Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaisitko päästää kohta 5v yksin naapuriin?

Vierailija
03.04.2013 |

Asutaan omakotitalossa ja täällä monet naapurit päästävät yksin lapsensa kulkemaan naapuriin. Tuossa kulkee tuollainen tie missä pitäisi kulkea vain 40 km/tunnissa mutta useat ajavat kovempaa ja lisäksi vain pihoihin ajo on sallittu silti siitä oikaistaan läpi toiselle valtatielle.Mitä tekisit?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli naapuriin meneminen vaatii tuon tien ylittämisen?

Meneekö siinä autoja koko ajan?

Jos menee auto vain silloin tällöin niin opettaisin ylitttämään tien vain silloin kun autoja ei tule eli jos auto näkyy niin ei saa mennä tien yli vaan pitää odottaa.

Meillä oli helppoa kun kaikki "naapureiden lapset" asui samassa korttelissa niin ei tarvinnut  mennä tien yli...sai liikkua pihasta pihaan mutta toki piti osata varoa autoja jotka ajoivat pihaan parkkiin.

Vierailija
2/14 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 15:44"]

Eli naapuriin meneminen vaatii tuon tien ylittämisen?

Meneekö siinä autoja koko ajan?

Jos menee auto vain silloin tällöin niin opettaisin ylitttämään tien vain silloin kun autoja ei tule eli jos auto näkyy niin ei saa mennä tien yli vaan pitää odottaa.

Meillä oli helppoa kun kaikki "naapureiden lapset" asui samassa korttelissa niin ei tarvinnut  mennä tien yli...sai liikkua pihasta pihaan mutta toki piti osata varoa autoja jotka ajoivat pihaan parkkiin.

[/quote]

Toiseen naapuriin meneminen vaatii tien ylityksen, ei mene autoja aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntematta tien ylitystä sanoisin, että riippuu tiestä ja riippuu lapsesta. Meillä asuu samalla tonttikadulla suurin osa lapsen kavereista ja tässä on saanut kulkea vapaasti jo tuossa iässä. Mutta kokoojatien (40 nopeusrajoitus) ylitykseen annoin luvan vasta esikoulun ja ekan välisenä kesänä, eli tällöin sai poistua omalta kujalta kaverin kanssa (tai kauempana asuvalle kaverille) jos asiasta erikseen sovittiin.

Vierailija
4/14 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästäisin ilman muuta. Tien ylitys opeteltaisiin.

 

En ole ihan varma tuosta säännöstä, että "yli saa mennä kun autoja ei tule jne.". Joillekin lapsille on varmaan opetettu tämä, koska törmään itse autoilijana siihen, että kun hiljennän, jopa pysäytän, päästääkseni lapset yli, niin eivät sitten uskallakaan mennä. Siinä sitten seisovat, kunnes yhtäkkiä säntäävät tien yli, jolloin itsekin olen jo ehkä liikkeellä.

 

 

Vierailija
5/14 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästäisin ilman muuta. Tien ylitys opeteltaisiin.

 

En ole ihan varma tuosta säännöstä, että "yli saa mennä kun autoja ei tule jne.". Joillekin lapsille on varmaan opetettu tämä, koska törmään itse autoilijana siihen, että kun hiljennän, jopa pysäytän, päästääkseni lapset yli, niin eivät sitten uskallakaan mennä. Siinä sitten seisovat, kunnes yhtäkkiä säntäävät tien yli, jolloin itsekin olen jo ehkä liikkeellä.

 

 

Vierailija
6/14 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En! 5v tekee virheitä ylittäessään tietä. Yleensä suurin virhe on se että katsoo vain toiseen suuntaan tuleeko autoja. Ei ole opetettavissa oleva taito, kun on liian nuori. Tämän palstan mamman lapsi kuoli tietä ylittäessään ja ikää oli 5v. Katsoi vain toiseen suuntaan. Tämä lapsi asui myös omakotitalossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/14 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tiellä ei periaatteessa aja kuin naapurit, mutta ei nekään rajoituksia noudata. Alkuun harjoiteltiin tienylitystä yhdessä postilaatikolle mennessä, sitten sai käydä itse ja vahdin ikkunasta mitä tekee. 5-vuotiaana sai alkaa mennä tuota pikkutietä pitkin kaverin luo yksin. Oli todella ylpeä oikeudestaan. Pari ekaa kertaa vähän vakoiltiin naapurin nurkan takaa miten sujuu, mutta sujuihan se.

Vierailija
8/14 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan päästäisi omaa tuon ikäistä poikaani. Keskittyessään hän osaa kyllä ylittää tien, mutta keskittyminen herpaantuu todella herkästi, eikä hän ole vielä tarpeeksi osaava liikkuakseen itsenäisesti pihan ulkopuolella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/14 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään! Hulluko olet? ei kannata hankkia lapsia jos ei niistä viitsi pitää huolta. 

Vierailija
10/14 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään! Hulluko olet? ei kannata hankkia lapsia jos ei niistä viitsi pitää huolta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/14 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, sillä päästäessäni 4 -vuotiaan yksin tielle, syyllistyisin heitteillejättöön ja pahimmillaan sitä kautta kluolemantuottamukseen. Linnaan joutuisin. ja surisin lasta loppuikäni.

Mieti vähän. Ootko aikuinen? 

Vierailija
12/14 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko se lapsi ylittää tien jo kotinne kohdalla niin että olet katsomassa lapsen perään?

Jos naapuri on riittävän lähellä, niin voithan muutenkin katsoa kotipihastanne lapsen etenemistä ja tarvittaessa huutaa ohjeita perään. Sitten lapsi pikkuhiljaa harjaantuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/14 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 17:35"]

Voisiko se lapsi ylittää tien jo kotinne kohdalla niin että olet katsomassa lapsen perään?

Jos naapuri on riittävän lähellä, niin voithan muutenkin katsoa kotipihastanne lapsen etenemistä ja tarvittaessa huutaa ohjeita perään. Sitten lapsi pikkuhiljaa harjaantuu.

[/quote]

Voisi tehdä näin ja täällä aika monet samanikäiset kulkee naapureissa, yksi samanikäinen paljon pidemmän matkan.ap

Vierailija
14/14 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ja monta samanikäistä jää myös auton alle. Täällä meilläpäin. Tyhmälästä kotoisin kun ovat, vanhemmat näes.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä