Onko täällä ex-kokoomuksen kannattajia?
Kommentit (38)
Olen tuon edellisen numero 20:n kirjoittaja. Lisään vielä, etten ole niin takapajuinen, ettenkö tajuaisi, että maailman talous järjestyy juuri nyt uudelleen ja suuremmiksi blokeiksi. Siellä seassa liian pieni yksittäinen talousalue on turvaton ja vähän meren aaltojen vietävänä. Pienten kansallisvaltioiden aika näyttää olevan takanapäin, koska liittoutumalla saadaan merkittäviä hyötyjä. Jonkin ajan kuluttua maailmassa on vain 5-6 suurta talousaluetta.
On kuitenkin niin, että sillä jengillä minkä mukana kulkee, silläkin on merkitystä. Eurooppalaiset päättäjät ovat tyhmiä ja omahyväisiä, ja katsovat kukin vain omaan napaansa. Osa heistähän on täysin korruptoituneita tavoilla, joita meidän on edes vaikea ymmärtää. Tuossa jengissä on tällä hetkellä huonompi olla, kuin yrittää luovia terveen järjen avulla yksin, ja tehdä myös se tulos yksin itselleen ja omaan pussiinsa. Tuo riitaisa eurooppalainen jengi on jo hävinnyt todellisuudessa, ja globalisaation takia todella raju elintason lasku on nyt väistämätöntä, kun kakulla on yhä useampi jakaja. Kovin sinisilmäinen ja naivi ymmärrys näissä asioissa on nyt hyvin tuhoisaa. Olisi vain kylmästi kieltäydytty ottamasta vastuita muiden veloista, ja sillä siisti. Palattu yhä vain uudestaan ja uudestaan siihen, että se oli alkuperäisen sopimuksen vastainen asia, ja jettä tämä yhteisvastuu nimen omaan kiellettiin siinä sopimuksessa. Jos siitä olisi jotain sanktioita tullut rahojen palauttamisen kanssa, vastaavasti olisi yksipuolisesti aina vain pienennetty sitä EU:lle annettavaa summaa. Levitelty käsiä, ja hymyilty leveästi. Tiedotettu ahkerasti omia näkemyksiämme joka suuntaan. Tämä homma on hoidettu hyvin huonosti nyt, ja tämän huonon hoitamisen pääarkitehtina on häärinyt nimen omaan kokoomus. Ja entisenä porvarina tämä kyllä suoraan sanoen ottaa aika tavalla päähän.
Ei minulle ole vastauksia kaikkiin ongelmiin. Ongelmat ovat aina harmaita, kuten ovat ne vastauksetkin niihin. Ne oikeat vastaukset eivät ole vain mustia tai valkoisia, jos ne olisivat sitä ne olisivat helppoja vastauksia.
Sen minä kuitenkin tiedän, että yli varojen eläminen on varmasti ja ehdottomasti tuhoisaa toimintaa, ja toisten velkojen kevytmielinen takaaminen on myös sitä. Millään selittämisellä tämä ei nyt muuksi muutu tämä tilanne. Nykyinen toiminta on järjetöntä, ja suunta täytyy muuttaa. Koska ihmisluontoon kuuluu se, ettei päättäjä voi myöntää virhettään, niin se päättäjä vain täytyy vaihtaa johonkin toiseen.
Siksi minä siis olen entinen kokoomuslainen.
-.-
Tämä meni nyt tämmöiseksi avautumiseksi... ja minun kun piti vain viihdyttää itseäni ihan hiukan lukemalla salaa tätä palstaa. Aiheen aloittaja pääsi jotenkin yllättämään ja tökkäisemään... olen kai sellainen vähän pessimistinen konservatiivi, ja tulevaisuus tosiaankin vähän huolettaa. Ei nyt jatkuvasti ja koko ajan, mutta aina välillä kun sitä tulevaisuutta ajattelee. Ei tämän nyt ihan näinkään pitänyt mennä.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 22:31"]
Olen kokoomuksen ex-äänestäjä, enkä ole katunut poistumistani siitä kannattajajoukosta. Varsinkin muorten kokoomuslaisten änkyräoikeistopolikointi karkottaa minut sieltä. [/quote]
Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Juuri tuo nuorisopuoli edustaa minusta hyvin vastenmielisiä arvoja.
Itsekin tässä katselen uutta puoluetta itselleni, tällä hetkellä ei tunnu mikään oikein sopivalta omaan arvomaailmaani. Liberaalit olisivat olleet mun juttuni, mutta hehän eivät tosiaan ole enää puolue eivätkä pyri rekisteriinkään.
Voi olla, että en enää äänestä heitä. Vihoviimeinen hallitus kuitenkin olisi vasurit, demarit ja persut.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 23:10"]
Kokkareet on wannabe-porvareita. Täysin tuhoon tuomittu puolue.
[/quote]
Millä hartioilla langetit tuomiosi? Kuka sen panee täytäntöön? Jos ei äänestäjät, niin ehkä joku heitä vahvempi taho?
[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 17:28"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 11:44"]
On niin hupaisa tuo fraasi "silmien aukeamisesta". Kuuluu samaan sarjaan kuin herääminen, järkiinsä tuleminen ja omilla aivoilla ajatteleminen. Kaikilla niillä on sama sisältö: toisen pitäisi hylätä aiempi mielipiteensä ja omaksua tämän fraasin laukojan mielipiteet. Ihan vain tiedoksi, että kyllä meillä kokoomuslaisilla on silmät ihan yhtä auki kuin sinulla.
[/quote]No on niitä paljon sellaisia sairaanhoitaja-Maijoja, jotka eivät tajua kenen asialla kokoomus on. Muka työväen puolue. ap
[/quote]
Mitäpä jos hiukan pilkkaisit ja ivaisit sitä Maijaa. Hauku typeräksi ja itsestään liikoja luulevaksi. Ja kas, Maija kääntyy sosialistiksi että heilahtaa. Yhdessä marssitte työväentalolle, missä Maija tunnustaa virheensä ja ilmoittautuu opintokerhoon.
Olen äänestänyt SDP:tä ja persuja pääsääntöisesti viimeiset vuodet vaikka en heidän kaikista ajatuksistaan ihan täysillä pidäkään ja lisäksi heillä on melkoisia kylähulluja ehdokkaina.
Kokoomuksen johdolla Suomi on kuitenkin ajettu melkoiseen kuraan ja maa ei enää muistuta pohjoismaista hyvinvointivaltiota kuin nimeksi.
Tosin, olen asunut jo muutaman vuoden ulkomailla, joten Suomen päättäjillaä ei nyt ole hirveän suurta merkitystä elämässäni.
Ulkoapäin katseltuna Suomen päättäjiä voisi luonnehtia (verrattuna nyk. kotimaani päättäjiin) ainakin melko tyhmiksi, ei aja kansan etua, lähes kaikki kartellikommumnisteja, sekä selkärankaa eroamiseen omista mokista ei ole ollenkaan. melko surkeita päättäjiä Suomessa on, oikeasti.
20/24 kirjoitti aika syvällisesti ja pitkälti samat tunnot on varmasti monilla, jotka ovat itse elantonsa tienanneet. Tässäkin maassa on vielä ihmisiä, jotka pyrkivät vastuullisuuteen omassa elämässään ja näkisivät mielellään oman valtionsakin tekevän vastuullista ja viisasta politiikkaa. Nyt tilanne on se, että Kokoomus-johtoinen ulkopolitiikka aiheuttaa lähinnä tyrmistynyttä epäuskoa ja kotimaan asiat eivät tunnu kiinnostavan ketään.
Jostain syystä minua nyppii eniten se, että päätöksenteko ei onnistu mistään. Otetaan nyt esimerkiksi ruotsin kielen opiskelun muuttaminen vapaaehtoiseksi - jos kysytään keneltä hyvänsä suhteellisen objektiiviselta tarkkailijalta (eli henkilöltä, jolla ei ole poliittista intressiä säilyttää ruotsin kieli pakollisena), jokainen heistä on valmis myöntämään, että olisi suomalaisten kielitaidon kannalta edullista luopua pakollisesta ruotsin kielen opiskelusta. Silti tällainenkin hirveän pieni ja yksinkertainen päätös on ilmeisesti mahdoton tehdä. Ilmeisesti mitään päätöksiä ei enää tehdä järkiperustein, vaan taustalla on aina ihan muut vaikuttimet. Valitettavasti se näkyy sitten päätöksissä.
Vierailija kirjoitti:
Joko silmänne aukesivat?
Mitä sekoilet?
Mikäli kaikki vaalit lasketaan, olen äänestänyt kutakuinkin 50/50 Kokoomuslaisia ja Vihreitä. Yhden ainoan kerran Demaria, kun oli pakko. Pressanvaaleissa.
Nähdäkseni ei ole tapahtunut yhtään mitään mikä muuttaisi kantani.
Huominen tulee toki sanelemaan paljon, tulevissa vaaleissa ääntäni ei tule saamaan kukaan sellainen, joka äänestää Soinin luottamuksen puolesta. Ei koskaan.
Kaikeksi onneksi sopivia ehdokkaita vaikuttaisi olevan jatkossakin aivan riittämiin.
Ja kyllä, olen niinsanotusti suvaitsevainen, liberaali, vihreitä arvoja kannattava ja työelämässä menestyvä.
Meitä on alka paljonkin, kaltaisiani. Yliopistokaupungeissa...
Vierailija kirjoitti:
Olen äänestänyt SDP:tä ja persuja .
Sillälailla.
Ääripäät muistuttavat toisiaan. Myös kommunismi ja natsismi.
Toivottavasti olet oppinut äänestymiskäyttäytymisestäsi ja pohdit ensi kerralla ihan järkeä käyttäen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko silmänne aukesivat?
Mitä sekoilet?
Mikäli kaikki vaalit lasketaan, olen äänestänyt kutakuinkin 50/50 Kokoomuslaisia ja Vihreitä. Yhden ainoan kerran Demaria, kun oli pakko. Pressanvaaleissa.
Nähdäkseni ei ole tapahtunut yhtään mitään mikä muuttaisi kantani.
Huominen tulee toki sanelemaan paljon, tulevissa vaaleissa ääntäni ei tule saamaan kukaan sellainen, joka äänestää Soinin luottamuksen puolesta. Ei koskaan.
Kaikeksi onneksi sopivia ehdokkaita vaikuttaisi olevan jatkossakin aivan riittämiin.
Ja kyllä, olen niinsanotusti suvaitsevainen, liberaali, vihreitä arvoja kannattava ja työelämässä menestyvä.
Meitä on alka paljonkin, kaltaisiani. Yliopistokaupungeissa...
Oletko yksinkertainen?
Vierailija kirjoitti:
on, olen jo ajat sitten siirtynyt kannattamaan perussuomalaisia. sdp:tä en koskaan!
Sama täällä. Persuja olen äänestänyt jo kahdesti..aiemmin varmaan 15 kertaa kokoomusta.
Vierailija kirjoitti:
Siirryin persuihin jo europarlamenttivaaleissa ja jatkoin samalla linjalla eduskuntavaaleissa. Tosin nyt kunnallisvaaleissa äänestin Keskustan ehdokasta, koska persujen lista oli ihan perseestä meidän paikkakunnallamme. Persuille itselleen on parempi, että harvat läpimenijät ovat fiksua porukkaa kuin että läpi menee kaiken maailman kylähulluja (kuten nyt on monessa paikassa huomattu).
Kokoomusella on edelleen paljon hyviä ehdokkaita, joista voisin löytää itselleni sopivan ehdokkaan, mutta johto on niin omahyväisten pyrkyreiden '(Katainen, Stubb...) valtaama, etten varmasti äänestä kokoomusta nykyjohdon aikana.
Tämä
Vierailija kirjoitti:
[Oletko yksinkertainen?
Voi sinua rassukkaa, kirjoitinko liian vaikeasti?
Lue uudelleen ja pieni, ota sitä aikaa ihan rauhassa.
Ehkä sinulle sitten selkenee kuka tässä on yksinkertainen ja kuka oikeassa.
Vai oletko jo niin känissä ettet enää kykene?
Vierailija kirjoitti:
Mikä on ex-kokoomus?
Se vanha sivistys-Kokoomus varmaan.
sdp on niin paskasakkia, todellisia lysmyyjä loisia