Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mökkireissut ne on miehelle lomaa, naisille ei niinkään

Vierailija
02.04.2013 |

Mökkikausi, mökkikausi jippii! Pääsiäinen mökillä ukon kanssa. Aletaan tehdä lähtöä. Mies pakkaa: juuei mitään. Huikkaa mulle, että viittitkö heittää mullekin mukaan parit puhtaat kalsarit ja t-paidat. Mä pakkaan: omat vaattet, hygienia tartvikkeet, pyyhkeet ja vuodevaatteet.

Ajetaan kaupoille. Pitäs viikoksi saada syötävää, semmoista mitä möksällä voi helposti laittaa. Ruuhkaa näyttää olevan. Mies kaartaa auton pihaan ja nousee autosta. Se ei suinkaan tule ruokakauppaan ryysäämään ruuhkiin tönimään vaunuilla toisia, vaan painelee selkä pystönä alkoon. 

Minä taistelen urheasti koko marketin läpi, mielestäni saan viikon ruuat aika hyvin kasaan ja jotain herkkujakin on mukana.

Työnnän pikkuauton kokoista ostoskärryä loskassa autolle, mies nojaa kättä ikkunankarmiin ja kuuntelee musaa sisällä autossa . Alan nostella niitä 50 litran kokoisia ruokakasseja takakonttiin ja penkeille. Mies alkaa mäkättää, ,että en osaa lastata järkevästi autoa. Mun hommassa ei ole mitään logiikkaa. Minä haluan vaan saada nää kassit autoon.

En jaksa oikein uskoa, että meidän ruokakassin sijoittelu meidän autontötteröön jotenkin eri tavalla vaikuttaisi ajo-ominaisuuksiin tai vaatisi mitään lasti-opin arvosanaa.

Lähdetään matkaan, mies viheltelee ja minäkin saatan huokaista.  On vielä valoisaa kun tullaan pihalle. Ihanaa. Kyllä tästä vielä kevät ja kesäkin tulee.

Mökille kannan kamat sisälle, vedet päälle, katsellaan paikat. Minä, siis minä vain laitan jääkaapin päälle ja pyyhin sen, nosta ruuat kaappiin ja  käyn läpi kuivakaapit. Laitan päivälliskamat esille ja alan katsella että mistä päästä aloittais,

Mies on siinä vaiheessa  saanut tulen uuniin. Sanoo, että lähempä saunalle kattomaan ja laitan sen tulemaan. Saunalle ei suinkaan mennä pelkkä tikkuaski taskussa, niinkuin vois luulla. Kuulen melkein alhaalta rannasta sisälle asti korkin narahduksen, Avaan punkkupullon itsekin.

Hommat menee niin, että minä tiskaan, pyyhin, lakaisen, pilkon, raastan ja pesen perunoita. Jos grilli on ulkona, mies kyllä grillaa, mutta ne grillattavat vihannekset, kastikkeet, salaatit ilmestyy itsestään pöytään. Liha on hyvin grillattua ja mureaa, ei siinä mittään.

Loma alkaa loppua, aletaan tehdä lähtöä kaupunkiin. Minä pakkaan vuodevaatteet, pyyhkeet ja pesuvehkeet, siivoan saunan, tyhjennän jääkaapin ja pesen sen, Kannan kamat autoon ja valmistaudun lähtöön, Miehellä sattuukin vielä olemaan vähän hutera olo, ja se yrittää jollakin ilveellä saada mun kans pienen riidan pystyyn jostain  olemattomasta asiasta. Sitten voisi ottaa kostoksi helpottavan kaljan ja kas, mun pitäis ajaa kaupunkiin,

En ole koko päivänä huomaavinani sen pientä piikin yritystä, vaan olen kiireinen ja touhuan aina toisessa päässä taloa tai tonttia missä mies on,

Lopulta onkin sitten senverra ilta, että pitää lähteä. Mies istahtaa autoon ja alkaa kiroilla tulevaa ruuhkaa, kun jotkut esbolaiset junnaa jonossa kotona ja lomilla.  

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa mitään kamalaa ole tapahtunut. Ihan perusmeininkiä. Eka viestissä vaimo tiputteli punkkua illallista laitellen, kun mies laittoi tulet ja saunan päälle. En näe tuossa kuin idyllin suomen varhaiskeväässä. Paitsi palstan vakiovastauksissa, että joku mahdollistaa jonkun käytöksen ja että mies on lapsi. En ymmärrä, mutta en olekaan syntynyt 90-luvulla.

Jokakeväinen mökkikeskustelu on siis alkanut. Tästä puuttuu vielä se kuoro, joka valittaa että tuttavat ja sukulaiset tulee kutsumatta siivestämään toisten mökeille. Niitähän riittää joka kesä, ja niitä "hyvien neuvojen" antajia myös että mitäs valitat, sen kun sanot suoaan vaan. Vaan kun se ei mene oikeessa elämässä niin.

Vierailija
62/77 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tarina on aivan timanttia! Juurikin näin se menee suurimalla osalla, mutta kun ei kehdata myöntää, niin ´sitten tulee näitä "Mahdollistaja-vastauksia".

Suomalainen mies ja suomalainen mökkeily on tätä. Mies lämmittää saunan ja narskauttaa korkin.

Sitten on näitä nykyajan jotain markan metroseksuaaleja, joiden mielestä kesämökki on sellainen, jossa saunakin lämpiää sähköllä ja naapuri on samanlaisessa laatikossa n. 2,5 metrin päässä. Joo,palvelut lähellä eli ketjuravintolaa naapurissa. Ei kiitos o todellista.

Onnea alkuperäiselle mökkilomailulle taas, kausi alkaa. Hyvää kesää vaan näille, jotka muka  lakkaavat pakkaamasta puolisolle vaihtovaatteita, tai jotka ei päästä miestä alkoon, ennekuin jauhelihat on ostettu. Teillä saattaa olla jo mökit ositettuna ja uudet kaverit reissussa mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hauska juttu tämä oli, mutta eihän av-mammoilla ole mitään huumorintajua!

Vierailija
64/77 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä meidän lapset selvii rannassa ilman valvontaa, kun ovat 10 ja 12v.

Kait ne lapset on muutakin kuin vain pieniä lapsia.

Vierailija
65/77 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

erittäin hauska tarina. mua nauratti kovasti se kun mies lähtee saunanlämmitykseen ja vaimo kuulee jo rannalta asti korkin aukaisun. 

eikä kauppakassin nostamiseen autoon varmaankaan tarvita lasti-opin arvosanaa..

Mökkikausi alkaa! Peace1

Vierailija
66/77 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 16:20"]

[/quote]

Hauska juttu ensimmäisellä kerralla, mutta kun sama tarina ilmestyy myös vappu- ja juhannusversioina (muuta vain pääsiäinen edellä mainituiksi juhliksi), niin ei se enää paljon naurata.

Vierailija
67/77 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellinen kysymys sinulle ap. Miksi keität ne perunat? Miksi ostat kilokaupalla ruokaa? Mihin tarvitset jääkaappia mökillä? Miksi peset ja puunaat ja pakkaat ja passaat jos se vituttaa? Miksi oi miksi?

Vierailija
68/77 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytin miehelleni tekstisi ap. Hymyillen luki kirjoituksen :)

Vierailija
69/77 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 16:28"]

[/quote]

Hauska juttu ensimmäisellä kerralla, mutta kun sama tarina ilmestyy myös vappu- ja juhannusversioina (muuta vain pääsiäinen edellä mainituiksi juhliksi), niin ei se enää paljon naurata.

[/quote]

Mutta miksi ihmeessä suostutte moiseen? Ei vain valkene minulle.

Vierailija
70/77 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 17:17"]

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 16:28"]

[/quote]

[/quote]

Mutta miksi ihmeessä suostutte moiseen? Ei vain valkene minulle.

[/quote]

Tarkoitin tätä itse tarinaa. Ainakin viime keväänä se ilmestyi pari-kolme kertaa, pääsiäisversion lisäksi kai myös vappuna ja olikohan joku muuten-vaan-mökkeilykin, sanasta sanaan samanlaisena.

Vierailija
71/77 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmisruokaa ja kertakäyttöastiat, makuupussit.

Älä stressaa

Vierailija
72/77 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuossa mitään kamalaa ole tapahtunut. Ihan perusmeininkiä. Eka viestissä vaimo tiputteli punkkua illallista laitellen, kun mies laittoi tulet ja saunan päälle. En näe tuossa kuin idyllin suomen varhaiskeväässä. Paitsi palstan vakiovastauksissa, että joku mahdollistaa jonkun käytöksen ja että mies on lapsi. En ymmärrä, mutta en olekaan syntynyt 90-luvulla.

Jokakeväinen mökkikeskustelu on siis alkanut. Tästä puuttuu vielä se kuoro, joka valittaa että tuttavat ja sukulaiset tulee kutsumatta siivestämään toisten mökeille. Niitähän riittää joka kesä, ja niitä "hyvien neuvojen" antajia myös että mitäs valitat, sen kun sanot suoaan vaan. Vaan kun se ei mene oikeessa elämässä niin.

Kiitos tästä! Ainoa järkevä kirjoitus.

Vierailija
73/77 |
26.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsiko olet???

No mieshän tuossa lapsi on.

Vierailija
74/77 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on hiukan samanlainen järjestys eikö miyään ongelmia! Mies toki auttaa kun pyydän tai suoraan kehoitan jotain tekemään. Yleensä mennään aika perinteisellä systeemillä enkä koe sitä miksikään ongelmsksi.

Minä teen parempaa ruokaa ja osassn suunnitella pakkaamisen ja tavarat mukaan paremmin.

Mies taas ajaa autot ja veneet ja hoitaa saunan ja laiturin ja talon ja ulkorakennusteb huollot.

Ja totta puhuen mies maksaa meillä melkein kaiken, mun omat rahat on vaan mulle, eikä niistä pysty meifän elintasoa maksamaan.

Voi olla teidön mielestä että oltn alistettu ja piikana, mutta meillä se ei vasn mene niin!

Vierailija
75/77 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näitä uhriutuvia sikiäää??

Mielensäpahoittajia.

Vierailija
76/77 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan. Mistä?

Naiset saavat sen jo öidin maidosta. Joka ikinen.

Vierailija
77/77 |
27.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa. Olet ymmärtänyt paikkkasi evoluutiossa. Juuri noin sinun täytyykin toimia. Ei ole miehen tehtävä hoitaa noin arkisia askareita. Se on naisten tehtävä.

Lopettakaa siis kitinä. Olette saaneet tosimiehen rinnallenne. Moni on teille kateellinen. Ja teille jotka täällä lesoilette että teidän mies tekee kaikkea: hommatkaa itsellenne tosimies eikä mitään puppelinpoikaa joka siivoilee ja laittaa ruokaa.

Mies on johtaja!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän