Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alppimatkailu pelkkää diivailua?

Vierailija
06.02.2023 |

Haluaisin lähteä Alpeille, mutta onki totta, että siellä kuljetaan hiprakassa turkit päällä ja chanelit käsivarrella?

Olen todella pettynyt jos se on tällaista :(

Haluaisin lähteä katsomaan niitä maisemia ja rauhoittumaan.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt patikoimassa monta kertaa eikä kukaan ole siellä diivaillut. 

Vierailija
2/16 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri laittoi ihania lumimaisemia Alpeilta, jossa on poikansa kanssa laskettelemassa. Hän on tavallinen tallaaja ja kaukana diivasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne tietyt kohteet, joissa näytellään rikasta?

Vierailija
4/16 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut monena kesänä patikoimassa Alpeilla, enkä ole nähnyt minkäänlaista diivailua. Talvimatkoista ei ole kokemusta.

Vierailija
5/16 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tällainen kyllä kiinnostaisi, mutta aika turistien täyteinen paikka on. ERI

Vierailija
6/16 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siellä just ei tarvitse diivailla, kun on rennot vaatteet päällä koko ajan. 

Vierailija
7/16 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä oon ollu siellä ihan laskettelemassa, enkä omista chanelia tai turkkia.

Vierailija
8/16 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menen laskemaan, enkä ole hakeutunut noihin tule nähdyksi keskuksiin. Paras hinta-laatu löytyy Italian alpeillaja siellä on upeat maisemat sekä loistavaa ruokaa.

Vierailija
9/16 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku tällainen kyllä kiinnostaisi, mutta aika turistien täyteinen paikka on. ERI

Me vuokrattiin kaksio tuolta vähän siitä ihan keskustan ulkopuolelta. Ihan hyviä kävelyreittejä oli, mutta talvella en ole tuolla käynyt. 

Vierailija
10/16 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut patikoimassa ja autoilemassa kesällä ja laskettelemassa talvella. Alpeilla on ihanaa ja erityisesti kesällä saa olla aika lailla omassa rauhassa.

Vierailija
11/16 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alpit ovat kyllä kaukana diivailusta. Porukat ovat jossain mukavissa ulkoiluvaatteissa vain. 

Vierailija
12/16 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt Saksan, Itävallan, Sveitsin ja Ranskan Alpeilla ja ihan peruskamoilla siellä on selvinnyt. Sveitsissä on kyllä kallista ja kai siellä on pari ns. luksuspaikkaa, mutta sinnehän ei tarvitse mennä. 

Vierailija
13/16 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sveitsissä on pari kylää, jonne maailman rikkaat menevät, mutta ei kai sinne kukaan tavallinen eksy jo ihan hintatason takia. 

Vierailija
14/16 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sveitsissä on pari kylää, jonne maailman rikkaat menevät, mutta ei kai sinne kukaan tavallinen eksy jo ihan hintatason takia. 

Gstaad on muistaakseni yksi näistä paikoista. 

Vierailija
15/16 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt koirani kanssa lomalla Itävallan Seefeldissä kerran syyskuun alussa. Kiva pieni paikka ja hisseillä pääsi mukavasti ylös eri puolille ja sitten käveltiin koiran kanssa vaan alas eri reittejä. Vuoristokahvilassa tuli syötyä lounas ja sitten patikoitiin alas. Siellä oli lehmiä ja hevosia vapaana ja välillä piti miettiä, että uskaltaakohan tästä mennä, mutta hyvin jättivät meidät rauhaan. 

Vierailija
16/16 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kesällä, niinkuin me, niin saat kulkea rauhassa ja on melko edullista, kun eitvain jää pitkäksi aikaa esim. Sveitsiin. Myös lasketteluhisseillä pääsee ylös vuoristoon ihailemaan maisemia ja ne kulkevat melkein tyhjinä. Ylhäältäkin löytyy yleensä  auki oleva vuoristomaja tai ravintola, jossa voi esim lounastaa. Ei ole ruuhkaa, kun matkustaa ennen muun Euroopan koululaisten lomakautta. Uikkarit mukaan, mutta myös lämpimämpää vaatetta, sillä sää vaihtelee varsinkin korkeammalla vuoristossa. Kun pysyy poluilla, voi pärjätä hyväpohjaisilla lenkkareilla, ei tarvitse vaellsukenkiä, ellei vaella pitkiä ja vaativia reittejä.

Tahdotko liitovarjoilemaan?  Kävelemään upeissa maisemissa? Uimaan korkealle vuoristojärveen tai laaksoon kylpylään? Pyöräilemään tai sähköpyöräilemään? Vuokrata auton ja käydä ajelemassa maisemareittejä? Tutustua kaivoksiin ja luoliin? Käydä satumaisissa linnoissa? Pistäytyä kaupungin hulinassa? Istua kahvilassa tai terassilla? Syödä snitzeleitä ja struudeleita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän