Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

FB:ssä koulutus: "Elämän koulu", Mitä ajatuksia herättää?

Vierailija
01.04.2013 |

Variaatioita löytyy, näkee myös mm "Elämän korkeakoulu" tai "Tosi korkea koulu". Minkälaisia ennakko-olettamuksia (tai sitten ihan oikeaan osuneita olettamuksia) tällaiset isänmaantoivot teissä herättää?

Mulle ihan ensimmäisenä tulee mieleen teini-ikäisen tasolle jäänyt "aikuinen", jolla kuluu alkoholia enemmän kuin tarpeeksi. Huono koulutus, huono elämänhallinta ja käytöstavat kuin 13v tarkkisluokkalaisella. Naispuolisella tällaisella yleensä teini-ikäisenä saatu lapsi, josta ei jaksa huolehtia. Polttaa kuin korsteeni. Tiedostaa oikeutensa muttei velvollisuuksiaan yhteiskunnassa. Kyvytön käymään asiallista keskustelua yhtään mistään (eli siis tuo mustavalkoiset mielipiteensä kärkkäästi esille, ei osaa perustella eikä kuuntele vastapuolta ollenkaan)

Kommentit (121)

Vierailija
81/121 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 09:32"]

Teiniäiti, jolla on lapsia kolmen eri miehen kanssa. Muuttaa vuokratalosta toiseen vähintään 3 kertaa vuodessa. On kova muija, koska uskaltaa vittuilla kaikille ja on riidoissa vähintään 10 muun samanlaisen muijan kanssa, koska ovat vittuilleet tälle selän takana. FB-statuksessa on vähä väliä tyyliin "sais eräät tajuta, ettei mun elämään kannata puuttua tai puhua selän takana" . Jatkuvat riidat exien kanssa, jatkuva valitus kelan toiminnasta.

[/quote]

Repesin. Onko meillä yhteisiä FB-kavereita vai ovatko kaikki Suomen kovat muijat samanlaisia?!

Nuo passiivis-aggressiiviset tilapäivitykset ovat niitä parhaita. "Tiedoksi vaan kaikille, että mun asiat ei kuulu kenellekään!" "Mä en voi ymmärtää, että tiettyjä ihmisiä kiinnostaa toisten yksityisasiat niin paljon." "Kyllä mua sitten v*tuttaa eräät ihmiset." jne. jne. Jatkuvaa draamaa. Johon sitten Kovan Muijan(tm) kaverit kommentoivat kilpaa, "Mitämitä, kuka se oli? Mitä tapahtui? Mitä se sanoi?!" ja Kova Muija(tm) nauttii, kun saa olla taas FB-draaman keskipisteenä.

Vierailija
82/121 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvät nuoret. FB:ssä on ihmisiä, jotka ovat eläneet kouluikäisinä oppikoulu-Suomessa, maassa, jossa kaikkien perheiden rahat eivät riittäneet lapsien kouluttamiseen. Koulutus periytyy. Itse olen kiertokoulun käyneen miehen tytär, itse jo akateemisesti koulutettu. Isälläni ei ollut mitään mahdollisuutta hankkia koulutusta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/121 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 00:27"]

Voi hyvät nuoret. FB:ssä on ihmisiä, jotka ovat eläneet kouluikäisinä oppikoulu-Suomessa, maassa, jossa kaikkien perheiden rahat eivät riittäneet lapsien kouluttamiseen. Koulutus periytyy. Itse olen kiertokoulun käyneen miehen tytär, itse jo akateemisesti koulutettu. Isälläni ei ollut mitään mahdollisuutta hankkia koulutusta. 

[/quote]

Ymmärretään. Mutta sinun isäsi ei varmaankaan ole Facebookissa jakamassa niitä "Elämään eksyneet" -kuvia ja poseeraamassa huulet ja tissit töröllä sadassa melkein identtisessä profiilikuvassa.

Vierailija
84/121 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän keskustelun perusteella monella on hyvin negatiivisia ajatuksia fb-kavereistaan. Miksi sitten ollaan fb-kavereita ja seurataan vielä toisen päivityksiä? Siellähän voi imyös han itse valita, tilaako kaiken, mitä toinen jakaa. Kotiäitiys ei muuten ole pelkästään kouluttamattomien äitien puuhaa. Olin monta vuotta kotiäiti, ja se oli aika paljon vaativampaa kuin opiskelu niissä yliopistoissa, joissa opiskelin. Vaikka ei ollut ihan helppoa aina opiskelukaan. Arvostan kotiäitiyttä kuitenkin hyvin paljon edelleen, vaikka nyt olenkin ns. uraäiti taas.

Vierailija
85/121 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites toi "I'm not book smart, I'm street smart"

Vierailija
86/121 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vanhempi rouva tai herra saattaisi käyttää tuollaista, heillä kun ei välttämättä ole ollut mahiksia opiskella. Tai sitten joku, joka arvostaa elämänkokemustaan ja on oppinutkin jopa elämässä jotain pientä. Itse kuulun tähän jälkimmäiseen, on mulla tosin yliopistokoulutus. Summa summarum, elämä opettaa niin koulussa kuin sen ulkopuolella....ja koulussa voi oppia muutakin kuin akateemisia taitoja.

Vierailija
87/121 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MYÖ OLLAA NÄITÄ LIIBA LAABA HEMMOJA =)=)=)=)=)=)=)==) HEHEHE ELÄMÄN KOULU PARAS KOULU1!1!!!!!11 KAFFEETA JA KALIAA KULUU JA TYÖKAVEREIDEN KANSSA PÄHKÄILLÄÄ NÄITÄKIN VAUVA.FI JUTTUJA HEHE =)=))=)))=!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
88/121 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän koululaiset muuten yleensä julkaisee kaiken täysin julkisena.

Vierailija
89/121 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin tuo Elämän Koulu lukee kenelläkään oikeasti fiksulla tai menestyneellä. Suurin osa taitaa olla niitä, joilta se tekemisen meininki loppui ylä ja ala-asteen välissä. Teini-iässä on äkätty vastakkainen sukupuoli, sitten aettu seukkaamaan ja hups! lapsiakin alkaa tulemaan. Niiden kanssa on sitten kiva olla kotona tai jos sattuu olemaan miespuolinen niin voi unohtaa ne ja siirtyä seuraavaan naiseen. Töihin ja opiskelemaan on hankala lähteä kun on ne lapset. Mutta hei! Eihän se ura ole tärkeintä elämässä vaan perhe. Ja ehkä vähän myös alkoholi, rööki ja Popedan keikat.

Vierailija
90/121 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin tuo Elämän Koulu lukee kenelläkään oikeasti fiksulla tai menestyneellä. Suurin osa taitaa olla niitä, joilta se tekemisen meininki loppui ylä ja ala-asteen välissä. Teini-iässä on äkätty vastakkainen sukupuoli, sitten aettu seukkaamaan ja hups! lapsiakin alkaa tulemaan. Niiden kanssa on sitten kiva olla kotona tai jos sattuu olemaan miespuolinen niin voi unohtaa ne ja siirtyä seuraavaan naiseen. Töihin ja opiskelemaan on hankala lähteä kun on ne lapset. Mutta hei! Eihän se ura ole tärkeintä elämässä vaan perhe. Ja ehkä vähän myös alkoholi, rööki ja Popedan keikat.

Vierailija
91/121 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa täällä av-palstalla roikkuvat olla älyn puolesta jokainen elämänkoululainen vaikka uskotellaan muuta.

Vierailija
92/121 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee mieleen vankilassa ollut narkkari

Vierailija
93/121 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä järkevänä muodostaa kattavaa mielipidettä ihmisestä yhden FB-merkinnän perusteella.

Vierailija
94/121 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdella mun eläkkeellä olevalla sukulaisella on koulutuksena elämän koulu. Toinen jäi eläkkeelle johtajana ja toinen tavallisena duunarina. Mitään kovin kummoista koulutusta kummallakaan ei ole. Ihan tavallisia perheellisiä ovat, aikoinana kävivät töissä ja kasvattivat lapset. Nykyään harrastavat aktiivesti ja hoitavat lastenlapsia.

Vierailija
95/121 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän useita, joilla lukee elämän koulu..ja ihan kaikki näistä ovat jotenkin hiukan syrjäytyneitä ja reppanoita, on entistä linnakundia yms. Alkoo ja röökiä kuluu. On työttömyyttä tai sit ns. paskaduuneja. Eli mulla ainakin elämän koulu tuo väistämättä tietynlaisen kuvan ihmisestä, ei vaan voi mitään.

Vierailija
96/121 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

:) Minulla oli jossain vaiheessa juuri tuo elämän koulu facessa,sillä tarkoitin niitä kaikkia suuria vastoinkäymisiä mitä olin elämäni aikana kokenut,ja nyt en puhu mistään pienistä vastoinkäymisistä.

Vierailija
97/121 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja ajatuksia tulee mieleen kuin aloittajalla. Sellainen vähän ressukka, jolla hyvä jos on peruskoulu käytynä ja sekin täpärästi huonoilla arvosanoilla. Elämä on ollut ja on edelleenkin päihteiden värittämää ja niiden seurauksena elämänkoululainen on joutunut mitä erilaisimpiin tilanteisiin. Näitä päihdesekoiluja hän sitten pitää niinä elämänkoulun oppitunteina, "kun oon kokenut ja nähnyt NIIIIN paljon". Ja kovia on joutunut tietenkin kokemaan, kun sossun toimeentulotuki on NIIN pieni, ettei se riitä edes viinaan, ruoasta nyt puhumattakaan.

Vierailija
98/121 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 00:46"]

Tämän keskustelun perusteella monella on hyvin negatiivisia ajatuksia fb-kavereistaan. Miksi sitten ollaan fb-kavereita ja seurataan vielä toisen päivityksiä? Siellähän voi imyös han itse valita, tilaako kaiken, mitä toinen jakaa. Kotiäitiys ei muuten ole pelkästään kouluttamattomien äitien puuhaa. Olin monta vuotta kotiäiti, ja se oli aika paljon vaativampaa kuin opiskelu niissä yliopistoissa, joissa opiskelin. Vaikka ei ollut ihan helppoa aina opiskelukaan. Arvostan kotiäitiyttä kuitenkin hyvin paljon edelleen, vaikka nyt olenkin ns. uraäiti taas.

[/quote]

Kotiäitiyttä arvostan minäkin - sitäkin enemmän, koska tiedän, että en ikinä pystyisi siihen. Nostan hattua kaikille, jotka pystyvät.

Mutta vastauksena lihavoituun kysymykseen: silkasta hämmennyksestä. Jotkut entiset koulukaverini ilmeisesti lisäsivät kavereiksi jokaisen, jonka nimi sattui tulemaan mieleen (koska on ilmeisesti hienoa, kun on satoja "kavereita"?), ja olin FB:n alkuaikoina niin nössö etten kehdannut kieltäytyäkään kaveripyynnöstä. En myöskään kehtaa poistaa ketään kavereista. Tai jaksa. No, tämä ei ole suuri ongelma, koska en käytä Facebookia kuin joskus ja jouluna. Enkä erityisesti seuraa ketään, mutta jostain syystä näiden vanhojen koulukavereiden päivitykset eksyvät usein etusivulleni, enkä ole koskaan jaksanut muutella asetuksia.

Huvittavinta on se, että nämä koulukaverit - joiden kanssa en edes koskaan kouluaikoina ollut "kaveri" - ovat ilmeisesti unohtaneet keiden kaikkien kanssa ovat FB-kavereita. Kerran huomasin etusivullani keskusteluketjun, jossa nämä ex-yläasteen kovismimmit naureskelivat entisille koulukavereilleen ja näiden nykyiselle ulkonäölle. Minäkin olin niiden naureskelun kohteiden joukossa ;)

Vierailija
99/121 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellinen luuseri.

Vierailija
100/121 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 08:51"]

[/quote]

muuten ok, mutta kyllä se perhe on tärkeintä elämässä.