Kannabiksen käyttöä ei voida sallia, koska se aiheuttaa vahinkoa aivoille ja psykoosia.
Tiedän työni kautta myös tapauksia jossa kannabiksen käyttäjä on seonnut, vaikka ei periaatteessa silloin ollut vaikutuksen alainen. Seuraukset ovat olleet murheellisia.
Ihan samalla logiikalla kuin lyijytön polttoaine, tupakka ja asbesti niin myös kannabis on erittäin haitallinen ihmisen terveydelle. Yhteiskunnalla on velvollisuus estää sellaisia ihmisiä vahingoittamasta itseään, jotka itse eivät ymmärrä aineiden vaaroja.
Koska paluuta 1800-luvulle ei haluta tehdä, ei kannabistakaan laillisteta Suomessa. Nykyinen budjetti ei tahdo muutenkaan riittää sairaudenhoitoon.
Kommentit (298)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannabis ei aiheuta mitään tuhoa aivoille edes todella runsaassa ja päivittäisessä lääkekäytössä, jossa annostukset voivat olla jopa monisatakertaisia satunnaiseen päihdekäyttöön verrattuna.
Miksi sitten moni pitkään käyttänyt käy hitaalla ja kärsii mm. muistiongelmista?!
Ovat varmaan käyttäneet alkoholia. Sehän tuhoaa aivoja todella tehokkaasti, koska on rasvaa liuottava pesuaine ja aivot ovat pääosin rasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kanadassa kannabis on ollut laillista nyt noin puolen vuoden ajan.
Emme ole lukeneet yhtäkään uutista siitä, miten psykoosipotilaita kiikutetaan ambulanssikaupalla vastaanotoille päivät pitkät.
Käyttömäärien perusteella tätä pitäisi tapahtua jatkuvasti.
Ja käytännössähän kannabis oli jo ennen laillistamista ollut laillista 20 vuotta. Nyt se asia vain virallistettiin. Kannabiksen käyttäjiä Kanadassa on saman verran kuin asukkaita Suomessa, joten kyllä tuolla määrällä on tullut jo aivan selväksi mitä haittoja kannabis aiheuttaa. Jos jotain suuria haittoja olisi ollut, kuten vaikkapa sellaisia joita alkoholi aiheuttaa, eipä olisi kannabis laillistunut sielläkään.
Olen samaa mieltä.
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/2016030721232363
Maailman viisi eniten addiktoivaa ainetta:
1. Heroiini
2. Alkoholi
3. Kokaiini
4. Barbituraatit
5. Nikotiini
https://kannabisuutiset.wordpress.com/2009/12/03/mika-huumeongelma-amer…
"Mikä huumeongelma? Amerikkalaismies polttanut jo 115 000 kannabissavuketta."
Vierailija kirjoitti:
En nyt jaksa koko keskustelua rullata läpi mutta selkeästi on puolesta ja vastaan mielipiteitä, itse olen laillistamisen puolella. Puhun nyt omasta kokemuksestani. Me silloin tällöin miehen kanssa poltellaan jointti tai kaksi enkä keksi mitään haittoja verrattuna esim. alkoholiin. Ei tule krapulaa, ei "kännitappeluita" eikä muitakaan esim. alkoholin aiheuttamia haittoja, puhumattakaan siitä että oltaisi psykoosissa. Ollaan ihan normaaleja työssäkäyviä ihmisiä ja polttelut tapahtuu viikonloppuisin vaikkapa saunan jälkeen. Mikä sen mukavampaa rentoutuneena, hyvää ruokaa syöneenä pienessä pilvessä, sen lisäksi että se rentouttaa se myös tekee hauskemman olon kuin esim. alkoholi. Ketä tämän pitäisi haitata?
Ainakin heitä ..minua joka joudun sitä sivullisena haistelemaan. Oksettavaa itsensä saastutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt jaksa koko keskustelua rullata läpi mutta selkeästi on puolesta ja vastaan mielipiteitä, itse olen laillistamisen puolella. Puhun nyt omasta kokemuksestani. Me silloin tällöin miehen kanssa poltellaan jointti tai kaksi enkä keksi mitään haittoja verrattuna esim. alkoholiin. Ei tule krapulaa, ei "kännitappeluita" eikä muitakaan esim. alkoholin aiheuttamia haittoja, puhumattakaan siitä että oltaisi psykoosissa. Ollaan ihan normaaleja työssäkäyviä ihmisiä ja polttelut tapahtuu viikonloppuisin vaikkapa saunan jälkeen. Mikä sen mukavampaa rentoutuneena, hyvää ruokaa syöneenä pienessä pilvessä, sen lisäksi että se rentouttaa se myös tekee hauskemman olon kuin esim. alkoholi. Ketä tämän pitäisi haitata?
Ainakin heitä ..minua joka joudun sitä sivullisena haistelemaan. Oksettavaa itsensä saastutusta.
Enpä ole nähnyt sinua haistelemassa tontillani.
Vierailija kirjoitti:
Olen läheltä seurannut erään skitsofreenikon toimintaa, ja hänellä ainakin vihreä luonnontuote aiheuttaa psykooseja ja pahentaa psykoottisia oireita huomattavasti psykoosi-lääkityksestä huolimatta.
Eipä vaikuta siltä, että kieltolaki toimisi. Ja jos yksittäistapausten pohjalta kielletään päihteitä, kaikki päihteet menevät kieltoon.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/201802052200721345
Saksassa rikospoliisien liitto BDK (Bund Deutscher Kriminalbeamter) vaatii "kannabistuotteiden täydellistä dekriminalisointia". Poliisiliiton mukaan nykylaki ei ole "viisas eikä kannattava" yhteiskunnalle.
- Kannabiksen kieltäminen on historiallisesti tarkasteltuna tapahtunut mielivaltaisesti eikä ole tähän päivään mennessä osoittautunut älykkääksi tai kannattavaksi. Ihmiskunnan historiassa ei ole ollut yhteiskuntaa ilman huumeidenkäyttöä, ja se tulee yksinkertaisesti hyväksyä, BDK:n johtaja André Schulz sanoi Bild-lehdelle.
Hän uskoo, ettei kannabis tule olemaan enää kauan kiellettyä Saksassa.
- (Marihuanan käytön) kieltäminen aiheutti suurimmat ongelmat. Tämänhetkisessä oikeusjärjestelmässämme stigmatisoidaan ihmisiä ja samalla annetaan rikollisille mahdollisuus ammattiuraan.
Vierailija kirjoitti:
Olen läheltä seurannut erään skitsofreenikon toimintaa, ja hänellä ainakin kannabis aiheuttaa psykooseja ja pahentaa psykoottisia oireita huomattavasti psykoosi-lääkityksestä huolimatta.
Toisia skitsofreenikoita taas kannabis voi auttaa sairauden hoidossa.
https://www.ts.fi/uutiset/maailma/815225/Kannabislaakkeella+lupaavia+tu…
"Kannabislääkkeellä lupaavia tuloksia skitsofrenian hoidossa."
Päihteiden käyttöä ei voida sallia, koska ne aiheuttavat vahinkoa aivoille ja psykoosia.
Vastaus loytyy ihan muualta:
https://www.vauva.fi/keskustelu/3422699/hukassa-ollut-piilotettu#commen…
Vierailija kirjoitti:
Vastaus loytyy ihan muualta:
https://www.vauva.fi/keskustelu/3422699/hukassa-ollut-piilotettu#commen…
Ja vaikka tietysti itseaan ei pida vahingoittaa, niin se vahingoittunutkin ihminen voi olla taydellinen, jos sydamessa on vain elamaa, eika akanoita. Katsos kun kaikki pitaa voida saada anteeksi. pitaa olla mahdollisuus muuttua hyvaksi.
Jos et sita suo olet pahan puolella. Myos vaha riittaa jos se on hyvaa. Vaikka kuinka pieni jyvanen...
Kun ajatellaan että päihteiden käyttöä ohjataan esim. hinnalla kaljojen ja muiden mietojen suuntaan. No kannabis on joka tavalla alkoholia vähemmän haitallinen päihde. Miksi se sitten on laiton huume?
Vierailija kirjoitti:
Huomaa kyllä selvästi että vihreän käyttö tyhmentää tätä ihmistä, ja käy hitaalla ja on yksinkertaisempi kuin ennen. sääli.
7
Eli sulla on esimerkkinä peräti yksi skitsofreenikko, jonka pohjalta teet sitten yleistyksiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä tapauksessa suosittelen sinulle uraa huumekoirana. Lähin naapuri meillä 2km päässä joten tarkka hajuaisti saa olla. :)
"Raamatussa kerrotaan eräästä puusta / kasvista, joka oli keskellä paratiisia. Raamattu ei kuitenkaan mainitse sen puun nimeä.
Mutta päätelmiä voidaan aina tehdä.
Sen hedelmää ei saanut syödä, koska se aiheutti ennenpitkää kuoleman itse nauttijalle ja myös "nauttijan" jälkeläisille.
Tänäkin päivänä on olemassa tuollainen kasvi, joka kasvaa trooppisissa olosuhteissa erittäin hyvin, se kasvaa jopa 3 metriä korkeaksi, ja sen "hedelmän syöminen tai juominen (esim teen muodossa) lääketieteellisen tutkimuksenkin mukaan aiheuttaa mm. geeneihin ja kromosomeihin negatiivisia muutoksia, eli persoonallisuuden muutoksia ....toisenlaiseksi, mitä olisi luonnostaan tullut.
Tämän kasvin käyttö syötynä tai juotuna ..Tai pössyteltynä on kaikkialla maailmasaa on aiheuttanut valtavasti tuskaa, murhetta ja kuolemaa.
Esimerkkinä mainittakoon Osama Bin Ladenin kannabiksen käyttö...hänen puutarhastaan löydettiin kokonainen kannabiskasvattamo.
Joukkomurhat Aritzonassa, Begiassa ja jne. olivat kannabiksen käyttäjien tekemä.
Ja, niinkuin tiedämme, että sen "puun hedelmän nautiskelijat" tuntevat tulevansa...viisaammiksi, eli "tajunta laajenee", eli käyttäjät tuntevat tulevansa juuri sellaisiksi, kun "suuressa kirjassa" varoitetaan.
Tämä kasvi ...jota puuksikin voidaan sanoa (koska se kasvaa niin korkeaksi) on KANNABISKASVI, ja sen hedelmä, eli emi-kukinto..sisältää rasvaliukoisen aine-osan,...nimeltään THC (tetrahydrokannabinooli). Se on ihmisen psyykeeseen vaikutava ...ja rasvaliukoisuutensa ansiosta, myös vaikuttaa perintötekijöihin.
Tämä kasvi on vielä tänäkin päivänä kielletty puu kaikkialla maailmassa, mutta sen pienestä käytöstä joissakin maissa,(esim Hollanti, Sveitsi jne.) on niin sanotusti rangaistavaisuus poistettu, eli se on dekriminalisoitu.
VOIDAAN SIIS HYVÄLLÄ SYYLLÄ PÄÄTELLÄ, ETTÄ TUO PUU/KASVI VOI OLLA MYÖS KANNABIS PUU/KASVI"
Kirjoittaja on Irti Huumeista ry:n perustaja.
Mietin, että kuinka luotettavia kannabiksen käytön pitkittäistutkimuksia olette olevan, kun aine on ihan eri kuin mitä oli vielä joitakin vuosikymmeniä sitten.
Itse olen terveydenhuollon mt-työntekijänä kohdannut useampia kannabiksenkäyttäjiä ja se on surullista kun näkee edessään sen mitä runsas ja säännöllinen käyttö voi aivotoiminnalle tehdä, pahimmillaan asiakkaat eivät enää ymmärrä vähänkään monimutkaisempia lauseita. Kannabispsykoosista nyt puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
"Raamatussa kerrotaan eräästä puusta / kasvista, joka oli keskellä paratiisia. Raamattu ei kuitenkaan mainitse sen puun nimeä.
Mutta päätelmiä voidaan aina tehdä.Sen hedelmää ei saanut syödä, koska se aiheutti ennenpitkää kuoleman itse nauttijalle ja myös "nauttijan" jälkeläisille.
Tänäkin päivänä on olemassa tuollainen kasvi, joka kasvaa trooppisissa olosuhteissa erittäin hyvin, se kasvaa jopa 3 metriä korkeaksi, ja sen "hedelmän syöminen tai juominen (esim teen muodossa) lääketieteellisen tutkimuksenkin mukaan aiheuttaa mm. geeneihin ja kromosomeihin negatiivisia muutoksia, eli persoonallisuuden muutoksia ....toisenlaiseksi, mitä olisi luonnostaan tullut.
Tämän kasvin käyttö syötynä tai juotuna ..Tai pössyteltynä on kaikkialla maailmasaa on aiheuttanut valtavasti tuskaa, murhetta ja kuolemaa.
Esimerkkinä mainittakoon Osama Bin Ladenin kannabiksen käyttö...hänen puutarhastaan löydettiin kokonainen kannabiskasvattamo.
Joukkomurhat Aritzonassa, Begiassa ja jne. olivat kannabiksen käyttäjien tekemä.
Ja, niinkuin tiedämme, että sen "puun hedelmän nautiskelijat" tuntevat tulevansa...viisaammiksi, eli "tajunta laajenee", eli käyttäjät tuntevat tulevansa juuri sellaisiksi, kun "suuressa kirjassa" varoitetaan.Tämä kasvi ...jota puuksikin voidaan sanoa (koska se kasvaa niin korkeaksi) on KANNABISKASVI, ja sen hedelmä, eli emi-kukinto..sisältää rasvaliukoisen aine-osan,...nimeltään THC (tetrahydrokannabinooli). Se on ihmisen psyykeeseen vaikutava ...ja rasvaliukoisuutensa ansiosta, myös vaikuttaa perintötekijöihin.
Tämä kasvi on vielä tänäkin päivänä kielletty puu kaikkialla maailmassa, mutta sen pienestä käytöstä joissakin maissa,(esim Hollanti, Sveitsi jne.) on niin sanotusti rangaistavaisuus poistettu, eli se on dekriminalisoitu.
VOIDAAN SIIS HYVÄLLÄ SYYLLÄ PÄÄTELLÄ, ETTÄ TUO PUU/KASVI VOI OLLA MYÖS KANNABIS PUU/KASVI"
Kirjoittaja on Irti Huumeista ry:n perustaja.
"Saitte tänään käsityksen Raakkunan faijasta, Joka on aina mua sortanut, mun teini iästä asti. Kun ei edes hyvästä yrityksestäni huolimatta, voinut ÄIJÄ koskaan olla asiallinen ja mukava. Vaan koitti mun omia ajatuksia muuttaa omiensa kaltaiseksi, ja valtaansa aina mun yli pommittaa. Sitä on kestänyt pojat kuulkaa näihin päiviin asti, vaikka ikää on mulla about 50v. Ja lopulta se tais tajuta, minkälainen HÖLMÖ se on asenteessaan ollutkaan. Kun ainoaa Esikois poikaa on ainoastaan valtansa alle sovittaa. Vai voinko iloita tästäkään. Sillä vähän käy sääliks jo äijää, vaikka vieläkin se nyrkit pystyssä mun edessä heristelee, ja olis tosi tyytyväinen jos poliisit sai syyn mut pidättää. SAASTA!"
Kirjoittaja on Irti Huumeista ry:n perustaja poika.
Minkä tähden psykoosilääkitystä yritetään aina lopetella?