Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~Pitkään tuhdanneiden kevät~

01.04.2013 |

Mukana tuhtaamassa:

Caffee82
Minä -82, mies -82.
Pirkanmaalta, ja ekaa lasta yritetään.

Evelina -71
Esikoinen toiveissa
yritystä 09/09 alkaen
viisi inssiä tehty, -
Dg. selittämätön lapsettomuus
IVF 10/10 -
PAS 11/10 +, kohdunulkoinen
IUI 02/11 -
IVF 04/11 +, kohdunulkoinen

inkeri
inkeri-82, Mies-84
yritystä 07/08 alkaen
Dg. selittämätön lapsettomuus
1.IUI 11/10-
2.IUI 1/11-
3.IUI 2/11-
1.IVF 5/11-
2.IVF 11/11-
1.PAS 02/12-
2.PAS 2/12-

2poj@näiti, Pääkaupunkiseutu
-Itse 37v., mies 43v. Lapset 07/05 ja 09/06
-Yritystä 08/07 alkaen. Kolmas toiveissa.
-Endometrioosiepäily 2009, tutkimuksiin 11/09, tähystys + putkien aukiolotutkimus 01/10 -> lievä endo poistettu ja putket ovat auki.
-Miehellä todettu alhainen testosteronitaso 07/10, siittiöt tutkittu syksyllä -11, tulos ok

katka
minä vm 79 ja mies vm 77
pojat 06 ja 08
km 08/10 (luomuraskaus)
hoidot alkamassa

Karoliina81
Molemmat vm 81
Esikoista toivotaan
Yritys aloitettu 05/10
Hoidot aloitettu 12/11
1. OI 01/12 -
1. IUI 02/12 -
2. IUI 03/12 -
3. IUI 10/12 -
4. IUI 01/13 -
5. IUI 02/13

kiharapää, ikä 26, mies 28
Yritys aloitettu kesällä 2007, ekaa yritetään. Haastetta lisää vuorotyö, aina ei olla sopivaan ajankohtaan samaan aikaan kotona hereillä..
Nykyään koira, johon pyrin kuluttamaan aikaani ettei tarttisi ajatella yrittämistä.

Maikki1985
Eli minä olen 27v ja mies 32v.
Ensimmäinen toiveissa
YA 9/2011

Marjana
Minä 26v, mies 28v.
Esikoista toivotaan.
Yritys aloitettu 03/2010
Labrat, aukiolotutkimus yms. tehty syksyllä 2011.
Minulla lievää monirakkulaisuutta ja miehen spermanlaadussa mahdollisesti heittoja.
Clomifen-kuureja (OI) 4 kpl -> ei tulosta
Clomifen-kuuri (OI) 02/2012
1. IUI 03/2012 -
2. IUI 04/2012 -
3. IUI 06/2012 -
1.ICSI 08/2012 -
1.PAS 11/2012 -

miss piggy
Minä-81, mies-83
Keski-Pohjanmaalta
Eka yhteinen lapsi yrityksessä.
Miehellä entisestä suhteesta pian 4 vuotias tyttö.
Hormonaalinen ehkäisy lopetettu 02/12
PCO löydetty 07/12
Terolut 6kk kuurina aloitettu 07/12

MäntäneN
esikoinen haaveissa
Y 11/09 lähtien
dg selittämätön
1. IUI 01/12 -
2. IUI 03/12 -
1. IVF 05/12 -
1. PAS 09/12 -
2. PAS 12/12 -
3. PAS 01/13 -
2. IVF 06/13

Roma
Minä 39 v. ja mies 35 v.
Esikoinen tyttö 11/08 (luomusti)
2. lapsen yritys aloitettu 12/09
1. IUI 11/10 -
2. IUI 01/11 -
3. IUI 02/11 -
1. IVF 05/11 -

sajeeve
pikku kolmonen toiveissa (miehelle eka)
Minä 31, mies 34
yritys aloitettu 08/11
km 08/12

Tindra
minä 24v., mies 26v.
Toista lasta yritetty nyt 1,5v. Esikoinen syntynyt -10, häntä yritettiin ensin vuosi ilman apuja, sitten parin kierron verran Terolutien avulla.

Plussanneet:+++ :) Paljon onnea!

+ Suttu, yritystä 08/08, plussa 09/10
+ Tinsku83, plussa 11/10
+ Myrmica, yritystä 06/08, plussa 02/11
+ Usko, ya 07/05, plussa 03/11, 2.ivf
+ IhmemaanLiisa, ya 11/09, plussa 04/11
+ Helja, ya 08/09, plussa 04/11, eka ivf
+ Nyytikki , ya 4/06, plussa 04/11, eka ivf
+ Emma__80, ya 08/07, plussa 05/11, 1. PAS
+ Nelli, ya 06/08, plussa 05/11, 3. IVF
+ Ennuli81, ya 08/08, plussa 05/11, 1. PAS
+ Annique, ya 04/07, plussa PAS 8/11
+ Nippe82, ya02/10 alkaen, plussa OI 12/11
+ TaigaQ, ya kevät/11, plussa 01/12
+ Sofi, ya 04/08, plussa 03/12, 1.ivf
+ Vasculi ya 11/10 plussa 05/12
+ iiris83 ya 08/08 plussa 10/12
+ Gabriela ya 1/2010 plussa 12/12 1.ivf

Kommentit (115)

41/115 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkuluuruu :)

Evelle taas kiitos tsempeistä, toiveet on todella korkeella ja voi kun ne toteutuisi!! Hurjalta kuullostaa nuo summat sulla, hui! Toisaalta taas, mitäpä sitä ei maksaisi, mutta ei noita ihan tälläisen tavallisen duunarin palkoista maksele.. Me ei onneksi olla vielä lainoja jouduttu ottamaan näihin. Minä olen pääosin maksanut lääkkeet ja mies maksellut kykynsä mukaan polikäyntejä tms ja ollut sitten kokkausvuorossa :D Samassa taloudessahan tässä nyt asutaan kuitenkin.. Milloinkas sulla sitten olisi mahdollisesti se siirto? Kerkeekö kesällä vai meneekö syksyyn?

