Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannabiksen käyttöä ei voida sallia, koska se aiheuttaa vahinkoa aivoille ja psykoosia.

Th-alan ammattilainen kertoo
21.03.2019 |

Tiedän työni kautta myös tapauksia jossa kannabiksen käyttäjä on seonnut, vaikka ei periaatteessa silloin ollut vaikutuksen alainen. Seuraukset ovat olleet murheellisia.

Ihan samalla logiikalla kuin lyijytön polttoaine, tupakka ja asbesti niin myös kannabis on erittäin haitallinen ihmisen terveydelle. Yhteiskunnalla on velvollisuus estää sellaisia ihmisiä vahingoittamasta itseään, jotka itse eivät ymmärrä aineiden vaaroja.

Koska paluuta 1800-luvulle ei haluta tehdä, ei kannabistakaan laillisteta Suomessa. Nykyinen budjetti ei tahdo muutenkaan riittää sairaudenhoitoon.

Kommentit (298)

Vierailija
141/298 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oikeasti tiedän montakin alkoholin käyttäjää, jotka ovat ns. seonneet tai päätyneet hoitokotiin makaamaan, kun ovat juoneet itsensä niin huonoon kuntoon. Ap:n logiikalla alkoholi pitäisi siis tehdä laittomaksi.

Vierailija
142/298 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä oikeasti tiedän montakin alkoholin käyttäjää, jotka ovat ns. seonneet tai päätyneet hoitokotiin makaamaan, kun ovat juoneet itsensä niin huonoon kuntoon. Ap:n logiikalla alkoholi pitäisi siis tehdä laittomaksi.

Kannabiksen käyttö ei aiheuta krapulaa ja sen maine vaarattomana ja terveellisempää vaihtoehtona kuin alkoholi kasvattaa riskiä runsaaseen käyttöön. Lisäksi kannabista ei tarvitse montaa kertaa käyttää jotta psykoosi puhkeaisi jos sopiva alttius ja elämäntilanne löytyy, kun taas alkoholipsykoosit tulevat vain alkoholisteille joiden käyttö on jatkunut runsaana pitkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/298 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitaan psykoosia ole olemassa. Se on valveuni. Eika valveunessa sinansa ole mitaan: Vaan siina, etta valveuni saattaa olla ikavaksi koettu sellainen. 

Psykiatria ei erottele naita, koska psykiatria; (Psykiatria) ei tunne sita mika on totuus. Psykiatria ratsastaa valeella ja levittaa seka kaataa sydameen akanoita. Sen sijaan etta sydan olisi taynna elamaa. Niin etta ruukku olisi taynna itavia jyvia. Silloin ei ole ristiriitaa, ja ikavia valveunia. Joissa on akanoita mukana.

https://www.vauva.fi/keskustelu/3421587/hukassa-ollut#comment-37380894

Vierailija
144/298 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jouduin jättämään päivittäin kannabiksesta kunnon tumut ottaneen miehen. Ihan sama, onko kännissä vai paukuissa. Riippuvuus mikä riippuvuus ja se ahdisti.

Joka ilta ysin jälkeen tunti meni poltellessa ja netin syövereitä ihmetellessä, sen jälkeen karkkikupin ääreen ja jotain ryönää telkkarista tuijottamaan. Seksikään ei sitä kiinnostanut.

Vierailija
145/298 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saija Varjushan totesi, että sai todella paljon apua lääkekannabiksesta MS-tautinsa hoidossa, mutta hänen rahansa eivät enää riittäneet lääkekannabiksen hankkimiseen, vaikka kannabiksen kasvatus ei kuitenkaan maksa edes euroa grammalta.

Kyllä se kasvatus hintoihinsa tulee. Siemenet 100e, välineet 300e ja sakot 420e jonka jälkeen homma alkaa taas alusta.

Lamppu, teltta ja hajunpoisto tuuletus. Siinä on välineet jotka maksaa kerran jos ei jää kiinni. Siemenet maksaa jotain jos ei saa keneltäkään pistokkaita. Kuitenkin itse kasvatuksessa maksaa lähinnä sähkö. Oikein tehtynä se on reilusti alle euron per gramma.

Sellaista olen kuullut että pienikin kasvatus on laskettu ammattimaiseksi hyvän laitteiston takia. Eli jos olet huolellinen niin oletkin jo ammattilainen. Jos nyt kuitenkin alan uudestaan kasvattaman itselle niin ihan tasan olen huolellinen. Sähkön kanssa pitää aina ottaa turvallisuus tosissaan.

Vierailija
146/298 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaista olen kuullut että pienikin kasvatus on laskettu ammattimaiseksi hyvän laitteiston takia. Eli jos olet huolellinen niin oletkin jo ammattilainen. Jos nyt kuitenkin alan uudestaan kasvattaman itselle niin ihan tasan olen huolellinen. Sähkön kanssa pitää aina ottaa turvallisuus tosissaan.

Hyvä laitteisto takaa liian hyvän sadon. Tuollainen 100g per kasvi tuottaa jo pariksi-kolmeksi vuodeksi kannabista. Vähempikin piisaa, niin voi sitten vaihdella lajikettakin.

Vierailija
147/298 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä laitteisto takaa liian hyvän sadon. Tuollainen 100g per kasvi tuottaa jo pariksi-kolmeksi vuodeksi kannabista. Vähempikin piisaa, niin voi sitten vaihdella lajikettakin.

Et ole tainut kasvattaa? Jos sitä on jatkuvasti saatavilla niin on lievästi sanottuna hankala perustella itselleen miksi en polttaisi? Sitä palaa helposti 3 g päivässä ja jos tolet nousee niinkuin tuppaa nousemaan niin vitonen voi ihan hyvin mennä päivässä. Silloin tuo 100 g menee 20 päivässä.

Eihän millään bublerilla uskalla kasvattaa kun sillä menee törkeän raja rikki. Sato voi olla jopa 400 g kuivaa ja sheriffit punnitsee märkänä. Vielä tuohon kasvattamiseen. Kaikki ei ole samanlaisia kuin minä. Tiedän ihmisen joka kasvattaa yhden kerrallaan ja polttelee sitä ties kuinka monta kuukautta.

Vierailija
148/298 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole tainut kasvattaa? Jos sitä on jatkuvasti saatavilla niin on lievästi sanottuna hankala perustella itselleen miksi en polttaisi? Sitä palaa helposti 3 g päivässä ja jos tolet nousee niinkuin tuppaa nousemaan niin vitonen voi ihan hyvin mennä päivässä. Silloin tuo 100 g menee 20 päivässä.

Hankala perustella? Miksi se vaatii mitään perustelua? Poltan silloin kun huvittaa, ei sen tarvitse eikä saa olla mitään hiton joka tuntinta tuutin imua.

Vierotukseen sun kaltaisen pitäisi päästä, tuohan on karannut jo täysin lapasesta.

Jos vähääkään on oma pää kunnossa, niin ei polttamatta oleminen vaadi mitään perusteluita vaan juurikin se polttaminen. Edellinen 100g riitti 5-6 vuotta helpostikin, joskin sitä ei noin kauaa pidä säilyttää. Roskiin vaan ja uutta satoa.

Ilmankos ihmiset pitää pilvenpolttajia narkomaaneina, jos tuollainen tahti on päällä. Onneks ei mun tuttavapiiriin kuulu yhtään sun kaltaista.

Vierailija
149/298 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisarenpoikani elämä tuhoutui kannabis -psykoosin takia. Ei palaudu enää koskaan ennalleen. Vuosia jo mennyt ja aina kun psykoosilääkitystä yritetään lopetella, niin alkaa nopeahko luisuminen takaisin psykoosiin. Ei ole työkykyä enää, täysin syrjäytynyttä elämää.

Ihmisten herkkyysasteet ovat niin erilaisia, toiset eivät saa haittavaikutuksia lääkkeistäkään, mutta toiselle tulee samasta lääkkeestä hallusinaatioita.

Vierailija
150/298 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankala perustella? Miksi se vaatii mitään perustelua? Poltan silloin kun huvittaa, ei sen tarvitse eikä saa olla mitään hiton joka tuntinta tuutin imua.

Vierotukseen sun kaltaisen pitäisi päästä, tuohan on karannut jo täysin lapasesta.

Jos vähääkään on oma pää kunnossa, niin ei polttamatta oleminen vaadi mitään perusteluita vaan juurikin se polttaminen. Edellinen 100g riitti 5-6 vuotta helpostikin, joskin sitä ei noin kauaa pidä säilyttää. Roskiin vaan ja uutta satoa.

Ilmankos ihmiset pitää pilvenpolttajia narkomaaneina, jos tuollainen tahti on päällä. Onneks ei mun tuttavapiiriin kuulu yhtään sun kaltaista.

Ei mulla mikään ole karannut hallinnasta. Pidän aika pitkiä taukoja nykyään polttelusta. Siis viikoista kuukausiin. Se vaan jos kasvatan niin en todellakaan edes yritä olla käyttämättä joka päivä. Olen niin nautinnon haluinen että jos voin niin otan. En myöskään seksille pysty koskaan sanomaan ei.

Viimeksi ostin nelosen ja polttelin sitä 7 päivää. Taukoa sitä edelsi reilusti toista kuukautta. Kaikkiaan olen pajautellut vuosikymmeniä. Joskus maistuu enemmän ja toisinaan vähemmän. Riippuu tilanteesta miten haluttaa tai ei. Pajan yksi huono puoli on se että siitä ei ole suuria haittoja edes päivittäin käytössä ja siksi lipsuu helposti aika suureenkiin käyttöön.

Toisaalta kun tietää ettei siitä ole pahoja haittoja niin miksei käyttäisi usein? Käytön sallivassa maassa luultavasti polttaisin aina joka päivä enkä murehtisi käyttöä. Elämä on lyhyt ja mieluiten olen sen ajan onnellinen.

Vierailija
151/298 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin ostan ykkösen pilveä 20 eurolla ja nautin siitä muutamat kerrat kun että ostaisin kopan kaljaa ja kärsin darrasta seuraavana päivänä.

Vierailija
152/298 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on se vähemmän haitallinen kuin alkoholi. Muttei täysin haitaton kuitenkaan.

Vierailija
153/298 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt jaksa koko keskustelua rullata läpi mutta selkeästi on puolesta ja vastaan mielipiteitä, itse olen laillistamisen puolella. Puhun nyt omasta kokemuksestani. Me silloin tällöin miehen kanssa poltellaan jointti tai kaksi enkä keksi mitään haittoja verrattuna esim. alkoholiin. Ei tule krapulaa, ei "kännitappeluita" eikä muitakaan esim. alkoholin aiheuttamia haittoja, puhumattakaan siitä että oltaisi psykoosissa. Ollaan ihan normaaleja työssäkäyviä ihmisiä ja polttelut tapahtuu viikonloppuisin vaikkapa saunan jälkeen. Mikä sen mukavampaa rentoutuneena, hyvää ruokaa syöneenä pienessä pilvessä, sen lisäksi että se rentouttaa se myös tekee hauskemman olon kuin esim. alkoholi. Ketä tämän pitäisi haitata?

Vierailija
154/298 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että kannabis aiheittaa psykooseja, mutta jos suvussa on psykoosi-sairauksia, toki voi  laukaista psykoosin/skitsofrenian.

Olen läheltä seurannut erään skitsofreenikon toimintaa, ja hänellä ainakin kannabis aiheuttaa psykooseja ja pahentaa psykoottisia oireita huomattavasti psykoosi-lääkityksestä huolimatta.

Silti hän käyttää kannabista, eikä usko että kannabis pahentaa oireita, vaikka monet ystävät/läheiset yrittävät herätellä häntä riskeistä ja yrittävät kieltää käyttöä. Vähän vaikea tilanne kun aikuisesta ihmisestä on kyse ja kun skitsofreniaan liittyy sairaudentunnottomuus. 

Huomaa kyllä selvästi että kannabis tyhmentää tätä ihmistä, ja käy hitaalla ja on yksinkertaisempi kuin ennen. sääli.

Vierailija
155/298 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että vihreä luonnontuote aiheittaa psykooseja, mutta jos suvussa on psykoosi-sairauksia, toki voi  laukaista psykoosin/skitsofrenian.

Olen läheltä seurannut erään skitsofreenikon toimintaa, ja hänellä ainakin vihreä luonnontuote aiheuttaa psykooseja ja pahentaa psykoottisia oireita huomattavasti psykoosi-lääkityksestä huolimatta.

Silti hän käyttää pajaria, eikä usko että se pahentaa oireita, vaikka monet ystävät/läheiset yrittävät herätellä häntä riskeistä ja yrittävät kieltää käyttöä. Vähän vaikea tilanne kun aikuisesta ihmisestä on kyse ja kun skitsofreniaan liittyy sairaudentunnottomuus. 

Huomaa kyllä selvästi että vihreän käyttö tyhmentää tätä ihmistä, ja käy hitaalla ja on yksinkertaisempi kuin ennen. sääli.

Vierailija
156/298 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannabis on myös paras lääke MS-tautiin.

Ilmeisesti sinulla on myös perustelut tälle?

Kannabis suojelee aivoissa MS-taudissa tuhoutuvaa myeliiniä. Ihan yleisesti käytetty lääke MS-taudin hoidossa, mutta ei tietysti Suomessa.

Vierailija
157/298 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että vihreä luonnontuote aiheittaa psykooseja, mutta jos suvussa on psykoosi-sairauksia, toki voi  laukaista psykoosin/skitsofrenian.

Aivan mikä tahansa päihde voi laukaista psykoosin. Kofeiinipsykoosejakin on useita vuosittain, ja alkoholipsykoosit ovat yleisimpiä hoidettuja psykooseja Suomessa. Niitä on vuosittain yli 4000.

Vierailija
158/298 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanadassa kannabis on ollut laillista nyt noin puolen vuoden ajan.

Emme ole lukeneet yhtäkään uutista siitä, miten psykoosipotilaita kiikutetaan ambulanssikaupalla vastaanotoille päivät pitkät.

Käyttömäärien perusteella tätä pitäisi tapahtua jatkuvasti.

Vierailija
159/298 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisarenpoikani elämä tuhoutui kannabis -psykoosin takia. Ei palaudu enää koskaan ennalleen. Vuosia jo mennyt ja aina kun psykoosilääkitystä yritetään lopetella, niin alkaa nopeahko luisuminen takaisin psykoosiin. Ei ole työkykyä enää, täysin syrjäytynyttä elämää.

Nyt meni sitten taas valehtelun puolelle.

Vierailija
160/298 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kanadassa kannabis on ollut laillista nyt noin puolen vuoden ajan.

Emme ole lukeneet yhtäkään uutista siitä, miten psykoosipotilaita kiikutetaan ambulanssikaupalla vastaanotoille päivät pitkät.

Käyttömäärien perusteella tätä pitäisi tapahtua jatkuvasti.

Ja käytännössähän kannabis oli jo ennen laillistamista ollut laillista 20 vuotta. Nyt se asia vain virallistettiin. Kannabiksen käyttäjiä Kanadassa on saman verran kuin asukkaita Suomessa, joten kyllä tuolla määrällä on tullut jo aivan selväksi mitä haittoja kannabis aiheuttaa. Jos jotain suuria haittoja olisi ollut, kuten vaikkapa sellaisia joita alkoholi aiheuttaa, eipä olisi kannabis laillistunut sielläkään.