Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Arvatkaapa miksi en halua te-toimistolta mitään

Vierailija
15.02.2023 |

palveluita?
Olisi kai taas ollut tarjolla työnhakuvalmentajan tukea työnhakuun.

No, siksi, että minua ei kiinnosta mennä kuulemaan tätä: Sinä et, sinulla ei, mites kun tässä on tätä, jotain vikaa sinussa on!

Kiitos!

Miksi menisin! Mitä apua minulle on tuosta, että menisin kuuntelemaan mitä minä en! Ei löydy yhtäkään asiaa, jossa olisin, että sinä olet ja mieluiten sitten jotain positiivista!

On vain mitä hyödyttää sinua kouluttaa, sinä et, sinä et!

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hakea te palvelijaksi.

Vierailija
2/21 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

I feel for you.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

I feel for you.

Täällä puhutaan suomea.

Vierailija
4/21 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

I feel for you.

Täällä puhutaan suomea.

Ainoa paikka suomessa jossa näin vielä.

Niin vanhanaikaista.

Kyllä tännekin vuosi 2023 tulee.

Vierailija
5/21 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te-toimisto nykyisellään on täysin tehoton ja turha instituutio jonka ylläpitäminen vie vain rahaa.

Vierailija
6/21 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat karenssin 1,5 vuotta,

Terkuin Te-poppoo.

Vierailija
7/21 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

I feel for you.

Täällä puhutaan suomea.

Ainoa paikka suomessa jossa näin vielä.

Niin vanhanaikaista.

Kyllä tännekin vuosi 2023 tulee.

Sen verran mitä englannin kielestä ymmärrän ja tiedän, niin tuo mitä englanniksi kirjoitettiin, ei edes tarkoita mitään!

Vierailija
8/21 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terkuin Te-poppoo.

Eipä näyttänyt olevan mitään karenssia edeltävää selvityspyyntöä laitettu tulemaan. Vapaaehtoista ottaa vastaan valmennusta tai ei, työnhakuvelvollisuus täytettävänä.

Vierailija
9/21 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terkuin Te-poppoo.

Eipä näyttänyt olevan mitään karenssia edeltävää selvityspyyntöä laitettu tulemaan. Vapaaehtoista ottaa vastaan valmennusta tai ei, työnhakuvelvollisuus täytettävänä.

Straight to jail.

Vierailija
10/21 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te-toimisto nykyisellään on täysin tehoton ja turha instituutio jonka ylläpitäminen vie vain rahaa.

Haukkuiko työkkärin täti tänään noin kovin?.Vai tuliko peräti karenssia.

Vierailija
11/21 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yalll whats up wit tis hakuvelvoite?

Money flows yalll just need to ask for it.

Vierailija
12/21 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannataisko ap mennä peilin eteen ja miettiä, miksi moista palautetta saat?

Vierailija
13/21 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävä hyvä. Kun sitä palautetta antava henkilö tapaa ihmisen ensimäistä kertaa, eikä hänellä ole edes tietoa, sanotaan nyt vaikkapa työtodistuksissa annetuista arvioista... Vai ovatko ne arviot yhtä tyhjän kanssa, kirjoitettuja valeita.

Yleensä - jos on tarkoitus auttaa, on parempi lähteä posiviitisen kautta. Toki, työvoimatoimistoissa yleensä lähtökohtana on juuri se, että kaikki vika henkilössä itsessään.

Että sinä sopisit kyllä hyvin te-toimistoon töihin.

Mutta oikeesti, jos on tarkoitus miettiä, miten eteenpäin, niin ei sitä lähdetä selvittämään kääntämällä kaikki negaatioiksi. Olikin juuri tässä jossakin lehtiartikkelissakin juttua, että työllistymistä edistääkseen pitäisi tukena olevan henkilön nimenomaan kannustaa ja hakea positiivisen kautta mahdollisuuksia.

Mitä hyödyttää lähteä kuuntelemaan sinä et, sinä et, sinä et. Sehän on sitten ihan selvä juttu, että ei sitte. Uskon jo, että ei tarvitse enää säätää... Miksi sitten soittelet, miksi pakotat minut hakemaan, jos kerran en!

Jos et kerran näe mitään mahdollisuuksia ihmisessä - niin mitäs sitten vaivaudut!

Kiitti sulle. Sun kannanottos ei nyt kyllä ollut yhtään mitään sekään. Aika tyhjänpäiväinen juttu, että katopa peiliin!

Vierailija
14/21 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te toimistosta soitettiin ja sanottiin että minun pitää hakea koulutukseen. Sanoin sille naiselle että miksi minun pitää muka hakea koulutukseen kun olen käynyt kolme ammattitutkintoa enkä ole silti töitä saanut.  Olen jo reilusti yli 40 vuotias ja olen myös käynyt kaikki hölipöli kurssit joista ei ole ollut mitään hyötyä. Se työkkärin akka siinä yritti jotain vänkätä ja minä sanoin että älä soittele enää tänne ja löin luurin kiinni.

Vierailija
15/21 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

I feel for you.

Täällä puhutaan suomea.

Här tala on finska!

Vierailija
16/21 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön.- kirjoitti:

Te toimistosta soitettiin ja sanottiin että minun pitää hakea koulutukseen. Sanoin sille naiselle että miksi minun pitää muka hakea koulutukseen kun olen käynyt kolme ammattitutkintoa enkä ole silti töitä saanut.  Olen jo reilusti yli 40 vuotias ja olen myös käynyt kaikki hölipöli kurssit joista ei ole ollut mitään hyötyä. Se työkkärin akka siinä yritti jotain vänkätä ja minä sanoin että älä soittele enää tänne ja löin luurin kiinni.

Kannattaa olla vähän diplomaattisempi, niin et hanki itsellesi karenssia.

Vierailija
17/21 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

I feel for you.

Täällä puhutaan suomea.

Här tala on finska!

Jävlä Mongol!

Vierailija
18/21 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystävä hyvä. Kun sitä palautetta antava henkilö tapaa ihmisen ensimäistä kertaa, eikä hänellä ole edes tietoa, sanotaan nyt vaikkapa työtodistuksissa annetuista arvioista... Vai ovatko ne arviot yhtä tyhjän kanssa, kirjoitettuja valeita.

Yleensä - jos on tarkoitus auttaa, on parempi lähteä posiviitisen kautta. Toki, työvoimatoimistoissa yleensä lähtökohtana on juuri se, että kaikki vika henkilössä itsessään.

Mutta oikeesti, jos on tarkoitus miettiä, miten eteenpäin, niin ei sitä lähdetä selvittämään kääntämällä kaikki negaatioiksi. Olikin juuri tässä jossakin lehtiartikkelissakin juttua, että työllistymistä edistääkseen pitäisi tukena olevan henkilön nimenomaan kannustaa ja hakea positiivisen kautta mahdollisuuksia.

Mitä hyödyttää lähteä kuuntelemaan sinä et, sinä et, sinä et. Sehän on sitten ihan selvä juttu, että ei sitte. Uskon jo, että ei tarvitse enää säätää... Miksi sitten soittelet, miksi pakotat minut hakemaan, jos kerran en!

Jos et kerran näe mitään mahdollisuuksia ihmisessä - niin mitäs sitten vaivaudut!

Kiitti sulle. Sun kannanottos ei nyt kyllä ollut yhtään mitään sekään. Aika tyhjänpäiväinen juttu, että katopa peiliin!

Mutta noin se menee! Olis tarkoitus katsoa eteenpäin, mutta tongitaan vanhaa, eikä sieltäkään nähdä kuin jotain pahaksi tulkittavaa, kaikki hyvä jää näkemättä.

Mitäs se on! Tarkoitushakuista.

Ja yks juttu, niissä työnhakuvalmentajissa. Keitä niissä on töissä? Jotain konsultteja, jotka itse ovat työttömyyttä välttääkseen katsoneet, että ahaa, nytpä keksin mä oivan jutun, rupean auttamaan työttömiä työllisiksi eli rupean valmentamaan työhakua. Jep!

Jotain insinöörejä, teknikkoja, maistereita, joilla ei taida olla mitään oikeita edellytyksiä ihmistyöhön, ainoa motivaatio on oman palkan saaminen. 

Et sinä ketään auta, jos sinä vain hoet sinä et, sinä et, sinä et... Mitä minä en. No, onhan mulla tässä paperit kyllä, joihin jotkut ovat kehdanneet nimensä ja leimansa laittaa... On koulu- ja opintotodistuksia, joissa kyllä näkyy että on ja on ja on jotain tehty, on työtodistuksia, joissa myös kerrotaan, että on, on ja on onnistuttu ja tehty... 

Joten ai, että mitä minä en!

Joo, mä tiedän, minä en ole mennyt yliopistoon, maisteri sitä olla pitää, että saa jotain... Sitten sitä on elämässä saanut jotain aikaan!

Vierailija
19/21 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön.- kirjoitti:

Kokeilitko hakea töitä tutkintojen jälkeen..?

Vierailija
20/21 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta noin se menee! Olis tarkoitus katsoa eteenpäin, mutta tongitaan vanhaa, eikä sieltäkään nähdä kuin jotain pahaksi tulkittavaa, kaikki hyvä jää näkemättä.

Mitäs se on! Tarkoitushakuista.

Ja yks juttu, niissä työnhakuvalmentajissa. Keitä niissä on töissä? Jotain konsultteja, jotka itse ovat työttömyyttä välttääkseen katsoneet, että ahaa, nytpä keksin mä oivan jutun, rupean auttamaan työttömiä työllisiksi eli rupean valmentamaan työhakua. Jep!

Jotain insinöörejä, teknikkoja, maistereita, joilla ei taida olla mitään oikeita edellytyksiä ihmistyöhön, ainoa motivaatio on oman palkan saaminen. 

Et sinä ketään auta, jos sinä vain hoet sinä et, sinä et, sinä et... Mitä minä en. No, onhan mulla tässä paperit kyllä, joihin jotkut ovat kehdanneet nimensä ja leimansa laittaa... On koulu- ja opintotodistuksia, joissa kyllä näkyy että on ja on ja on jotain tehty, on työtodistuksia, joissa myös kerrotaan, että on, on ja on onnistuttu ja tehty... 

Joten ai, että mitä minä en!

Joo, mä tiedän, minä en ole mennyt yliopistoon, maisteri sitä olla pitää, että saa jotain... Sitten sitä on elämässä saanut jotain aikaan!

Kirjoitetaas tämäkin, että niissä entisissä työpaikoissa on sellaisia, joita ei enää olemassakaan. Ja jos jollakulla on se luulo, että kun yksi tehtävä on lakkautettavana, niin siitä vaan sitten löytyisi jotain korvaavaa työtä samasta puljusta, niin ei pidä paikkansa.

Että minkäs sille voi.

Minkäs sille voi.

Mutta käännäpä sinä vaan, paremmin tietävänä kaikki ihmisen päälle... sinä et sinä et sinä et.

Ja tämä: Sinä olet tullut tänne pks:lta, siellähän paljon hyviä työpaikkoja, joten sinä et!

No, minkäs takia tänne on tultu? Tarvisko ruveta purkamaan... olisko jollain jotain osuutta.... sinä et!