Miksi alkoholi on laillista?
Kommentit (9)
Eihän se ole kamalaa myrkkyä, jos sitä ei käytä liikaa. Sillä on todettu pieninä määrinä jopa terveysvaikutuksia, eikä aidosta kohtuukäytöstä ole haittaa. Miksi kieltämään ainetta sen takia että jotkut ei osaa käyttää sitä oikein vaan juovat myrkyllisiä määriä? Ei sokeriakaan kielletä vaikka jotkut ei osaa rajoittaa sen käyttöä vaan haittaavat terveyttään syömällä sitä kunnes lihovat palloiksi.
Olihan täällä aikoinaan kieltolaki, ei ollut oikein hyvä idea.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 12:11"]
Eihän se ole kamalaa myrkkyä, jos sitä ei käytä liikaa. Sillä on todettu pieninä määrinä jopa terveysvaikutuksia, eikä aidosta kohtuukäytöstä ole haittaa. Miksi kieltämään ainetta sen takia että jotkut ei osaa käyttää sitä oikein vaan juovat myrkyllisiä määriä? Ei sokeriakaan kielletä vaikka jotkut ei osaa rajoittaa sen käyttöä vaan haittaavat terveyttään syömällä sitä kunnes lihovat palloiksi.
[/quote]
Ei sokeria ja alkoholia voi mitenkään verrata toisiinsa - sama kuin vertaisi hirvikivääriä ja panssarintorjuntaohjusta. Niistäkin toinen on laillinen.
Alkoholi on laillinen, koska aika monella ihmisellä tuntuu olevan hirveitä ongelmia alkoholin kanssa, eivätkä pysty viettämään paria tuntia pidempään paikassa, jossa ei ole mahdollisuutta saada alkoholia heti, kun siltä tuntuu. Myös kannabis laillistettanee samasta syystä, ja samoin perustein voisi toki laillistaa minkä tahansa huumausaineen. Ei niistä mistään tule jokaiselle käyttäjälle ongelmaa.
Typerää saivartelua, alkoholi on voimakkaasti huumaava aine mitä valmistetaan tehtaassa, sokeria on hedelmissä ja ne ovat terveellisiä. On aivan käsittämätöntä jeesustelua että meillä alkoholiin ja alkoholismiin suhtaudutaan niin myömteisesti, se on huumetta siina kun muutkin, aivan yhtä tappavaa, addiktoivaa ja elämän tuhoavaa kuin kovat huumeetkin. on vaikeaa kunnioittaa politiikkoja tämän ja kaiken muunkin typerän ylläpitämisestä, mikseivät korjaa asioita kun heillä olisi valta siihen. jos olette katsoneet ohjelmaa pakkoero päihteistä, siinä näkee kuinka alkoholistin tila on aivan yhtä toivoton kuin heroiininarkomaanin.
Kieltolaki kumottiin vuonna 1932 valtion rahapulan vuoksi. Piti keksiä lähde, josta verotulojen virta on 100 % varma.
Koska sillä on lukuisa teknisiä käyttötarkoituksia, joita ei voi tai kannata korvata muilla aineilla, niin paljon että turha luetella.
Lääketieteessä etanoli on korvaamaton turvallisena aineena, esim vastamyrkkynä metanolimyrkytykseen, desinfioaineena, angina pectoris (sepelvaltimotautikohtaus/sydän), kohtauksessa mikäli glyseryylitrinitraattia ei ole saatavissa.
Muutenhan lapsikin tietää, mitä seuraa alkoholin väärinkäytöstä.
Typerää saivartelua, alkoholi on voimakkaasti huumaava aine mitä valmistetaan tehtaassa, sokeria on hedelmissä ja ne ovat terveellisiä. On aivan käsittämätöntä jeesustelua että meillä alkoholiin ja alkoholismiin suhtaudutaan niin myömteisesti, se on huumetta siina kun muutkin, aivan yhtä tappavaa, addiktoivaa ja elämän tuhoavaa kuin kovat huumeetkin. on vaikeaa kunnioittaa politiikkoja tämän ja kaiken muunkin typerän ylläpitämisestä, mikseivät korjaa asioita kun heillä olisi valta siihen. jos olette katsoneet ohjelmaa pakkoero päihteistä, siinä näkee kuinka alkoholistin tila on aivan yhtä toivoton kuin heroiininarkomaanin.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 12:30"]
Koska sillä on lukuisa teknisiä käyttötarkoituksia, joita ei voi tai kannata korvata muilla aineilla, niin paljon että turha luetella.
Lääketieteessä etanoli on korvaamaton turvallisena aineena, esim vastamyrkkynä metanolimyrkytykseen, desinfioaineena, angina pectoris (sepelvaltimotautikohtaus/sydän), kohtauksessa mikäli glyseryylitrinitraattia ei ole saatavissa.
Muutenhan lapsikin tietää, mitä seuraa alkoholin väärinkäytöstä.
[/quote]
No tuo hyödyllinen käyttötarkoitus nyt ei vielä merkitse sitä, että ainetta on vapaasti kenen tahansa saatavissa ja väärinkäytettävissä. Kuka tahansa voi luetella heti kymmeniä aineita, jotka ovat hyödyllisiä mm. lääketieteessä, mutta joiden saantia säännöstellään, koska väärinkäyttömahdollisuus on ilmeinen ja seuraukset voivat olla vakavia.
Vähäisessä määrin käytettynä jopa edistää terveyttä.