Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

FB:ssä koulutus: "Elämän koulu", Mitä ajatuksia herättää?

Vierailija
01.04.2013 |

Variaatioita löytyy, näkee myös mm "Elämän korkeakoulu" tai "Tosi korkea koulu". Minkälaisia ennakko-olettamuksia (tai sitten ihan oikeaan osuneita olettamuksia) tällaiset isänmaantoivot teissä herättää?

Mulle ihan ensimmäisenä tulee mieleen teini-ikäisen tasolle jäänyt "aikuinen", jolla kuluu alkoholia enemmän kuin tarpeeksi. Huono koulutus, huono elämänhallinta ja käytöstavat kuin 13v tarkkisluokkalaisella. Naispuolisella tällaisella yleensä teini-ikäisenä saatu lapsi, josta ei jaksa huolehtia. Polttaa kuin korsteeni. Tiedostaa oikeutensa muttei velvollisuuksiaan yhteiskunnassa. Kyvytön käymään asiallista keskustelua yhtään mistään (eli siis tuo mustavalkoiset mielipiteensä kärkkäästi esille, ei osaa perustella eikä kuuntele vastapuolta ollenkaan)

Kommentit (121)

Vierailija
61/121 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovan elämän koulun käyneet ovat yleensä olleet vankilassa. Tosin ilmausta käyttävät myös he, joita elämä on muutoin kaltoin kohdellut.

Vierailija
62/121 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enimmäkseen niitä, jotka ei syystä tai toisesta ammattitutkintoa koskaan ole suorittanu. Jotku koittaa nostaa omaa arvoaan tunkeamalla sen "elämänkoulun" sinne, kun on ollut niin rankkaa ja kaikkea. Toisilla on ollu oikeasti, toisilla ei. Aika moni vaan haluaa tehä kaikille selväksi, että ainaki omasta mielestä on tosi kokenu ja elämää nähnyt, ku on tehny typeryyksiä/muija jättäny/tekee paskaa duunia pienellä palkalla.

Sossupummiuden liittäminen siihen, mitä lukee koulutuksen kohalla, on perusteetonta ja naiivia. Samalla periaatteella voin tulla vääntämään, että jokanen Demiin kirjottava on ylimeikattu huomioh. jolla ikää 14v. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/121 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumpuisko jostain siittä et itte ainaki tuntee olevansa kovia kokenu...ei tommoseen mitää muuta yhistävää tekijää voi liittää..

Vierailija
64/121 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://elaman-koulu.tumblr.com/

Asia sisältöö!

Vierailija
65/121 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
66/121 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up!

Vierailija
67/121 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin se tulee mieleen, että koulut ovat tosiaan tainneet jäädä käymättä, kun ei osaa edes yhdyssanoja kirjoittaa oikein.

Vierailija
68/121 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne keitä minä tiedän, ovat linnakundeja.

Vierailija
69/121 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluttamaton ihminen, joka ei myöskään kovin paljoa arvosta toisten koulutusta.

Vierailija
70/121 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla entisillä vangeilla on toi. tarkoittaa elämänkoulua, se on aika kova koulu joillekin.

Vierailija
71/121 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on kova koulu useimmille meistä. Suurin osa ei silti joudu vankilaan.

Vierailija
72/121 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämänkoulua käyttävän ovat vähän kovempaa sakkia ja painottavat että ovat tehneet koulutuksensakin lisäksi jotain muutakin. Esimerkiksi maailmanmestareita tai vapaaehtoista hengenpelastusta yms (sankaritekoja).

Sitten on niitä luusereita, jotka ovat vain maistereita tai halonhakkaajia. Muuta elämää ei heillä olekaan eikä muuta koulutusta.  Elämänkoulu käsittää vähän enemmänkin, kuin koulutuksen. 

Minä itse olen elämänkoulun kuningatar. Kukaan ei tule vääntämään kättäni. Ei kukaan.

Vierailija
73/121 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
74/121 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kenellä olen nähnyt tuon elämänkoulu jutun ovat viinaan meneviä luusereita jotka harjoittaneet peruskoulun jälkeen lähinnä rikollista toimintaa. Siis kaikki nämä ei suinkaan ole mun fb kaveteita vaan joskus käynyt katsomassa profiileita ihan silkasta uteliaisuudesta vanhoja koulukavereita kohtaan.

Vierailija
75/121 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2013 klo 16:52"]

Yksi elämän koululainen ilmoittautuu. Lähinnä käytän tuota fb profiilissani sen takia, että koen saaneeni elämältä ja itse lukemalla/opiskelemalla parhaan koulutuksen, kuin yhdestäkään koulusta mitä olen käynyt.

Tuon kyseisen koulun käynti tekisi hyvää teille yläluokkaisillekkin, kun kovin kärkeviä olette kommentienne kanssa.

Itse olen keskituloinen, omakotitalossa poikani ja kissani kanssa asuva elämän koululainen.

[/quote]

joo, koska jos ei facebookissa ilmoita käyneensä elämänkoulua vaan laittaa ihan oikean koulutuksensa niin kuin on tarkoitettu, niin on yläluokkainen porvari-pullamössöhiiri?

Vierailija
76/121 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2013 klo 16:52"]

Yksi elämän koululainen ilmoittautuu. Lähinnä käytän tuota fb profiilissani sen takia, että koen saaneeni elämältä ja itse lukemalla/opiskelemalla parhaan koulutuksen, kuin yhdestäkään koulusta mitä olen käynyt.

Tuon kyseisen koulun käynti tekisi hyvää teille yläluokkaisillekkin, kun kovin kärkeviä olette kommentienne kanssa.

Itse olen keskituloinen, omakotitalossa poikani ja kissani kanssa asuva elämän koululainen.

[/quote]

joo, koska jos ei facebookissa ilmoita käyneensä elämänkoulua vaan laittaa ihan oikean koulutuksensa niin kuin on tarkoitettu, niin on yläluokkainen porvari-pullamössöhiiri?

Vierailija
77/121 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus se on ihan aito ilmoitus, että on käyty elämän koulua ja haluttu oppia siitä jotakin. On koettu, että on ollut vastoinkäymisiä, mutta niistä on haluttu oppia jotain.

Vierailija
78/121 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 09:32"]

Teiniäiti, jolla on lapsia kolmen eri miehen kanssa. Muuttaa vuokratalosta toiseen vähintään 3 kertaa vuodessa. On kova muija, koska uskaltaa vittuilla kaikille ja on riidoissa vähintään 10 muun samanlaisen muijan kanssa, koska ovat vittuilleet tälle selän takana. FB-statuksessa on vähä väliä tyyliin "sais eräät tajuta, ettei mun elämään kannata puuttua tai puhua selän takana" . Jatkuvat riidat exien kanssa, jatkuva valitus kelan toiminnasta.

[/quote]

tää niin täsmää omien havaintojen kanssa. Teiniäitejä jotka eivät tee elämässä mitään mutta hirveästi pitäisi saada yhteiskunnalta. Kuuluvat fb-ryhmiin kuten "kansalaispalkka kaikille suomalaisille!" ja jakavat sivuillaan aina vasemmistolaishenkisiä uutisia ja nillitystä.

Vierailija
79/121 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 00:00"]

Joskus se on ihan aito ilmoitus, että on käyty elämän koulua ja haluttu oppia siitä jotakin. On koettu, että on ollut vastoinkäymisiä, mutta niistä on haluttu oppia jotain.

[/quote]

Joo joo, mutta mikä pakko sitä on mainostaa FB:ssä? Luuletko, että jos laitat vitsikkäästi koulutus-kohtaan vastaukseksi "elämän koulu", siitä välittyy viesti, "minulla on ollut elämässäni vastoinkäymisiäkin mutta olen oppinut niistä"? Siitä välittyy vain ja ainoastaan se, että olet yksi niistä miljoonasta muusta, jotka ovat "keksineet" laittaa siihen vastaukseksi "elämän koulu".

Jos ei halua korostaa yliopistokoulutustaan tai kouluttamattomuuttaan, sen kohdan voi myös jättää tyhjäksi. Minä en ole täyttänyt Facebookissa mitään noita kohtia. Se ei ole pakollista.

Ja kyllä, vastoinkäymisiä on ollut minullakin ja olen niistä oppinut. KAIKKI me käydään elämän koulua.

Vierailija
80/121 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään aikaansaamattomat luuserit uskottelevat itselleen (ja muille) että jotain on saatu aikaan.