~Pitkään tuhdanneiden kevät~
Mukana tuhtaamassa:
Caffee82
Minä -82, mies -82.
Pirkanmaalta, ja ekaa lasta yritetään.
Evelina -71
Esikoinen toiveissa
yritystä 09/09 alkaen
viisi inssiä tehty, -
Dg. selittämätön lapsettomuus
IVF 10/10 -
PAS 11/10 +, kohdunulkoinen
IUI 02/11 -
IVF 04/11 +, kohdunulkoinen
inkeri
inkeri-82, Mies-84
yritystä 07/08 alkaen
Dg. selittämätön lapsettomuus
1.IUI 11/10-
2.IUI 1/11-
3.IUI 2/11-
1.IVF 5/11-
2.IVF 11/11-
1.PAS 02/12-
2.PAS 2/12-
2poj@näiti, Pääkaupunkiseutu
-Itse 37v., mies 43v. Lapset 07/05 ja 09/06
-Yritystä 08/07 alkaen. Kolmas toiveissa.
-Endometrioosiepäily 2009, tutkimuksiin 11/09, tähystys + putkien aukiolotutkimus 01/10 -> lievä endo poistettu ja putket ovat auki.
-Miehellä todettu alhainen testosteronitaso 07/10, siittiöt tutkittu syksyllä -11, tulos ok
katka
minä vm 79 ja mies vm 77
pojat 06 ja 08
km 08/10 (luomuraskaus)
hoidot alkamassa
Karoliina81
Molemmat vm 81
Esikoista toivotaan
Yritys aloitettu 05/10
Hoidot aloitettu 12/11
1. OI 01/12 -
1. IUI 02/12 -
2. IUI 03/12 -
3. IUI 10/12 -
4. IUI 01/13 -
5. IUI 02/13
kiharapää, ikä 26, mies 28
Yritys aloitettu kesällä 2007, ekaa yritetään. Haastetta lisää vuorotyö, aina ei olla sopivaan ajankohtaan samaan aikaan kotona hereillä..
Nykyään koira, johon pyrin kuluttamaan aikaani ettei tarttisi ajatella yrittämistä.
Maikki1985
Eli minä olen 27v ja mies 32v.
Ensimmäinen toiveissa
YA 9/2011
Marjana
Minä 26v, mies 28v.
Esikoista toivotaan.
Yritys aloitettu 03/2010
Labrat, aukiolotutkimus yms. tehty syksyllä 2011.
Minulla lievää monirakkulaisuutta ja miehen spermanlaadussa mahdollisesti heittoja.
Clomifen-kuureja (OI) 4 kpl -> ei tulosta
Clomifen-kuuri (OI) 02/2012
1. IUI 03/2012 -
2. IUI 04/2012 -
3. IUI 06/2012 -
1.ICSI 08/2012 -
1.PAS 11/2012 -
miss piggy
Minä-81, mies-83
Keski-Pohjanmaalta
Eka yhteinen lapsi yrityksessä.
Miehellä entisestä suhteesta pian 4 vuotias tyttö.
Hormonaalinen ehkäisy lopetettu 02/12
PCO löydetty 07/12
Terolut 6kk kuurina aloitettu 07/12
MäntäneN
esikoinen haaveissa
Y 11/09 lähtien
dg selittämätön
1. IUI 01/12 -
2. IUI 03/12 -
1. IVF 05/12 -
1. PAS 09/12 -
2. PAS 12/12 -
3. PAS 01/13 -
2. IVF 06/13
Roma
Minä 39 v. ja mies 35 v.
Esikoinen tyttö 11/08 (luomusti)
2. lapsen yritys aloitettu 12/09
1. IUI 11/10 -
2. IUI 01/11 -
3. IUI 02/11 -
1. IVF 05/11 -
sajeeve
pikku kolmonen toiveissa (miehelle eka)
Minä 31, mies 34
yritys aloitettu 08/11
km 08/12
Tindra
minä 24v., mies 26v.
Toista lasta yritetty nyt 1,5v. Esikoinen syntynyt -10, häntä yritettiin ensin vuosi ilman apuja, sitten parin kierron verran Terolutien avulla.
Plussanneet:+++ :) Paljon onnea!
+ Suttu, yritystä 08/08, plussa 09/10
+ Tinsku83, plussa 11/10
+ Myrmica, yritystä 06/08, plussa 02/11
+ Usko, ya 07/05, plussa 03/11, 2.ivf
+ IhmemaanLiisa, ya 11/09, plussa 04/11
+ Helja, ya 08/09, plussa 04/11, eka ivf
+ Nyytikki , ya 4/06, plussa 04/11, eka ivf
+ Emma__80, ya 08/07, plussa 05/11, 1. PAS
+ Nelli, ya 06/08, plussa 05/11, 3. IVF
+ Ennuli81, ya 08/08, plussa 05/11, 1. PAS
+ Annique, ya 04/07, plussa PAS 8/11
+ Nippe82, ya02/10 alkaen, plussa OI 12/11
+ TaigaQ, ya kevät/11, plussa 01/12
+ Sofi, ya 04/08, plussa 03/12, 1.ivf
+ Vasculi ya 11/10 plussa 05/12
+ iiris83 ya 08/08 plussa 10/12
+ Gabriela ya 1/2010 plussa 12/12 1.ivf
Kommentit (115)
Mäntis kiitos tsempeistä. kaiken maailman hörhöjä sitä onkin liikkeellä, mutta hyvä että asia selvisi heti alussa ja tämän uuden luovuttajan pitäisi olla täysjärkinen kun on läpäissyt psykotestitkin. Tsemppiä sullekin pistelyihin ja toivotaan että tulisi mahdollisimman monta huippusolua että riittää pakkaseenkin pikkusisaruksiksi.
Mites Marjaanan tilanne? Toivottavasti hyviä uutisia kerrottavana!
täällä on ollut keskutelua kilppareista. Voisin kertoa oman tietämykseni, sillä olen sairastanut kilpirauhassyövän ja siksi ravaan noissa testeissä aika usein eli arvot osaan jo ulkoa, heh. Ja asiasta tietysti keskusteltu myös lapsettomuusklinikalla tai noista arvoista siis lähinnä.
Eli labrakokeet pitäisi aina ottaa ennen klo 10 aamulla ja jos on thyroxin käytössä niin se jätetään tuona aamuna ottamatta. Ihanne tsh raskautta suunnitteleville olisi hieman alle 1 ja t4v arvo olisi hyvä olla 14-19 väliin. Raskauden alkaessa olisi hyvä testauttaa arvot parin kk päästä koska sikiö ottaa omansa eli yleensä joudutaan lisäämään vähän thyroxin annosta. Tämä siis niillä joilla on vajaatoimintaa. Itselläni oli muutama kk sitten tsh 1.55 ja lisäsin sitten lääkettä ja nyt arvo 0.684 ja tämä kuulemma oikein hyvä. Huomasin kyllä olossanikin, että vähän vajaatoiminnalla mennään kun olin oudon vetämätön ja tuntui että hiuksiakin irtosi normaalia enemmän. Paino ei vaan laskenyt vaikka kuinka yritin. nyt kun arvot kohdillaan niin olo on paljon energisempi ja tukkakin pysyy päässä, heh.
toivottavasti tästä oli yhtään apua kilppariongelmista kärsiville.
tuota ei enää suomessa tutkita, oisko ollu niin vähästä tuon rt3 labra etteivät tutki niitä enää suomessa.
evelina, näin mäkin muistelin et tsh pitäis olla alle 1, jos raskautta mielii, itselläni 2,1 , silti nätisti viiterajojen sisällä. Mut toivon todella et saisin itseni kuntoon, ton tsh laskettua yhteen ja raskaus sais alkunsa.
nyt mua alkaa ahdistaa noi lapsett. Hoitojen aloitus. Kun en tiiedä mitä tekisin. Haluisin antaa vielä mahdollisuuden luomuvauvaan, jos toi kilppari onkin syyllinen tähän. Mut jos on jokin muukin syy niin olen itseeni pettynyt etten heti alottanu noita lääkkeitä ja sit pääsis inssiin jne. ehkä mä keskustelen tän kilpparilääkärin kanssa, vaikka hän mies onkin. Kertoi kuitenkin et moni raskautunu kun saanit itsensä kuntoon.
Ei tää mikään poista oman vauvan kaipuuta, en mä tuu ikinä saamaan omaa lasta. Voi kettu..
Hei Maikki! Eikö lääkäri voinut aloittaa sulle joka tapauksessa tuota thyroxin lääkitystä jos arvosi oli yli 2? Se on viitearvojen sisällä, mutta raskautta suunnittelevilla pitää olla alhaisempi. toivottavasti saisit lääkettä pian vaikka muut labrat ei vielä tulleet. Tuon arvon normalisoituminen kuitenkin kestää jopa pari kuukautta. Kannattaa yrittää keskustella kilpparilääkärin kanssa tuosta raskaushaaveesta vaikka mies onkin. itsekään en oikein tykkää puhua noista asioista miehen kanssa, mutta olen tässä pari kertaa yllättynyt positiivisesti. Aika usein noi lapsettomuuslääkärit on nimittäin miehiä. Vaikka mulla tsh oli 1,55 niin ehdottomasti piti lisätä lääkettä että saadaan arvo alle yhden. Toivottavasti asia selviää ja saisit asianmukaisen lääkityksen ja sitä myötä luomuvauvan. Se voi joskus olla niin pienestä kiinni. Tsemppiä sulle.
Evelina
itseasiassa mun lapsettomuuslääkäri ei ole se jolla kilpparia hoidatan! Tää poli ei reagoinut lainkaan tuohon tsh arvoon.
Itse sain vinkkiä että tuo arvo saattaa vaikuttaa, rupesin katsomaan oirelistaa ja totesin et suurin osa oireista oli mulle tuttua. hain sitten käsiin lääkärin joka katsoo potilaan oloa, eikä pelkästään arvoja. Hän totes et kyllä vaan kilppari vika, mut ensin labrat ja sit lääke. Toi 2-3vko on lyhyt aika siihen nähden et yritystä takana 1v 8kk..
puhun samalla noista lääkkeellisten hoitojen aloituksesta. hänkin sanoin et mun laisissa tapauksissa syy on useimmiten just tuo kilppari, ja tuo käänteinen kilppari, kun normaalit labrat ei näytä et ongelma on. no katsotaan miten käy.
niin ja kovasti voimia ja tsemppiä kaikille! Anteeksi että olen näin oma napainen, toivon kyllä kovasti ettei kenenkään tarvi enää kauaa tällä palstalla pyöriä!
Veritesti negatiivinen ja PAS:ia päästään kokeilemaan vasta elokuussa, kun tulee tuo polin kesäsulku. Että näin. Harmittaa aivan vietävästi ja turhauttaa ja itkettää.
Ja olen myös nyt tuota kilppariarvoa alkanut miettimään, mutta epäilen, ettei lapsettomuuspolilla tuohon kyllä reagoida, jos arvo on viitearvojen sisällä, enkä tiedä uskaltaako sitä muuta kautta lähteä hoidattamaan. Kuitenkin lapsettomuuspoli on tällä hetkellä se yksikkö, joka minua hoitaa lapsettomuuten takia, niin ei varmaan ole kovin viisasta ruveta muuta kautta näitä asioita hoidattamaan/tutkituttamaan... Plääh. Stressaamaan tässä ei kyllä ainakaan kannattaisi ruveta.
Anteeksi, etten jaksa nyt paneutua muiden tilanteisiin... Evelle tervetuloa takaisin ja toivon sinulle kaikkea hyvää lopultakin pitkän taipaleen jälkeen. Ja luen viestisi uudestaan paremmassa olotilassa. :)
Marjana
Marjana
pahoittelut negasta! Tiedän kuinka kettumaiselta tuntuu kun täytyy odottaa pitkään ennenkuin hoidot jatkuu! Ehkä säkin jossainvaiheessa saat otettua sen taukona jolloin saa hetkeks unohtaa nuo hoidot!
mitä tuohon kilppariin tulee.. Kannattaa lukea esim luontaisnetistä oireita Et tuntuuko tutulta.
jos tosiaan tsh on lähempänä 2 kuin 1 niin ehkä siinä voi olla jotain vialla.
sen vain tiedän et jos mulle ei tosta olis kerrottu niin masentuneena pääsekaisin oisin jatkanut väkisin yrittämistä. Ja jossain vaihees ihmetelly et miten se muisti pätkii näin paljon, miksi masentaa näin paljon, miks paleltaa, miksen nauti lainkaan enää elämästä.
nyt tiedän etten oo hulluksi tulossa, saan pian apua, ja ehkä meillekkin vauva tulee kun saan kilpparin hoidettua kuntoon. Eikä pettymykset silti helppoja tule olemaan, mut saan taas nauttia elämän muistakin asioista, saan itseni takaisin! Mieskin odottaa et saisin lääkkeet ja itseni kuntoon ja päästään aloittamaan yritykset vähän paremmissa fiiliksissä.
mä toivon et tää on meidän lapsettomuuden takana, jos joku muukin heräis ettei ne viitearvojen sisällä olevat arvot kerro koko totuutta.. varsinkin jos ei ole syytä lapsettomuuteen. Huoh.. Ennenkaikkea toivon plussa tuulia, vaikeaa tää lapsettomuus on!
Nuo kilpparin aiheuttamat oireet on vaan yleismaallisia, että niitähän nyt on jokaisella. Sillä niitä on vähän vaikea pelkkien oireiden perusteella sanoa... Tarkistinkin, että THS on ollut minulla yhdessä mittauksessa 1,5 ja jossain toisessa 2,25. Viidesti sitä on minultakin mitattu, mutta niiden muiden mittauksien tuloksia ei näyttänyt paperilla olevan. Pitänee soittaa ja kysyä.
Marjana
Niin no ei esim jatkuva palelu, väsymys, saamattomuus ole ihan normaaleja juttuja. Tai et yhtäkkiä loppuu kiinnostus mieliharrastukseen ilman syytä. Niin ja oireita pitäis olla yli puolet noista kaikista.
Ja tuo sun pomppiva ths kertoo jostain. ja ehdottomasti kannattaa selvittää et onko kilppari vikaa, ei nyt mitkään alhaisimmat arvot sulla ole.
toivottavasti sulla raskaus alkaa tavalla tai toisella!
Maikki:
Tottakai on eri asia, jos todella on kilpirauhasen vajaatoiminta, mutta siis ovathan nuo oireet juuri sellaisia yleisoireita, jotka voivat liittyä ihan mihin tahansa. Esim. masennus aiheuttaa suuren osan noista oireista. Lisäksi ihan normaalit muut asiat. Tottakai oireet on todellisia, jos kilpparit arvot ovat liian korkeat.
Kilpirauhasarvothan voivat siis vaihdella esim. ravinnon mukaan. Vitamiinien saanti vaikuttaa niihin helposti. Ja vuodenaikahan vaikuttaa myös kilpirauhasarvoon.
Voi Marjaana! Olen niiiiiin niiiiiiin pahoillani puolestasi. Ei pysty ymmärtämään, miksi elämä on näin epäoikeuden mukaista. Lähetän sulle suuren suuret voimahalit. Ja niin tyhmää, että joudut vielä odottamaan koko kesän uutta hoitoa. Mutta josko nyt kerrankin yläkerran ukko olisi puolellasi ja antaisi teille luomuvauvan nyt kesällä. Niin toivon sitä.
Kannattaisiko sinunkin jutella lekurin kanssa noista kilppariarvoista? Eihän ne ihan huonot lukemat ole, mutta jos minullekin lisättiin lääkettä että saadaan arvo 1,55 putoamaan alle yhden kun tiesivät vauvahoitojen tulevan. Saattaa sillä joku merkitys silloin olla.
minä olen yrittänyt pitää itseni kiireisenä etten pohtisi tai jännittäisi tulevaa hoitoa vielä niin kovasti. Ressi kun ei ole hyvästä, mutta minkäs teet kun on mielessä koko ajan. hih jos nyt jo hermoilen näin paljon niin missähän kuosissa olen sitten piinaviikoilla. Ai maltan tuskin odottamaan että pääsee taas testailemaan. Parikymmenta testipuikkoa jo odottaa kaapissa, hahah.
Voimia kaikille ja jaksuja ja toivotaan että aurinko alkaisi paistamaan tähänkin pinoon ja marjana huomaisi kuukauden kuluttua olevansa luomusti raskaana, ja tietysti kaikki muutkin.
Evelina: Voihan se olla, että se kilppariarvo on ollutkin alempana niissä muissa verikokeissa. Ja tosiaan eihän ne kovin herkästi taida julkisella puolella lähteä kuitenkin viitearvoissa olevia kilppareita muuttamaan, kun ne saattaa sitten heittää kokonaan häränpyllyä. :/ Varsinkaan, kun ei minulla ole mitään kilpirauhasen toimintaan viittavia oireitakaan siinä mittakaavassa, että niiden voisi luokitella johtuvan siitä. Mutta tottakai aion asiasta kysyä. Lähinnä mietin, että soittaisinko ihan sinne lapsettomuuspolille (eli yrittäisin päästä taas soittoaikaan hoitajan puhelimeen läpi) vai kokeilisiko terveyskeskuslääkärin kautta, kun joudun sinne puolelle ilmeisesti muutenkin ottamaan yhteyttä muissa asioissa. En vaan tiedä ottaako hän kantaa asiaan, koska olen lapsettomuuspuolella kuitenkin hoidoissa. Ja ymmärrän kyllä hyvin, jos ei ota, koska on aika arveluttavaa mennä hämmentämään sellaista soppaa, jota joku toinen lääkäri jo hoitaa. Eli hänhän hyppäisi lapsettomuuslääkärien varpaille, jos lähtisi hoitamaan viitearvojen sisällä olevaa kilpirauhasarvoa vain minun pyynnöstäni. Saan toki sen arvon vaikka heti tänään mittautettua, kun terveydenhuoltoalalla olen itsekin, mutta nimenomaan omin päin en halua lähteä näitä juttuja tekemään.
Hahhah, olin kyllä jo unohtanut millainen himotestaaja sinä olitkaan! :D Mahtavaa, kun olet taas joukossamme. :) Tuo hoitojen jännittäminen on kyllä ihan uskomatonta. Se ei jätä hetkeksikään rauhaan. Ainakin itse huomasin eläväni sitä hoitoa jo tasan siitä päivästä alkaen, kun sai tietää aikataulun. Eli ensin 3 viikkoa ihan pelkkää odotusta, kun mitään lääkettä ei edes ollut vielä otettu käyttöön. :D
Marjana
Voi Eveliina! Ihanaa kuulla susta! (entinen nimimerkki oli Satu75) Oot monesti ollut mun mielessä :) Nyt peukutan sulle kaikilla ulokkeilla, toivottavasti saat oman nyytin tällä kerralla! Ja Marjanalle myös oikeat superpeukut ja plussapuhurit!!! Paljon plussia myös muille ja aurinkoista kesää!
Satu ja lapset 2v poika ja 2kk tyttö
heips..eipä taaskaan tärpännyt, täällä alkoi nyt yk22 :( tuossa kuulin että mieheni on lapsena sairastanut sikotaudin, lieneekö syy siihen miksi ei meillä tärppää :(
oiiii, Satuuu, mahtavaa kuulla susta. Ja onnea toisesta lapsosesta miljoonasti. Muistan sut hyvinkin ja mehän kamppailtiin myös pienoisten paino-ongelmienkin kanssa toisessakin pinossa. Ihan mahtavaa et olet jo toisenkin käärön saanut. Näin se aika vaan menee, täällä minä vaan edelleen roikun, mutta toivottavasti en enää kauaa. Kirjoittele toki kuulumisia kun vaan ehdit ja toivotan sulle oikein ansaittua äitienpäivää! Megahalaukset.
Mites Marjaana jakselee? Toivottavasti on yhtään parempi mieli ja toivo kesän luomuraskauteen. Aattele, sitten saisit näyttää klinikoille pitkää nenää.
Sajeeve, voi kurjuus jos sikotauti on vahingoittanut miehesi simppoja, toivottavasti ei. voisiko miehesi käydä testauttamassa tilanteen, sittenhän se puoli ainakin selviää. Ja vaikka tauti olisi jotenkin vaikettanut tilannetta niin silti tuolla ICSi-hoidolla saadaan todella hyviä tuloksia. Siinä kun pystyvät valikoimaan ne hyvät siittiöt mitkä sitten siirretään suoraan munasoluun.
Mitenkäs Gabrielan raskaus etenee? Toivottavasti kaikki hyvin ja pikkuinen kasvaa kovaa vauhtia.
Mäntis, milloin sulla on seuraava ultra? Onko ollut paljon sivuvaikutuksia? Mulla on ollut aina pistoksina puregon ja lyhyt kaava ja niistä ei koskaan tullut mitään oireita vaikka täydellä annoksella mentiin. Joskus ihmettelinkin et miks aina vaan samalla hoitomuodolla kun muniksia oli muutenkin vähän. Että josko joku toinen lääke tai tapa saisi kaikki munikset esiin ja kasvamaan. No, mutta turha sitä nyt on enää murehtia.
Ajatelkaapas neitoset, kun me kaikki tässä parin kuukauden sisään ollaan raskaana niin eikö ole ihanaa synnyttää alkukeväästä? Oletetaan siis että ensi vuonna lumet sulaa tyyliin helmikuussa heh. Aurinko alkaa paistaa ja puut alkaa vihertää ja me vedellään vaunulenkkejä ja ehditään karistamaan raskauskilot ennen kesähelteitä. Eikös tämä olisi hyvä diili?
Kaikille teille jotka jo onnellisesti olette äitejä, toivotan mitä aurinkoisinta äitienpäivää. Meílle muille sitten ensi vuonna ensimmäinen äitienpäivä, jee.
Marjana
itse kysyisin asiaa molemmilta. Joskus terveyskeskuksessa on hyvä lääkäri joka tietää jostain asiasta enemmän. Voithan sä kysyä hänen mielipidettä ohimennen.
Mut luulis et lapsettomuuspolilla joku lääkäri olisi tietoa et noi kilppariarvojen pitäis olla lähellä 1 ! Koska se tosiaan voi hankaloittaa raskaaksi tulemista.
minä selvitin lähi kaupungista lääkärin/luontoiskeskuslääkärin joka on perehtynyt kilppariongelmiin.. En luottanut oman polin henkilökuntaan tässä, ei kukaan ollut maininnut että tuo mun arvo vois vaikuttaa/vaikeuttaa raskautumista. Tuo lääkäri kenet löysin kertoi heti kättelyssä että kyllä vaikeuttaa raskaaksi tuloa Ja et tuskin tarvii hoitoja kun saa arvot ja itseni kuntoon.
niin sen verran vielä et pitäisin näitä suht normaaleina asioina, ellen olisi elämänmuutoksen myötä muuttunut eri ihmiseksi. ka silloin tajusin etten oikeasti ole ailahteleva, laiska, saamaton, väsybyt. nyt kun nuo palautuu pikkuhiljaa takaisin, muutun taas eri ihmiseksi, tajusi. Ettei tää ole normaalia vaan mä oikeasti olen energinen yms. ilmeisedti mulla on jo pidempään ollut tällä saralla lieviä ongelmia.
Voi Eve, ihanaa kun jaksat aina olla niin positiivinen! Susta saa kyl ihan hirveesti tsemppiä tähän tuhtailuun.. Mun piti ihan miehellekin lukea osa sun viestistä ja hänkin sanoi, että pitäis munkin kuulemma ottaa susta mallia! Tässä se sit tulee: päätettiin, että nyt murheet sivuun ja täysillä mukaan, tää on SE kierto!! Keväällä työnnellään loskamoskassa vaunuja kilpaa :) Aika jännä, että eivät ole noita lääkkeitä sulla vaihtaneet, mulle sanottiin heti viimesen pasin aikaan, että jos menee toiseen kierrokseen niin vaihdetaan lääkityksiä. Tuolla menopurilla kuulemma saa vähän parempia munasoluja kun gonalF:llä. Toivotaan...
Sajeeve, toivotaan että miehesi suostuisi tutkimuksiin.. Ettekös tekin ole jo pitkään yrittäneet luomuna..
En muista pahoittelinko jo marjaanalle negasta, kauheesti voimia ja ajatuksia sinne suuntaan. Olisin niin toivonut teille sitä plussaa.. Meillä kun taitaa olla aika samanlainen toi hoitotausta ja -kesto. Toivottavasti saat huilittua kesän ja nautittua tästä hetkestä, vaikka vaikeaa se on, tiedän..
Eilen oli äitienpäivä, rankka niinkuin aina. Onneks oli ihana muutama ystävä, jotka muisti heti aamulla ja lähettivät voimia. Mies teki aamupalaakin mulle valmiiksi ja keitteli teetä, joka on oikeesti harvinaista.. Tuli tosi hyvä mieli, on se vaan ihana! Ens vuonna mekin ollaan likat äitejä, eiks nii!
Tänään aamulla oli ultra, pikkuhiljaa on alavatsalla alkanut olemaan oireita ja siellä olikin sitten oikealla kymmenkunta pientä follia: 8,5mm ja siitä pienempää. Vasemmalla oli sitten pari 12mm ja pari pienempää. Limakalvo oli 9mm!! Aivan huikea :D Siitä ne kasvaa vielä, menopur jatkuu samalla annoksella 150ky. Pikkasen jänskättää se hyperi, kun tuntuu taas tapahtuvat kauheesti tuolla. Oon koittanu juoda vettä koko ajan ja ottaa muutenki tosi iisisti. Ei kauheesti kyl voi rehkiäkään, kun äkilliset liikkeet tuntuu kyl heti.
Salille en ole mennyt pistosten alkamisen jälkeen, käyn normaalisti neljä-viis kertaa viikossa niin tahtoo olla aika vierotusoireet.. Uloskaan ei kauheasti tee mieli mennä, kun alkoi noi puut kukkimaan niin nenä on heti tukossa.
Nyt nautiskellaan kesän alusta! Ihania kelejä luvassa! Oikein paljon auringonsäteitä toivotellen:
-M
Eve: Kuinka hurjasti tuo munasolun luovuttaminen sitten maksaa? Tai siis se munasolun vastaanottaminen. Toivon kyllä koko sydämestäni, että sinulla onni käy tällä kertaa alusta loppuun saakka!
Sajeeve: Eikä, vielä tuollainen sikotautitaustako sieltä nyt hyppäsi esille. :( Onko ne miehesi simpat jo tutkittu? Olisi varmasti aiheellista tässä vaiheessa, että pääsisitte ICSI-hoitoihin, jos simpoissa on kato.
Mäntäselle tsemppiä follien kasvatukseen. Mikä siellä nyt on tilanne?
ON: Kiitos, kun olette kuulumisiani kyselleet. Vointi on ollut vaihteleva. Välillä on todella epätoivoinen olo ja tekisi vain mieli parkua peiton alla. Tuohon tilaan en ole kyllä itseäni päästänyt lainkaan. Ajatukset pyörii väkisin lapsettomuuden pelon ympärillä, mutta yritän työntää sen asian pois mielestä. Tavoitteena olisi nyt keskittyä kaikkeen muuhun kuin vauvakuumeiluun. Peittoja tietenkin heilutelllaan oviksen aikoihin, mutta muuten ei tästä aiheesta puhuttaisi kovin paljon. Sen verran raskaalta tämä on ruvennut kummastakin tuntumaan. Ja ympärillä vaan ihmiset raskautuu jatkuvasti, mikä vaikeuttaa oloa kyllä ihan selvästi.
Luomuylläriä ehditään tässä nyt sitten 3 kiertoa yrittää ennen mahdollista PAS:ia. En ole edes lainkaan luottavainen, että ne alkiot selviää sulatuksesta, joten olen varautunut jo siihenkin henkisesti.
Marjana kp 6/30-34
Varoitus omanapaisuudesta!
Pakko tulla vähän purkautumaan, mua ottaa niin päähän.. Siis muhun sitten iski ihan kunnon flunssan, olen ihan tukossa! Kyllähän yhden kevätflunssan helpostikin selättäs, vaan ei, kun ei saa käyttää mitään oireita lieventäviä lääkkeitä.. Mun oli pakko soittaa oman sairaalan polille ja sieltä ohjeena oli lääkäriltä, että Panadolia saa ottaa ja tarvittaessa Histeciä.. Voi terve! Arvatkaa auttaako ne mitään.. Lisäksi, mulla on painumassa tää poskionteloihin, eikä antibiootteja suositelleet pistosten aikaan.
Noh, eipä siinä mitään kun vasta eilen aamulla lopetin yhden ab-kuurin, joka oli mulle määrätty viisaudenhampaan poiston jälkihoitoon.. Kerkesin myös syömään Buranaa ensimmäisten pistospäivien aikaan kun se hammas oli niin kipeä.. Nyt on sitten paniikki, että mitä jos ne lääkkeet nyt on vaikuttanu jotenkin munasolujen laatuun ja kaikki tää tehdään ihan turhaan.. Pienestä sitä ittensä saa paniikkiin taas..
Perjantaina siis viimeinen ultra ja selviää punktiopäivä, jänskättää!
Tulkaahan kirjottelemaan kuulumisia :)
Hellurei ja hellät tunteet!
Voi mäntis, kiitos ihanista sanoistasi. kyllä minäkin olen siellä aallon pohjalla käynyt ja useasti. jostain syystä nyt vaan on ihmeen aurinkoinen fiilis ja usko ja toive että tämä pino kokee rynnäköllä raskautumisia ja onnellisia loppuja. Ensi keskiviikkona olisi lekuriaika ja silloin päätetään että miten mun menkkoja siirrellään, et ollaan luovuttajan kanssa samoissa päivissä about. Jännittää kyllä aika lailla, että vihdoinko jotain alkaa tapahtumaan..
Marjana kyseli noista hinnoista. Munasolun vastaanottaminen maksaa 6000-7000/kerta. tuosta ei sitten saa yhtään kelakorvaustakaan. Tuo hinta pitää sisällään luovuttajalle tehtävät toimenpiteet, lääkärikäynnit, psykokäynnit, lääkkeet, verikokeet ja mun omat lekurikäynnit ja sitten se tuoresiirto. PAS on sitten jotain tonnin luokkaa jos jotain pakkaseen ylipäätään saadaan. Tässä kohtaa toivoisi että jäisi pakkaseen ja paljon. en ole edes koskaan uskaltanut laskea paljonko on mennyt rahaa tähän prosessiin. Monen monta inssiä, kolme IVF:ää ja kun yksityisellä joudun käymään ikäni puolesta niin terve! Nyt olen siinä tilanteessa, etten enempää saa lainaa pankista eli jos tämä yritys syystä tai toisesta ei tuota onnellista lopputulosta niin mun vauvahaaveet kaatuu sitten siihen. Ellei lottovoittoa tule. Pienistä tuloista kestää liian kauan saada tuollainen summa uudelleen kasaan ja tuolla klinikalla ei ole mitään osamaksumahdollisuutta. Joten pientä paniikkia pukkaa täälläkin onnistumisen suhteen.
Mäntis, sullahan aivan loistava limakalvo jo noilla päivillä. Tää on se sun kerta, nyt niin tärppää. Elä huoli noista lääkkeistä, oon itsekin joutunut syömään tuossa kohtaa vaikka ja mitä lääkkeitä eikä niistä haittaa ole. vasta siirron jälkeen täytyy siirtyä panadoliin. huh mullakin leikattiin tosi hankala viisuri pois ja kipeä on vieläkin jonkin verran vaikka siitä on jo kolme viikkoa. Mutta ihan hyvä hoidattaa tollaset isommat näin alta pois jos vaikka sattuis käymään tuuri..
Ihanaa viikonloppua kaikille toivottelee Eve
Aurinkoista!
Voi Eve! Mukava kuulla pitkästä aikaa susta, oletkin jo muutaman kerran kerennyt käymään ajatuksissani. Todella harmittava kuulla, että meni mönkään sun ensimmäisen luovuttajan suhteen. Miten joku voi ollakin noin ajattelematon! Uskomatonta! Toivotaan nyt oikein paljon tsemppiä, nyt plussia kehiin!!!
Marjana: miten sulla siellä menee?
Maikki: Miten sulla ne jenkkeihin lähtee ne kokeet? Ne taitaa olla aika erikoiset kokeet :) Sun täytyy tehdä niinkuin parhaaksi näet. Itse varmaan aloittaisin clomeja syömään, niitähän joutuu syömään sen puoli vuotta ennen kun saa lähetteen eteenpäin. Sinä aikana kyllä selviää onko niistä apuja vai ei.
ON : tänään oli nollaultra ja illalla aloitan ne pistokset. Samalla vähenetään synarelaa puolella. Lääkäri puhui jotain, että toinen munasarja on kuulemma kohdun ylkoseinämässä kiinni, "turhan lähellä". Noh, enpähä taas ajatellu kysellä, että mitä se tarkoittaa. Lisäksi siellä näkyi 13mm follikkeli, mutta epäilivät, että se on ns edellisestä ovulaatiosta jäänyt tyhjä pussi. Se on sitten menoa taas..