~Pitkään tuhdanneiden kevät~
Mukana tuhtaamassa:
Caffee82
Minä -82, mies -82.
Pirkanmaalta, ja ekaa lasta yritetään.
Evelina -71
Esikoinen toiveissa
yritystä 09/09 alkaen
viisi inssiä tehty, -
Dg. selittämätön lapsettomuus
IVF 10/10 -
PAS 11/10 +, kohdunulkoinen
IUI 02/11 -
IVF 04/11 +, kohdunulkoinen
inkeri
inkeri-82, Mies-84
yritystä 07/08 alkaen
Dg. selittämätön lapsettomuus
1.IUI 11/10-
2.IUI 1/11-
3.IUI 2/11-
1.IVF 5/11-
2.IVF 11/11-
1.PAS 02/12-
2.PAS 2/12-
2poj@näiti, Pääkaupunkiseutu
-Itse 37v., mies 43v. Lapset 07/05 ja 09/06
-Yritystä 08/07 alkaen. Kolmas toiveissa.
-Endometrioosiepäily 2009, tutkimuksiin 11/09, tähystys + putkien aukiolotutkimus 01/10 -> lievä endo poistettu ja putket ovat auki.
-Miehellä todettu alhainen testosteronitaso 07/10, siittiöt tutkittu syksyllä -11, tulos ok
katka
minä vm 79 ja mies vm 77
pojat 06 ja 08
km 08/10 (luomuraskaus)
hoidot alkamassa
Karoliina81
Molemmat vm 81
Esikoista toivotaan
Yritys aloitettu 05/10
Hoidot aloitettu 12/11
1. OI 01/12 -
1. IUI 02/12 -
2. IUI 03/12 -
3. IUI 10/12 -
4. IUI 01/13 -
5. IUI 02/13
kiharapää, ikä 26, mies 28
Yritys aloitettu kesällä 2007, ekaa yritetään. Haastetta lisää vuorotyö, aina ei olla sopivaan ajankohtaan samaan aikaan kotona hereillä..
Nykyään koira, johon pyrin kuluttamaan aikaani ettei tarttisi ajatella yrittämistä.
Maikki1985
Eli minä olen 27v ja mies 32v.
Ensimmäinen toiveissa
YA 9/2011
Marjana
Minä 26v, mies 28v.
Esikoista toivotaan.
Yritys aloitettu 03/2010
Labrat, aukiolotutkimus yms. tehty syksyllä 2011.
Minulla lievää monirakkulaisuutta ja miehen spermanlaadussa mahdollisesti heittoja.
Clomifen-kuureja (OI) 4 kpl -> ei tulosta
Clomifen-kuuri (OI) 02/2012
1. IUI 03/2012 -
2. IUI 04/2012 -
3. IUI 06/2012 -
1.ICSI 08/2012 -
1.PAS 11/2012 -
miss piggy
Minä-81, mies-83
Keski-Pohjanmaalta
Eka yhteinen lapsi yrityksessä.
Miehellä entisestä suhteesta pian 4 vuotias tyttö.
Hormonaalinen ehkäisy lopetettu 02/12
PCO löydetty 07/12
Terolut 6kk kuurina aloitettu 07/12
MäntäneN
esikoinen haaveissa
Y 11/09 lähtien
dg selittämätön
1. IUI 01/12 -
2. IUI 03/12 -
1. IVF 05/12 -
1. PAS 09/12 -
2. PAS 12/12 -
3. PAS 01/13 -
2. IVF 06/13
Roma
Minä 39 v. ja mies 35 v.
Esikoinen tyttö 11/08 (luomusti)
2. lapsen yritys aloitettu 12/09
1. IUI 11/10 -
2. IUI 01/11 -
3. IUI 02/11 -
1. IVF 05/11 -
sajeeve
pikku kolmonen toiveissa (miehelle eka)
Minä 31, mies 34
yritys aloitettu 08/11
km 08/12
Tindra
minä 24v., mies 26v.
Toista lasta yritetty nyt 1,5v. Esikoinen syntynyt -10, häntä yritettiin ensin vuosi ilman apuja, sitten parin kierron verran Terolutien avulla.
Plussanneet:+++ :) Paljon onnea!
+ Suttu, yritystä 08/08, plussa 09/10
+ Tinsku83, plussa 11/10
+ Myrmica, yritystä 06/08, plussa 02/11
+ Usko, ya 07/05, plussa 03/11, 2.ivf
+ IhmemaanLiisa, ya 11/09, plussa 04/11
+ Helja, ya 08/09, plussa 04/11, eka ivf
+ Nyytikki , ya 4/06, plussa 04/11, eka ivf
+ Emma__80, ya 08/07, plussa 05/11, 1. PAS
+ Nelli, ya 06/08, plussa 05/11, 3. IVF
+ Ennuli81, ya 08/08, plussa 05/11, 1. PAS
+ Annique, ya 04/07, plussa PAS 8/11
+ Nippe82, ya02/10 alkaen, plussa OI 12/11
+ TaigaQ, ya kevät/11, plussa 01/12
+ Sofi, ya 04/08, plussa 03/12, 1.ivf
+ Vasculi ya 11/10 plussa 05/12
+ iiris83 ya 08/08 plussa 10/12
+ Gabriela ya 1/2010 plussa 12/12 1.ivf
Kommentit (115)
Niin onhan tuo aika varhainen vielä, mutta se roskishaamu nyt kuitenkin siihen jäi, eli ei heitetä kirvestä kaivoon ihan vielä :) Kysyit millä testillä testasin, niin ihan Cittarin pregcheckin liuskatesteillä. Se kahden liuskan paketti maksaa vissiin sen 3 euroa. Samoilla nyt kun vielä testaa niin voi hyvin verrata. En sitten tiedä niiden herkkyydestä, eivät vissiin ole ihan herkimmästä päästä..?
-M pp8
juu ne ei muistaakseni ole niitä ihan herkkiä, eli hyvältä näyttää. Ja ne sun hurjat kivut sopii aikataulullisesti kiinnittymiseen. Mulla jos ei nyt tämä hoito tärppää niin hoito jatkuu vasta syksyllä jos saadaan pakkaseen jotain. Eli en minäkään täällä sitten varmaan kesällä paljoa ole. Ja toivottavasti meidän kummankaan ei tarvitsisi tänne enää tulla tämän hoitokierron jälkeen.
Huomenta!
PP 9 ja tyylipuhdas nega. Mulla ilmeisesti se pregnyl poistuukin vähän hitaammin, tänään 14 vrk sen pistämisestä. Olo on turta ja takki on tyhjä. Rintojen arkuus ja pinkeys hävisi eilen päivän aikana ja illalla iski aivan hillitön itkuraivokohtaus, aavistelin tulevaa negaa. Menkkajomotukset taitaa olla ihan vaan menkkajomotusta. Pitäisihän kaiken järjen mukaan jo jotain näkyä, alkio olisi tänään jo 11 vrk ikäinen. Ei tainnut tämäkään pikkuinen jaksaa tarrata kiinni...
Voi Mäntis, olen niin pahoillani. Mutta jospa vielä muuttuisi plussaksi kun kuitenkin vielä viisi päivää aikaa. Kuitenkin kiinnittymisestä aikaa vasta korkeintaan pari päivää ja sun testit ei herkkiä niin kaikki on vielä mahdollista. Milloin sun menkkojen pitäisi alkaa? Onko sulla normaalisti menkkajomotuksia kuinka aikaisin ennen alkamista? Hitsit kun nuo luget tekee noita ihme oireita, ettei voi mihinkään uskoa, höh. Minä niin pidän peukkuja että vielä kääntyisi plussaksi.
Aika ei tunnu kulkevan mulla nyt eteenpäin millään. Jännittää jos menkat ei alakaan ajallaan. Hassua, että kerrankin sitä toivoo menkkojen alkamista. Onneksi lääkärillä on kai joku kikkakolmonen millä saadaan homma kuitenkin toimimaan vaikka eivät alkaisikaan ajallaan.
Aurinkoista mieltä ja virtuaalihaleja sulle Mäntis! Elä vielä luovu toivosta vaikka tuntuu nyt varmasti toivottomalta.
Kävin tänään kuulemassa tulokset ja selkeä käänteinen kilppariongelma mulla. Aloitettiin lääkitys. Nyt sitten toivon et olo alkaa kohentumaan ja raskauskin saisi joskus alkunsa.
Olen ollut todella rikki ja voinut todella huonosti. Pelkäsin että jäisin aina tällaiseksi, mut onneksi vika löytyi.
En sitten muistanut kysyä lekurin mielipidettä lapsettomuushoidoista, et kannattaako mun heti vaan aloittaa, oon ihan pihalla.
Niin ja nythän jyllää sellainen pelko että me ei normaalit kilppariongelmaiset jäädään kohta ilman hoitoa, ajattelin kauhuissani josjäisinkn tällaiseksi. Onneksi itse vielä sain lääkkeet..
Täällä onkin jännäilijöitä, mäntäselle kovasti tsemppiä et se nega siitä plussaksi vielä muuttuu!!
Maikki, hienoa, että sait lääkeet. Varmasti olo kohenee muutamassa viikossa. Itselläni huomasin muutoksen jo parissa viikossa. Kummasti alkoi taas tulla virtaa ja ne epämääräiset olotilat alkoivat vähentymään. toivottavasti lääkitys toimii sullakin nopeasti ja ennen kaikkea auttaa raskautumiseen. Tsemppiä.
Mäntis, huhuu, etkös tänään testannut? No huomenna aamupisusta se plussa varmasti tärähtää tikkuun. tulehan kertomaan tuntojasi. Pidän hurrrrrjasti sulle peukkuja. Pakko olla nyt sun vuoro.
Aiemmin oli puhetta että kun edes tietäisi mistä lapsettomuus johtuu. Se olisi jotenkin helpompi sitten ymmärtää ja mahdollisesti hoitaakin. tämä mikä monella meillä on, selittämätön lapsettomuus, on niin raastavaa. Mitään ei vialla missään, kaikki priimaa, ja silti ei vaan raskaudu. Niin että mistä se oikein johtuu. Jos alkiot jakautuu hyvin, kohtu on oikean mallinen ja tasainen pinnaltaan, limakalvo niin kuin olla pitää niin miksi ihmeessä ei vaan kiinnity. Epätoivo alkaa selvästi täälläkin nostamaan päätään kun hoito lähestyy. huh.
Huomenta!
Pahoittelut pienestä pimennosta, mutta eilen oli niin rankka päivä että se meni vaan itkua tihrustaessa. En tajua miten olenkin näin herkillä, aika tuttua yleensä menkkojen aikaan, mutta eilen kaupassakin sai pidätellä kun käveli lasten leluhyllyjen ohi.. voi näitä hormoneja.. En ole nyt testannut sen negan jälkeen, ei ole kyllä testejäkään ja sovittiin vähän miehen kanssa ettei niitä nyt ostettas kun se testaaminen stressas niin kovasti. Voi kyllä olla että tirautan pisut pe aamuna ennen kun soitan niitä verikokeen tuloksia :)
Oireita ei ole juurikaan, menkkakipu kovenee ja yölläkin heräsin niihin. Rintojen pinkeys hävisi negan myötä vielä entisestään, mutta ihanko olisivat aristuneet hieman?? En uskalla ajatella asiaa.. seuraillaan pari pvää ja jos voimistuu uskallan varmaan testata :)
Pahoittelut omanapaisuutta, tulee kiire duuniin.. palaan huomenna linjoille!!
Eveliina
Kiva kuulla et oireet saattais piankin helpottaa.. Toivoa siis on :)
Mäntänen
Kauko halaus sulle, itsekkin oon itkenyt leluhyllyllä.. Kauheeta se mielialojen heittely..
Mut nyt peukut pystyyn et kaveri on tarrannu kiinni!! Ei saa luopua toivosta!
Mitäköhän mulle tapahtuu kun saa ton kilpparin hoitoon, meinaa nyt oon keskittyny pärjäämään yhdestä päivästä, ei oo jaksanut vauva juttuja ajatella. No eikä olis voimia ollu sellaista hoitaakaan. Mut mitä kun tuun kuntoon, iskeekö se järkyttävä lapsen kaipuu taas pintaan? Vai olisko toi kilppari voinut aiheuttaa ne jatkuvat mielialojen heittelyt ja hajoamisen tunteet?
Toivon et voisin jatkaa näin ns rennosti, ilman pelkoa et pää sekoaa. Mä en siihen takaisin halua!
Toivon et tää oli voimaannuttava hengähdystauko, etten samantien kaadu pohjalle taas..
Huoh.. On tää kans..
Maikille kiitos kaukohalauksesta, kyllä sellaisia tarvitaan täällä. Lapsen kaipuu ei katoa koskaan, muuten kun saamalla lapsen. Helpompia ja vaikeimpia kausia on, itse elelen sitä raskaampaa vaihetta. Hengähdystauko saattaa tehdä ihan hyvää. Uskon, että kun saat kilpparit kohdalleen, niin ei mee montaa kiertoa niin olet raskaana :)
Eve otti esille selittämättömän vaikeudesta. En usko että diagnoosia selittämätön voi olla.. Koska jossainhan on pakko olla vikaa, kun ei onnistu. Ihmeellistä rakettitiedettä tämä vauvojen saaminen. Itse tutkiskelin kiinnittymisasioita netistä ja aijon ottaa puheeksi alkiokuoren avauksen. Koska kiinnittymisessähän meillä selkeesti mättää tää homma. Ei yhden ainuttakaan haamua olla koskaan saatu merkiksi kiinnittymisestä. Luin myös että jollekin oli kohdun limakalvolta otettu koepala, ja siellä selvisi että kuukautisista huolimatta se limakalvo ei uusiudu riittävän hyvin. Eli vanhaa kerrosta jää sinne. Oli saanut lääkkeellä tyhjennettyä ja raskautunut. Noh, kunhan mietin..
Kauheaa vuoristorataa elellään. Eilen olin ihan varma raskaudesta, tänään taas täysin päinvastaiset fiilikset.. Menkkajomot on välillä aika koviakin, melkein voisi jo luulla niiden alkaneen ja kun vessaan menee niin paperi on kuiva. Eilen oli rinnat arat, tänään aamulla taas ei. Ainoa ero muihin kiertoihin on, että luget häviää laitettaessa johonkin, normaalisti tässä vaiheessa ne on valunu melkein heti laiton jälkeen pois, mutta nyt ei uuttakaan laitettaessa jää sormeen kuin rippeitä. Pyysin miestä tuomaan pari testiä kaupasta, mutta ei sillä riittänyt hermo etsiä niitä sieltä hyllyjen välistä.. :D Pitää varmaan käydä itse..
-M pp12
Hellurei siskot!
Olikohan täällä eilen joku häiriö kun en päässyt koko iltana kirjautumaan sisään..
Maikki, juu kyllä mulla ainakin oireet helpottui radikaalisti. Tuli pirteämpi olo, jaksoin taas kiinnostua asioista, painokin alkoi tippumaan, ja muutenkin tuli olo et heräsin henkiin. toivottavasti huomaat muutoksen pian.
Mäntis, voi mä niin odotin kuulevani tänään hyviä uutisia, heh. Jos luet tätä viestiä ennen kauppaan menoa niin osta mielummin herkkiä testejä niin näyttää paremmin. Vaikka toisaalta sullahan on huomenna jo pp 13 niin saattaisi kyllä näkyä tavallisellakin. Huh niin jännää. Outoa nuo lugen katoamiset. Jospa se vauvanalku imaisee ne sisään kovaa vauhtia niin mitään ei jää ulkopuolelle :-)
Jos vaan tohdit niin et kehtais testata vielä illalla? Mua niin jännittää sun puolesta. Tsemppiä!
Aloitin tänä aamuna mittaamaan lämpöjä. nyt on nimittäin kp 24 eli kk päästä tähän aikaan noin pp8-9 eli voin sitten verrata ovatko lämmöt kovinkin erilaiset. tänään ainakin tosi alhainen lämpö. Kaikki konstit käyttöön siis.
Ajattelin kanssa kysyä lääkäriltä kun seuraavaks meen ultraan, että voisiko tuosta alkiokuoren avauksessta olla minullekin hyötyä. Jos se yhtään auttaisi kiinnittymiseen niin haluaisin kokeilla sitä. En vaan tajuu jos limakalvo on paksu ja kerrostunut ja kohtu tasainen niin miksi ei tarraa kiinni. Ehkä pitää tankata rautaa niin saa verisuonet paksummaksi niin jospa se alkio sitten löytää sen herkkusuonen.
Kivaa päivää kaikille toivottelee Eve
mäntis
Olen samaa mieltä, sellaista ei olekkaan kuin selittämätön. Kyllä sille joku syy löytyy. On se sitten geenien yhteensopimattomuus, jokin hormonihäiriö jota ei labroissa huomaa tms.
meilläkään ei ole 1v ja 9kk aikana tullut pienintäkään haamua.. Mut se nyt toivottavasti johtuu kilpparista. Mutta tässäkin nähtiin, lapsettomuuspolilla tutkitaan kaikki, todetaan että selittämätön lapsettomuus ja tokaistaan että kyllä sä ennen elokuuta raskaudut, mut jos et niin ota sitten uudestaan yhteyttä. Ei me nyt ollakkaan mitään selittämättömiä, koska kilpparissa vikaa. Kyllä olis tuohon tsh pitänyt tarttua kiinni, vaikka viite arvoissa olikin. No mut nämä ei ole suomen käytäntöjä. valitettavaa..
Niin jossain lapsettomuuspoleilla alennetaan sitä tsh:ta vaikka viitteissä olisi niin alemmas ennenkuin hoitoja aloitetaan.
Mun lapsenkaipuu sai suht sairaita piirteitä. ja se mielialojen heittely oli jo lähes jokapäiväistä. En iloinnut enää yhtään mistään, eikä elämä ollut elämisen arvoista. Ja kun niitä rupes jo pelkäämään itse. Nyt mä tosiaan luotan et saan järjen takaisin, että osaan nauttia elämästä eikä lapsi asia ole koko maailma. Kuulin muilta että kilpparihoidon jälkeen mielialat on tasaantuneet ja kaikki ei kaadu heti. Eli luottavaisin mielin olen ettei lapsenkaipuu vie kaikkia ajatuksia ja tilaa mun elämästä.
Sitä en tiedä onko tää ainoa syy lapsettomuuteen, mutta kun tietää syyn, niin elo helpottuu huimasti.
Olen mäntis käynyt tuon saman vuoristoradan läpi, vaikka vähemmän aikaa ollaan yritetty. Mut se et ensin saattaa olla toiveikas josko ois tärpännyt, sit yhtäkkiä saatan purkahtaa totaaliseen epätoivoon etten ikinä raskaudu. Kyllä nää asiat ihmisen mieltä koettelee, huhhuh. Mä en halua noihin aaltoihin takaisin, varsinkaan jos se on jokapäiväistä murehtimista ja romahtamista.
Jaksamisia teille, toivottavasti mäntis ja eve molemmat saavat plussatuulia pian, te olette ne ansainneet!
Eikä, voi ei! Megahalit täältä sulle! jospa kuitenkin huomenna tymäkästä aamupissistä vielä tulisi se plussa tai viimeistään perjantaina. Vielä on kuitenkin toivoa. En tiedä mitä sanoa, olen niin pahoillani jos ei sitä plussaa tule. olet ajatuksissani!
Mäntänen
voi epäreiluus!! Oon pahoillani *halausrutistus*muuttuispa se vielä plussaksi!!
Labrassa aamulla käyty ja ip:llä soitettu IVF-hoitajalle. Tulos negatiivinen, alle 1. Ei siis taaskaan mitään yritystäkään kiinnittyä.Olivat polillakin kuulemma jo kovasti toivoneet meidän onnistuvan, niinkuin mekin.. Eilen illalla alkoi jo vuotokin tulemaan lugejen läpi, niin tiesi pelin olevan menetetty. Olo on kuin olis maahan poljettu ja rekalla jyrätty yli. Se tunne kun ikävöi valtavasti sellaista, jota ei koskaan oikeastaan ollutkaan on aivan raastavaa. Itkusta ei meinaa tulla loppua. En tiedä miten tästä eteenpäin.. Siirryn taustalle hetkeksi kokoamaan säröjä...
-M yk 3v 6kk
Voi sua Mäntis. Niin epäreilua. Olen niin niin pahoillani, etteivät sanat riitä kertomaan. Lähetän sulle voimahalit. Saanko kysyä, miksi vasta vuoden päästä jatkatte hoitoja? Voi että kun tuo lääketiede keksisi syyn ja varsinkin avun siihen, miksi alkio ei kiinnity vaikka kaikki edellytykset pitäisi olla.
toivottavasti mieli pikkuhiljaa kirkastuu ja osaat nauttia kauniista kesästä. Ja eihän sitä koskaan tiedä vaikka teille luomuplussa napsahtaisi. Sehän olisikin mahtavaa.
Ymmärrän kyllä jos et jaksa ja halua täällä roikkua mun ja maikin seurana. Nou hätä. Tee juuri niin kuin itsellesi on parasta. Kyllä minä pärjään ja voin sitten siirtyä piinailemaan tuonne kuukausipinoon jos tohdin. Olen kyllä jo ihan paniikissa että mitä jos minullakaan ei onnistu ja mitä jos pakkaseen ei jääkään mitään. mitä jos...
Kauniita päiviä sinulle kaikesta surusta huolimatta. jos vaan jaksat niin tule toki kertomaan kuulumisiasi. Vielä kerran, voimahalaus!
Kiitos Eve! Voimahalit tulee kyllä tarpeeseen. Pari päivää sängynpohjalla kyyneltulvassa vietetty. Uskomatonta kuinka rikkinäiseksi sitä ihmisen saa.. Tänään on selvitty jo vähemmillä itkuilla ja olen jo hieman pystynyt tekemään arkiaskareita, vaikka voimat se vähäinenkin tekeminen vie. Tule toki kirjoittelemaan tännekin pinoon kuulumisia jos vaan jaksat, mun on helpompi täältä ettiä sun kuulumiset kun sieltä kk pinoista. Lupaan tulla kurkistelemaan sun kuulumisia ja pitää sulle peukkuja!
Kyselit meidän jatkoista. Meillä on häät tulossa ens kesänä, enkä alunperin ole halunnut olla niissä raskaana tai pienen ihmislapsen ravintolana niissä. Nyt kuitenkin tämä kauhean valtava tyhjyys ja vauvan kaipuu on pään pehmennyt ja saanut harkitsemaan kuitenkin asiaa eri tavalla. Täytyy varmaan saada miettiä ihan järkevästi.
M
itke rauhassa Mäntis. Kaikki tunteet on sallittuja ja jatkoakin ajatellen on hyvä että saat purettua huonoa oloa ja itkettyä kunnolla. Mulle kävi vähän huonosti niiden kohdunulkoisten jälkeen etten osannut käsitellä niitä kunnolla silloin heti. Vasta myöhemmin tuli totaalinen romahdus. Toivottavasti aikaa myöden helpottaa ja osaat nauttia aurinkoisesta kesästä ja ihanasta miehestäsi.
Ja voi onko teillä häät tulossa. Ihanaa! onneksi sun ei tarvitse tuota hoitoaikataulua lyödä lukkoon juuri nyt vaan voit kuulostella tuntemuksia rauhassa kesän yli. toivottavasti asiat selkenee ja eikös vauveli ehtisi syntyäkin vaikka häät onkin kesällä..no okei, sitten joutuisit imettämään tietysti. Tule tänne sitten takaisin kun päätät jatkaa hoitoja.
Minä se vaan edelleen odottelen ensi viikkoa ja menkkojen alkua. jos nyt merkit pitää paikkansa niin kp 1 pitäisi olla noin tiistai-keskiviikko. Olen niitä lämpöjä muistanut mitata ahkerasti aamuisin ja kovin ovat tasaiset ja alhaalla. Katsotaan nouseeko yhtään menkkoihin mennessä.
Mukavaa viikonloppua kaikille! eve
Todella harmi, Olen pahoillani Mäntänen :(
On: niin se yk 22 alkoi täälläkin, harmittaa :( eipä tästä mitään taida tulla. Ei mulla muuta..
Voi ei! No, mutta jospa kolme tuntia oli liian lyhyt aika ja pissa liian laimeata vielä noin varhaisille päiville. Huomenna aamupissasta on taas varmasti plussa! Vielä on hurjasti aikaa joten ei hätää! Tsemppiä ja testaahan taas aamulla!