Kannabiksen käyttöä ei voida sallia, koska se aiheuttaa vahinkoa aivoille ja psykoosia.
Tiedän työni kautta myös tapauksia jossa kannabiksen käyttäjä on seonnut, vaikka ei periaatteessa silloin ollut vaikutuksen alainen. Seuraukset ovat olleet murheellisia.
Ihan samalla logiikalla kuin lyijytön polttoaine, tupakka ja asbesti niin myös kannabis on erittäin haitallinen ihmisen terveydelle. Yhteiskunnalla on velvollisuus estää sellaisia ihmisiä vahingoittamasta itseään, jotka itse eivät ymmärrä aineiden vaaroja.
Koska paluuta 1800-luvulle ei haluta tehdä, ei kannabistakaan laillisteta Suomessa. Nykyinen budjetti ei tahdo muutenkaan riittää sairaudenhoitoon.
Kommentit (298)
Vierailija kirjoitti:
pahimmillaan asiakkaat eivät enää ymmärrä vähänkään monimutkaisempia lauseita. Kannabispsykoosista nyt puhumattakaan.
Mitä luulet saavuttavasi tuolla valehtelullasi? Taidat olla samanlainen valehtelija ja huijari mitä Irti Huumeista ry:n perustajakin.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen terveydenhuollon mt-työntekijänä kohdannut useampia kannabiksenkäyttäjiä
Mitä mieltä olet siitä, että kannabista on käytetty onnistuneesti skitsofreniankin hoidossa?
Kannabis on laillisesti saatavilla noin 100 miljoonalle aikuiselle Pohjois-Amerikassa, eikä mitään kauhukuvien mukaista ole tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Mietin, että kuinka luotettavia kannabiksen käytön pitkittäistutkimuksia olette olevan, kun aine on ihan eri kuin mitä oli vielä joitakin vuosikymmeniä sitten.
Ihan sama aine on edelleenkin. Jos THC-määrä on noussut hieman vuosien aikana, niin se tarkoittaa vain sitä, että kannabista pitää käyttää vähemmän, että saa halutun vaikutuksen. Lisäksi lääkekannabiksessakin voi olla THC:tä jopa 22 prosenttia, joten isokaan THC-määrä ei ole mikään ongelma, vaikka vahvaa kannabista käytettäisiin päivässä useita grammoja. Eli siis paljon enemmän mitä yksikään päihdekäyttäjä kannabista käyttää. Ja edelleen kannabis on koko maailman vähähaittaisin päihde.
Kerropa tämä 18v lapselleni, joka käyttää kannabista, ja sekoaa aina välillä siitä. Hyvin on netin aivopesu toiminut, kun sekoilu ei johdu mitenkään tuosta aineesta, vaikka sekoilua ei esiinny koskaan kun on ollut käyttämättä. Että olkaa hyvä nyt sitten vain, ja hoitakaa tämä nuori aikuinen kalliisti teidän verovaroillanne, kun kerran kannabiksen lailliseksi haluatte! Voin lähettää laskut ihan suoraan teille, kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Kannabispsykoosista nyt puhumattakaan.
https://lohari.net/harvardin-yliopisto-kannabis-ei-aiheuta-skitsofrenia…
"Keskustelu kannabiksen yhteydestä skitsofreniaan ja psykooseihin käy yhä kuumana. Harvardin lääketieteellinen tiedekunta sanoo, että pelkkä kannabiksen käyttö ei lisää skitsofreniaan sairastumisen riskiä. Tutkijoiden mukaan myöskään lopullista näyttöä siitä, että kannabis aiheuttaisi psykooseja, ei ole."
Vierailija kirjoitti:
Kerropa tämä 18v lapselleni, joka käyttää kannabista, ja sekoaa aina välillä siitä.
Millä tavalla "sekoaa"?
Vierailija kirjoitti:
Päihteiden käyttöä ei voida sallia, koska ne aiheuttavat vahinkoa aivoille ja psykoosia.
Monet elintavat ja harrastukset aiheuttavat vahinkoa aivoille. Jutun juju onkin siinä, että tutkimustieto auttaa meitä kartoittamaan riskikäyttäytymistä ja ennaltaehkäisemään mihin tahansa käyttäytymiseen liittyviä haittoja. Kieltolaki ei auta ketään muuta kuin järjestäytynyttä rikollisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Kerropa tämä 18v lapselleni, joka käyttää kannabista, ja sekoaa aina välillä siitä. Hyvin on netin aivopesu toiminut, kun sekoilu ei johdu mitenkään tuosta aineesta, vaikka sekoilua ei esiinny koskaan kun on ollut käyttämättä. Että olkaa hyvä nyt sitten vain, ja hoitakaa tämä nuori aikuinen kalliisti teidän verovaroillanne, kun kerran kannabiksen lailliseksi haluatte! Voin lähettää laskut ihan suoraan teille, kiitos!
No, kannattaisin sitä ettei kukaan alle 20-vuotias käyttäisi mitään päihteitä, vaan että jokaisella lapsella olisi turvallinen koti, ystäviä ja harrastuksia. Siten päihdekokeilut tulevat kuvioihin myöhemmin ja vastuullisemmassa seurassa.
Vierailija kirjoitti:
Kerropa tämä 18v lapselleni, joka käyttää kannabista, ja sekoaa aina välillä siitä.
meiän poika kuoli alkoholiin 28-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen terveydenhuollon mt-työntekijänä kohdannut useampia kannabiksenkäyttäjiä ja se on surullista kun näkee edessään sen mitä runsas ja säännöllinen käyttö voi aivotoiminnalle tehdä, pahimmillaan asiakkaat eivät enää ymmärrä vähänkään monimutkaisempia lauseita.
Montako kannabiksen virallista lääkekäyttäjää olet hoitanut vaikkapa psykoosin takia?
Vierailija kirjoitti:
Itse olen terveydenhuollon mt-työntekijänä kohdannut useampia kannabiksenkäyttäjiä
Google - "patologinen valehtelu"
Vierailija kirjoitti:
"Raamatussa kerrotaan eräästä puusta / kasvista, joka oli keskellä paratiisia. Raamattu ei kuitenkaan mainitse sen puun nimeä.
Mutta päätelmiä voidaan aina tehdä.Sen hedelmää ei saanut syödä, koska se aiheutti ennenpitkää kuoleman itse nauttijalle ja myös "nauttijan" jälkeläisille.
Tänäkin päivänä on olemassa tuollainen kasvi, joka kasvaa trooppisissa olosuhteissa erittäin hyvin, se kasvaa jopa 3 metriä korkeaksi, ja sen "hedelmän syöminen tai juominen (esim teen muodossa) lääketieteellisen tutkimuksenkin mukaan aiheuttaa mm. geeneihin ja kromosomeihin negatiivisia muutoksia, eli persoonallisuuden muutoksia ....toisenlaiseksi, mitä olisi luonnostaan tullut.
Tämän kasvin käyttö syötynä tai juotuna ..Tai pössyteltynä on kaikkialla maailmasaa on aiheuttanut valtavasti tuskaa, murhetta ja kuolemaa.
Esimerkkinä mainittakoon Osama Bin Ladenin kannabiksen käyttö...hänen puutarhastaan löydettiin kokonainen kannabiskasvattamo.
Joukkomurhat Aritzonassa, Begiassa ja jne. olivat kannabiksen käyttäjien tekemä.
Ja, niinkuin tiedämme, että sen "puun hedelmän nautiskelijat" tuntevat tulevansa...viisaammiksi, eli "tajunta laajenee", eli käyttäjät tuntevat tulevansa juuri sellaisiksi, kun "suuressa kirjassa" varoitetaan.Tämä kasvi ...jota puuksikin voidaan sanoa (koska se kasvaa niin korkeaksi) on KANNABISKASVI, ja sen hedelmä, eli emi-kukinto..sisältää rasvaliukoisen aine-osan,...nimeltään THC (tetrahydrokannabinooli). Se on ihmisen psyykeeseen vaikutava ...ja rasvaliukoisuutensa ansiosta, myös vaikuttaa perintötekijöihin.
Tämä kasvi on vielä tänäkin päivänä kielletty puu kaikkialla maailmassa, mutta sen pienestä käytöstä joissakin maissa,(esim Hollanti, Sveitsi jne.) on niin sanotusti rangaistavaisuus poistettu, eli se on dekriminalisoitu.
VOIDAAN SIIS HYVÄLLÄ SYYLLÄ PÄÄTELLÄ, ETTÄ TUO PUU/KASVI VOI OLLA MYÖS KANNABIS PUU/KASVI"
Kirjoittaja on Irti Huumeista ry:n perustaja.
Kannabis ei ole puu, eikä se tuota hedelmiä. Joten kannabis ei voi olla Raamatun kieltämä puu.
Vierailija kirjoitti:
Mietin, että kuinka luotettavia kannabiksen käytön pitkittäistutkimuksia olette olevan, kun aine on ihan eri kuin mitä oli vielä joitakin vuosikymmeniä sitten.
Itse olen terveydenhuollon mt-työntekijänä kohdannut useampia kannabiksenkäyttäjiä ja se on surullista kun näkee edessään sen mitä runsas ja säännöllinen käyttö voi aivotoiminnalle tehdä, pahimmillaan asiakkaat eivät enää ymmärrä vähänkään monimutkaisempia lauseita. Kannabispsykoosista nyt puhumattakaan.
eikö sua yhtään hävetä toi jatkuva valehtelu ja mt-alan ammattilaisen leikkiminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Google - "patologinen valehtelu"
Kun lähtökohtainen tyhmyys yhdistyy hulluuteen ja patologiseen valehteluun, syntyy työkyvyttömyyseläkkeellä olevia mytomaanisia "mt-työntekijöitä".
Vierailija kirjoitti:
Ihan samalla logiikalla kuin lyijytön polttoaine, tupakka ja asbesti niin myös kannabis on erittäin haitallinen ihmisen terveydelle.
Ei kannabis kovin haitallinen voi olla, kun edes todella runsas päivittäiskäyttö lääkekäytössä ei ole aiheuttanut uutisoituja ongelmia. Kannabiksen vertaaminen tupakkaan ja asbestiin on kyllä jo todella tyhmän ihmisen touhua. Mutta senhän sinä tiedät kyllä itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Voisitko kertoa millä tavalla lapsesi "sekoaa"?
Vastustan huumeita, mutta olen lukenut kannabiksen lääkinnällisistä vaikutuksista. Voi olla, että tuo ei ole kovin paha huume.
Vierailija kirjoitti:
Kannabista on käytetty maailmassa tuhansia vuosia, ja sinä aikana se on osoittautunut erittäin vähähaittaiseksi päihteeksi ja monipuolisimmaksi lääkekasviksi.
Nyt meni sinulla sitten taas kerran pelkäksi valehteluksi ja sinulle tyypillisten roolileikkien leikkimiseksi. Kannabis ei aiheuta psykoosia.