Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi juhlissa pitää olla aina ruokaa, retkellä eväät, elokuvissa

Vierailija
03.04.2013 |

litratolkulla popcorneja jne??

Miksi ihmisten pitää syödä koko ajan? Ihan tolkutonta mässyttämistä. Mitään ei osata tehdä, ilman että jotain syötävää on hommassa mukana.

Vieraillekin pitäis aina olla jotain tarjottavaa. Miksi? Miksei voi vain keskittyä siihen mitä on tekemässä, taikka vaan hyvään seuraan. Mulle riittäisi kyllä.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. Valtaosa kyläilyajasta menee nyt ruokahössötykseen ja vertailuun, kuka on tällä kertaa muita huonompi (= leiponut vähiten).

Vierailija
2/38 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. 

 

Yleensä tarjoan vieraille leipää, ja erillisellä isolla lautasella leivänpäällisiä: salaattia, tomaattia, kurkkua, paprikaa... yhdessä pienessä kipossa on jotain keksejä. En tykkää leipoa, enkä välitä makeasta. On hyvin kelvannut.

 

En itse napostele missään, en edes elokuvissa. Enkä kotona kun istun paikalleni lukemassa, telkkarin tai koneen edessä. Mutta hei, olenkin hoikka! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. 

 

Yleensä tarjoan vieraille leipää, ja erillisellä isolla lautasella leivänpäällisiä: salaattia, tomaattia, kurkkua, paprikaa... yhdessä pienessä kipossa on jotain keksejä. En tykkää leipoa, enkä välitä makeasta. On hyvin kelvannut.

 

En itse napostele missään, en edes elokuvissa. Enkä kotona kun istun paikalleni lukemassa, telkkarin tai koneen edessä. Mutta hei, olenkin hoikka! 

Vierailija
4/38 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mennä hermo viimeksi leffateatterissa. Viereen istui n 13-vuotias poika isänsä kanssa. Pojalla oli limua, pringlespurkki ja säkillinen irtokarkkeja. Koko saatanan leffan ajan se lutkutti, mässytti ja rapisutteli niitä eväitään. Ei voi olla kahta tuntia ilman mässytystä?!?! Meni kyl osa leffanautinnosta sen porsaan takia.

Vierailija
5/38 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlista katoaa vieraat nopeasti, mutta jos se onkin tarkoitus, ei kannata tarjota mitään. 

Muuten en ymmärrä tuota mussuttamista, aikuiset ihmiset eivät istua 10 minuuttia junassa ilman sitä pirun appelsiinia, joka roiskuu. 

Vierailija
6/38 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin katsomassa dokumentin, jossa oli paljon hiljaisia kohtia. Tai no, niiden olisi kuulunut olla hiljaisia- teatteri täyttyi yli 18-vuotiaiden pussinrapinoista, ryystämisistä, penkomisesta, mässytyksestä ja kaikkialla lemusi ällönmakealta. Se dokkari kesti puolitoista tuntia- olisiko voinut olla edes sen vertaa syömättä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/38 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Helsingissä osattiin vielä viitisen vuotta sitten olla evästämättä vartin bussimatkalla, nykyään täysi mahdottomuus. Kesällä tuodaan sulavat jätskit sisään, näin talvisin kahvia. Kerran yksi muija veteli Subin patonkia, kaikki varmaan tietävät paljonko ne sotkevat? Sitten vielä tosiaan nuo omenat/appelsiinit jne.

Vierailija
8/38 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen myös. Yksillä läskeillä on aina hirveet tarjoilut ja pahinta on se, että ne odottavat jotain maksua niistä ruuista vaikka mua ei yhtään huvita syödä niitä niiden patonkeja. Pelkkä kahvi riittäisi. Sekin vituttaa, että mitään sosiaalista tapaamista ei voi järjestää ilman, että mennään syömään jonnekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/38 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi hankalaa olla syömättä koko päivä vain sen takia, että sinun mielestäsi syöminen ei sovi tapaamiseemme. Mutta voimme tehdä jatkossa niinkin. Yleensä, kun tapaamme, niin sehän venyy pitkälle yöhön jutellessa ja monesti on aloitettu jo aikaisin aamupäivällä/päivällä jonkun harrastuksen parissa. Mutta ei syömättömyys minulle ole ongelma, jätetään seuraavaksi väliin. Mutta jos olemme meillä, niin sopiihan, että ruokin muun perheen kuitenkin. Tai voimmehan minä ja sinä mennä siksi aikaa yläkertaan, kun lapset syövät lounasta, päivällistä ja iltapalaa

Vierailija
10/38 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä syystä, että ihminen on eläin. Jos olet tekemisissä eläinten kanssa, huomaat, että ruoka on hyvin keskeisellä sijalla niiden elämässä. Ruualla on ihmiselle hyvin suuri merkitys sekä biologisesti että kulttuurisesti. Jopa sana "kumppani" tarkoittaa henkilö, joka syö samaa leipää kanssani (con panis).