ON: Ultrassa taas käyty. Limakalvo 10mm, oikealla 10 follia 14-16mm ja vasemmalla vähemmän, oisko ollu joku 5kpl, joista yksi on luultavasti retentiofollikkeli joka on viime kierrosta jäänyt. Nestettä myös kuulemma on, eli täytyy rauhallisesti ottaa loppuaika. Mutta ihan hyvä saalis sieltä olis tulossa. Muuten vointi on ollut kohtalaisen hyvä tähän asti, eilen ja tänään kun on ollut enemmän liikkeellä, niin on alkanut vatsa olemaan aika pömppö ja arka. Täytyy siis oikeastikin hidastaa vauhtia. Tiistaina on punktio ja pitkä viljely tulee niin perjantaina vasta siirrellään pikkuista kyytiin, en malta odottaa :)

-M

42/115 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäntänen: Minäkään en olisi huolissani noista antibioottikuureista, kun yleensä ne on kuitenkin melko harmittomia. Kovasti tsemppiä punktioon ja hyviä hermoja odotteluun! Se on aina yhtä kamala vaihe, kun odottaa tuloksia siitä, että onko alkiot hedelmöittyneet.

Eve: Huh mikä hinta! Ei ehkä pitäisi edes valittaa, kun meillä tämä projekti on nyt vuoden sisään maksanut noin 2500e ja sekin tuntuu jo kukkarossa. Hyvin sinä kyllä saat hermosi pidettyä kurissa, vaikka noinkin ahdistava tilanne on, että yritys olisi viimeinen ainakin toistaiseksi.

ON: Kohtahan tässä alkaisi ovulaatiokin lähestyä, joten ehkä tähän kiertoon pitäisi asennoitua niin kuin kuuluukin... Olen ottanut taas vitamiinit käyttöön takaisin ja yritetään molempien puolelta nyt huolehtia, että kaikkia vitamiineja tulee tarpeeksi. Jotenkin mieltä rauhoittaa, että edes jotain yrittää tehdä tämän luomuyrittämisen suhteen.

Tämä kevät ja alkukesä on vaan siitä hankalaa aikaa, kun olen jossian määrin allerginen, eikä noita allergialääkkeitä voi sitten oikein käyttää, kun ne voi hankaloittaa raskaaksi tulemista. :/ Nenä on hieman tukkoinen ollut, mutta aloitin siihen nyt kortisoninenäsumutteen. Sen ei pitäisi vaikuttaa raskautumiseen, mutta toki se pitää lopettaa, jos tulee raskaaksi.

Marjana kp 10/30-34 yk 3v 2kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/115 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäntikselle hurjat tsempit huomiseen punktioon. Kaikki ovat huippuyksilöitä ja saatte pakkaseenkin hurjat määrät.

Marjanalle tsempit oviksen hyödyntämiseen. Luomuvauvaa pukkaa eiks vaan.

Uuh, vielä pari päivää kärvistelyä. Torstaina olis se lekuriaika, sanoinko jossain et olis ollut keskiviikkona. no mut siis torstaina se vihdoin on. Mulla oli edelliset menkat 12.5 ja ei niitä kyllä ehdi siirtää eteenpäin, mutta onkohan niitä mahdollista aikaistaa jotenkin? Koskaan ei ole ollut tilannetta et olis laitettu menkat tulemaan ennen aikojaan, siirretty eteen päin kylläkin. Tietävät kyllä klinikalla kiertoni ja lupasivat että siirto on kesäkuun aikana, joka tapauksessa ennen kesätaukoa. Se tarkoittaisi sitä ettei menkkoja voi eteenpäin tyrkätä eli eli voisiko kuulkaa olla siskot niin että siirto tehdään about luonnolliseen kiertoon mikä tarkoittaisi heti kuun vaihdetta. toisaalta mulla on itseltäni jääneitä hormoneja luovuttajalle, jotka vielä torstaina niin menee siinä sen pari viikkoa ennen kuin punktio hänelle tehdään. olenkos nyt jotenkin sekava. Tämä johtunee siitä että en nyt yhtään malttais odottaa kun kerrankin ollaan näin lähellä. Testit jo polttelee kaapissa...no torstaina ollaan viisaampia. Toivottavasti nyt ei mitään mutkia matkaan tule, mikäänhän ei ole varmaa ennen kun alkio on siirretty minuun.

Mäntis, montako alkiota sulle on aiemmin laitettu? Omassa ivf:ssä ekassa laitettiin yksi josta tuli se kohdun ulkoinen ja tokalla kerralla kaksi kun toinen oli vähän heikomman laatuinen ja siitäkin sitten se kohdun ulkoinen. Nyt olin siinä uskossa et laittavat kaksi varmuuden vuoksi, mutta laittavatkin kuulemma vain yhden. Kaksosraskaus noissa alkion siirroissa on sen verran suuri kuulemma. Minä itseasiassa tyhmä olen luullut että kaksonen tulee silloin jos kaksi siittiötä ui samaan alkioon, mutta se onkin niin että yksi alkio saattaa kohdussa jakautua kahdeksi ja näin sitten kaksosta pukkaa. Eli se onkin naisesta johtuva ominaisuus eikä miehestä. kaikkea uutta sitä oppii kun vanhaksi elää.

minäkin oon alkanut popsia kaiken maailman vitamiineja. muista mäntis sitten kun siirto on tehty niin tilkka eli noin max puoli desiä punkkua iltaisin saattaisi avittaa kiinnittymistä. Niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin. Kysyin tätä lapsettomuuslääkäriltä silloin aikoinaan ja hän sanoi ettei voi lääkärinä kehottaa automaattisesti juomaan alkoholia, mutta koska itse kysyin niin sillä saattaa olla pienoinen vaikutus. Perustuen siihen, että punaviini laajentaa verisuonia ja näin ollen alkio saattaisi löytää sen herkkusuonen helpommin. tämä kuulemma ainakin saattaisi auttaa tupakoivia naisia. en tiedä pitääkö tuo paikkansa, mutta itse siemasin tilkan joka ilta niissä molemmissa raskauksissa. Niin ja kuulemma se pitäisi olla nimenomaan punaviiniä, muu alkoholi ei käy. Itse meinaan kyllä riuskasta sen tilkan siihen asti jos sattuisi se plussa tulemaan.

Tulkaahan kertomaan kuulumisia. mikäs muuten Maikin tilanne niissä kilppareissa? Ootko saanut vielä mitään tuloksia?

Nyt koirat vielä pikkupisulle ja unten maille. kauniita unia!

44/115 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punktiokuulumisia..

Kiitos evelle ja Marjanalle tsempeistä, tuli tosi hyvä fiilis! Ja niitä muuten tarvittiin..

Evelle hermoja torstain odotteluun, kunpa aika menisi nopeasti! Tää odottaminen on kaikesta ärsyttävintä. Kerrohan heti kuulumiset! Täällä peukut pystyssä :)

Kyselit niistä alkioista, mulle on aina laitettu vaan yksi alkio, perusteluina se kun on niin paljon ja hyviä alkioita saatu niin on ollut niin hyvä ennuste. No, ei paljoa ole ennusteet auttanu, kun ei sitä vauvaa vieläkään ole neljän siirron jälkeen :D Nytkin on tarkoitus vain yksi siirtää.

Marjanalle peukut luomuiluun!

Missä maikki?

ON: Tänään siis punktio tehty ja on muutes viimenen kerta kun se tehdään, ellei ole tarjota totaali kanveesia.. Eli siis kipeää teki! Olin ihmetellyt jo viimeiset päivät kun pissalla käyminen alkoi olla kipeää, niin ilmeisesti mun rakko painoi niitä munasarjoja, tai toisinpäin. Tänään puntiossa vasemmalta onnistui ihan suhteellisen kivuttomasti, kyllä se neula tuntui, mutta muuten ei mitään. Oikealla puolella olikin virtsarakko edessä ja joutuivat katetroimaan kesken toimenpiteen, ilmeisesti mun rakko ei tyhjentynyt kunnolla enää normaalisti. Katetroiminen ei koskenut, mutta ei paljoa näkyvyyttäkään parantanut, eli joutuivat väkisin painamaan sen tieltä pois. Tässä vaiheessa kipulääkekin oli jo kerennyt haihtumaan ja meni kivulias tovi ennen kuin uusi annos kerkesi vaikuttamaan. Toimenpiteen jälkeen oli alavatsa vielä todella kipeä ja lääkettä sain suun kautta, sekä vielä lihakseen, joka sitten lopulta alkoi helpottamaan. Aivan erilainen kokemus siis kuin vuosi sitten.. Asiaa ei helpottanut yhtään, kun mies ei voinut olla paikalla toimenpiteen aikana, siitä hän on saanut kyllä kuullakin..

Saaliina 13 munasolua, 5 vähemmän kuin vuosi sitten. Hieno saalishan tuo on, mutta silti tuntuu niin pieneltä tuon vuoden takaisen saaliin jälkeen. Nyt kauhee jännäily, että monta niistä hedelmöittyy ja perjantaina vasta siirto, kun viljelevät 8 soluiseksi asti.

-M

45/115 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Mäntis, olen niin pahoillani, että punktio oli noin kamalaa. Eikö sinulle annettu suonensisäistä lääkettä ollenkaan? minä olen aina saanut suoraan suoneen ensin tujauksen jotain tosi vahvaa kipulääkettä että olen höpötelyt iloisia ja sitten vasta puudutuspiikki, jota en edes tuntenut enkä tietenkään koko toimenpidettä. Mutta älä huoli, ei sun tarvii enää siihen mennä sillä sähän tulet justiin raskaaksi priimasoluista ja sisaruksia saatte sitten pakkasesta. ja jos vielä viljelevät plastokystiksi asti niin selvä peli, tämä on teidän kerta. Tosi hyvä määrä sieltä tuli. Toivottavasti kaikki lähtee jakautumaan niin on sitten niitä pikkusisaruksia valmiina. Se on aina yhtä kamalan jännittävää odottaa sitä soittoa, että kuinka on käynyt. Aattele kun mulla oli vain kaksi munasolua molemmilla kerroilla ja jos ne ei oliskaan hedelmöittynyt ja lähtenyt jakautumaan. Vaikka eipä tuolla nyt niin merkitystä kun pöljät menivät väärään paikkaan.

oon joskus miettinyt että voiko oma limakalvo olla sellaista joka ikäänkuin hylkisi alkioita? Onkohan se mahdollista? Mulla on joku tyhmä ajatus siitä että mulla olis sellainen ja siksi nuo alkiot ovat lähteneet johtimiin päin, ikään kuin pakoon limakalvoa. No ei kai se voi olla syynä, mutta kaikkea sitä tulee mietittyä.

Nyt sitten koita Mäntis vaan rentoutua ja odotella perjantaita rauhallisesti. Kohta olet niin raskaana. Joo, paraskin puhuja täällä mitä tulee tuohon rauhallisuuteen. Itse näin viime yönä unta, että synnytin vauvan joka oli tyttö. Oi olispa totta..

46/115 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eve: Kyllä mulle annettiin suoneen rauhoittavaa ja opiaattia, pää oli niin ihanan kevyt että! Kipulääkkeen vaikutus vaan kestää sen n. 15 min. ja sen ensimmäisen annoksen vaikutus siis kerkesi haihtumaan sen katetrointihässäkän aikana. Sain sitten lisää, mutta se ei kauheasti sitten auttanutkaan, kun oli niin voimakas se kipu. Mutta onneksi se on nyt ohi ja vointi on jo paljon parempi.

Vähän vajaaksi jäi eiliset kuulumiset, olin niin tokkurassa koko illan, että unohtui ihan kertoa, että limakalvo oli mitattuna 7mm (WTF?).. Epäilen mittausvirhettä, edelliset oli 9 ja 10mm, ei kait se voi kutistuakaan? Lääkäri kyllä oli sitä mieltä, että vaikka kuinka yritti niin ei saanut kun 7mm. Aloitettiin siis rinnalla vielä Zumenon eilen, aamuin illoin ja tänään laitoin ensimmäisen lugen. Kävin myös apteekista uudet mama -vitamiinit, joita meinaan nyt taas päivittäin ottaa. Myös omega3:set aamuisin aloitin taas, olivat tauolla muutaman viikon, kun trombosyyttiarvot olivat jo alhaalla, eli ohentaa verta ja lisää siis vuotoriskiä niin ajattelin että parempi ennen punktiota pitää taukoa. Hirveä ikävä mulla on kuntosalille, milloinkohan sitä uskaltaa alkaa liikkumaan kevyesti?

Olen miettinyt myös samaa asiaa, että näinkö kohtu hylkii niitä alkioita kun eivät suostu kiinnittymään. Niin priimatavaraa kuulemma aina ollut, mutta eivät ole edes hipaisseet. Viimeksi taisin jopa lääkärille vitsailla, että laittakaahan sitä erikeepperiä sinne perään, niin jospa se tarttuisi paremmin kiinni :D Puhuttiin ystävän kanssa tänään myös siitä selittämättömyydestä ja miten se turhauttaa kun ei mitään syytä ole siihen, että ei vaan onnistu, sekä siitä että helpottaisiko se minkä verran tätä tuhtaamista jos olisi selkeä syy lapsettomuuteen. Saisiko asiaa käsiteltyä ja tehtyä sitä surutyötä paremmin?

Omaa napaa vielä sen verran, että kauheasti turvottaa ja liikkeellä oleminen tekee arkaa, mutta olo on jotenkin tosi virkeä ja positiivinen. Pitää vaan näin kesäkeleillä vähän miettiä, mitä kaapista laittaa päälle, kun pienessä kaupungissa ei haluaisi niitä "raskausjuoruja" liikkeelle. Vaikkakin, kyllähän peilin edestä löysin itseni mallailemasta mahaa, kuvitellen sen olevan vauva -sellainen.. Miehellekin nappasin kuvan huvikseni :D Kyllä tää tauti taitaa pehmittää mun aivot ihan lopullisesti :D :D 

Ainii, tärkein meinas unohtua.. Sain puhelinsoitonkin ennen kymmentä tänä aamuna ja 10 munasolua hedelmöittyi! Muistelin että vuosi sitten 18:sta hedelmöittyi 11, eli nyt on paljon parempi prosentti.. Vitsi kun en malttaisi odottaa enää perjantaihin.. Saati sitten vielä kahta viikkoa siihen päälle, apua!

Tulipas romaani.. :D

-M

47/115 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäntis, hurjasti tsemppiä huomiseen siirtoon. Nyt ne on valkannut sulle sen valioyksilön joka haluaa tarrata kiinni. Niin sydämestäni toivon, että kaikki menee hyvin. Aika outoa tuo limakalvon oheneminen, mutta onneksi oli vielä korjattavissa noilla zumenoneilla. Jospa olisi mitannut väärin. mutta toisaalta nyt on ainakin tuplamahkut kun on tuplalääkkeetkin, hih. Ja tosi hyvä määrä hedelmöittyi, ihan mahtavaa. nyt vaan rekallinen liimaa sinne suuntaan niin hyvä tulee.

Mun klinikkakäynti oli pettymys. lekuri selitti mitä tapahtuu sekä mulle ja luovuttajalle, ja kaiken tuon tiesinkin jo. no sitten jonohoitaja ei ollut tänään töissä niin lääkäri ei saanut tietoa, missä vaiheessa luovuttajan kierto on. Eli ei tiennyt kumman meistä kiertoa pitää siirtää. Pöh. Sit halusi välttämättä ultrata ettei vaan ole mitään polyyppeja tai muuta mikä vaikeuttaisi kiinnittymistä. yritin inistä et onko pakko kun kaksi kk sitten ultrattiin ja kaikki oli hyvin. juu juu kannattaa tarkistaa, huoh,,,no kaikki oli aivan loistavasti ja kp 10 limakalvo 9mm eli sekin hyvä. ja kuulemma enempi häntä vielä kiinnosti limakalvon rakenne, eli siinä pitäisi näkyä sellaisia "kerroksia" ja mulla tuokin ok. Eli kaikki mahkut raskautua pitäisi olla. Jonohoitaja kai soittaa mulle huomenna alustavaa aikataulua. Vastaanottaja on menossa sinne vasta ensi viikolla joten sit kai se lopullinen aikataulu lyödään lukkoon. Kuitenkin kovasti lupasi, että tavalla tai toiseella siirto ehditään tekemään ennen kesätaukoa. Ovatkin auki vielä heinäkuun ensimmäisen viikonkin. Tuo juhannus vähän sotkee, mutta toivottavasti menisi nyt mahdollisimman mutkattomasti.

Kysyin tuosta että voiko oma limakalvo olla sellaista matskua, että hylkisi alkiota. Se on kuulemma alkanut nyt kiinnostaa tutkijoitakin ja suomesta pääsee tutkimukseen mukaan harvat ja valitut eli tutkimus on ulkomailla, olikohan nyt jenkeissä vai briteissä. eli kai siinä jotain perää voi olla, mutta ilmeisesti äärimmäisen harvinaista. Itse mietin että jos elimistö on kovin hapan niin voisiko alkio-parka vallan syöpyä limakalvoon kun kropan pitäisi olla enempi emäksinen. Pitäisiköhän vetästä vähän pascoe-litkua että saisi tasapainoon tuota hommelia. Itse kun syön tosi huonosti vaikka olen koko ajan päättänyt et nyt alkaa se rehujen puputtaminen jne terveet elämän tavat, mutta niin vaan taas tänään söin maksalaatikkoa ja suklaata. Jep jep, ei ihme jos neito on vähän hapan. Taidanpa tehdä sen pissatesstin missä näkyy tuo happamuus jos vielä löydän jostain niitä liuskoja. Viikon pascoe kuuri ei tässä kohtaa ainakaan haitaksi varmasti ole. ja huomenna menen kauppaan ja ostan kasviksia ja kunnon proteiineja. Tiedän kyllä miten pitää syödä oikein ja terveellisesti mut en vvaan saa toteutettua. Ehkäpä tämä vauvaprojekti nyt saisi minutkin vihdoin motivoitumaan.

Missäs kaikki muut on? Huhuu? Tulkaahan kertomaan kuulumisianne. Meinasitko Mäntis kirjoitella tuolla kuukausipinossakin nyt kun alkaa piinaviikot? Mietin että ehkä kirjoittelen sielläkin sitten kun tuo päivä selviää niin en mene sinne turhaan roikkumaan. Siellä on tosi aktiivista porukkaa, mutta pahoina päivinä tuntuu joskus vähän pahalta kun tuntuu että siellä kaikki raskautuu suunnilleen toisella yrityksellä ja jotkut vaan joutuvat roikkumaan pinoissa kuukausista ja vuosista toiseen. Olen minäkin toki onnellinen muiden puolesta kun saavat kokea tuon onnen, mutta kun minäkin haluaisin. haluaisin, että me kaikki saataisiin kokea tuo onni edes kerran elämässä.

Jos mulla kerrankin kävisi tuuri ja tulisin raskaaksi onnellisesti loppuun asti ja pakkaseen jäisi alkioita niin mullahan olisi periaatteessa sitten mahdollisuus saada vielä pikkusisar vauvalle. No oikeesti en uskalla tuollaista onnea edes toivoa, mutta periaatteessa ihan mahdollista. Unelmia unelmia.

Mäntikselle vielä kerran virtuaalihalit huomiselle ja tulehan heti kertomaan kuulumiset. ajattele, huomenna olet RASKAANA! Jibii!

hyvää yötä kaikille!

48/115 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hieman ottanut nyt etäisyyttä tähän "pitkään tuhdanneiden"-pinoon osaltaan siksi, että tästä tulee väkisin hoitoruljanssit mieleen ja nyt pitäisi yrittää keskittyä positiiviseen luomuyrittämiseen. Olen kyllä käynyt lukemassa kuulumisianne joka päivä.

Mäntäselle pahoittelut kivuliaasta punktiosta. Mikähän kipulääke niillä on käytössä siellä... Minulla on molemmissa punktioissa annettu lisää kipulääkettä suoneen. Toisessa kerran ja toisessa kaksi kertaa ja kyllä se lääke vaikutti tosi nopeasti. Suoraan suoneenhan se meneekin. Rabafeenia käytetään meidän polilla.
Tsemppiä siirtoon!

Eve: No onpahan ollut lääkärireissu. Toivotaan, että nuo kuukautisten siirtoasiat selviää pian ja pääset tosiaan siirtoon ennen kesätaukoa. Meidän polilla se kesäsulku alkaa jo juhannukselta... Viikkokin pitempään auki olisi riittänyt, että olisi ehditty PAS tekemään. Mutta ei auta itkeä.

ON: Luomuilua siis pelkästään. Ovis on tuloillaan kulman takana ja peittoja on heiluteltu joka toinen päivä. Ja syöty vitamiineja. Mieli on jo positiivisempi asian suhteen, mutta kyllä jokainen raskaana oleva nainen saa minulle sellaisen vähän ikävän fiiliksen vatsanpohjalle. Sen verran pinnassa tunteet kuitenkin on tämän asian tiimoilta.

Marjana

49/115 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Top-alkio siirretty sydänkotiin :) :)

Siis aivan uskomatonta, kaikki 10 hedelmöittynyttä oli lähteneet jakautumaan!! Näistä 7 kahdeksansoluiseksi, 1 seitsemänsoluinen ja 1 kuusisoluinen. ICSI:llä oli muutamaa hedelmöitetty ja sellainen valioyksilö saatiin myös matkalle mukaan. Loput 9 sisarrusta pääsi pakkaseen odottelemaan. Lääkäri ihmetti hyviä tuloksia, ei kuulemma ole koskaan näin hyviä saanut. Lupaili jopa 40-50% onnistumismahdollisuudenkin sen 30 sijasta. Näillä eväillä jos ei tartu, niin en tiiä millä sit :D Jotenkin aivan uskomaton fiilis ja olotila, teknisesti olen siis raskaana, hih! Miten maltan seuraavat 2 viikkoa.....

Saitko eve selvyyttä tänään niihin sun aikatauluihin? Harmi se sun eilinen käynti kyl.. Täällä kyllä tsemppaillaan, että pääset sinne siirtoon ennen kesätaukoja. Ihmeellisiä nuo polin taukoilut, eikö ne tajua että ihmiset tahtoo vauvoja, eikä ootella niitten lomia :D Nyt kyllä tyhjennetään tää tuhtareitten pino ja siirrytään kaikki sinne odottajiin, eiks niin!

Kuukausipinoon en varmaan meinannut kirjoitella, kävi kyllä mielessä ja olen nyt jopa parin vuoden tauon jälkeen käynyt seurailemassa siellä ihmisten kuulumisia. Jotenkin vähän samoilla fiiliksillä sun kanssa, siitä että kun ihmiset tuskailee yrittämisen vaikeutta 2kk yrittämisen jälkeen niin tulee sellainen olo, että ei oikein kuulu sinne. Ja tosissaan se, että on vähän eri tilanteessa kun ne jotka onnistuu toisella yrittämisellä. Tosin olisihan siellä aktiivisempaa, mutta täytyy ehkä passata vielä kuitenkin. Toivotaan, että tää pino tästä vähän vilkastuisi ja taustailijatkin tulisi morjestamaan :)

Marjanalle ihan hurjana myötätuulia luomuiluun! Toivottavasti saat palaset kasailtua, vaikka eihän niitä säröjä koskaan piiloon saa.. Kyllä se raskaanaolevien näkeminen ja uusien raskausuutisten kuuleminen kirpaisee aina yhtä paljon vaikka kuinka koittaisi olla positiivisin mielin :)

Mikä oli muuten se litku josta eve puhui? Itse meinasin nyt yrittää elää mahdollisimman normaalisti, vaikka ei treenaamaan vielä pääsekään. Sain luvan kuitenkin rauhallisille kävelyille ja ensi viikolla onkin sellaiset kelit että kelpaa kävellä :) Nyt vaan keksittävä keinoja millä saisi ajatuksia pois...

-M pp0

50/115 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa Mäntis! onnittelut kyytiläisestä. Pysykööt hän matkassa seuraavat 40 viikkoa. Paljon tarrasukkia lähti sulle tulemaan. Hienosti olivat jakautuneet ja pakkasessa sitten pikkusiskoja ja veljiä odottelemassa. Upeeta!

Mulle soitettiin nyt siitä aikataulusta. Omia menkkoja ei tarvii siirtää vaan siirto tapahtuu juhannuksen jälkeisellä viikolla. Vasta. Mutta toisaalta ihan kiva ettei tartte siirrellä mitään. Sikäli ainakaan jos menkat nyt tulevat ihan ajallaan mikä kuulemma olisi kovin suotavaa. mulla kun tuppaa menkat joskus vähän myöhästymään jos on kovasti jännää elämässä. koitanpa nyt siis olla rauhallisin mielin, joopa joo. Mulle tulee tueksi kuitenkin zumenonit ja sit tietty luget. Lääkäri tosin mainitsi et on tullut joku kivempi keltarauhashormoni kuin lugesteron, jota laitetaan vain kerran päivässä eikä sottaisi niin paljoa, mutta on myös kalliimpi. No en ole kokenut lugejen käyttöä mitenkään hankalaksi, pikkuhousunsuoja vain pöksyyn niin ei hätää.

Löysin niitä happamuustestiliuskoja ja testasinkin jo illalla. Tulos oli että olen happamista happamin. aamulla testasin uudelleen ja tulos oli melkein neutraali ja sama tulos iltapäivällä, melkein neutraali. En nyt sitten oikein tiedä kannattaako tuota litkua sitten juoda. Se on siis ph balance Pascoe. Kysyin hoitajalta tänään tuosta että voiko limakalvo olla liian hapan ja siksi alkio ei tarraa kiinni. Hän ei osannut sanoa asiaan mitään ja arveli että jos tuollainen vika olisi mahdollista niin sitä kyllä osattaisiin hoitaa. Mutta mitä jos sitä ei tulla ajatelleeksi ja vika voisi olla siinä. normaalistihan kun ihminen syö ravintoympyrän mukaan niin elimistön happamuus pitäisi olla tasapainossa luonnostaan. Mutta kaikki eivät syö ihan niin kuin pitäisi tai jotkut vitamiinit eivät välttämättä imeydy tarpeeksi hyvin syystä tai toisesta. Hänellä oli vähän ajatuksena ettei kauheasti suositella mitään lisäravinteita kun ei ole tarpeeksi tutkimustietoa, että miten vaikuttaa loppupeleissä. itse olen sitä mieltä että voisi ennen raskautta käyttää mitä vaan jos se parantaa oloa ja omaa terveyttä. ymmärrän että raskauden alettua joitain vitamiineja ja ruoka-aineita pitää välttää, se on selvä se, mutta ennen raskautta kaiketi voisi vähän täydentää vitamiinivarastoja. Kaipa nämä on niitä juttuja että toiset on toista mieltä ja toiset toista. Suositellaanhan raskausmonivitamiininkin käyttöä. Tuo litku on vaan tosi pahaa, mutta kai sitä saisin sen pikku tilkan huitastua kitusiin. Jos ottaisin sitä viikon ajan ja koko ajan koitan korjata ruokavaliota oikeaan suuntaan niin ei kai siitä nyt voi olla haittaa kun siirtoon on kuitenkin aikaa yli kuukausi. Näin uskoisin.

Mäntis, milloin sulla on tapana ollut tehdä eka testi? jos muistat niin minä oon se hullu joka aloittaa testien tekemisen heti kun pregnyl on poistunut elimistöstä. Se onkin hauskaa puuhaa ja samalla niin masentavan piinaavaan kun ei niitä haaleitakaan viivoja ekoina testipäivinä kuitenkaan tule. mutta pakko vaan testata. Taitaa olla parikymmentä testipuikkoja ja herkkiä sellaisia tuolla kaapissa odottelemassa. Ai niin pitää muuten katsoa onko ne enää käyttökelposia kun edellisestä raskauden alusta on niin kauan aikaa. jos niissä siis on jotain päiväyksiä. Oi niin jännää, kohta pääset kuulostelemaan kaiken maailman oireita, ihanaa.

51/115 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö aika liiku ollenkaan?? Miten tätä kestää vielä 13 päivää? :D :D

Evellä kuulostaa hyvältä aikataulu! Kerkeet nauttimaan rauhassa yöttömästä yöstä ja keräämään hurjasti tsemppiä ja malttia piinailuun.. Vaikka aika malttamaton se taidat olla odottelemaan, niinkuin minäkin.. :D Nyt vaan sormet ja varpaat ristiin, että menkat tulee ajallaan!!

Ne luget on kyl aika ällöjä, mutta pikkuhousunsuojilla täälläkin ollaan pärjätty. En varmaankaan kykenis maksamaan niitä kalliimpia, kärsitään niitten vähästen eurojen edestä sitten vähän enemmän. Vaikka tottakai se aina helpottas mitä vähemmän noita joutuisi aina laittelemaan..

Mä en tiedä kyllä että millon uskallan testailla. Polilta eivät suositelleet testaamaan ennen kahta viikkoa, kuulemma niin paljon vääriä tuloksia tullut. Varmaan pregnylin vuoksi, en muista milloin sen oli tarkoitus poistua kokonaan. Jospa sitä malttais, vaikka tiedän, että en kyllä välttämättä malta :D

Oireista vielä vähän, rinnat on ollu jo viikon kipeenä. Menopurin aikana nännit muutui tosi araksi ja ovat ko antennit pystyssä :D Nyt pregnylin jälkeen sitten rinnat on paisunu ja arat ihan muualtakin. Voin kuvitella miten helläksi menee kun on oikeastikin raskaana. Mies on aika innoissaan, tosin ilmoitin että ei paljoa ole asiaa niitten lähelle kun ovat niin kipeät :D Mahaa hän on kyllä muistanut silitellä ja pussailla, sulosta.. Viime yönä oli alavatsakipuilua, tai sitten näin vain unta.. Tänään illalla oli myös vähän aikaa menkkamaista kipuilua, liekkö lugeista johtuvaa. Pitäis yrittää olla tarkkailematta liikaa noita, vaikka positiivisin mielin tässä koitetaan koko ajan olla, niin silti takaraivossa kolkuttelee ne monet pettymykset..

-M

52/115 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäntis, voi niin mieletöntä että olet päässyt piinailemaan. Eikö olekin kummallista, ettei se aika tuolloin liiku mihinkään. koita keksiä kaikkea kivaa puuhaa, vaikka helpommin sanottu kuin tehty. Mielessähän se on koko ajan.

Voi hitsit, että sulla on noita rintakipuja jo nyt. Mulla ei ollut ollenkaan tai ehkä ihan vähän sitten kun oli lugeja käyttänyt jo monta päivää, vaikka toisaalta saattoi tietty johtua siitä raskaudestakin. Nyt ei sitten voi ainakaan rintojen arkuudesta päätellä mitään, höh. Voi ihana sun mies, kun muistaa hellitellä. tässä kohtaa itselläni hiukan haikea mieli kun olisi niin kivaa piinailla mieheni kanssa, mutta se nyt vaan ei ole mahdollista, nyyh. Kuka tietää jos vielä joskus tapaan jonkin ihanan miehen rinnalleni, ei sitä koskaan voi tietää.

Mulla oli kolme hymynaama-ovistestiä jäljellä ja aattelin testata tuleeko ovis ajoissa niin siitä vois päätellä menkkojenkin alkamista. tyhmä testasin jo kp 12 ekan ja enää yksi testi jäljellä. toivottavasti näyttäisi huomenna sen hymynaaman niin oltais hyvin aikataulussa.

minä kun testaan aina sika aikaisin niin kysyin tietty tuosta pregnylin poistumisesta. En enää muista miten se tarkalleen meni, mutta mulla oli tupla-annos sitä ja sanoivat et viikko siirrosta niin voisi testata. Vai oliks se 8 päivää, kääk nyt en muista. mutta muistaakseni sain ekat haaleat plussat jo 8 päivää siirrosta. Mutta olisihan se aika kamalaa jos tulisi haalea plussa ja olisikin pregnylin aiheuttamaa. Eli kannattaa varmistaa ettei se enää näy testissä.

Hitsit kun meinaa lyödä niskaa pahasti lukkoon. istun täällä lämmin kaurapussi niskassa, toimii mulla aika hyvin. Onneksi vielä tässä kohtaa voin ottaa reilusti lääkettä, huh, jos siis jotain hyötyä tuosta odottelusta on, hehe.

Ootko Mäntis mittaillut lämpöjä? niistä vissiin kanssa jotain voisi päätellä. Eikös se ollut niin että lämmöt vähän nousee ja pysyy koholla jos on raskaana? Pitäis varmaan mitata oma normilämpö vähän ennen menkkojen alkua jos haluaa sitten verrata seuraavassa kierrossa niitä.

Toivottavasti sulle alkaa ilmaantumaan kovasti oireita, jotka ei sovi lugeen. Täällä niin peukut pystyssä.

53/115 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana aurinko!

Voi että mä nautin tosta kelistä, se saa kyllä mielen niin piristymään, aah ihanaa! Pääsin aamulla töistä ja kun päiväunista ei tullut mitään niin käytiin sitten ystävän kanssa kävelemässä kaupungilla ja istumassa jätskikiskalla. Ihana viileähkö viima kävi vielä järveltä päin ja aurinko kuitenkin lämmitti. Olen normaalisti aika tarkka syömisteni suhteen, mutta jotenkin nää hoidot ja hormonit on tehneet tehtävänsä, en vaan pysty kieltäytymään mistään makeasta :D Voin vaan kuvitella millaisia ne oikeat raskauden aikaiset himot ovat, hah!

yritin googlettaa tuota pregnyl asiaa ja jopa 2 viikon jälkeen on näyttänyt testissä haamua. Itse muistelin viime kerrasta myös, että taisi pp 11 tai 12 näyttää mulla vielä, suuri oli pettymys kun plussaksi sen silloin jo tulkitsin. Pitänee siis malttaa vielä mieli, vaikka ostin Cittarin pregcheck-liuskatestejä jo kaappiin odottelemaan, jos loppuviikosta yrittäs kattoo näkyykö pregnyl enää. Joko olet eve saanut ovisplussan?

Tää on eve vissiin vähän kaksinkeskusteluksi mennyt meillä, vaan eipä haittaa! Mukavaa, että jaksat piinailla mun kanssa täällä :) Toivottavasti siirrytään molemmat sitten sinne odotuspuolelle! Laskeskelin, että ystävänpäivän alle sattuisi mahdollinen laskettuaika. Onhan se höperöä kattoa, vaikka ei koko vauvan tulosta ole edes varmuutta. Jotenkin mukava haaveilla, että milloin olisi eka ultra ja äippäloman alku..

Mites se sun niska? mulla olis huomenna fysioterapia, pääsen taas rangan käsittelyyn. Mulla menee toi rintaranka herkästi jumiin, niin pääsin ihan lähetteellä hierontaan ja omt:hen. Pääsee tunniksi nauttimaan ja rentoutumaan :)

Kyselit vielä noista lämmöistä, en ole mittaillut kauheasti. Meillä on niin huono lämpömittarikin että näyttää mitä sattuu. Oviksen jälkeen yleensä on alkanut palelu ja se jatkuu aika lailla sinne ekoihin menkkaoireisiin saakka. Nyt kesällä se vaan tietysti on vaikeemmin havaittavissa :D

Vähän omaa napaa vielä, menkkamaista jomottelua, ajoittain kovaakin oli eilisen päivän ja illan aikana. Epäilen edelleen sen johtuvan ihan lugeista. Tää on kyllä aivan sanansa mukaan piina-aikaa, vaikka kuinka yrittäs ajatuksia saada muualle niin koko ajan kolkuttelee takaraivossa vauva-asiat ja sitä yrittää kauheasti tarkkailla kaikkia oireita. Sitten sanotaan vielä että koitappas olla nyt stressaamatta siellä :D

M pp3

54/115 |
30.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäntis, onkos sulla nyt pp 6? Eli näillä näppäimillä se ihana alkio tarraa kiinni kohtuun ja lujaa. Onkos ilmaantunut mitään lisäoireita? Nyt ne jännät päivät vasta sulla alkaakin. huh, hengessä mukana.

ai hitsit, voiko se pregnyl tosiaan noin kauan näkyä testissä? No sit ei kannata ihan vielä testata. ihme, miten ne mulle sanoi klinikalta että reilun viikon päästä olisi pitänyt poistua elimistöstä. Kai sekin on yksilöllistä. Ainakin ekasta tuoresiirrosta sain koko ajan puhdasta negaa vaikka silloinkin testasin tosi aikaisin. Kauheeta olisi jos pregnylin takia näyttäisi haaleaa plussaa vaikka nega olisikin. No nyt mulle ei tule pregnylia joten ei tarvii siitä huolehtia.

Äh, en ehtinyt saada hymynaamaan hymyä. kp 13 testi meni jotenkin mönkään ja kp 14 ei tullut naamaa. Mutta ne ovislimat tuli muistaakseni just kp13-14 eli ovis varmaan sit kp 15. Ihan jees, eli silloin menkkojen pitäisi tulla ajallaan.

Voi mäkin menisin fysioterapiaan tai edes normihierontaan mielelläni, mutta nyt ei ole ylimääräistä rahaa yhtään. Varsinkaan kun en vielä tiedä paljon tämä hoitokierros todellisuudessa tulee maksamaan. En siis nyt uskalla ostaa mitään ylimääräistä vaan koitan pitää pussin nyörit tiukkaa kiinni. tuo lämmitettävä kauratyyny on ollut kyllä aivan mahtava, mutta olen joutunut ottamaan aika paljon lääkettä ja yöksi relaksanttia. mutta parempaan kyllä menossa, onneksi.

Ootko Mäntis yhtään saanut ajatuksia muualle vai ovatko koko ajan vauvassa? Voi kun keksittäis joku nappula, mistä voisi kääntää vauva-asiat edes hetkeksi off-asentoon. Vaikkakin unelmointi on ihanaa, mutta voisi unelmointi jo riittää ja vaihtua ihan käytännön toimiin. Nyt täytyy taas lähteä heittää lenkkiä koirien kanssa ja yrittää vähän kouluttaakin niitä. Kohtuullisen haastavaa kun kaksi säheltäjää samaan aikaan ;-)

55/115 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

PP 7

Voi harmi Eve, ettet kerennyt ovista bongaamaan tikulle! Vaikka hienoa, että limat tuli. Niistä voikin jo päätellä paljon! Näyttää siltä vissiin, että pääset kuin pääsetkin siirtoon ajallaan. WAU! Nyt vaan piinaillaan sulla niiden alkamista sitten :D No, toivottavasti saat ajan kulumaan, ainakin sulla karvanenien kanssa se taitaa mennä mukavasti. Onko ne miten nuoria?

Mä sain työpaikkalekurilta lähetteen fyssaan, niin saan sen kelakorvauksen niistä käynneistä. Eihän se huima ole sekään, mutta onpahan jotakin edes. Ja se olo kun saa ton yläselän ja rintarangan alueen auki.

OmaNapaista: Aamulla testattu haaleatakin haaleampi haamu, tuskin erotettavissa. Eli luultavasti pregnylin rippeitä olisi vieläkin kropassa. Luulisin ainakin. Mitään kauheita oireita ei oo ollu vielä. Ainoastaan eilen kauppareissun aikana tunsin kymmenkunta kertaa vasemmalla alavatsaan sellaisia viiltäviä kipuja, piti ihan pysähtyä ja mennä vähän niikö kaksinkerroinkin. Mies oli jo huolissaan, että pitääkö tässä lääkäriin mennä. Samanlaista kipua oli mm ponnistettaessa vatsaa, eli kun hörähin nauramaan. Ne meni noin puolessa tunnissa ohi ne voimakkaimmat, mutta siitä lähtien on lievänä ollut nimenomaan vasemmalla puolella sitä kipuilua joka säteilee nivuseen. Voiko luget tai zumet aiheittaa tälläisiä kipuja vai joko voi hiljaa toivoa, että pikkunen on siellä oikeastikin nakertelemassa itselleen paikkaa?

Muutoin rinnat on edelleen kipeät ja turvonneet, mutta ei ehkä ihan niin pinkeät kun punktion jälkeen. Iltaisella ne oikein huutaa vapautumista liiveistä :D Voi kun menee jännäksi, täytynee taas testailla parin pvän päästä :)

- M pp7

56/115 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäntissssss, upeeta, mahtavaa, aah, en malta pysyä pöksyissäni kun oon niin onskuna sun puolesta. oliko sun pregnyl 5000 vai 100000? ite pistin ton tupla-annoksen eikä viikon päästä enää näkynyt testissä. mä nyt niin toivon että ei ole pregnylistä johtuva. ja onhan sulla noita oireitakin vaikka ja kuinka. Testaa please jo huomenna uudelleen, jooko? nyt on kuule sun vuoro ja tärppi kävi. Jee jee. Kuitenkin pistoksesta jo yli 8 vrk niin ei kyllä enää voi näkyä. Uskotaan niin kovasti. Huh, ihanaa ja varovaiset onnittelut jo nyt.

57/115 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huiii..

Joo, eli pistin ton 5000 yksikköä pregnyliä sillon 19.5 illalla. Luin, että pitäisi 10 vrk pistämisestä olla jo hävinnyt elimistöstä ja se tupla-annos poistuu 14 vrk:ssa. Tietysti se voi olla yksilöllistä. Mulla oli tänään 12 päivää pistämisestä, että en tiiä luottasko tuohon roskishaamujenhaamujenhaamuun vielä. Rinnat on edelleen kipeet, niitä kovia vihlaisuja ei ole ollut, mutta sellaista lievää juilimista on ajoittain. Taidan pitää meidät huomenna vielä jännityksessä ja testailla vasta sunnuntaiaamuna.. Vaikka kyllä mä varmaan löydän itseni testiliuska kädessä aamulla.. :D

- M pp 7

58/115 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuulepas Mäntis, kun aamulla tulen taas tänne kurkkaamaan sun kuulumisia, niin täällä täytyy olla tuoretta testitulosta saatavilla. Ja plussa senkun vahvistuu! Hih!

Oi, jos pistit vaan tuon yhden satsin niin kyllä se on poistunut. Muistatko millä päivillä testasit viimeksi negaa? Tämä on kuule nyt niin totta, olet niin raskaana.

Arvaa, mulla oli sellainen outo oire noissa molemmissa raskauden aluissa, että pissa haisi aika voimakkaalle, sellaiselle kasvissosekeitolle ja väri oli aika sitruunankeltaista. Se oli niin selkeä muutos että pitääpä tarkkailla sitten kun on oma vuoro tarkkailla tuntemuksia. Aika hassu oire. Ja sit mulla oli muistaakseni vähän tukkoinen olo ja iltaisin vähän taisin palellakin, mut se tais tulla vasta jotain viikolla 6. Voi miten ihanaa olisi testailla sun kans samaan aikaan. Sitten kun on mun vuoro niin täällä ei ole varmaan ketään mun kanssa piinailemassa kun sinäkin olet onnellisesti siirtynyt odottajiin. No, mut mä tuun heti perässä.

Oliko se sun testi herkkä vai tavallinen? Mä aloitan aina herkillä, ja jos tulee haaleata plussaa niin oikeana testipäivänä olen sitten testannut clearbluen digitalisella, joka näyttää viikotkin. Vaikka ne tietää mut jotenkin olen siihen luottanut ja toinen hyvä on se apteekin oma, vaikka ei olekaan herkkä.

Tulehan aamulla kertomaan taas tuloksia ja ota kuvaa jos saat. Oon niin hengessä mukana. Toivottavasti saat nukuttua jännitykseltä. Muistan kun aloin saamaan niitä haamujen esiasteita niin testasin joskus yölläkin, ihan varmuuden vuoksi, pöljä minä. Mut on se vaan niin kivaa, siis jos tulee viivoja...niitä odotellessa, hyvää yötä!

59/115 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No negahan se oli, kolmen tunnin pissistä. Pakko oli aamuyöllä käydä vessassa enkä saanu silmiä auki kaivaakseni testiä esille.. Taisi siis eilinen olla vielä pregnyliä kuitenkin :) 

-m

60/115 |
01.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjataanpas nyt edellistä viestiä vielä vähän. Kävin vajaan tunnin lenkillä ja jätin testin vessan pöydälle. Haalea tuskin erotettavissa oleva haamu siihen oli piirtynyt siitä mun kolmen tunnin pissistä. Nyt vaan ei voi verrata siihen edelliseen haamuun kun on lyhyemmästä rakkoajasta tehty.. hittolainen :D Mieskin erotti siitä viivan, mutta hän on hiemman skeptinen noihin ja uskoo aina vain verikokeisiin, kattoo ja kuuntelee vierestä kun mä höyryyn. 

Mutta et eve uskokaan miten ihana oli käydä kävelemässä monen viikon tauon jälkeen,  vaikka sinne vasemmalle välillä juilikin.. teki niin mieli ottaa jo juoksuaskelia mutta maltoin vielä, kun se kiertymisvaara vielä olemassa. 

Mietin joska olis pitäny uusi pino aloittaa kesätuhtaajille mutta mä luovutan vetovastuun kyllä pois kun jään varmaan taustalle joka tapauksessa jos tää nyt ei onnistukaan. Me jatketaan sitten vasta vuoden päästä. Lupaan kyllä olla piina-ajan sun tukena täällä!!!

-M