Karua - Ymmärsin vihdoin kuinka ja mihin nainen rakastuu miehessä - "Kaikki riippuu siitä"
Nainen rakastuu miehessä siihen, mitä hän voi tarjota naiselle.
Evopsych kertoo, että nainen hakee miehestä "provision" eli varustusta tulevaa varten. Mies hankkii ja toimittaa naiselle asioita. Muonittaa naisen.
Eli jos nainen ei rakastu sinuun, et voi tarjota naiselle mitään. Kaikki riippuu siitä, mitä voit tarjota naiselle. Sama todellisuus on yhä, vaikka ei eletäkään enää 'hunter gatherer' aikaa kuin 300 tuhatta vuotta sitten.
Kommentit (126)
anteeksi, mutta jos et pysty tarjoamaan osa-aluetta onnellisuuteen niin... mitä tuot pöydälle????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pitäisi valita; tunnevammainen miljonääri tai viisas ja hyväsydäminen tyhjätasku, niin jälkimmäinen. Riippuu tarjottavan laadusta. Jos on tarjota jotain aineellista arvokkaampaa, niin se on ihminen makuuni.
N28
Eli Notebookin Ryan Gosling eikä suinkaan Christian Grey.
Mutta unelmamiehesi olisi Crazy Rich Asians leffan Nick Young, eikö olekin? Hän on hyväsydäminen ja crazy rich. Tämä elokuva muokkasi nykypäivän naisten mielikuvia ja haaveita, nyt kelpaa vain Crazy Rich Asians rikastuskomistus.
siis sillä perheellä???? no jos kerran vuodessa nähtäisiin.... mutta miten elokuva, jonka rikkaat hahmot eroavat muista sadoista rikkaista (mutta hyväsydämisistä) hahmoista vain kansallisuudellaan, muokkasi nykypäivän naisten mielikuvia ja haaveita niin että nyt kelpaa vain Nick Young?
Omalla kohdallani...
Rakastuin köyhään mieheen (itsekin vähävaraisena), sillä hän oli kiva ja aikaansaava. Hän saikin töitä ja minä valmistuttuani myös. Rikkaita emme olleet, mutta mies sai päähänsä, että olen hänen kanssaan rahan takia, kärkyn hänen mahdollista vaurastumistaan. Nykyään hän on ex, kun se kiva, mitä meillä oli, jyräytyi tuon mielikuvan alle.
Työttömän miehen valintaa harkitsisin pitkään ja vakavasti, kun mistä voin tietää, onko hän elämäntapatyötön vai etsiikö oikeasti työtä ja pyörittäisikö kotia minun työssäkäydessäni? En halua laiskaa miestä elätettäväkseni. En itsekään haluaisi olla toisen elätettävä. Aktiivinen ja aikaansaava mies, pilke silmäkulmassa voisi olla ihan helmi työttömyydestä huolimatta, mutta mistä sellaisen tunnistaa? Ja näitä kun jää pohtimaan, päjähtää naisen otsaan leima "golddigger", ennen kuin ehtii kissaa sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kyllä, tämä on totta ja se satuttaa syvästi. Pitkäaikaistyöttömänä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin hiljalleen kuolla pois täysin yksin...harmi vain että luonnolliseen kuolemaani on vielä melko pitkä aika. Ehkä pitää keksiä jotain.
M33
Ootko ollu ikinä töissä? Minä tiedän vaikka kuinka monta miestä, jotka on pitkäaikastyöttömiä ja niillä on perheet. Toko he ovat saattaneet joskus olla töissä ja ehkä silloin sen naisensa napanneet.
Mutta pakko myöntää, että jos mies on vaikka pitkästi yli 30v eikä ole elämässään päivääkään tehnyt töitä, niin miksi sellainen pitäisi ottaa miehekseen? Jos tarjolla on niitäkin, jotka elättävät itsensä. Tyhminäkö naisia pidät?
Ps. oletko yrittänyt tutustua naisiin jotka ovat pitkäaikaistyöttömiä? kenties sellaiseen, joka ei ole koskaan tehnyt töitä? Ehkä löydät heistä itsellesi elämänkumppanin .
Itse asiassa en pidä naisia tyhminä...Mutta hyvin kylminä ja laskelmoivina heitä pidän. Nainen ei ole kykenevä tuntemaan suurta rakkautta tai sielunkumppanuutta miestä kohtaan, tai vaikka olisi niin valitsee silti aina rahan ja statuksen.
M33
Voitko sitten kertoa, miksi seurustelen tyottoman ja varattoman miehen kanssa joka on m-muuttajastatuksella taalla? No, status kai se on sekin.
Ja kylla, olisin "saanut" muitakin.
Minulle nimenomaan rakkaus ja sielunkumppanuus merkitsevat kaikkea, rahaa ja statusta on jo omasta takaa, joten miksi tarvitsisin miesta niita ponkittamaan? Materia on kylmaa ja tarpeetonta.
Menen paljon mieluummin miehen kanssa metsapiknikille kuin hienoon ravintolaan syomaan useamman ruokalajin illallisen; vaikka jalkimmaisesta myoskin pidan, tarkeinta on rakkaan ihmisen kanssa vietetty aika, ei se, mita silla ajalla tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenkin ihmetellyt, miksi naiset ravintolassa kysyvät suurin piirtein ensimmäiseksi, mitä teet työksesi. Tosin eräs virolainen nainen kysyi minulta suoraan, kuinka paljon tienaan vuodessa. Jäi tuttavuus kyseisen daamin kanssa aika lyhyeksi kun kerroin, että olen pitkäaikaistyötön.
Perus small talkia kysyä ensitapaamisella mitä teet työksesi. Turha mitään ylitulkintaa lähteä siitä vetämään.
Minustakin aivan normaalia keskustelua. Onhan työn osuus päivästä 30% joten ei mikään pieni määrä. Kyllä minua kiinnostaa mitä ihminen on valinnut työkseen ja mitä hän osaa, mitkä mielenkiinnon kohteet jne.
No ei varmaan sen useampi ulkolainen mies jää ilman kuin suomalainenkaan. Rahalla molemmat saa sitä pil**a, mutta naista sillä ei välttämättä saa.(Ihmiskauppa kukoistaa Suomessakin, mutta palstapekkaa se ei kiinnosta, jos vain rahaa on) Samaten jotkun molemmista ryhmistä saa kyseistä elintä ottamalla väkisin.