita että olisi pitänyt joutua töihin jo seitsemäksi kun hän oli ekaluokalla. Ei siinä mitään, vaihdoin työpaikkaa. En minä niin korvaamton ollutkaan mielestäni, että siinä kukaan kärsi. Muutama oli pahoillaan, ml lähin esimies, mutta sanoi ymmärtävänsä. Etsin itse itselleni seuraajan ja ihan hyvän saivat. Ehdin opettaa aika hyvin, vaikka aikaa jäi aika vähän.
[/quote]
johan mä odotinkin milloin lyödään pöytään erityislapsi-kortti.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2013 klo 13:07"]
[quote author="Vierailija" time="05.04.2013 klo 13:06"]
[/quote]
johan mä odotinkin milloin lyödään pöytään erityislapsi-kortti.
[/quote]
Siitä on jo aikaa ja näin se menee. Sama se on kyllä tavallisenkin lapsen kohdalla, mutta kirjoitin kyllä senkin, miten itse ratkaisin asian. Vaihdoin työhön, jossa pystyin päättämään työaikani itse, mutta kaikki eivät voi niin tehdä.
En ymmärrä tuollaisia ihme valittaja työntekijöitä! Jos KERRAN pyydetään tulemaan kahdeksaksi, niin kyllä PITÄÄ työntekijän joustaa. Varmasti asiat saadaan kotipäässä järjestymään, tämän YHDEN kerran.
Meilläkin työpaikalla juuri tuollaisia, joiden pitäisi tulla 8 töihin (näin suullisesti sovittu, että it-tuki paikalla), mutta tulevat klo 9.30, koska olivat niin VÄSYNEITÄ aamulla, että eivät jaksaneet tulla kahdeksaksi! SIIS MITÄ??!
Eihän tossa ole mitään järkeä, että työntekijät voisivat itse täysin määrätä, milloin he suvaitsevat olla palavereissa. Meillä tuo tarkoittaisi käytännössä sitä, että sisäiset palaverit voitaisiin pitää klo 9.30-11 ja 14-15.30. Liukuma on tuo 9.30-15.30, lounastauko pidetään 11-14. Näin ollen aina joku voisi vedota siihen, että olen liukumalla tai syömässä. Onneksi meillä ei ole tuon päälle kiinteitä kahvitaukoja...