 

Mä oon huomannut, että varsinkin syömishäiriöiset ihmiset pohtivat samaa kuin ap, ennen kaikkea siksi, että tilanteet, joissa syödään, ovat heille ongelmallisia ja turhauttavia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/38 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tehdä häissä, missä ei syödä taikka juoda? Entäs pikkujouluissa? Millaiset olisivat mökkibileet ilman ruokaa? Entäpä illanistujaiset?

Lyhyen matkan juna/ratikka/linja-automatkat saattavat olla ainoa hetki syödä jotain ennen seuraavaa meetingiä.

Elokuvanautinto on täydellisin kun napostelee siinä jotain hyvää.

Miten tylsä ihminen voikaan olla, kun syöminen pitäisi kieltää kaikesta ja kaikilta? Minä ainakin nautin elämästäni, teetkö sinä ap samoin?

Vierailija
12/38 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakastan syömistä hyvässä seurassa. Se nostaa tunnelmaa, kirvoittaa hyvää seurustelevaa puhetta, ja samalla vatsa täyttyy ja saa nauttia hyvistä makuelämyksistä. Paljon ankeampaa se olisi jos vaikka kutsuisin meille ihmisiä ja ei tarjottaisi mitään, olla möllötettäisiin sohvalla ja puhuttaisiin. Luontevammin sujuu ruoka- tai edes kahvipöydän ääressä. 

 

Enkä minä ainakaan syö koko ajan. Syön 3 kertaa päivässä enkä ikinä napostele. Mutta voihan sen lounaan nauttia retkelläkin tai päivällisen kun on kutsunut tuttuja kylään, ei se mitään ylimääräistä syömistä ole. Elokuvateattereissa en syö koska en niissä edes käy, katson mieluummin elokuvat kotona sitten kun ne tulee telkkarista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/38 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska syöminen on ihanaa ja kuuluu asiaan...

Esim nyt rupesi tekemään niitä popcorneja mieli!. Viimeksi en ostanut popparia vaan pelkkiä tikkareita. Söin lopulta kolme tikkaria leffan aikana.

Sehän on koko jutun idea esim EVÄSretkessä, että johonkin kauniille paikalle laitetaan viltti ja mussutetaan eväämme...juodaan kaakaota yms.

aah, ja juhlat ihanine voileipäkakkuineen ja piirakoineen... 

Joulu jouluruokineen..

Pääsiäinen suklaamunineen.

Juhannuksena paistetaan nuotiolla makkaraa ja juodaan kylmää olutta.

Kesäpäivänä grillataan lihaa ja herkullisia uusia perunoita, raikkaan salaatin kanssa, ne kruunaavat mökkireissun..

onhan noita, tuossa muutama...AH ja SLURPS

Olen muuten hoikka, 167/57 eli ei se aina läskeyteen liity

Vierailija
14/38 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että joilakin pitää olla jotain mussutettavaa aina kun puhuu puhelimessa! Minusta se on epäkohteliasta. Olen lopettanut joskus puhelun ja sanonut että soitan uudestaan kun olet saanut syötyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/38 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan istunut nuotiolla onnistuneen metsästyksen jälkeen, tai vaikka hyvän marjasaaliin kanssa?

Siinä on jotain niin alkukantaista, kivikauden ihmisiltä periytyvää, että juhlitaan syömällä  yhdessä.

Vierailija
16/38 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

WOW, varasin juuri lapselleni synttäripäivän illaksi liput leffaan jossa saa tilata ihan oikean ruoka-annoksen siinä samalla kun katsotaan elokuva. Saa ottaa yhden kaverin mukaan ja siinä vietetään sitten perjantaina pienimuotoiset synttärit. Mukava ilta elokuvan ja hyvän ruoan merkeissä. 

Ihan kivaa minusta, harmi kun nyt meni sekin yllätys taas mammojen mielestä pieleen.

Vierailija
17/38 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihmetellyt vähän samaa. No, ymmärrän sen, että juhlissa ja illanistujaisissa syödään, syöminen on aika iso ohjelmanumero silloin, Mutta sitä en ymmärrä että leffassa tai telkkua katsoessa syödään, mulla ei tulisi sellainen mieleenkään.Tai just että eväitä pitää olla joka paikassa mukana.

Vierailija
18/38 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 21:25"]

WOW, varasin juuri lapselleni synttäripäivän illaksi liput leffaan jossa saa tilata ihan oikean ruoka-annoksen siinä samalla kun katsotaan elokuva. Saa ottaa yhden kaverin mukaan ja siinä vietetään sitten perjantaina pienimuotoiset synttärit. Mukava ilta elokuvan ja hyvän ruoan merkeissä. 

Ihan kivaa minusta, harmi kun nyt meni sekin yllätys taas mammojen mielestä pieleen.

[/quote]

http://www.studiomoviegrill.com/default.aspx

 

Vierailija
19/38 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen samaa, enkä edes mene enää elokuviin, kun en halau maksaa siitä, että pussit rapisee ja mässytys käy korviin. yök

Vierailija
20/38 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ruoka on sellainen asia, jota haluaa tarjota ystäville ja nauttia siitä yhdessä. Ja vaikka ruokaa on tarjolla niin pakkoko sitä on syödä jos ei tee mieli?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi